Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Siema!
Od pewnego czasu walczę z WRX po zagazowaniu. Mam instalację LS.NEXT, czyli właściwie KME z innym softem, wtryski "Barracuda", reduktor nie pamiętam nazwy, na ponad 300 koni jakiś dobrany z zapasem, bo wiadomo - Subaru lubi wypić... Instalacja taka działa u znajomego w jego jeszcze mocniejszej Megance RS bez zająknięcia, a u mnie walczymy już któryś raz ze strojeniem i ciągle jest coś bardziej, lub mniej nie tak...
Instalacja sprawna, auto na benzynie też idzie prawidłowo, gazu nie brakuje aż pod odcięcie, ciśnienie gazu na reduktorze ustawione tak, by zawsze czas wtrysku gazu był choć odrobinę dłuższy, niż benzyny.
Czasem dzieją się jazdy gdzieś tak między 5000-7000 rpm. Instalacja potrafi się nagle tymczasowo przełączyć na benzynę i zgłasza "wtryskiwacze benzynowe ciągle otwarte" po tym jak głupieje, bo nie ma jak odczytać czasów wtrysku, czuć w momencie przełączenia lekkie szarpnięcie. Czasem jednak jest inna jazda - Gdzieś w tym zakresie obrotów auto nagle przestaje przyspieszać i dopiero po jakiejś sekundzie-dwóch następuje "kop w plecy jedziemy dalej" i przełączenie na benzynę z tym samym błędem. Mam wskaźnik EGT i temperatura spalin nie szaleje podczas tych "zapadów".
Pierwsze pytanie: Czy to normalne, że Subaryna przy dużym obciążeniu po prostu otwiera wtryskiwacze na stałe?
Drugie pytanie: Macie może pomysły jak by to wyregulować? (inne, niz przełączanie na benzynę za każdym razem po przekroczeniu 5000rpm?)
Od pewnego czasu walczę z WRX po zagazowaniu. Mam instalację LS.NEXT, czyli właściwie KME z innym softem, wtryski "Barracuda", reduktor nie pamiętam nazwy, na ponad 300 koni jakiś dobrany z zapasem, bo wiadomo - Subaru lubi wypić... Instalacja taka działa u znajomego w jego jeszcze mocniejszej Megance RS bez zająknięcia, a u mnie walczymy już któryś raz ze strojeniem i ciągle jest coś bardziej, lub mniej nie tak...
Instalacja sprawna, auto na benzynie też idzie prawidłowo, gazu nie brakuje aż pod odcięcie, ciśnienie gazu na reduktorze ustawione tak, by zawsze czas wtrysku gazu był choć odrobinę dłuższy, niż benzyny.
Czasem dzieją się jazdy gdzieś tak między 5000-7000 rpm. Instalacja potrafi się nagle tymczasowo przełączyć na benzynę i zgłasza "wtryskiwacze benzynowe ciągle otwarte" po tym jak głupieje, bo nie ma jak odczytać czasów wtrysku, czuć w momencie przełączenia lekkie szarpnięcie. Czasem jednak jest inna jazda - Gdzieś w tym zakresie obrotów auto nagle przestaje przyspieszać i dopiero po jakiejś sekundzie-dwóch następuje "kop w plecy jedziemy dalej" i przełączenie na benzynę z tym samym błędem. Mam wskaźnik EGT i temperatura spalin nie szaleje podczas tych "zapadów".
Pierwsze pytanie: Czy to normalne, że Subaryna przy dużym obciążeniu po prostu otwiera wtryskiwacze na stałe?
Drugie pytanie: Macie może pomysły jak by to wyregulować? (inne, niz przełączanie na benzynę za każdym razem po przekroczeniu 5000rpm?)
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Mapa w ECU subarowym oryginalna ?Pierwsze pytanie: Czy to normalne, że Subaryna przy dużym obciążeniu po prostu otwiera wtryskiwacze na stałe?
Doładowanie na std poziomie ?
jeśli 2 x Tak to Nie, w przeciwnym razie Tak
Jeśli Tak, to:
mniejsze doładowanie lub większe wtryski i remap
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Wtryski się zapętlają bo nie są w stanie podać wystarczającej ilości paliwa. Albo masz za słabe wtryskiwacze albo reduktor podaje za małe ciśnienie. Zobacz jakie masz spadki ciśnienia lpg przy pełnym obciążenieniu to będziesz wiedział co nie daje rady.
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
TakdeLux pisze:Mapa w ECU subarowym oryginalna ?
Nic nie było zmieniane... Ale zauważyłem, że czasem jak narasta doładowanie do dochodzi do 1.0, okazjonalnie nawet pod 1.1 i natychmiast spada na 0.9-0.95, zaś zegar Boost ma zanotowany max 1.2. Jedyna zmiana to wydech 2.75 cala, z katalizatorem metalowym.deLux pisze:Doładowanie na std poziomie ?
Spadki ciśnienia gazu są minimalne. Zapętlają się wtryski benzyny co powoduje, że komp gazu wariuje...skwaro pisze:Zobacz jakie masz spadki ciśnienia lpg przy pełnym obciążenieniu to będziesz wiedział co nie daje rady.
-
uxon
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Impreza WRX, Audi S3, Swift GTI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Panie, to jak masz wydech przelotowy, to konieczne jest strojenie, bo ecu subaru po 2003 roku sobie z tym nie radzi.
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Napisał przecież że z katalizatorem.uxon pisze:Panie, to jak masz wydech przelotowy, to konieczne jest strojenie, bo ecu subaru po 2003 roku sobie z tym nie radzi.
Mibars, jak nie masz spadków ciśnienia LPG to wtryski nie wyrabiają. Jakie masz teraz ciśnienie na wolnych? Może da się jeszcze trochę podbić żeby skrócić czas wtrysku i tym samym wyeliminować zapętlanie?
Edit: Jesteś pewien że to wtryski od benzyny się zapętlają nie od lpg? Skąd to wiesz, logowałeś parametry ECU?
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
skwaro, taki błąd zgłasza centralka LPG. Podnieść ciśnienie jak najbardziej można, tylko wtedy miejscami mogę mieć czasy wtrysku gazu krótsze od benzyny. Niby komp gazu jakoś to ogarnia i jak taka sytuacja występuje to opóźnia początek wtrysku żeby wiedzieć kiedy zakończyć, ale to zawsze nie jest rozwiązanie idealne. Zaczynaliśmy strojenie właśnie z takim układem i potem skręciliśmy reduktor trochę w dół bo nierówno chodził na niskich obrotach (jak się potem okazało inna przyczyna - ztcp. włączenie obsługi "dotrysków" załatwiło temat).
Ciśnienia z głowy nie podam, ale z tego co pamiętam to spadki podczas pełnego buta jakoś między 0.1-0.2b.
Może doprecyzuje ten wydech - Zmieniony mam wydech razem z downpipe w którym siedzi katalizator metalowy. Sondę mam zamontowaną normalnie, żadnych dystansów i jeden jedyny raz mi zgłosiło błąd P0420. Przy czym zaznaczę, że problem występował przed i po zmianie wydechu.
Z rozwiązań jakie próbowaliśmy to np. dotryski benzyny powyżej X obrotów, czy próbnie przełączałem pojedyncze cylindry na benzynę - Cały czas podobne problemy.
Centralka gazu posiada funkcję która pozwala na pracę w trakcie "zlewania wtrysków benzyny", ale ta funkcja ma tak dużo obostrzeń, zagrożeń itp., w tym konieczność zejścia z czasami wtrysku gazu poniżej czasów wtrysku benzyny, czy też możliwość przekroczenia punktu odcięcia benzyny, że chciałbym jej uniknąć.
Ciśnienia z głowy nie podam, ale z tego co pamiętam to spadki podczas pełnego buta jakoś między 0.1-0.2b.
Może doprecyzuje ten wydech - Zmieniony mam wydech razem z downpipe w którym siedzi katalizator metalowy. Sondę mam zamontowaną normalnie, żadnych dystansów i jeden jedyny raz mi zgłosiło błąd P0420. Przy czym zaznaczę, że problem występował przed i po zmianie wydechu.
Z rozwiązań jakie próbowaliśmy to np. dotryski benzyny powyżej X obrotów, czy próbnie przełączałem pojedyncze cylindry na benzynę - Cały czas podobne problemy.
Centralka gazu posiada funkcję która pozwala na pracę w trakcie "zlewania wtrysków benzyny", ale ta funkcja ma tak dużo obostrzeń, zagrożeń itp., w tym konieczność zejścia z czasami wtrysku gazu poniżej czasów wtrysku benzyny, czy też możliwość przekroczenia punktu odcięcia benzyny, że chciałbym jej uniknąć.
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Czas wtrysku korygujesz mnożnikiem nie ciśnieniem.
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Mibars pisze:TakdeLux pisze:Mapa w ECU subarowym oryginalna ?Nic nie było zmieniane... Ale zauważyłem, że czasem jak narasta doładowanie do dochodzi do 1.0, okazjonalnie nawet pod 1.1 i natychmiast spada na 0.9-0.95, zaś zegar Boost ma zanotowany max 1.2. Jedyna zmiana to wydech 2.75 cala, z katalizatorem metalowym.deLux pisze:Doładowanie na std poziomie ?
Spadki ciśnienia gazu są minimalne. Zapętlają się wtryski benzyny co powoduje, że komp gazu wariuje...skwaro pisze:Zobacz jakie masz spadki ciśnienia lpg przy pełnym obciążenieniu to będziesz wiedział co nie daje rady.
1.0-1.2 na std to Ci przeładowuje. to samo w sobie bez remapu nie jest dobrze i jak kolega sugeruje wymagałoby korekty w mapie subarowej (albo jakiś inny zabieg mechaniczny)
grzebanie przy ciśnieniu gazu jak zapętlają wtryski benzynowe jest bez sensu bo niby jak ma zmienić się zasilanie w benzynę od tego
mimo wszystko jak ma być porządnie to korekta przebiegu doładowania benz - to od doładowania pośrednio zależy czas wtrysku benz. i tym samym zapętlenie, z którym nie radzi sobie komp LPG a to nie jest największy problem przy przeładowaniu...
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
skwaro, Tak, ale jeśli wtryski benzyny są otwarte 100% czasu, mnożnik jest 1.1 to każe wtryskom być otwartym 110% czasu :D
Ciśnieniem koryguje mnożnik :)
Ciśnieniem koryguje mnożnik :)
-
uxon
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Impreza WRX, Audi S3, Swift GTI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
I co z tego? Kat katowi nierowny. Zalozyl downpipe duzo mniej restrykcyjny niz seryjny, a czy jest on w pelni przelotowy, czy ze sportowym katem, to juz wiele nie zmienia. Z reszta jak kolega pisze, wystepuja u niego pewne przeladowania. Ja bym sie tym w pierwszej kolejnosci zajal.skwaro pisze:Napisał przecież że z katalizatorem.uxon pisze:Panie, to jak masz wydech przelotowy, to konieczne jest strojenie, bo ecu subaru po 2003 roku sobie z tym nie radzi.
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Jakie masz czasy wtrysków benzynowych? Jakie doładowanie masz w parametrach ECU? Jakbyś miał problem z zapętlaniem wtrysków benzynowych to przy pełnym bucie na wysokich obrotach by przerywał, a z tego co pisałeś na benzynie jest ok. Najpierw musisz być pewien czy na pb jest wszystko okMibars pisze:skwaro, Tak, ale jeśli wtryski benzyny są otwarte 100% czasu, mnożnik jest 1.1 to każe wtryskom być otwartym 110% czasu :D
Ciśnieniem koryguje mnożnik :)
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
To że nie ma opcji przy jakimkolwiek katalizatorze żeby lał tyle paliwa że wtryski się zapętlają. Nie to jest przyczyną i tyle.uxon pisze:I co z tego? Kat katowi nierowny. Zalozyl downpipe duzo mniej restrykcyjny niz seryjny, a czy jest on w pelni przelotowy, czy ze sportowym katem, to juz wiele nie zmienia. Z reszta jak kolega pisze, wystepuja u niego pewne przeladowania. Ja bym sie tym w pierwszej kolejnosci zajal.skwaro pisze:Napisał przecież że z katalizatorem.uxon pisze:Panie, to jak masz wydech przelotowy, to konieczne jest strojenie, bo ecu subaru po 2003 roku sobie z tym nie radzi.
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
może i można zmniejszyć mnożnik po podniesieniu ciśnienia, ALE problemem jest czas wtrysku benzyny a nie gazu.Mibars pisze:skwaro, Tak, ale jeśli wtryski benzyny są otwarte 100% czasu, mnożnik jest 1.1 to każe wtryskom być otwartym 110% czasu :D
Ciśnieniem koryguje mnożnik :)
czytamy uważniezgłasza "wtryskiwacze benzynowe ciągle otwarte"
Mibars, jak jesteś z północy PL to mogę pomóc.
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Hmm fakt. ECU mam kompletnie seryjne.skwaro pisze:Jakbyś miał problem z zapętlaniem wtrysków benzynowych to przy pełnym bucie na wysokich obrotach by przerywał, a z tego co pisałeś na benzynie jest ok. Najpierw musisz być pewien czy na pb jest wszystko ok
Niestety Mazowsze.deLux pisze:Mibars, jak jesteś z północy PL to mogę pomóc.
Tak czy siak muszę sprawdzić czy na samym PB się zapętla i po prostu tego nie czuć, czy też ten efekt występuje tylko na gazie.
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Wskazania przeplywki ktos sprawdzal przy max bucie? Kto robil instalacje?
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Przepływomierza? Przyznam, że nie wiem - Jak razem walczyliśmy to patrzyliśmy głównie na lambdę. Czy jest coś niepokojącego, co może nam przepływomierz powiedzieć?
Instalacje robił zaprzyjaźniony warsztat poprzez znajomego i na razie sami walczymy z tematem. Subaru okazało się być bardziej wymagającym pacjentem ;)
Instalacje robił zaprzyjaźniony warsztat poprzez znajomego i na razie sami walczymy z tematem. Subaru okazało się być bardziej wymagającym pacjentem ;)
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Taki mały update: Udało mi się zmusić instalacje do bardziej płynnego przełączania na benzynę (teraz jest niewyczuwalne), więc stanęło na dotryskach od 4500 rpm i pracy na benzynie powyżej 5500 rpm.
Włączyłem też funkcje logowania parametrów podczas jazdy i widzę, że nie jest aż tak różowo, jak boost narasta to jest moment, kiedy ciśnienie gazu nie "nadąża" za zmianą ciśnienia w kolektorze i są zapady ciśnienia doprowadzając do chwilowego obciążenia wtrysków gazu w 100% (widać za krótkie, by centralka gazu zgłosiła błąd i przełączyła się na benzynę - Co ciekawe lambda potrafi cały czas pokazywać "bogato"). Na benzynie też są momenty, gdy wtryski benzyny są na moment w 99% obciążone (do 100% nigdy "oficjalnie" nie dochodzi, ale to pewnie wina sposobu sterowania, czy tam odczytów robionych przez komp gazu). Jak mi się zachce to podreguluje ciśnienie gazu tak, by jednak zejść z czasami poniżej czasów wtrysku benzyny by mieć 100% pewności, że nigdy wtryski gazu nie są nawet na moment otwarte 100% czasu.
No i te doładowanie (przeładowanie?) - Jechałem ostatnio w trasie i falowanie doładowania jest wyczuwalne na piątce w momencie depnięcia i pokrywa się ze wskazaniem ciśnieniomierza - Czuć narastanie momentu, potem delikatny zapad i z powrotem lekki wzrost - Czyli np,. doładowanie do 1.05 potem spadek do 0.9 i stabilizacja na 0.95. Całość trwa jakąś sekundę.
Włączyłem też funkcje logowania parametrów podczas jazdy i widzę, że nie jest aż tak różowo, jak boost narasta to jest moment, kiedy ciśnienie gazu nie "nadąża" za zmianą ciśnienia w kolektorze i są zapady ciśnienia doprowadzając do chwilowego obciążenia wtrysków gazu w 100% (widać za krótkie, by centralka gazu zgłosiła błąd i przełączyła się na benzynę - Co ciekawe lambda potrafi cały czas pokazywać "bogato"). Na benzynie też są momenty, gdy wtryski benzyny są na moment w 99% obciążone (do 100% nigdy "oficjalnie" nie dochodzi, ale to pewnie wina sposobu sterowania, czy tam odczytów robionych przez komp gazu). Jak mi się zachce to podreguluje ciśnienie gazu tak, by jednak zejść z czasami poniżej czasów wtrysku benzyny by mieć 100% pewności, że nigdy wtryski gazu nie są nawet na moment otwarte 100% czasu.
No i te doładowanie (przeładowanie?) - Jechałem ostatnio w trasie i falowanie doładowania jest wyczuwalne na piątce w momencie depnięcia i pokrywa się ze wskazaniem ciśnieniomierza - Czuć narastanie momentu, potem delikatny zapad i z powrotem lekki wzrost - Czyli np,. doładowanie do 1.05 potem spadek do 0.9 i stabilizacja na 0.95. Całość trwa jakąś sekundę.
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Jeżeli nadal jest bogato to nie ma co stresować się pętleniem wtryskiwaczy gazowych.Mibars pisze: Włączyłem też funkcje logowania parametrów podczas jazdy i widzę, że nie jest aż tak różowo, jak boost narasta to jest moment, kiedy ciśnienie gazu nie "nadąża" za zmianą ciśnienia w kolektorze i są zapady ciśnienia doprowadzając do chwilowego obciążenia wtrysków gazu w 100% (widać za krótkie, by centralka gazu zgłosiła błąd i przełączyła się na benzynę - Co ciekawe lambda potrafi cały czas pokazywać "bogato").
Choć bogatość warto by sprawdzić AFRem. Czy tam może jest sonda szerokopasmowa na pokładzie?
Milak
(ex- OBK MY01 H6)
(ex- OBK MY01 H6)
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Jak przepływka pokazuje głupoty to na benzynie nie będzie dobrze (zapętlanie np.), ale akceptowalnie czy też mało zauważalnie, a na gazie problemy się nawarstwiają. Jest tu taki jegomość, robiłem mu w mocnym WRXie instalkę, jedzie do końca na gazie z AFRem jak na benie. AFR jest na pokładzie, ale odczytać można minimalną wartość 0.77 lambda, w rzeczywistości jest nawet bardziej bogato. Jaki tam jest reduktor? Wtryski 130? Na jakim ciśnieniu?
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Problem przy pętleniu się benzynowych jest taki, że komp gazu się gubi. Ten soft ma taką kuszącą opcję obsługi zlewania się wtrysków benzyny, steruje wtedy w takt obrotów, ale raz, że trzeba zrobić tak, by gaz miał krótsze wtryski, niż benzyna, a dwa, że wtedy np. zanika obsługa odcięcia paliwa (!) więc trzeba ostrożnie z ustawianiem tego...
Wtryski Barracuda bez dysz, nadciśnienie 1.2, reduktor... Mogę zdjęcie zrobić :) Bo nie wiem jaki to jest.
AFR nie mam, mam EGT, powyżej 840-850 na ustawieniu tym, co teraz mam, tyle, że do odcięcia na gazie nie widziałem. Właśnie dłubałem przy aucie i odpiąłem akumulator, więc maximum nie sprawdzę...
Wtryski Barracuda bez dysz, nadciśnienie 1.2, reduktor... Mogę zdjęcie zrobić :) Bo nie wiem jaki to jest.
AFR nie mam, mam EGT, powyżej 840-850 na ustawieniu tym, co teraz mam, tyle, że do odcięcia na gazie nie widziałem. Właśnie dłubałem przy aucie i odpiąłem akumulator, więc maximum nie sprawdzę...
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Jak afr nie podgladasz to jak mozna mowic o strojeniu lpg? Przeciez masz taka sonde tylko trzeba odpowiedni interfejs.
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
Nie mam zegara AFR :) AFR widzę tylko przez wąskopasmową sondę przez OBD, która szczerze wiele poza "bogato, ubogo"nie mówi. Sam komp gazu też ma opcję by się dostrajać patrząc po wskazaniach z sondy przez OBD, ale w sumie źle to działało.
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
To patrz na wskazania pierwszej, a nie drugiej sondy. No chyba, ze masz jakiegos dziwnego wrxa bo w 2003 (albo wczesniej) juz byly szerokopasmowe sondy seryjnie montowane.
Re: Instalacja LS.NEXT - Problem z wystrojeniem (WRX 2.0)
To mi dałeś do myślenia... Moja sonda lubi sobie pokazywać 0V, lub ok. 0.8V, rzadko jakieś wartości pomiędzy, więc myslałem, że to zwykła wąskopasmowa. BTW przez OBD widzę tylko jedną sondę (czy to ELM, czy to centralką gazu), do drugiej nie ma dostepu.
Dziś mnie znowu gaz zaczął wqr... jak przy nagłym dodaniu gazu przy ok. 4000 rpm zaliczyłem szarpankę, brak przyspieszania i po sekundzie przełączenie na benzynę ze zgłoszeniem jakiegoś błędu... A już myślałem, że jest dobrze.
Dziś mnie znowu gaz zaczął wqr... jak przy nagłym dodaniu gazu przy ok. 4000 rpm zaliczyłem szarpankę, brak przyspieszania i po sekundzie przełączenie na benzynę ze zgłoszeniem jakiegoś błędu... A już myślałem, że jest dobrze.