Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Rok temu kupiłem od Emil Frey Polska, Subaru Legacy Diesel (rok produkcji 2010, pierwsza data rejestracji 2011) z przebiegiem 12 700 km. Tydzień temu zmieniałem opony z letnich na zimowe i w serwisie opon zwrócili mi uwagę że coś jest nie tak ze zbieżnością – moje przednie opony od strony wewnętrznej wyłysiały. Akurat w planach miałem do zrobienia przegląd po 45 000 km wobec czego szybko zarejestrowałem się w Emil Frey.
Dziś odebrałem samochód z przeglądu i okazało się że zbieżność (kąt PK) była nieprawidłowa dla wszystkich czterech kół. Panowie z serwisu ustawili zbieżność ale tylko dla przednich kół. Stwierdzili że dla tylnych kół nie są wstanie. Wstępnie zalecili wymianę wahaczy, ale po dyskusji czy mam to robić z ubezpieczenia (skoro nie przypominam sobie żebym gdzieś uderzył tym samochodem) polecili mi żebym wszedł na:
Stronę 4turbo.pl i zakupił sobie tuleje poliuretanowe do górnych wahaczy tylnych z regulacją pochylenia kąta. Następnie mam je dostarczyć do serwisu Emil Fray i oni mi je założą (zrobią geometrię kół) za około 250 zł. To powinno pomóc ustawić zbieżność.
I tu właśnie proszę o poradę co powinienem w tej sytuacji zrobić. Trochę jestem zaszokowany obsługą serwisu Subaru. Czuję się dziwnie płacą ponad 100 000 zł za samochód, kupując do niego ubezpieczenie, robiąc przeglądy w autoryzowanym serwisie … i nagle dostaję polecenie abym został specjalistą od samochodu który ma szukać jakiś tulejek na sieci i dostarczać je do serwisu Subaru.
Powiem więcej – wcześniej jeździłem 7 lat Toyotą Corolą Verso (miałem ją od nowości) i nigdy z taką obsługą się nie spotkałem w serwisie Toyoty.
Aby jeszcze było ciekawiej sprawdzałem w poleconym sklepie te tulejki i nie znalazłem takich do Subaru legacy (są tylko do Imprezy). Na sieci też nie mogę znaleźć. Poradźcie proszę co powinienem zrobić w tej sytuacji .
Dziś odebrałem samochód z przeglądu i okazało się że zbieżność (kąt PK) była nieprawidłowa dla wszystkich czterech kół. Panowie z serwisu ustawili zbieżność ale tylko dla przednich kół. Stwierdzili że dla tylnych kół nie są wstanie. Wstępnie zalecili wymianę wahaczy, ale po dyskusji czy mam to robić z ubezpieczenia (skoro nie przypominam sobie żebym gdzieś uderzył tym samochodem) polecili mi żebym wszedł na:
Stronę 4turbo.pl i zakupił sobie tuleje poliuretanowe do górnych wahaczy tylnych z regulacją pochylenia kąta. Następnie mam je dostarczyć do serwisu Emil Fray i oni mi je założą (zrobią geometrię kół) za około 250 zł. To powinno pomóc ustawić zbieżność.
I tu właśnie proszę o poradę co powinienem w tej sytuacji zrobić. Trochę jestem zaszokowany obsługą serwisu Subaru. Czuję się dziwnie płacą ponad 100 000 zł za samochód, kupując do niego ubezpieczenie, robiąc przeglądy w autoryzowanym serwisie … i nagle dostaję polecenie abym został specjalistą od samochodu który ma szukać jakiś tulejek na sieci i dostarczać je do serwisu Subaru.
Powiem więcej – wcześniej jeździłem 7 lat Toyotą Corolą Verso (miałem ją od nowości) i nigdy z taką obsługą się nie spotkałem w serwisie Toyoty.
Aby jeszcze było ciekawiej sprawdzałem w poleconym sklepie te tulejki i nie znalazłem takich do Subaru legacy (są tylko do Imprezy). Na sieci też nie mogę znaleźć. Poradźcie proszę co powinienem zrobić w tej sytuacji .
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
bart76 pisze: Stronę 4turbo.pl i zakupił sobie tuleje poliuretanowe do górnych wahaczy tylnych z regulacją pochylenia kąta. Następnie mam je dostarczyć do serwisu Emil Fray
Niezła historia

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Po pierwsze: dzień dobry, tu się witamy
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... ead#unread
Po drugie: jakoś wydaje mi się mało wiarygodne, żeby EFP kierował klienta do 4turbo, które uważa za śmiertelnego wroga.
Po trzecie: w Dukiewiczu robią zbieżność wszystkich kół bez łaski, więc nie bardzo wierzę w takie opowieści.
No ale załóżmy, że jestem paranoikiem i to wszystko prawda.
Moja porada jest taka:
W kwestii tulejek, części zamiennych i zapewne geometrii - proponuję telefon/wizytę w 4turbo (Azrael jest właśnie z 4turbo, więc na pewno jest w stanie wypowiedzieć się i w kwestii zakresu usług serwisowych, i dostępnych części zamiennych).
W kwestii jakości obsługi w EFP, proponuję telefon + mail do dyrekcji SIP. A przeglądy gwarancyjne można też i za granicą robić.

Po drugie: jakoś wydaje mi się mało wiarygodne, żeby EFP kierował klienta do 4turbo, które uważa za śmiertelnego wroga.
Po trzecie: w Dukiewiczu robią zbieżność wszystkich kół bez łaski, więc nie bardzo wierzę w takie opowieści.
No ale załóżmy, że jestem paranoikiem i to wszystko prawda.
Moja porada jest taka:
W kwestii tulejek, części zamiennych i zapewne geometrii - proponuję telefon/wizytę w 4turbo (Azrael jest właśnie z 4turbo, więc na pewno jest w stanie wypowiedzieć się i w kwestii zakresu usług serwisowych, i dostępnych części zamiennych).
W kwestii jakości obsługi w EFP, proponuję telefon + mail do dyrekcji SIP. A przeglądy gwarancyjne można też i za granicą robić.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Znając podejście SIP do napraw gwarancyjnych można powiedzieć, że w ASO rzeczywiście chcieli pomóc koledze, sporo przy tym przy okazji ryzykując.Konto usunięte pisze: Niezła historia![]()
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
So What!, a to nie wiedziałem, że ustawienie geometrii to naprawa gwarancyjna. 

- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Konto usunięte, nie doczytałeś po prostu:
bart76 pisze: okazało się że zbieżność (kąt PK) była nieprawidłowa dla wszystkich czterech kół. Panowie z serwisu ustawili zbieżność ale tylko dla przednich kół. Stwierdzili że dla tylnych kół nie są wstanie. Wstępnie zalecili wymianę wahaczy,
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Idźmy na całość, zgłośmy wymianę wahaczy na gwarancji, bo nie da się ustawić geometrii. Ale dym będzie 

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Przepraszam ze się nie przedstawiłem. Po prostu zdenerwowanie po dzisiejszej wizycie w serwisie subaru. Guilty. Już błąd naprawiony.
Można wierzyć badź nie
Tu jest wydruk z zbieżności kół przed i po http://www.pl.image-share.com/ijpg-159-139.html
Tu jest zapis własnoręczny kierwonika serwisu co mam kupić i gdzie http://www.pl.image-share.com/ijpg-159-140.html
Czyli jednak zalecasz aby stał się specem od serwisu subaru mimo że płacę tyle za samochód i jego serwis, albo jeździł kilkaset kilometrów dalej na przeglądy za granicą .
Można wierzyć badź nie
Tu jest wydruk z zbieżności kół przed i po http://www.pl.image-share.com/ijpg-159-139.html
Tu jest zapis własnoręczny kierwonika serwisu co mam kupić i gdzie http://www.pl.image-share.com/ijpg-159-140.html
Czyli jednak zalecasz aby stał się specem od serwisu subaru mimo że płacę tyle za samochód i jego serwis, albo jeździł kilkaset kilometrów dalej na przeglądy za granicą .
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
bart76, ja nic nie zalecam. Koledzy z Krakowa na pewno doradzą, do którego serwisu warto jeździć, a do którego nie - jak w każdej marce, są serwisy dobre i nie. Ja nie wiem, które ASO w Krakowie są dobre. Może wszystkie.
Natomiast scenariusz w tej sprawie jest prawdopodobnie taki:
Być może jest jakaś wada Twoich wahaczy powodująca niemożność ustawienia geometrii. EFP, jest spółką matką SIP (importera) i pewnie wie, że SIP nie uzna takiej wymiany na gwarancji (abstrahując, czy jest zasadna czy nie), więc jak sugeruje kolega So What! ratując sytuację postanowili zrobić rozwiązanie zastępcze. Pozostaje jednak pytanie, czy etycznie jest dbać o wypłatę dywidendy kosztem klienta. Proponuję więc zadzwonić do importera, i spytać czy w Legacy Diesel MY 2011 można ustawić geometrię tylnych kół - jeśli potwierdzą (bo nie widzę innej możliwości) to zapytać, dlaczego ich własny serwis nie potrafi tego zrobić. No i powołując się na właśnie usłyszaną opinię importera zażądać wymiany gwarancyjnej wahaczy tylnego zawieszenia. W obu spółkach jest ten sam zarząd, więc pewnie szybko podejmie właściwe decyzje
Moja prywatna opinia jest natomiast taka, że w każdym samochodzie da się ustawić zbieżność, więc po usłyszeniu w ASO że nie da się ustawić zbieżności zażądałbym pisemnego potwierdzenia tego faktu i widzenia z kierownikiem... no ale skoro jesteś w tej komfortowej sytuacji, że możesz od razu porozmawiać z samym Ojcem Dyrektorem, to ja bym z tej okazji skorzystał...
Natomiast scenariusz w tej sprawie jest prawdopodobnie taki:
Być może jest jakaś wada Twoich wahaczy powodująca niemożność ustawienia geometrii. EFP, jest spółką matką SIP (importera) i pewnie wie, że SIP nie uzna takiej wymiany na gwarancji (abstrahując, czy jest zasadna czy nie), więc jak sugeruje kolega So What! ratując sytuację postanowili zrobić rozwiązanie zastępcze. Pozostaje jednak pytanie, czy etycznie jest dbać o wypłatę dywidendy kosztem klienta. Proponuję więc zadzwonić do importera, i spytać czy w Legacy Diesel MY 2011 można ustawić geometrię tylnych kół - jeśli potwierdzą (bo nie widzę innej możliwości) to zapytać, dlaczego ich własny serwis nie potrafi tego zrobić. No i powołując się na właśnie usłyszaną opinię importera zażądać wymiany gwarancyjnej wahaczy tylnego zawieszenia. W obu spółkach jest ten sam zarząd, więc pewnie szybko podejmie właściwe decyzje

Moja prywatna opinia jest natomiast taka, że w każdym samochodzie da się ustawić zbieżność, więc po usłyszeniu w ASO że nie da się ustawić zbieżności zażądałbym pisemnego potwierdzenia tego faktu i widzenia z kierownikiem... no ale skoro jesteś w tej komfortowej sytuacji, że możesz od razu porozmawiać z samym Ojcem Dyrektorem, to ja bym z tej okazji skorzystał...
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Konto usunięte, w moim OBK (i chyba we wszystkich z tej generacji ) również nie dało się ustawić poprawnie geometrii, bo TTTM i takie waśnie było zdanie ASO. Byłem też na geometrii w "obcym" marce serwisie i tam również gość stwierdził, że parametry książkowe są nieosiągalne.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Dzięki Konto usunięte za radę. Uderzę do importera. Jak coś będę wiedział to poinformuję.
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
bart76 pisze:Dziś odebrałem samochód z przeglądu i okazało się że zbieżność (kąt PK) była nieprawidłowa dla wszystkich czterech kół. Panowie z serwisu ustawili zbieżność ale tylko dla przednich kół.
Wydaje mi sie, ze panowie koledzy mieszaja pojecia zbieznosc i kat pochylenia kola (PK). Jest jeszcze trzecie pojecie: kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (WSZ). W moim OBKu np nie da sie regulowac katow pochylenia kol z tylu oraz WSZ z przodu. Zbieznosc natomiast jak najbardziej regulowalna z przodu i z tylu. IMHO chlopaki zrobili co sie dalo (wyregulowali zbieznosc i PK z przodu) z tylu zbieznosc jest OK, a katy sa poza norma bo najprawdopodobniej masz cos krzywe, mozna to prostowac u jakiegos kowala, albo zakupic te sruby whiteline do tylu (nawiasem mowiac mi tez gosc to polecal, ale jeszcze sie nie zdecydowalem). Byc moze, ze jest jeszcze trzecia opcja czyli wybite jest jakies mocowanie amortyzatorow z tylu, ale to tylko moje gdybanie.Konto usunięte pisze: Moja prywatna opinia jest natomiast taka, że w każdym samochodzie da się ustawić zbieżność, więc po usłyszeniu w ASO że nie da się ustawić zbieżności zażądałbym pisemnego potwierdzenia tego faktu i widzenia z kierownikiem... no ale skoro jesteś w tej komfortowej sytuacji, że możesz od razu porozmawiać z samym Ojcem Dyrektorem, to ja bym z tej okazji skorzystał...
Jak by co to jest jeszcze taki magik od zbieznosci na mogilskiej, mozesz do niego podjechac, ale jestem na 100% przekonany, ze nic wiecej nie wskóra, da Ci tylko namiar na inż. Zubę - "kowala" od prostowania zawieszenia.
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
bart76, niezła historyja
sprawdź na stronie tej firmy , korzystałem z ich produktów i byłem bardzo zadowolony . Jak mi się skończą obecnie elementy gumowe to na pewno zakupię u nich
http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... 1&Itemid=1

sprawdź na stronie tej firmy , korzystałem z ich produktów i byłem bardzo zadowolony . Jak mi się skończą obecnie elementy gumowe to na pewno zakupię u nich

http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... 1&Itemid=1
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
jimiasty, pewnie coś mieszam, ale nie może z fabryki wyjeżdżać pojazd, w którym nie da się ustawić któregokolwiek parametru geometrii w sposób zgodny z normą dla danego modelu. Co to k... znaczy, że fabryka podaje jako właściwy kąt zero koma dziewiętnaście, a serwis nie może go ustawić. To znaczy, że sprzedano mi wadliwy model i mają albo go naprawić, albo go wymienić na nowy, który będzie miał wszystkie parametry zgodne ze specyfikacją modelu.
Jeśli się nie da ustawić zawieszenia, to znaczy że sztorm był podczas transportu...
Jeśli się nie da ustawić zawieszenia, to znaczy że sztorm był podczas transportu...
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
tu raczej chodzi o cos takiego:Piter 35 pisze:http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... 1&Itemid=1
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... a-WRX.html
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Nigy nie mialem nowego samochodu, wiec nie wiem jak wyglada gwarancja :) Ale generalnie jesli cos jest krzywe w zawieszeniu to jest to raczej wynikiem przypierniczenia w cos, wystarczy nawet lupnac w dziure (drogi w KRK sa jak ser szwajcarski), albo zaheblowac podczas przejezdzania przez spiacego polucjanta i gwarancja tego nie obejmie. Inna sprawa jest gdy kupujesz auto juz przekoszone. Ale to juz ma nalatane 45kkm...Konto usunięte pisze: pewnie coś mieszam, ale nie może z fabryki wyjeżdżać pojazd, w którym nie da się ustawić któregokolwiek parametru geometrii w sposób zgodny z normą dla danego modelu. Co to k... znaczy, że fabryka podaje jako właściwy kąt zero koma dziewiętnaście, a serwis nie może go ustawić. To znaczy, że sprzedano mi wadliwy model i mają albo go naprawić, albo go wymienić na nowy, który będzie miał wszystkie parametry zgodne ze specyfikacją modelu.
Jeśli się nie da ustawić zawieszenia, to znaczy że sztorm był podczas transportu...
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Mnie to nie interesuje, samochód jest reklamowany jako terenowy, na Plejadach są trasy terenowe, nigdzie nie jest powiedziane że udział w trasie terenowej w Plejadach powoduje utratę gwarancji. To nie moja wina że drogi są dziurawe, niech się SIP sądzi z ZDM albo innym GDDKiA. Nie mam napisane, że jazda po dziurawych drogach powoduje utratę gwarancji.
Mi na gwarancji wymieniano bez pytania łączniki stabilizatora, pewnie że to tańsze niż wahacz, ale przyczyna psucia ta sama.
Mi na gwarancji wymieniano bez pytania łączniki stabilizatora, pewnie że to tańsze niż wahacz, ale przyczyna psucia ta sama.
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Tak jak pisalem, nie wiem jakie sa warunki gwarancji, podejrzewam tez ze nie stracisz jej po przejechaniu odcinka terenowego. Nie zmienia to jednak faktu, ze i tak pewnych rzeczy w zawieszeniu nie wyregulujesz. Jesli kolega bart76 ma gwarancje na samochod to niech probuje dochodzic swoich praw.Konto usunięte pisze:Mnie to nie interesuje, samochód jest reklamowany jako terenowy, na Plejadach są trasy terenowe, nigdzie nie jest powiedziane że udział w trasie terenowej w Plejadach powoduje utratę gwarancji. To nie moja wina że drogi są dziurawe, niech się SIP sądzi z ZDM albo innym GDDKiA. Nie mam napisane, że jazda po dziurawych drogach powoduje utratę gwarancji.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
jimiasty pisze: Nie zmienia to jednak faktu, ze i tak pewnych rzeczy w zawieszeniu nie wyregulujesz.
No sorry, jeśli mam podane parametry fabryczne, to zawieszenie musi dać się tak wyregulować...
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Jak dobrze przywalisz, to nawet regulowalnej zbieznosci nie ustawiszKonto usunięte pisze:No sorry, jeśli mam podane parametry fabryczne, to zawieszenie musi dać się tak wyregulować...

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
jimiasty pisze: Jak dobrze przywalisz, to nawet regulowalnej zbieznosci nie ustawisz![]()

Nie mówimy o ekstremach, tylko o zwykłym użytkowaniu. W tym wątku jest mowa o zawieszeniu tylnym, w co możesz przywalić tak, aby rozregulować tył? Parę pomysłów mam





- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Tytułowe Legacy?Konto usunięte pisze:
Mnie to nie interesuje, samochód jest reklamowany jako terenowy,

EFP, to jedno z lepszych ASO w Polsce - serwis jak najbardziej godny polecenia. Jak Ci powiedzieli, że określonego parametru nie można ustawić, to tak zapewne jest. Być może rzeczywiście coś pokrzywiłeś w zawieszeniu.
Jak coś to możesz jeszcze spróbować podjechać do innego warsztatu ustawiającego geometrię. Ja jeżdżę TUTAJ Warsztat wygląda dość niepozornie, ale jak najbardziej jest godny polecenia.
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
Nieudany drifcik w kraweznik to mam ja (jedno kolo w plusie, drugie w minusie). U bart76 to raczej cos innego, bardziej jak tona wegla.:Konto usunięte pisze:Parę pomysłów mamdrifcik
nieudany boczur
![]()
https://picasaweb.google.com/1111877931 ... 0472883282
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zbieżność kół w Subaru Legacy Diesel
So What! pisze: Konto usunięte napisał(a):
Mnie to nie interesuje, samochód jest reklamowany jako terenowy,
Tytułowe Legacy?
A bo mnie Rosiu tym OBK zmylił...
