Czyli wersja druga. Napisz jeszcze coś o temperaturze oleju w skrzyni.
A w szczególności czy w obu testach była na pewno taka sama (lub podobna).
W każdym razie kluczowe jest to ile energii przekaże konwerter z silnika na skrzynię, która jest w takiej sytuacji na "1".
A ta energia zależy od obrotów silnika i lepkości oleju (a może olej uciekł .... troszku).
Jak silnik jest zimny i olej zimny, a obroty wyższe to może stać.
Jak rozgrzany, niskie obroty, olej mniej lepki (bo ciepły) to będzie się staczał.
Mam to ćwiczenie przy każdym wyjeździe na miasto ... wg mnie to normalne.
Pewnie wiesz, ale zauważ że w automacie silnik praktycznie nigdy (poza tzw lockup'em) nie jest połączony fizycznie z kołami, a przeniesienie energii jest wykonane przez dwa wiatraczki zanurzone w oleju (konwerter). Jeden dmucha olejem w drugi, ale nigdy się nie dotykają. Więc wszystko zależy od tego jak szybko kręci się napędzający wiatrak oraz jak lekpi jest olej.
https://www.powernationtv.com/two-minut ... rter-works
zobacz tak od ok. 0:15