Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
Może macie jakieś doświadczenie w tym temacie? Muszę kupić dostawczy w specyfikacji:
- do 60 tyś zł
- dizel
- klima
- max długość, wysokość obojętna
- pojedyncze koła z tyłu, nie bliźniaki
- buda typu blaszak, może być okno ale nie musi
Nigdy nie kupuje nowych samochodów bo uważam to za stratę pieniędzy i tym razem także chcę kupić coś używanego. W tej kwocie dostanę już Sprintera w nowej budzie, Kraftera no i całą resztę badziewia typu Fiat, Renault, itp. Chociaż samochody włoskie i francuskie nie wzbudzają mojego zaufania, a może się mylę? Wyposażenie obojętne, i tak nie ja będę nim jeździł i w środku będą palone papierochy i w ogóle będzie olewka więc luksusy są zbędne. Jedynie klima jest dość istotna bo zazwyczaj są długie trasy. Eny ajdijas? Co polecacie, co odradzacie?
- do 60 tyś zł
- dizel
- klima
- max długość, wysokość obojętna
- pojedyncze koła z tyłu, nie bliźniaki
- buda typu blaszak, może być okno ale nie musi
Nigdy nie kupuje nowych samochodów bo uważam to za stratę pieniędzy i tym razem także chcę kupić coś używanego. W tej kwocie dostanę już Sprintera w nowej budzie, Kraftera no i całą resztę badziewia typu Fiat, Renault, itp. Chociaż samochody włoskie i francuskie nie wzbudzają mojego zaufania, a może się mylę? Wyposażenie obojętne, i tak nie ja będę nim jeździł i w środku będą palone papierochy i w ogóle będzie olewka więc luksusy są zbędne. Jedynie klima jest dość istotna bo zazwyczaj są długie trasy. Eny ajdijas? Co polecacie, co odradzacie?
- Przylepka
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
- Auto: GieTunia MAZIego :))))
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
Ford Transit... Tanie czesci ... auto juz przerabiane na linku ... Najwiecej widze w firmach kurierskich... sam mam jednego na zaopatrzenie i bede kupował 3 inne do firmy ale nie blaszaki i raczej bede szukał forda...
Skoro i tak nie dla ciebie to po co robić sobie koszta a cena czesci i servisu jest moim zdaniem radykalnie inna niż Meś czy VW...
Skoro i tak nie dla ciebie to po co robić sobie koszta a cena czesci i servisu jest moim zdaniem radykalnie inna niż Meś czy VW...
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
MAZI, a Ty jak zwykle rebusami, ale tym razem incognito, żeby się nikt nie połapał



Czarownica prawdę Ci powie :D
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
ale transit jest za mały. Potrzebuję minimum wielkość największego kraftera albo sprintera czyli ten najdłuższy możliwy. Mam teraz Toyote Hiace i muszę dokupić większy. Z kolei zależy mi na tym żeby jeszcze był na B bo może wtedy prowadzić ktokolwiek. Słyszałem np. że Sprintery rdzewieją??? Ducato podobno najtańsze części i najczęstsze naprawy jak to Fiat. no i generalnie nie jestem zbyt zorientowany w temacie.
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
Wydaje mi się że Ford tez jest dostępny jako Maxi, podobny do największego Sprintera. Mnie tam się dobrze korzysta ze Sprintera ale u nas w firmie on mało relatywnie jeździ.
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
A dlaczego eliminujesz tył na bliźniakach?
Dolce far niente 

Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
Aaa.
Kiedyś, z 15 lat temu 410ka aż taka ładowna nie była...
Kiedyś, z 15 lat temu 410ka aż taka ładowna nie była...

Dolce far niente 

Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
Iveco Daily na bliźniakach jest na zwykłe "B"

Mylisz się. Musiała być w jakiś "czarodziejski" sposób zarejestrowana jako pojazd do 3,5 tFUX pisze: Kiedyś, z 15 lat temu 410ka aż taka ładowna nie była...

Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
poprzednik Kraftera - LT35 2,4 (albo 2,5) TDI u mnie w firmie wykazywał straszną awaryjność, szczególnie w zakresie układu zasilania paliwem,
w prowadzeniu dość prosty, na pusto nawet żwawy
w prowadzeniu dość prosty, na pusto nawet żwawy
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
Poza wszystkim na bliżniakach jest wolny i dużo pali a u mnie same długie trasy. Faktycznie transit jest też taki duży. Ciekaw jestem jednak opinii o sprinterze i krafterze
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
Czasem eLTek to nie był techniczny bliźniak Sprintera (poza silnikami) ?j33mbo pisze: poprzednik Kraftera - LT35
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
Ostatnio szlagierem jest uzywanie dużych i jednocześnie szybkich ciągników rolniczych z odpowiednimi przyczepami, dorównującymi ciężarówką, do transportu na odcinkach do kilkudziesięciu km.
Przy zatloczonych drogach i średnich na poziomie około 40-60km/h, traktory z widlami z przodu i BRAKIEM TACHO, skutecznie z nimi konkurują...
Ladowność podobna, rozładunek, dojeżdżaja na budowy w takie miejsca, gdzie duża ciężarówka z naczepą czy przyczepą nie wjedzie...
Przy zatloczonych drogach i średnich na poziomie około 40-60km/h, traktory z widlami z przodu i BRAKIEM TACHO, skutecznie z nimi konkurują...
Ladowność podobna, rozładunek, dojeżdżaja na budowy w takie miejsca, gdzie duża ciężarówka z naczepą czy przyczepą nie wjedzie...
Dolce far niente 

Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
ostatecznie nie kupiłem ciągnika tylko Fiata Ducato. Bo tani, bo diesel, bo dosyć nowy i bo ładny egzemplarz. I nie musiałem daleko jeździć po niego.
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
Ducato to buda bliźniak Jumpera, jaki silnik w tym fiacie ?
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
2,2 multijet. Taki se. Mam Hiace 2.3 benzyna i do niej Ducato nie ma startu. Za to kierowca się cieszy bo ma wygodne siedzenia, schowki, elektrykę, pierdołki.
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
matzerath, przypilnuj żeby kierowca nie jeździł na zbyt niskich obrotach. Skrzynia jest 6 biegowa? Jeśli tak to przy odrobinie "szczęścia" będziecie zbierali dół silnika z asfaltu. Zauważam ostatnio mocną tendencję do potężnych napraw stosunkowo młodych diesli o małej pojemności w busach (ostatnio 4 letnie vito 2,2 cdi po 65k km wysrał stopę korbowodu przez michę + przytarty wał na wszystkich panewkach głównych i korbowodowych). Nisko duży moment obrotowy + załadowana do pełna paka + wzniesienie i 70 km/h na 6 biegu robią niestety na dole silnika demolkę.
Re: Dostawczy potrzebny! Krafter czy Sprinter?
matzerath pisze: 2,2 multijet
w jumperze jest 2,2 hdi , to chyba nie to samo co fiatowski ale 100koni bardzo wystarczające jest do przemieszczania, pali mniej niż 8 na trasie , po 60 tyś km wział ok 1 l oleju ( pod koniec) i odpukac działa bardzo dobrze a w dupę dostaje choc bardziej o intensywnośc chodzi niz o obciążenie