H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
milak
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 11 mar 2009, o 23:28

Droga wycieczko,
Jakiś czas temu przedstawiłem się grzecznie. Teraz nadszedł moment na zgłoszenie się po pomoc.
Z góry przepraszam za faux-pasy, alem jako niemłody, nienawykły do formuły i zwyczajów (mężczyźni nie czytają wszak instrukcji obsługi :-) ) forum.
Nie doszukawszy się wątków o przedmiotowym motorze postanowiłem założyć takowy – jeżeli przeoczyłem, przepraszam i proszę łaskawych administratorów kochanych o przeniesienie we właściwe miejsce.
Ale do ad remu.
Otóż przy zakupie auta (Outback 2001, H6, 212k km) straszliwie dałem ciała i mam parę tysięcy do dołożenia do (nie okazyjnej bynajmniej) ceny zakupu – otóż muszę wymienić uszczelki pod głowicami.
Test wykonany w 4turbo jest jednoznaczny. Od soboty przyzwyczajam się mentalnie do kwoty jaką muszę przygotować na tę operację. Przerosła ona me najśmielsze oczekiwania, ale w miarę oglądu dokumentacji (począwszy od 58 szpilek w 4 długościach na pokrywie rozrządu itd.) zaczynam rozumieć, co Azrael miał na myśli pisząc niegdyś o samobójczych tendencjach nabywców aut z tymi Motorami. I coraz bardziej zaczynam się bać nie tyle ceny naprawy, co jej efektu. Kto waszym zdaniem będzie to w stanie ogarnąć ?
Rzeczone 4turbo (zabija mnie jako samobójce :-) ? Kolega Grzegorz E12? Jakoweś ASO ??
Kto ma tu renomę rzetelnego i nie wstydzącego się w trakcie pracy zajrzeć do dokumentacji ? Kto z sukcesem przeprowadzał takie operacje?

A może w ogóle samo takie pytanie na forum uczęszczanym zarówno przez użytkowników jak i przedstawicieli firm jest niezbyt właściwe?
Pozdrawiam z lekka zagubiony ( w imieniu żony – Wifi kierowniczki przedmiotowego beżaka :-) )


Milak
(ex- OBK MY01 H6)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 11 mar 2009, o 23:43

milak, dokonaj dobrego wyboru, tyle powiem. No i trzymam kciuki.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 11 mar 2009, o 23:56

milak pisze: Ale do ad remu.

Już masz zniżkę :lol: ;-)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 08:37

To chyba pierwszy raz na forum, że komuś poleciały uszczelki w H6. Ale pewnie zdarza się - jak w każdym silniku. :-|
H6 jest podobno dużo bardziej skomplikowany niż H4, ale wymiana uszczelek pod głowicą to nie jest jakaś wiedza tajemna - za to na pewno tanio nie będzie.
Zwróć się o ofertę do 4Turbo/ASO/Jutrzenki i zdecyduj.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 09:16

Gal, to chyba w ogóle 1. przypadek uszczelek w H6 o którym słyszę. Na szczeście w modelu Milaka nie ma jeszcze takich komplikacji w mechanice głowic jak w Twoim więc jest mniej pracy i kosztów.

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 12:46

test obejmuje sprawdzenie CO2 w płynie chłodniczym + coś jeszcze?
kompresja ? szczelność cylindrów ?

na temat:
milak, idź tam gdzie masz blisko/wygodnie i wiesz, że reklamacje to nie jest dla nich okazja do potyczki tylko normalna (nie znaczy częsta) sprawa. Do tego popatrzył bym na rozrzut cen i ew. skorygowałbym wybór. ale to moje zdanie, młodziana :whistle:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 15:21

deLux, CO2 pozytywne oznacza awarię, sądzę że to zostało przeprowadzone.

ujar
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 16:05

milak pisze:Droga wycieczko,
Jakiś czas temu przedstawiłem się grzecznie. Teraz nadszedł moment na zgłoszenie się po pomoc.
Z góry przepraszam za faux-pasy, alem jako niemłody, nienawykły do formuły i zwyczajów (mężczyźni nie czytają wszak instrukcji obsługi :-) ) forum.
Nie doszukawszy się wątków o przedmiotowym motorze postanowiłem założyć takowy – jeżeli przeoczyłem, przepraszam i proszę łaskawych administratorów kochanych o przeniesienie we właściwe miejsce.
Ale do ad remu.
Otóż przy zakupie auta (Outback 2001, H6, 212k km) straszliwie dałem ciała i mam parę tysięcy do dołożenia do (nie okazyjnej bynajmniej) ceny zakupu – otóż muszę wymienić uszczelki pod głowicami.
Test wykonany w 4turbo jest jednoznaczny. Od soboty przyzwyczajam się mentalnie do kwoty jaką muszę przygotować na tę operację. Przerosła ona me najśmielsze oczekiwania, ale w miarę oglądu dokumentacji (począwszy od 58 szpilek w 4 długościach na pokrywie rozrządu itd.) zaczynam rozumieć, co Azrael miał na myśli pisząc niegdyś o samobójczych tendencjach nabywców aut z tymi Motorami. I coraz bardziej zaczynam się bać nie tyle ceny naprawy, co jej efektu. Kto waszym zdaniem będzie to w stanie ogarnąć ?
Rzeczone 4turbo (zabija mnie jako samobójce :-) ? Kolega Grzegorz E12? Jakoweś ASO ??
Kto ma tu renomę rzetelnego i nie wstydzącego się w trakcie pracy zajrzeć do dokumentacji ? Kto z sukcesem przeprowadzał takie operacje?

A może w ogóle samo takie pytanie na forum uczęszczanym zarówno przez użytkowników jak i przedstawicieli firm jest niezbyt właściwe?
Pozdrawiam z lekka zagubiony ( w imieniu żony – Wifi kierowniczki przedmiotowego beżaka :-) )
Miałem wolną chwile to sprawdziłem...

samą wymianę uszczelek to Ci możemy za 2650 brutto (oczywiście z uszczelkami) zrobić ale przy tej wymianie należałoby jeszcze wymienić:

uszczelki kolektora ssącego, wydechowego, dekli zaworowych, płyn chłodzący i olej z filtrem.

W sumie taka operacja to wydatek rzędu 3900 brutto

Jeżeli samochód brał olej to warto jeszcze uszczelniacze zaworowe i pierścienie wymienić, ale to juz taki dodatek.

Pozdrawiam
Oczwiście jak się powołasz na mnie, hasło "raju" :mrgreen: , to masz 10% rabatu od kwoty powyżej 8-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 17:20

ujar pisze: Oczwiście jak się powołasz na mnie, hasło "raju" :mrgreen: , to masz 10% rabatu od kwoty powyżej 8-)
milak, tylko nie powołuj się na hasło "ujar" bo rabatu będzie tylko 01% ;-)

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 20:41

ujar pisze: samą wymianę uszczelek to Ci możemy za 2650 brutto (oczywiście z uszczelkami) zrobić ale przy tej wymianie należałoby jeszcze wymienić:

uszczelki kolektora ssącego, wydechowego, dekli zaworowych, płyn chłodzący i olej z filtrem.

W sumie taka operacja to wydatek rzędu 3900 brutto

ponad tysiaka za 6 uszczelek i olej z filtrem? o raju... sporo

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 20:46

no chyba, że dekle zaworowe takie drogie bo reszta nie wygląda a i tak trzeba tam grzebać, żeby zrobić uszczelki no może prócz wydechu.

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 21:02

deLux pisze: no może prócz wydechu.
Wydech też raczej muszą zdjąć.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 21:16

Raczej caly silnik wyjąć i w znacznym stopniu rozebrać (caly osprzet)

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 21:19

Azrael pisze:Raczej caly silnik wyjąć i w znacznym stopniu rozebrać (caly osprzet)
No właśnie o tym mówię - niewygodnie jest wyjmować silnik z przykręconym wydechem. ;-)
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 21:27

Gal, no wydech zwykle jednak trzeba odczepić, kolektor wyciaga się już na stojaku.


Ogólnie operacja jak każda inna tylko 30% więcej roboty jak w B4 i 2,5 raza tyle co w zwykłej rzędowce.

ujar
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 12 mar 2009, o 21:30

gregski pisze: ponad tysiaka za 6 uszczelek i olej z filtrem? o raju... sporo
jak masz swój olej,filtr i plyn chlodniczy to pewnie z 600zł mniej. W tych uszczelkach to jeszcze jakies do swiec :?:
;-)

bagi_26
0 gwiazdek
Auto: outback 3.0H6Aut
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 19 maja 2010, o 22:22

Hallo, może ktoś pomoże potrzebującemu ;-( .
Chyba trafiłem na tą samą wycieczkę.
Mam Obk-a 3,0H6Aut i chyba szykuje mi się podobna operacja, tj. wymiana uszczelek pod głowicami (serwis ponoć stwierdził CO2 w układzie chłodzenia i "bąbelki").
Jak znam zycie to jednak nie musi być następny super wyjątek w zakresie H6-tek (trochę zrobiłem zwiadu), bo akurat w tym przypadku pomimo przebiegu (280k) autko było wprost rozpieszczane (pełne ASO, obciążenia co najwyżej umiarkowane, żadnych szleństw na śniegu i gdzie indziej również itp.) w porównaniu do moich poprzednich, w których nic takiego nie miało miejsca.
Proszę o jakąś informację, kto i w jakich kosztach przeprowadził wymianę uszczelek pod głowicami, bo wstępny kosztorys ASO jest super "ciekawy" (baza to 6k, z szansą że zmieszcze sie w 10k).
Będę Bardzo zobowiązany za odpowiedź i ewentualne wskazówki, ponieważ staram się w tym przypadku zachować spokój i szacunek dla siebie oraz nie zrazić do samochodu, który jeszcze lubię.
Czy ktoś ma może jakieś doświadczenia z czeskimi ASO Subaru?.
Będę zobowiązany za jakiekolwiek info
Pozdrawiam Mirek

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 20 maja 2010, o 09:40

bagi_26, byłoby Ci łatwiej pomóc, gdybyś choć przybliżył preferowaną lokalizację serwisu.

Przemeq
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: Plejady Plakietka STI'06 i Spuścizna Turbo '94
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 20 maja 2010, o 10:58

milak, spróbuj jeszcze zgłosić się po ofertę do warszawskiego MTS Rally. http://www.mtsrally.pl/

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 20 maja 2010, o 12:03

Przemeq,
patrząc na daty zgłoszenia przez milaka problemu....to pewnie ten problem został już rozwiązany. Mam przynajmniej taką nadzieję :-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Przemeq
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: Plejady Plakietka STI'06 i Spuścizna Turbo '94
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 20 maja 2010, o 13:36

Tak tak - porada była dla bagi_26 :oops:.

milak
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 20 maja 2010, o 13:47

Grzesiek_67 pisze:Przemeq,
patrząc na daty zgłoszenia przez milaka problemu....to pewnie ten problem został już rozwiązany. Mam przynajmniej taką nadzieję :-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Tak jak najbardziej :-). A raczej :(, bo tanio nie było, ale wydaje się, że chociaż dobrze....
Auto niestety jest do sprzedania. (Z winy mojej a nie auta.)

Pzdr

bagi_26
0 gwiazdek
Auto: outback 3.0H6Aut
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 20 maja 2010, o 16:35

Sorki, ale faktycznie - Górny Śląsk byłby najwygodniejszy, bo mieszkam w Bytomiu.
Natomiast wszystko jest względne, odległości również, więc jeżeli coś to jeszcze mogę dojechać :wall:
Wysłałem maila do mtsrally.
pzdr
(tel. 668199220 - a tak gdyby co)

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 20 maja 2010, o 17:09

bagi_26, w rozsądnej odległości masz więc do wyboru np. te serwisy (kolejność przypadkowa):
http://www.4turbo.pl/ (Katowice)
http://www.carsport.pl/ (Nowy Sącz)
http://www.subaru.krakow.pl/ (Kraków)
http://www.subaru.pl/dealer_emilfrey.html (ASO Kraków)

bagi_26
0 gwiazdek
Auto: outback 3.0H6Aut
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: H6 - ogolnie o tym silniku (szczególnie o uszczelkach)

Post 20 maja 2010, o 17:40

Dzięki. Już działam.
Jak będzie po zabiegu to dam info.
pzdr

ODPOWIEDZ