czy zwiększać prześwit w subaru?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
no i muszę odszczekać.
bo dzisiaj leśnik miał kąpiel i przy okazji pochyliłem się (w przenośni i dosłownie) nad oponami. no i wyszło, że rrosiak miał rację, a ja pomyliłem rozmiary o "oczko".
a ponieważ niechcący mogłem kogoś na minę wsadzić, więc oficjalnie i przed frontem zweryfikowane wymiary podaję:
mowa o Forester MY07
215/60 R16. to jest rozmiar opon, na których wyjechał z salonu.
215/65 R16, to jest rozmiar jaki da się założyć bez konsekwencji
215/70 R16 NIE WEJDĄ
a moja absolutna pewność z postów wcześniej wzięła się stąd, że ubzdurało mi się, że 215/65R16 to "salonowy" standard.
następnym razem jednak najpierw sprawdzę.
bo dzisiaj leśnik miał kąpiel i przy okazji pochyliłem się (w przenośni i dosłownie) nad oponami. no i wyszło, że rrosiak miał rację, a ja pomyliłem rozmiary o "oczko".
a ponieważ niechcący mogłem kogoś na minę wsadzić, więc oficjalnie i przed frontem zweryfikowane wymiary podaję:
mowa o Forester MY07
215/60 R16. to jest rozmiar opon, na których wyjechał z salonu.
215/65 R16, to jest rozmiar jaki da się założyć bez konsekwencji
215/70 R16 NIE WEJDĄ
a moja absolutna pewność z postów wcześniej wzięła się stąd, że ubzdurało mi się, że 215/65R16 to "salonowy" standard.
następnym razem jednak najpierw sprawdzę.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
damaz pisze: 215/70 R16 NIE WEJDĄ
Nooooo
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
wlazłem se pod mojego leśnika. a co. z przymiarem liniowym elastycznym. a co. leśnik stał na betonie, w miarę równym.
wyniki używania miarki:
ostatni tłumik - beton-> 22 cm
osłonięty dyfer - beto -> 21 cm
pierwszy tłumik (czyli bambuła na środku podwozia) - beton -> ok. 20 cm (tam jednak trudniej było mierzyć)
płyta (za zagięciem) - beton -> 19 cm
pierwsza część wydechu (prawa strona, pod nogami pasażera, okolice kolektora, tuż obok płyty) -> 19 cm
wniosek: w moim osobistym leśniku płyta alu dokręcona w ASO nie zmniejszyła prześwitu. zrównała się z najniższym miejscem, czyli okolicami kolektora.
howg.
P.S.
zaraz zrobię linka do tego posta we wszystkich wątkach o płytach. czyli co najmniej czterech.
wyniki używania miarki:
ostatni tłumik - beton-> 22 cm
osłonięty dyfer - beto -> 21 cm
pierwszy tłumik (czyli bambuła na środku podwozia) - beton -> ok. 20 cm (tam jednak trudniej było mierzyć)
płyta (za zagięciem) - beton -> 19 cm
pierwsza część wydechu (prawa strona, pod nogami pasażera, okolice kolektora, tuż obok płyty) -> 19 cm
wniosek: w moim osobistym leśniku płyta alu dokręcona w ASO nie zmniejszyła prześwitu. zrównała się z najniższym miejscem, czyli okolicami kolektora.
howg.
P.S.
zaraz zrobię linka do tego posta we wszystkich wątkach o płytach. czyli co najmniej czterech.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2010, o 17:37 przez damaz, łącznie zmieniany 1 raz.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
damaz pisze: w moim osobistym leśniku płyta alu dokręcona w ASO nie zwiększyła prześwitu
Byłby to zaiste cud, gdyby zwiększyła
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
damaz pisze: a może to nieprawda, co napisałem?
Oczywiście, że prawda
A sprawdzałeś, ile wynosiby prześwit pod silnikiem, gdyby płyty nie było
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
od prawej strony - właśnie 19 cm. tam płyta jest wycięta (nie ma jej), za to jest wydech. początek wydechu, dokładniej.rrosiak pisze:A sprawdzałeś, ile wynosiby prześwit pod silnikiem, gdyby płyty nie było
prawdą jest, że po lewej i na środku to płyta ma najbliżej gruntu.
potem jest środek samochodu, gdzie (znowu) wydech ma do ziemi ok. 20 cm.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
Przy okazji oblukam, u mnie płyta jest symetryczna.damaz pisze:od prawej strony - właśnie 19 cm. tam płyta jest wycięta (nie ma jej), za to jest wydech. początek wydechu, dokładniej.rrosiak pisze:A sprawdzałeś, ile wynosiby prześwit pod silnikiem, gdyby płyty nie było
prawdą jest, że po lewej i na środku to płyta ma najbliżej gruntu.
potem jest środek samochodu, gdzie (znowu) wydech ma do ziemi ok. 20 cm.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
-
stormy
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Izabelin
- Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
Przy okazji montowania płyty też dzisiaj pomierzylem. OBK '05 2,5.damaz pisze:wlazłem se pod mojego leśnika. a co. z przymiarem liniowym elastycznym. a co. leśnik stał na betonie, w miarę równym.
wyniki używania miarki:
ostatni tłumik - beton-> 22 cm
osłonięty dyfer - beto -> 21 cm
pierwszy tłumik (czyli bambuła na środku podwozia) - beton -> ok. 20 cm (tam jednak trudniej było mierzyć)
płyta (za zagięciem) - beton -> 19 cm
pierwsza część wydechu (prawa strona, pod nogami pasażera, okolice kolektora, tuż obok płyty) -> 19 cm
wniosek: w moim osobistym leśniku płyta alu dokręcona w ASO nie zmniejszyła prześwitu. zrównała się z najniższym miejscem, czyli okolicami kolektora.
Najniższym punktem jest wydech - tak jak pisał Damaz - (prawa strona, pod nogami pasażera, okolice kolektora, tuż obok płyty) około 19cm.
Płytę przy montaż trzeba w tym miejsc wyciąć bo koliduje.
Po zamontowaniu płyty nadal najniższym miejscem jest ten wydech.
Czyli płyta nie zmniejsza prześwitu.
Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
stormy pisze: Czyli płyta nie zmniejsza prześwitu.
A nie jest tak, że gdybyś nie miał płyty to mógłbyś wziąć "okrakiem" jakiegoś wiekszego kamienia ?
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
witam!
Dubinsony może mają normalną twardość, nie dzwoniłem nie pytałem, ale cenę też mają konkretną bo wg ich strony to 704PLN na jedną oś, co pogłębia pytanie o sens takiego zabiegu:)[*]
...przepraszam byc moze za dziwne pytanie i troche po czasie, ale co to sa DUBISONY ??? gdzies wiecej info na ich temat ???
tomasz
Dubinsony może mają normalną twardość, nie dzwoniłem nie pytałem, ale cenę też mają konkretną bo wg ich strony to 704PLN na jedną oś, co pogłębia pytanie o sens takiego zabiegu:)[*]
...przepraszam byc moze za dziwne pytanie i troche po czasie, ale co to sa DUBISONY ??? gdzies wiecej info na ich temat ???
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
witam!
tomasz
...przepraszam byc moze za dziwne pytanie i troche po czasie, ale co to sa DUBISONY ??? gdzies wiecej info na ich temat ???Wita pisze: Dubinsony może mają normalną twardość, nie dzwoniłem nie pytałem, ale cenę też mają konkretną bo wg ich strony to 704PLN na jedną oś, co pogłębia pytanie o sens takiego zabiegu:)
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
-
stormy
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Izabelin
- Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
Zamocowana normalnie płyta dotykała na środku do dolnej części wydechu i hałasowała. Musiałem dokładać podkładki, żeby ją odsunąć.rrosiak pisze:stormy pisze: Czyli płyta nie zmniejsza prześwitu.
A nie jest tak, że gdybyś nie miał płyty to mógłbyś wziąć "okrakiem" jakiegoś wiekszego kamienia ?
Czyli jeżeli nawet z tego powodu zmniejszył się prześwit to o grubość płyty (5mm) i odstęp między płytą i wydechem (znowu 5mm).
Wydaje mi się że oryginalna plastikowa osłona miała tam znacznie większy odstęp + jeszcze izolację termiczną, więc w efekcie może się okazać że ten prześwit "okrakowy" to się wręcz zwiększył :)
Stormy,
Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
W H6 osłona plastkowa zasłaniała tylko przestrzeń pomiędzy zderzakiem, a silnikiem, nie podchodziła pod kolektory. 21 maja porównamystormy pisze: Wydaje mi się że oryginalna plastikowa osłona miała tam znacznie większy odstęp
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
witam!
...sluchajcie znalazlem cos dziwnego ale za razem ciekawego:
http://allegro.pl/zestaw-do-liftu-podwy ... 27605.html
facet nie bardzo chce sie podzielic zdjeciami oraz serwisowkami nakierowujac mnie caly czas na tzw. zestwy amerykanskie, ale ja NIE WIEM COZ TO SA TE ZESTAWY ??? wiecie moze o co mu chodzi i czym sie to je.
coz to za magiczne tuleje i czy szpilki od amortyzatorow sa az tak dlugie czy trzeba/mozna je wymienic na inne dluzsze ???
tomasz
...sluchajcie znalazlem cos dziwnego ale za razem ciekawego:
http://allegro.pl/zestaw-do-liftu-podwy ... 27605.html
facet nie bardzo chce sie podzielic zdjeciami oraz serwisowkami nakierowujac mnie caly czas na tzw. zestwy amerykanskie, ale ja NIE WIEM COZ TO SA TE ZESTAWY ??? wiecie moze o co mu chodzi i czym sie to je.
coz to za magiczne tuleje i czy szpilki od amortyzatorow sa az tak dlugie czy trzeba/mozna je wymienic na inne dluzsze ???
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
witam!
OWSZEM CHODZI MI O ZESTAW +3CM i ten chcialbym poddac waszej ocenie...
tomasz
OWSZEM CHODZI MI O ZESTAW +3CM i ten chcialbym poddac waszej ocenie...
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
witam!
...nie jeszcze a wogole, gdyz moj ma 71,5-72cm od nadkola tyl do podloza a stojacy obok bez turbowy mial standartowe 75-76cm. chce miec tyle co standart a amorki jeszcze calkiem sprawnie tlumia.
rozpatruje to jako jedno z rozwiazan...
tomasz
...nie jeszcze a wogole, gdyz moj ma 71,5-72cm od nadkola tyl do podloza a stojacy obok bez turbowy mial standartowe 75-76cm. chce miec tyle co standart a amorki jeszcze calkiem sprawnie tlumia.
rozpatruje to jako jedno z rozwiazan...
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
7 cm LIFT
ja bym się bał. +7 cm to DUŻO.
ja bym się bał. +7 cm to DUŻO.
to już nic nie rozumiem. chcesz robić lifta, bo Twój Leśnik ma antylifta?tadaoando pisze:71,5-72cm od nadkola tyl do podloza a stojacy obok bez turbowy mial standartowe 75-76cm
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
witam!
...chce taniej podniesc forka a koszt 250pln za +3cm taka wersja bylaby dla mnie bardziej poprawna.
co do antylifta to te 76cm to tzw. standartowe zawieszenie forka i do takiego bede dazyl, na wymiane amorkow i sprezyn przod i tyl, po zakupie kompletu tarcz i klockow nie moge sobie narazie pozwolic wiec te +3 jest dla mnie tansza alternatywa. znalazlem na youtube chyba wlasnie ten lift:
co wy na to ???
tomasz
...chce taniej podniesc forka a koszt 250pln za +3cm taka wersja bylaby dla mnie bardziej poprawna.
co do antylifta to te 76cm to tzw. standartowe zawieszenie forka i do takiego bede dazyl, na wymiane amorkow i sprezyn przod i tyl, po zakupie kompletu tarcz i klockow nie moge sobie narazie pozwolic wiec te +3 jest dla mnie tansza alternatywa. znalazlem na youtube chyba wlasnie ten lift:
co wy na to ???
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
tadaoando pisze: co wy na to ???
a czy podnoszenie 2,5 XT to nie aby proszenie sie o kłopoty ?, przeciez ten naprawde bardzo mocny samochód i tak jest wysoko zawieszony, jak to się będzei zachowywać na asfalcie ? nieprzewidywalnie ?
ale podnieś bo ciekawym jak to będzie wyglądało
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
a czy to przypadkiem nie jest coś na kształt "podkładki", co będzie włożone między amortyzator a nadwozie (dzięki czemu auto urośnie o 7 centymetrów). Jak dla mnie to trochę pachnie drutem (podniesienie aż o tyle, tylko przez taką "podkładkę")... Choć chyba Outbeck w stosunku do zwykłego Legaca jest w ten sposób podniesionytadaoando pisze:witam!
...sluchajcie znalazlem cos dziwnego ale za razem ciekawego:
http://allegro.pl/zestaw-do-liftu-podwy ... 27605.html
facet nie bardzo chce sie podzielic zdjeciami oraz serwisowkami nakierowujac mnie caly czas na tzw. zestwy amerykanskie, ale ja NIE WIEM COZ TO SA TE ZESTAWY ??? wiecie moze o co mu chodzi i czym sie to je.
coz to za magiczne tuleje i czy szpilki od amortyzatorow sa az tak dlugie czy trzeba/mozna je wymienic na inne dluzsze ???
tomasz
Pewnie tak to wygląda:
http://www.subaru4wdclubwa.asn.au/Acces ... ft-Kit.htm
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
tadaoando pogadaj na Bajecznej, jak jeszcze miałem OBK to się zastanawiałem i byli w stanie coś tam zrobić. ale miałem stary model a i dawno to było.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: czy zwiększać prześwit w subaru?
Barthol pisze: a czy to przypadkiem nie jest coś na kształt "podkładki", co będzie włożone między amortyzator a nadwozie (dzięki czemu auto urośnie o 7 centymetrów). Jak dla mnie to trochę pachnie drutem (podniesienie aż o tyle, tylko przez taką "podkładkę")... Choć chyba Outbeck w stosunku do zwykłego Legaca jest w ten sposób podniesiony
...tak, pachnie troche drutem ale dla mnie to tylko wersja +3 wchodzi w gre i to na krotka mete az odloze troszke srodkow na wymiane amorkow+sprezynek na te rodem z KYB.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!