Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
wojto79
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Legacy '99 M/T srebrne kombi Antyk 1.8 '90 M/T sedan
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 20 paź 2012, o 20:14

Witam,
Dziś na szrocie znalazłem dwa legacy :( Jeden z nich ma ori elektryczny szyberdach i przeszedł mi przez głowę pomysł co by go wrzucić do siebie. Pytanie czy się da (bez spawania i grubego druciarstwa). Zakładam, że wyjąłbym wszystko co się da szyber, lampkę ze sterowaniem, wiązkę (czy jest jakaś dodatkowa poza doprowadzeniem prądu).
Wszystkie sugestie mile widziane, także od osób, które naprawiały, wymieniały u siebie.
Pozdrawiam.
Kuba



Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 20 paź 2012, o 20:38

wojto79, Ten szyberdach to płyta na cały sufit . Waży to pewnie z 40 kilo . Musiałbyś chyba spawać uchwyty do mocowania szyberdachu . Jak juz koniecznie chcesz "szaberdach " to lepiej zrób podróbę . Ten ori musi mieć odpowiednia wyprofilowane ranty i chyba bez blacharza i lakiernika się nie da ?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 20 paź 2012, o 21:09

Bez spawania pewnie nie. Chociaż w Subaru konstrukcji szyberdachu i co ważniejsze dachu na szyberdach nie widziałem.



W innych autach w takiej sytuacji najprościej byłoby przełożyć cały dach przystosowany do fabrycznego szyberdachu - to prostrze niż się wydaje: rozwiercić kilkadziesiąt zgrzein mocujących dach, potem pospawać otworowo w miejscach wiercenia.

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 20 paź 2012, o 21:22

jarmaj pisze:Bez spawania pewnie nie. Chociaż w Subaru konstrukcji szyberdachu i co ważniejsze dachu na szyberdach nie widziałem.



W innych autach w takiej sytuacji najprościej byłoby przełożyć cały dach przystosowany do fabrycznego szyberdachu - to prostrze niż się wydaje: rozwiercić kilkadziesiąt zgrzein mocujących dach, potem pospawać otworowo w miejscach wiercenia.
Nie takie proste . Wewnątrz każdego słupka jest dodatkowy profil . Każdy słupek jest 3 warstwowy , więc i spawać trudno - trudno poskładać i pospawać zgodnie ze sztuką . Potem trzeba powstawiac wszystkie szyby . To opcja dla bardzo kochających swoją subarynę :thumb:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 20 paź 2012, o 21:39

Kubik1 pisze:Nie takie proste . Wewnątrz każdego słupka jest dodatkowy profil . Każdy słupek jest 3 warstwowy , więc i spawać trudno - trudno poskładać i pospawać zgodnie ze sztuką . Potem trzeba powstawiac wszystkie szyby . To opcja dla bardzo kochających swoją subarynę :thumb:


A co ma słupek do dachu? :?

Dach o kawał blachy, wraz z poprzecznymi przyklejonymi do niego wzmocnieniami, który zgrzany jest z ze ścianami bocznymi.

Oczywiście że do takiej operacji trzeba wyjąc szyby. Przyklejone są u góry do dachu.



Są stare auta, gdzie szyberdach był bardzo prosty i różnica w dachu polegała jedynie na wyciętej dziurze, ale w większości aut dach pod fabryczny szyberdach tak różni się od zwykłego, że to najlepsza opcja.

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 20 paź 2012, o 23:22

jarmaj, ale dookoła dachu sa mocowania . Żeby przełożyć dach ze wszystkimi mocowaniami szaberdachu, to trza ciąć w miejscu słupków . Zresztą i tak te operacje uważam za bardziej skomplikowaną niż montaż klimy .

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 21 paź 2012, o 09:24

Nic nie trzeba ;-)

Nie spotkałem jeszcze auta, które miałoby inne side panele (ściany boczne po naszemu), których częściami są wszystkie słupki, w wersji z i bez szyberdachu.
Różnica jest jedynie w samym dachu i poprzeczkach go wzmacniających.


Usunięcie dachu to naprawdę prosta operacja. Montując klatki też najczęściej usuwa się dach, żeby mieć lepszy dostęp.

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 21 paź 2012, o 17:39

szyber w legacu to kompletna konstrukcja, jak dobrze pamiętam rozbieranie swojego to po demontażu podsufitki odkręca się na śruby i wychodzi cały. są takie blach w rogach skośne nad drzwiami które stanową podstawowe mocowanie plus kilka innych śrub. zdjęcie to operacja na 20 - 30 minut jak robisz to pierwszy raz.
ze starego byś musiał wziąć podsufitkę wraz ze sterowaniem, do tego dziura w dach jest podgięta. najważniejsze jak się zdecydujesz to żeby zdjąć dokładną miarę dziury, jak zrobisz niedokładnie to będzie mniej szczelny oraz uszkodzisz uszczelki przy zamykaniu. no i musisz jeszcze przeprowadzić rurki do odprowadzania wody jak ich nie masz przypadkiem u siebie.
Ja bym najpierw rozebrał swoją podsufitkę, porobił dokładne fotki i rozkręcił ten na szrocie do porównania. Jak masz rurki i otwory na śruby to nie jest źle. Ale i tak bym spytał o cenę całego dachu z szybrem na wszelki wypadek.
Kubik1 pisze: Waży to pewnie z 40 kilo
raczej kilkanaście, bez przesady.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 21 paź 2012, o 21:32

inquiz, z tego co kojarzę, to starsze Imprezy miały takie szyberdachy, że wystarczyłoby w dachu dziurę wyciąć, żeby dało się go zamontować.

Obecnie już nie ma tak dobrze (nie mówię tu o Subaru, bo nie wiem), konstrukcje są bardziej skomplikowane.

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 21 paź 2012, o 21:50

jarmaj, ja wyrzuciłem taki dach i pamietam jak on był montowany

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 21 paź 2012, o 22:01

jarmaj, i mnie w turboantyku ciekło więc musiałem rozebrać. jest płyta na prawie cały dach i faktycznie wystarczy zrobić dobrą dziurę jak są przygotowane mocowania (a zakładam że nie opłacało się tych kilku otworów na śruby nie montować przy taśmowej produkcji). prąd też pewno można podłączyć skądkolwiek bo to zwykły silniczek jest. najbardziej problematyczne może być podłączenie odpływu bo wężyki są z 4 stron a szyber nie jest spasowany szczelnie tylko nadmiar wody spływa po tej wewnętrznej konstrukcji właśnie tymi wężami.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

wojto79
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Legacy '99 M/T srebrne kombi Antyk 1.8 '90 M/T sedan
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 22 paź 2012, o 07:33

Witam,
dziękuję za wszystkie odpowiedzi!!!
Za kilka dni powinienem mieć zdjęcia środka auta po demontażu szyberdachu, tak, że będę miał coporównać, wspawanie dachu odpada, bo ten na szrocie to kombi a mój sedan, ale w kilku postach powiało optymizmem :-) Jeśli bym się decydował, to będę cykał fotki i gdzieś ta przeróbka wypłynie.
Jeszcze raz dzięki!

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 22 paź 2012, o 11:33

wojto79, ja mam sedana i szybra od kombi nie widziałem, nie mam pojęcia czy się czymś różni.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

subarka665
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
Auto: Subaru Legacy - Luxus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 23 paź 2012, o 16:38

O właśnie to ja się dołączę, a więc mam takie małe pytanie, ponieważ też mam zamiar zakładać szyberdach do mojej Żaby i teraz mam pytanie czy sterowanie od szyberdachu to jest może podłączone gdzieś pod lampę tam na podsufitce :?: :?:
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...

Think. Feel. Drive. Subaru

wojto79
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Legacy '99 M/T srebrne kombi Antyk 1.8 '90 M/T sedan
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 24 paź 2012, o 07:36

subarka665, nie mam pojęcia jak jest z zasilaniem, ale to chyba najmniejszy problem, jak uda mi się zaadoptować to cudo do mojego autka (też sedan 1.8 tylko z 1990) to postaram się całąoperację opisać.
Pozdrawiam.

subarka665
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
Auto: Subaru Legacy - Luxus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 24 paź 2012, o 13:59

Bo ja mam kombiaka z szyberdachem i przyszedł mi pomysł, że założę do mojego drugiego kombiaka, więc się pytam, a więc poczekam jak będziesz montował to może coś więcej na ten temat się dowiem ;-) ;-)
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...

Think. Feel. Drive. Subaru

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 24 paź 2012, o 17:59

Gdzie idzie dalej kabel od sterowania nie pomogę bo tego nie wyciągałem.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

wojto79
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Legacy '99 M/T srebrne kombi Antyk 1.8 '90 M/T sedan
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy I montaż oryginalnego szyberdachu

Post 24 paź 2012, o 22:46

Z instalacją się specjalnie nie martwię, bo u mnie cała wiązka jest nie taka jak powinna - któryś poprzedni właściciel to elektryk samozwaniec :x
zakładam więc, że podciągnę nową instalację i po sprawie. Z ciekawostek powiem Wam, że klakson mam podpięty w komorze silnika do wtyczki od spryskiwaczy reflektorów, a kabelki od klaksonu (oryginalne) obcięte. Zdziwiłem się za to, że po włożeniu przekaźnika włożone wcześniej podgrzewane fotele zadziałały w przeciwieństwie do wskaźnika poziomu paliwa który po zmianie zegarów nadal leży :wall: , ale cóż powoli się wszystko zrobi.
Pozdrawiam.
Kuba

ODPOWIEDZ