Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 17 maja 2010, o 18:39

remek pisze: a to na autostradzie jezdze jeszcze wolniej, bo mi szkoda wachy na proste :mrgreen:

Źle do tego podchodzisz. Proste są nudne, dlatego trzeba je jak najszybciej przejechać, aby dojechać do zakrętu, zanim się zaśnie. :razz:

WiS pisze:No właśnie dlatego napisałem :mrgreen: SX, auto już całkiem mało sportowe, też bez problemu jedzie dowolnie długo z pedałem w podłodze...

Ale dla Imprezy 180km/h to nie jest "z pedałem w podłodze". Nawet na 4 biegu. :whistle:
remek pisze: Witek, dla Twojej mamy spokojnie wystarczy kompletnie seryjne i nie poprawiane 2.5l z rocznika

Kompletnie seryjne STi jest mniej żwawsze od WRXa. Zresztą myślę, że moja mama ma już tyle lat, że może kupić sobie to co chce, a nie to co jej wystarczy. O silniku 2.5 i jego awaryjności, wszyscy, którzy naprawiają subaru mają złe opinie, więc Twoja opinia jest... deczko osamotniona.
WiS pisze:Czyżby Mops Ci się znudził...? :o

Jaki mops? My nie mamy psa, a mops to chyba nawet nie jest pies (chyba, że przed wypadkiem z drzwiami :whistle: ).



WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 17 maja 2010, o 19:12

Witek pisze: dla Imprezy 180km/h to nie jest "z pedałem w podłodze". Nawet na 4 biegu.
A kto Marcie zabroni jeździć po autostradach na trójce?
Witek pisze: Kompletnie seryjne STi jest mniej żwawsze od WRXa.
:-d
Witek pisze: myślę, że moja mama ma już tyle lat, że może kupić sobie to co chce, a nie to co jej wystarczy.
Tys prowda, pytanie tylko na czym jej zależy i co jest jej potrzebne. Ja odebrałem post Remka tak: "do cywilnej, nawet szybkiej jazdy wystarcza..."
A jeśli mama chce kupić, co chce, a nie to, co rozsądne - to owszem, jasne że może, ale po co wtedy pytać o wady i zalety?
Zresztą, co ja będę tłumaczył :cofee:
Witek pisze: Jaki mops?
No przecież napisałem wyraźnie i z szacunkiem, że "Mops", a nie "mops". ;-)
Czyli nie chodziło o brzydkiego psa, tylko o ładne auto.

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 17 maja 2010, o 19:19

WiS pisze: A kto Marcie zabroni jeździć po autostradach na trójce?

Ale na trójce nie pojedzie 180 :mrgreen:
WiS pisze:to owszem, jasne że może, ale po co wtedy pytać o wady i zalety?

Jej się oba podobają, dlatego pytanie jest o oba bardzo konkretne auta, a nie ogólne spełniające jakieś parametry. Na rynku jest mało zarówno jednych jak i drugich, więc się zastanawiamy się na ile poważne myśleć o 2.5l.


WiS pisze:Czyli nie chodziło o brzydkiego psa, tylko o ładne auto.

Nie widzę związku między ładnym autem wyglądającym jak auto, a nie pies i brzydkim psem nie wyglądającym, ani jak pies, ani jak auto. :roll:

Przemeq
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: Plejady Plakietka STI'06 i Spuścizna Turbo '94
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 17 maja 2010, o 19:21

'06 fajny jest i basta. Nie pisano tu jeszcze o tym, ale ma w serii ksenony, co powoduje, że wygląda jak samochód bardziej współczesny.

Co do silnika - patrząc na legaca widzę, że 2.0 sprawia wrażenie kompletnie niezawodnego, ale co do STI to cóż - zainwestowałem w kuciznę i jestem bardzo ciekaw, co dalej 8).
Azrael pisze:Zrobił już z 70kkm na kutych tłokach
Ciekawe, ile mój zrobi :evilgrin:.

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 17 maja 2010, o 19:27

WiS pisze: Tys prowda, pytanie tylko na czym jej zależy i co jest jej potrzebne. Ja odebrałem post Remka tak: "do cywilnej, nawet szybkiej jazdy wystarcza..."
miałem przyjemność poznać mamę Witka i chyba jednak przydadzą się te "kute tłoki" :-)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 17 maja 2010, o 19:36

WiS pisze:
Witek pisze: Jaki mops?
No przecież napisałem wyraźnie i z szacunkiem, że "Mops", a nie "mops". ;-)
Czyli nie chodziło o brzydkiego psa, tylko o ładne auto.
hmmm:
ObrazekObrazek
jak dla mnie to podobne są do siebie :mrgreen:
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 17 maja 2010, o 19:42

burat pisze: miałem przyjemność poznać mamę Witka i chyba jednak przydadzą się te "kute tłoki"
A, jeśli jest na tyle ostro - to nie ma co dywagować, tylko trza słuchać Jarmaja.
Barthol pisze: jak dla mnie to podobne są do siebie
Bo ja wiem? Ten z lewej nie ma odmrożonych uszu :idea:

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 17 maja 2010, o 23:29

WiS pisze: Bo ja wiem? Ten z lewej nie ma odmrożonych uszu :idea:
to od prędkości. pęd powietrza je schłodził.
:razz:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 09:46

Witek pisze: O silniku 2.5 i jego awaryjności, wszyscy, którzy naprawiają subaru mają złe opinie, więc Twoja opinia jest... deczko osamotniona.
zapominasz, że te auta są używane z reguły inaczej niż korek we wrocku, a to wiele zmienia. W przypadku normalnego przemieszczania się, jeżeli już by się tak zdarzyło to raczej można to nazwać pechem niż awaryjnością. Na tej samej zasadzie w 2.0 można pożegnać się z panewką, albo mieć dziurę w tłoku.

Kiedyś jak ktoś po raz kolejny Martę postraszył tym 2.5T pokazałem jej australijskie forum. Przez paręnaście stron technicznego nie było za wiele o wydmuchanym silniku, a w każdym razie nie widziałem, żeby ktoś napisał, że jeździł tylko po Melbourne i szlag trafił auto. Jak już to napisał, że robił kolejnego track-daya i padło. Nie wiem jak teraz i szczerze mówiąc nie chce mi się szukać.

Ale co ja będę tłumaczył... :razz:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 10:22

remek, wszyscy się cieszymy że Marcie nie padło, ale naprawdę nie wiem czemu się upierasz żeby dyskutować z realiami takimi że wszystkim pada niezależnie od sposobu eksploatacji. Inna sprawa że to auto na fabrycznej mapie ma takie spalanie stukowe że nawet jakby miało najlepszy silnik to dziwne jakby w końcu nie padło.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 10:35

Azrael pisze:remek, wszyscy się cieszymy że Marcie nie padło, ale naprawdę nie wiem czemu się upierasz żeby dyskutować z realiami takimi że wszystkim pada niezależnie od sposobu eksploatacji.
Może dlatego, że wśród aut z silnikiem 2.5T, które znam osobiście: barbie, bilex x 2 (forester + imreza), mały, michal, jeszcze żaden silnik nie padł.
Ty na pewno znasz dużo więcej aut, ale też klientami serwisów są najczęściej auta, które mają problemy, a nie te bezproblemowe. Faktycznie, dużo częściej słyszy się o problemach z 2.5T niż z 2.0T, ale jak widać bezproblemowe (przynajmniej jeśli chodzi o silnik) auta z 2.5T nie są jakimś yeti i trochę ich można znaleźć.
czarne jest piękne...

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 10:45

vibowit, wszystko fajnie, to dowodzi że istnieją takie w których jeszcze nic się nie zepsuło. Ale jak spojrzysz na plac w ASO gdzie stoją Forki nawet na gwarancyjną wymianę silnika to słabo to wygląda. Już nie mówię o tych co nam się trafiały z ultra niskimi przebiegami. Pewnie ten odlew z którego są tłoki czasem ma troszkę lepszą strukturę i niektóre wytrzymują trochę dłużej/więcej, ale skąd wiedzieć czy się taki trafi? To jakieś dodatkowe ryzyko które trzeba uwzględnić.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 11:03

Azrael pisze: wszystkim pada niezależnie od sposobu eksploatacji.
Kuba, rozumiem, że masz na myśli 100% sprzedanych 2.5T. Myślę, że na pewno... wszyscy z nas pozostaną przy swoim zdaniu ;-)

Ja sobie bym nie kupił 2.5T, podobnie jak Witkowi w zależności od przeznaczenia napisałem, MY06 lub bugsti.
Chociaż wcale nie jestem przekonany, czy 2.5T by mi wybuchł to jednak nie lubię ryzykować kasy.

Nie ma co bić piany ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 11:20

Tu nic nie wybucha, tu pękają tłoki, i padają uszczelki. Z resztą masowo użytkownicy jeżdżą z wydmuchanymi uszczelkami i pękniętymi tłokami. Sami mamy takie STI w firmie co już ze 20kkm natłukło z ewidentnie wydmuchaną uszczelką,a le jest na gwarancji a ASO nie chce stwierdzić że coś jest nie tak. Gdyby to auto jakkolwiek dostawało po tyłku to by się rozleciało, a jeżdżąc po mieście jeździ sobie grzecznie, bo układ chłodzenia te auta mają naprawdę wydajny. Trzeba tylko dolać czasem litr oleju albo półtora.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 11:22

Azrael pisze: Tu nic nie wybucha, tu pękają tłoki, i padają uszczelki.
z mojego pkt widzenia, to bez znaczenia co padło - silnik i tak na śmieci ;-) W sensie, taki skrót myślowy.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 11:24

remek, Czy ja wiem czy wymiana uszczelek to silnik na śmieci....

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 11:29

Azrael pisze: remek, Czy ja wiem czy wymiana uszczelek to silnik na śmieci....
no dobrze, padnięcie uszczelek możemy rozbić także na 15 znanych przypadków. ;-) silnik do roboty, na śmieci, albo dla dzieci do zabawy.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 11:35

remek, prawidłowość jest taka - wcześnie zauważone, uszczelki wymiany, później, silnik do roboty, olane, silnik do wymiany.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 11:36

Azrael, ja to rozumiem, jedyne czego nie rozumiem to te 100% :razz:

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 14:00

vibowit pisze:Może dlatego, że wśród aut z silnikiem 2.5T, które znam osobiście: barbie, bilex x 2 (forester + imreza), mały, michal, jeszcze żaden silnik nie padł.

Pomijając Forestery zostają 3 Imprezy. Jedna miała już przejścia - Małego. Co tam było, zawieszenie i skrzynia? W MY04 zawieszenie wytrzymało nam 100k Wrocławskich dziur. Mały chyba nie zrobił więcej km, po gorszych drogach. ;-) Belix pewnie boi się swoją wyjeżdżać z garażu, a Subarbie jest ewenementem potwierdzającym regułę. vertowi np. poszedł silnik.

Zresztą o problemach w zawieszeniu z MY06 (i to WRX oraz STI) słyszałem więcej. Azrael, prawda to, że te roczniki mają mniej trwały zawias od wcześniejszych?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 14:01

Witek pisze: Azrael, prawda to, że te roczniki mają mniej trwały zawias od wcześniejszych?

Amory upside down padają ciągle z tyłu (czyli wsyztskie STI GDi WRXy od 06 w górę). Tak to prawda.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 18 maja 2010, o 14:47

Witek pisze:Zresztą o problemach w zawieszeniu z MY06 (i to WRX oraz STI) słyszałem więcej.
Ale Ty chcesz STI, więc zarówno MY05 jak i MY06 w kwestii zawieszenia dręczą te same bolączki.
czarne jest piękne...

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 19 maja 2010, o 00:38

Azrael pisze:
Amory upside down padają ciągle z tyłu (czyli wsyztskie STI GDi WRXy od 06 w górę). Tak to prawda.


WRXy od 05.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: OOOO
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Re: Impreza WRX STi MY05 DCCD vs Impreza WRX STI MY06

Post 19 maja 2010, o 21:31

Witek pisze: a Subarbie jest ewenementem potwierdzającym regułę.
Subarbie też ma już drugi zawias z tyłu (dzięki uprzejmości Małego :thumb: ), ale jak to już Vibek napisał - to zawieszenie w STI było już w poprzednim modelu, więc chyba nie masz wyboru ;-)

ODPOWIEDZ