Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
RE002 moim zdaniem jest sliska jak nie bardzo sliska na mokrym.
na każdym skrzyzowaniu latam bokami aż miło a czasem gorąco :)
na każdym skrzyzowaniu latam bokami aż miło a czasem gorąco :)
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
lukass, dawaj bo nie wiem na co się zdecydowaćryjeks pisze: A Potenza 002 będzie podobna do KU36 ?
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
RE002. Z tym nietrzymaniem na mokrym to lekka przesada IMHO.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Spotkałem się z takim zachowaniem RE002 - błąd był w doborze ciśnienia...badylSTI pisze:RE002 moim zdaniem jest sliska jak nie bardzo sliska na mokrym.
na każdym skrzyzowaniu latam bokami aż miło a czasem gorąco :)
Bier Pan KU36 - sam bym wziął, ale nima w rozmiarze 285/30R18Piter 35 pisze:lukass, dawaj bo nie wiem na co się zdecydowaćryjeks pisze: A Potenza 002 będzie podobna do KU36 ?
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Ja wziąłem ku36 do estiego. Organoleptycznie twardsza mieszanka niż toyo r1r, zobaczymy jak się będzie na tym jeździć.
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
no i zescie mi namieszali - ku36 powiadacie... Mam nadzieje, ze mi kiery z rak nie bedzie wyrywalo. Jak cisnienie trzymac?
Pzw,
MCC
Pzw,
MCC
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
lukass pisze:Jeżeli zalezy Ci na bardziej cywilnej oponie to wybierz coś z tej czwórki: Michelin PS3/Goodyear F1 AS2/ ContiSportContact 5/ Dunlop Sportmaxx RT.
I teraz nie wiem. Czy coś z tej czwórki, czy szukać Advana... O Goodyear F1 kiedyś dużo się mówiło, że opona bardzo dobra, ale bardzo krótko - bieżnika jeszcze sporo, a opona nie trzyma. Z Dunlopem nie mam żadnych doświadczeń, a z Continentalem raczej nieszczególne... Wychodzi pytanie Michelin, czy Yokohama?
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Ja do dziadowozu założyłem 2 tygodnie temu letnie Goodyeary F1 assimetric 2 (na razie na przód, tyły czekają aż przyjdzie pewien diwajs do auta) i póki co moge powiedziec że naprawdę dają radę. Zmiana była z Pirelli (są jeszcze na tylnych kołach, prawie nowe ale się żegnamy) które poniosły sromotną porażkę - szczerze ta marka ma u mnie minusa jak stąd na koniec swiata
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Chloru pisze: Bridgestone
RE050 szału nie robią, RE070 zbyt często się w polskich warunkach nie sprawdzają. Zostają RE002 i co, będą lepsze niż Michałki PS3?
lukass pisze: miana była z Pirelli szczerze ta marka ma u mnie minusa jak stąd na koniec swiata
To chyba kwestia rozmiaru. W mojej zabawce jestem prawie, że na nie skazany, ale dobrze się sprawdzają i nie mam podstaw, aby marudzić.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
To niestety nie kwestia rozmiaruWitek pisze: To chyba kwestia rozmiaru. W mojej zabawce jestem prawie, że na nie skazany, ale dobrze się sprawdzają i nie mam podstaw, aby marudzić.
A wiec po krótce, wszystkie opony Pirelli P zero Rosso N4 (homologacja Porsche) w niemalże stanie jak nowe (małe przebiegi poprzedniego właściciela), ale maja już 4 lata od produkcji i 3 od montażu.
Przód 225/40R18 - od tego zaczął sie problem, po zdjeciu z auta przy zakąłdaniu zimówek moim oczom ukazał sie widok spękań w rowkach bieżnika. Generalnie klasyczny przykład zbyt szybkiego starzenia się opony z powodu zbyt małej ilości antyoksydantów w mieszance gumowej bieżnika - w ksiażkach zdjecia tyc opon mogłby być idealnym przykłądem. Praktycznie każdy producent uznaje w 99,99% takie reklamacje. Więc decyzja mogła być jedna - opony out z felg i do reklamacji (Pirelli daje 60 miesiecy gwarancji od daty produkcji i nie trzeba do tego zadnych dowodów zakupów itp.). Po kilkunastu dniach dzwoni kolega z firmy przez któą reklamowałem że przyszła decyzja odmowna - i to jakze wyszukana opinia - całe jedno stwierdzenie "uszkodzenie mechaniczne". Niestety specjalista z Pirelli źle trafił ;) Zadzwoniłem do niego - no i tu już puścił wodze fantazji niczym Antek specjalista od brzóz. Najpierw do mnie z tekstem ze opony są po okresie gwarancujnym bo są z 2010 roku produkcji, a mamy 2015. Po kilku minutach zrozumiał że 37 tydzień 2010 + 60 miesięcy to nie będzie kurwa 20 lutego 2015. Ale brnął dalej i to już głębiej -wg niego te spękania to moja wina bo na pewno po myciu auta psikałem sobie czernidłami opony (nie bardzo był w stanie mi wytłumaczyć na chuj bym miał psikać w rowkach bieżnika gdzie opony popekały zamiast na bok opony który był.jest jak nowy Na koniec jeszcze walnał tekst że na pewno stosowałem zbyt agresywna chemię do mycia auta - nosz karwa ale tylko na pół aut, bo tył sie zupełnie nie brudzi i tylne opony jakoś nie sparciały
Wkurw mnie wziął niesamowity wiec puściłem takiego maila do centrali ze zdjeciami opon:
"
Witam
W dniu wczorajszym otrzymałem od dealera Pirelli, firmy Autoforum S.A. przekazaną odpowiedź na złożoną przeze mnie reklamacje jakościową 2 sztuk opon Pirelli.
Opony były reklamowane ze względu na spękanie w rowkach bieżnika (wzdłużnych i poprzecznych) występujące na praktycznie całej powierzchni. Ewidentnie jest to klasyczny przykład pęknięć starzeniowych na wskutek zbyt małej ilości antyoksydantów zastosowanych w mieszance gumowej pasa bieznika - zdjęcia opon w załączeniu.
Odpowiedź Państwa specjalisty - uszkodzenie mechaniczne + przez telefon dowiedziałem się jeszcze że może były używane złe środki czyszczące do mycia pojazdu. Taka odpowiedź to niestety jawna kpina ze mnie jako użytkownika opon Pirelli.
Pojęcia "uszkodzenie mechaniczne" w przypadku przedmiotowych opon trudno w ogóle skomentować bo takowego jak widać na zdjęciach absolutnie nie ma. Uszkodzenie mechaniczne to przecięcie, rozerwanie, przetarcie, przebicie, najechanie na krawężnik, dziurę itd.
Co do teorii o agresywnych środkach myjących to jeżeli takowe byłyby stosowane to głownie zniszczyłyby ścianę boczną opony, a nie rowki wzdłużne jak i poprzeczne bieżnika, czyli elementy najtrudniej dostępne. W przedmiotowych oponach stan sciany boczne można określić mianem "jak nowa". Dalej - środki te miałyby taki sam wpływ na wszystkie 4 opony, a tak nie jest bo problem dotyczy tylko dwóch opon z osi przedniej w rozmiarze 225/40R18. NA osi tylnej są zamontowane opony 285/30R18 - ten sam model Pirelli z homologacją Porsche, pochodzą z tego samego rocznika produkcji co opony reklamowane i nie posiadają absolutnie żadnych pęknięć.
Proszę zatem o profesjonalne podejście do sprawy tejże reklamacji i ustosunkowanie się do mojej wiadomości.
Pozdrawiam/Regards
Łukasz Kowalski
"
Na następny dzień dostałem telefon zeby opony dostarczyć do ponownej ekspertyzy - gość chyba ma jakieś problemy, bo od dwóch tygodni mota sie i próbuje jakoś z tego wyjść ale nie bardzo wie/ma pomysł jak.
Generalnie z tym podejściem to przegrali u mnie bardzo dużo. W ogóle nie czekajac na ich decyzję założyłem inne gumy.
Ale zostały jeszcze tyły - 285/30R18 - model Pirelli, rocznik, stan (ponad 3/4 bieżnika) taki sam jak przód. Róznica że nie popękane. I tu wyszedł znany "problem" Pirelli - te opony sa fajne jak są nowe i użytkowane rok-dwa. Później dość mocno traca właściwości ich mieszanki i robią sie śliskie. W moim przypadku o ile jak sie zrobiło bliżej 20 stopni to na trakcje nie mogłem narzekać to poniżej 10 i na wilgotnym jest bardzo słabo. Dośc powiedzieć że jeszcze 3 tygodnie temu w podobnych warunkach na zimówce o szerokosci 235 przy ruszaniu na zakręcie na mokrym asfalcie nie miałem większych problemów z trakcją, to teraz na 285 kontrolka trakcji miga jak wściekła.
Także dla mnie to 4 komplet Pirelli na moich różnych autach, który ponownie mnie utwierdził w tym ze to opony na max 2 sezony i nie chodzi tu o zużycie bieznika
A i jeszcze jedno - są niezbyt ciche (Goodyeary na pewno cichsze), co w kabriolecie ma niestety znaczenie, bo dokładanie sobie kolejnych niepożądanych dźwięków nie jest przyjemne/wskazane
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
To do STi 05 te michałki PS3 założyć i nie wymyślać?
To kwestia rozmiaru. Do mojego nawet nie ma takich opon w 205/45/R16 nie ma zbyt dużego wyboru Miałem jakieś continentale, jakieś michałki exalto i przy nich, po założeniu p zero nero, różnica jakbym szperę włożył. Na mokrym też dobrze sobie radzą (no może poza ruszaniem, ale 200NM fwd, brak szpery robią swoje). Na szczęście w dwa sezony powinienem je zabić.
Daj znać jak się sprawa będzie toczyć!
Kiedyś z Brigestonem S003 czy jakimś takim po 4 latach (od produkcji) miałem problem. W lecie, na asfalcie przy słonecznej pogodzie, WRX w zwykłym zakręcie przy 50km/h ustawiał się bokiem. Taki plastik się zrobił... Udało mi się na tych oponach pojechać na Miedziankę, na próbach czasowych zamiast o ułamkach sekund myślałem gdzie by tu jeszcze kolejnego boka wcisnąć Ale na co dzień to jednak niebezpiecznie.
Teraz tyle kabrioletów dieslów, że wymyślasz
lukass pisze: To niestety nie kwestia rozmiaru
To kwestia rozmiaru. Do mojego nawet nie ma takich opon w 205/45/R16 nie ma zbyt dużego wyboru Miałem jakieś continentale, jakieś michałki exalto i przy nich, po założeniu p zero nero, różnica jakbym szperę włożył. Na mokrym też dobrze sobie radzą (no może poza ruszaniem, ale 200NM fwd, brak szpery robią swoje). Na szczęście w dwa sezony powinienem je zabić.
Daj znać jak się sprawa będzie toczyć!
Kiedyś z Brigestonem S003 czy jakimś takim po 4 latach (od produkcji) miałem problem. W lecie, na asfalcie przy słonecznej pogodzie, WRX w zwykłym zakręcie przy 50km/h ustawiał się bokiem. Taki plastik się zrobił... Udało mi się na tych oponach pojechać na Miedziankę, na próbach czasowych zamiast o ułamkach sekund myślałem gdzie by tu jeszcze kolejnego boka wcisnąć Ale na co dzień to jednak niebezpiecznie.
lukass pisze: A i jeszcze jedno - są niezbyt ciche (Goodyeary na pewno cichsze), co w kabriolecie ma niestety znaczenie, bo dokładanie sobie kolejnych niepożądanych dźwięków nie jest przyjemne/wskazane
Teraz tyle kabrioletów dieslów, że wymyślasz
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Bez przesady - może nie wszystko jest, ale i tak jest dośc sporo fajnych opon - mniej lub bardziej cywilnychWitek pisze: w 205/45/R16 nie ma zbyt dużego wyboru
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Dziś przyszły od Lukassa 4x oponki kum kum
Wzór bojowy
Wzór bojowy
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Niech się zużywają jak najszybciej. Tfu......... Niech służą jak najlepiej miało być, czy jakoś tak
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Co kupiłeś?Piter 35 pisze:
Dziś przyszły od Lukassa 4x oponki kum kum
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Kumho 36So What! pisze: Co kupiłeś?
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Uuu wyglądają groźnie
Piter 35, jak już będziesz po pierwszych testach, to daj znać!
Piter 35, jak już będziesz po pierwszych testach, to daj znać!
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Spoko , myśle ,że po świętach będę zakładać . Sam jestem ciekawbrahu pisze: Uuu wyglądają groźnie
Piter 35, jak już będziesz po pierwszych testach, to daj znać!
No , nie spodziewałem się ,że tak groźnie wyglądająSo What! pisze: Piter 35, wyglądają bojowo
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Do mnie wczoraj przyszły. Pogoda tylko chyba nie dorosła do tych gumek.
Co ciekawe wydaje się, że sama mieszanka jest miękka a pod nią bardzo twardo. Boki opony wydają się dość miękkie...
Pzw,
MCC
Co ciekawe wydaje się, że sama mieszanka jest miękka a pod nią bardzo twardo. Boki opony wydają się dość miękkie...
Pzw,
MCC
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2015, o 12:36 przez mcc, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Oj, to jakąś straszną lipę kupiłeśmcc pisze: Co ciekawe wydaje się, że sama mieszanka jest miękka a pod nią bardzo twardo. Boki opony wydają się dość miękkie...
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
Bo to nie runflaty - mogą być miękkie, bo sztywnośc i tak zapewnia ciśnienie powietrza. Natomiast bark opony jest bardzo sztywny/twardymcc pisze: Boki opony wydają się dość miękkie...
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Letnie 225/45/17 inne niż RE070?
lukass pisze: Natomiast bark opony jest bardzo sztywny/twardy
Jesli to to samo co ja mysle to cholernie twardy! Juz nie moge sie doczekac kiedy wrzuce na samochod zeby sprawdzic jak sie zachowuja. Bede za w tym samym czasie zmienial zawias z przodu wiec zakladam efekt pioronujacy ;)
Dzieki za podpowiedz, juz RE50 mialem zamowione, w ostatnim momencie zmienilem
Pzw,
MCC