UTURBIENIE Outback H6 3.6

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 10 sty 2017, o 20:03

da się to zrobić "tanio" - tylko trzeba wiele rzeczy zrobić samemu... albo zlecić np wykonanie kolektora wydechowego wg projektu, można też pociągnąć zasilanie turbo z podstawki pod filtrem oleju(trochę uturbionych aut tak jeździ i żyją) i wspawać spływ w miskę, jak się dużo nie dmuchnie to otwierać silnika nie trzeba... dużo można przyciąć kosztów, trzeba tylko trochę pomyśleć - no i mieć wiedzę jakąś w tym temacie, bo bez tego jedyne co można zrobić to przynieść walizkę pieniędzy do tunera i powiedzieć "rób XXX KM".


Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 7 razy

Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6

Post 10 sty 2017, o 20:21

siewcu pisze: no i mieć wiedzę jakąś w tym temacie
Dlatego nie ma co wątku zamykać, może się rozwinie dalej, może komuś posłuży ;-)

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 10 sty 2017, o 20:43

też jestem tego zdania ;)

a brnąc dalej w temat... myślę, że sporym uproszczeniem byłoby zastosowanie jednej z dwóch opcji:
-cooler z sti - choć to tylko do delikatnego dmuchania, bo niestety ale ma problemy z powietrzem - ale wymaga to też przerobienia maski,
-wodny cooler.
wodny ma tę przewagę, że nie wymaga ciągnięcia kilometrów orurowania - za to trzeba znaleźć miejsce na jeszcze jedną chłodnicę wody. co ciekawe, u znajomego w celice z motorem z st205 był taki fabryczny wodny ic - a za chłodnicę robiła chłodnica wody z seicento. po dwóch kółkach u nas na torze, czyli jakieś 1,5-2 km ogniem, można było spokojnie otworzyć wymiennik woda-powietrze i włożyć tam palec - woda była chłodna. oczywiście co innego, jeśli takie rozwiązanie było seryjnie w danym aucie, a co innego przy dokładaniu tego - ale jest to też skuteczne rozwiązanie, praktykowane zresztą w mocny projektach typu v8 big block biturbo w usa, gdzie moce przekraczają 1000 KM...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6

Post 10 sty 2017, o 21:02

ok piszta sobie - ale skoro jestem miedzy fachowcami od H6 3.6 mam pytanie : w wersji na Europę mamy pokrętło "I" ,"s" i "s#" - w celu ustawienia krzywej momentu auta a w wersji USA tego nie ma - moje pytanie : co oni im ustawili ? średnią ? maxa - s# ? czy "s" ?

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 10 sty 2017, o 22:00

to raczej nie tak działa ;)
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6

Post 10 sty 2017, o 22:02

lmilczarek, to raczej czułość elektronicznej przepustnicy. A ustawili z "S"

lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6

Post 10 sty 2017, o 22:41

ale się czepiacie, oczywiście że pokrętełko steruje czymś tam przy gaźniku ;) a w efekcie krzywa momentu zmienia przebieg a o toto w rezultacie chodzi.
no to amerykanie nie mogą przyspieszać tak fajnie jak w europie i poszli na to ? dziwne ?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2017, o 23:33 przez lmilczarek, łącznie zmieniany 1 raz.

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 10 sty 2017, o 23:23

przy gaźniku? o boże...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6

Post 10 sty 2017, o 23:35

;))) tak mi się napisało ja jestem z epoki Rometa i FSO 125 ;) tam były gaźniki i motor się zalewał i inne cuda zapewne japończykom nie znane.
wprowadźmy troche fanu do tej dyskusji ;)

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 212 razy
Polubione posty: 491 razy

Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6

Post 11 sty 2017, o 00:13

lmilczarek, miałem dżapańskie auto z dwoma gaźnikami. Potrafiłem je zalać :razz:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re:

Post 11 sty 2017, o 00:21

siewcu pisze:też jestem tego zdania ;)

a brnąc dalej w temat... myślę, że sporym uproszczeniem byłoby zastosowanie jednej z dwóch opcji:
-cooler z sti - choć to tylko do delikatnego dmuchania, bo niestety ale ma problemy z powietrzem - ale wymaga to też przerobienia maski,
-wodny cooler.
wodny ma tę przewagę, że nie wymaga ciągnięcia kilometrów orurowania - za to trzeba znaleźć miejsce na jeszcze jedną chłodnicę wody. co ciekawe, u znajomego w celice z motorem z st205 był taki fabryczny wodny ic - a za chłodnicę robiła chłodnica wody z seicento. po dwóch kółkach u nas na torze, czyli jakieś 1,5-2 km ogniem, można było spokojnie otworzyć wymiennik woda-powietrze i włożyć tam palec - woda była chłodna. oczywiście co innego, jeśli takie rozwiązanie było seryjnie w danym aucie, a co innego przy dokładaniu tego - ale jest to też skuteczne rozwiązanie, praktykowane zresztą w mocny projektach typu v8 big block biturbo w usa, gdzie moce przekraczają 1000 KM...
Nie ma sensu kombinować, w OBK czy Legacy jest tyle miejsca że można wpakować olbrzymi fimc, orurowanie 60mm też jest którędy pociągnąć bez większych problemów. Na dolocie do kompresora zrobiliśmy 76mm i też się mieści. Natomiast z miejscem na tmic w H6 będzie spory problem, bo przepustnica siedzi bardzo głęboko i wlot ma masce na tmic musiałby być praktycznie pod samą szybą.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6

Post 11 sty 2017, o 04:33

lmilczarek pisze: w wersji na Europę mamy pokrętło "I" ,"s" i "s#" - w celu ustawienia krzywej momentu auta a w wersji USA tego nie ma - moje pytanie : co oni im ustawili ? średnią ? maxa - s# ? czy "s" ?
w STI "s" i "s#" działa tylko na "czułość" pedału gazu. S 1:1, S# przy bodaj 53% wciśnięcia masz 100% otwarcia. "I" (w STI) obcina doładowanie do 0.8bar, ale to może być dlatego, że nigdy nie masz gazu "w podłodze" bo na 100% wciśnięcia, otwiera max np. 80%

Masz pewno odpowiednik S, czyli tak jak ludzkość przez ostatnie 200.000 lat operowała przepustnicą. Po prostu musisz mocniej cisnąć niż ktoś kto ma pokrętło ;-)

lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6

Post 13 sty 2017, o 20:22

no to gorzej mają - nie dieslowo, osobiscie lubię tak jak dieslu np. 450Nm przy 1700 obr. lekko gaz i prostuje plecy.

ODPOWIEDZ