Witam Kolezanki i Koledzy
Mam mozliwosc ( i raczej bede z niej korzystal ) kupic 1.6 TS Kombi 2005 rocznik zagazowane . Czytalem sporo negatywnych opnini o 1.6 natomiast szukam auta ktore wygodnie dowiezie mnie z punktu a do punktu b i przy 130 nie bedzie zagluszalo moich mysli. Autko z zalozenia rodzinne i do przewozu psiaka . Mysle ze warte dodania jest rowniez to ze przesiadam sie ze starego Lanosa - po 13 latach on ma dosc a ja po jezdzeniu nim 4 lata tym bardziej .
Auto w cenie 20k do tego jest swiezy gaz ( nie wiem jeszcze czy sekwencyjny ) , trumna na dach i komplet opon , kupowane od znajomego . On sobie bardzo chwali - nic nie zaskoczy w zime a i w gorki spokojnie mozna jechac ( oczywiscie nie terenowo tylko spokojnie na stromsze , krete , wyasfaltowane podjazdy )
Pytanie mam do Was jako znawcow tematu - mial ktos doczynienia z 1.6 i jak sie nia jezdzi . Pytanie laika - co oznacza TS ? O czy mwarto wiedziec przy zakupie tego modelu . Z gory dziekuje za Wasze odpowiedzi
Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS
Cholera wie, podejrzewam, że "Typowo Sportowy"biszat pisze: co oznacza TS

A serio - po prostu Japonce tak oznaczyli chyba wszystkie 1.6 z tej generacji, nic specjalnego się za tym nie kryje.
Bez przesady, to nie jest zły silnik - tyle, że jak na stosunkowo ciężkie auto ze stałym napędem na cztery, po prostu jest dosyć słaby. To oznacza, ze żeby jechać w miarę dynamicznie, trzeba go po prostu mocno depnąć, a i tak nie oczekiwać cudów. Oczywiście da się z tym żyć, ale warto pamiętać, szczególnie przy wyprzedzaniu, ze to jednak muł i wymaga stosownego traktowania.biszat pisze: Czytalem sporo negatywnych opnini o 1.6
To szoku raczej nie będzie.biszat pisze: przesiadam sie ze starego Lanosa

Że napęd na cztery nie zwalnia z myślenia - w zasadzie, to on tylko sprawniej rusza na śliskim, natomiast hamuje i skręca właściwie tak samo jak inne auta.biszat pisze: O czy mwarto wiedziec przy zakupie tego modelu .
Że bokser lubi sobie znienacka łyknąć oleju, i trzeba mieć odruch częstego i regularnego sprawdzania stanu. Gdy kontrolka się zaświeci, najczęściej jest już po ptokach.
Że stały napęd na cztery wyklucza m.in. zaciąganie ręcznego w czasie przenoszenia mocy na koła (do "podcięcia" tyłu trzeba wcisnąć sprzęgło), holowanie auta z dwoma kołami w górze oraz badanie techniczne na zwykłych rolkach.
Że prawdopodobnie wiele osób będzie chciało się z Tobą teraz ścigać spod świateł, bo to frajda "skillować Subaru".
Że w zimie im przejdzie.
No i to chyba tyle na początek...
A, jeszcze, że Forum Subaru jest podobnie specyficzne jak te auta i ze trzeba do kilku spraw przywyknąć, ale w sumie warto

PS. Na gazie w samochodach nie znam się za groma, ale z tego co słyszałem, to niesekwencyjna instalka w Subaru chyba będzie oznaczać kłopoty. W razie dalszych pytań w tej sprawie - polecam specjalny wątek o gazownictwie.
Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS
WiS pisze: biszat napisał(a):przesiadam sie ze starego Lanosa
To szoku raczej nie będzie.![]()
Zabiles mnie wlasnie ..i duch umarl w narodzie .
Pierwsze rozumie , holowac to mnie holuja zazwyczaj na 4 , natomiast .. 3 stweirdzenie oznacza iz techniczne bedzie mozna robic tylko w punktach specjalnie do tego przystosowanych = wiecej hajsuWiS pisze: Że stały napęd na cztery wyklucza m.in. zaciąganie ręcznego w czasie przenoszenia mocy na koła (do "podcięcia" tyłu trzeba wcisnąć sprzęgło), holowanie auta z dwoma kołami w górze oraz badanie techniczne na zwykłych rolkach.
Ja raczej spokojny jestem a w moich okolicach w godzinach szczytowych skillowanie odbywa sie przy 50km/h jak dobrze idzieWiS pisze: Że prawdopodobnie wiele osób będzie chciało się z Tobą teraz ścigać spod świateł, bo to frajda "skillować Subaru".
Mysle ze kazde forum tematyczne jest specyficzne .. i dlatego warto .WiS pisze: A, jeszcze, że Forum Subaru jest podobnie specyficzne jak te auta i ze trzeba do kilku spraw przywyknąć, ale w sumie warto![]()
Dzieki za szybka odpowiedz
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS
Niekoniecznie, a jeśli nawet, to raczej ten wydatek raz do roku nie będzie Twoim największym problemem. Zdaje się, że za gaz trzeba i tak przy BT zapłacić ekstra?biszat pisze: techniczne bedzie mozna robic tylko w punktach specjalnie do tego przystosowanych = wiecej hajsu
E, nie poddawaj się tak łatwo, duchubiszat pisze: duch umarl w narodzie .

Na szczęście Subaru rzadko wymaga pomocy drogowej...biszat pisze: holowac to mnie holuja zazwyczaj na 4
Natomiast licz się z tym, ze od czasu do czasu - gdy już coś padnie - koszt może być znacząco wyższy niż w popularnych markach. Po prostu, nie zawsze dostępne są tańsze zamienniki, nie wszystko da się znaleźć na szrocie, a czasem oryginalne części zamienne muszą przypłynąć z Japonii... a to trwa i kosztuje.
Mówi się, że "nic do Subaru kosztuje stówke, a coś odpowiednio więcej"... róznie bywa, ale warto być psychicznie (i finansowo) gotowym na wydatki. Nawet jeśli auto jest z pewnych rąk i zadbane.
No właśnie, to jest bardzo wielotematyczne i zasadniczo nie zna pojęcia oftopa, więc nie zdziw się, jeśli zaraz ktoś się tu właduje z dialogiem o prezesie Kaczyńskim, nalewkach z bambusa albo nartach na lodowcubiszat pisze: Mysle ze kazde forum tematyczne

Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS
No ok - nie poddalem sie . Raczej jestem zdecydowanyWiS pisze: biszat napisał(a):duch umarl w narodzie .
E, nie poddawaj się tak łatwo, duchu![]()
I to jest dobry news . Przynajmniej malo kto bedzie krzyczal ze offtop robie .WiS pisze: No właśnie, to jest bardzo wielotematyczne i zasadniczo nie zna pojęcia oftopa, więc nie zdziw się, jeśli zaraz ktoś się tu właduje z dialogiem o prezesie Kaczyńskim, nalewkach z bambusa albo nartach na lodowcu![]()
Mam dodatkowe informacje dot tego samochodziku
Nie wiem cz ytym lozyskiem powinienem sie bardzo martwic i czy ta belka pod silnikiem nie spowoduje jakis nieprzyjemnosciJest to Subaru Impreza GD ,2005 , z silnikiem bokser 1,6L ,
95KM – jest to najsłabszy jeżeli chodzi o moc silnik montowany w tych autach ale bez turba więc mniej rzeczy do psucia się.
Aktualnie 184.600 km , przy 180.000 km wymieniałem , olej filtry łącznie z kabinowym, świece , tarcze i klocki z przodu.
Przegląd co 15.000 km na wcześniejszym przy 164.000 wymieniłem również olej w skrzyni bo jedno łożysko było słychać.
Zanim go kupiłem byłem na specjalnym przeglądzie w 4Turbo (specjaliści od sportów subaru) na Brynowie gdzie przeglądnęli właściwie wszystkie elementy jezdne, podnieśli auto z kierowcą do góry i gazowali na biegach (“jechali” nim) a mechanik na dole osłuchiwał wszystkie napędy stetoskopem (!!) takim jak mają lekarze. On właśnie usłyszał to łożysko ale przy tym przebiegu to normalne powiedzieli i jak się nie rozlatuje to nie ruszać zwłaszcza że sprzęgło jest dobre. Byłem także na zbieżności przed zakupem ponieważ też w 4Turbo zauważyli iż miska olejowa jest nie oryginalna i belka bod silnikiem jest walnięta. Poprzedni właściciel podobno najechał na jakiś wystający krawężnik w Szwajcarii. Jednak koła są zbieżne i wszystko jest pod tym względem OK,
Pasek rozrządu był wymieniany przy 105.000 km i co tyle się go wymienia-lub co 5 lat. Auto serwisuję u naprawdę bardzo rzetelnego mechanika na Brynowie Perfect Serwis – którego wam będę dalej polecał.
Gaz zakładałem 12.12.2012 w warsztacie Autoinstal na Sobieskiego w Katowicach. Jest to nowoczesna sekwencyjna instalacja 4 generacji na gwarancji oczywiście, U nich też trzeba co ok 12 tys km robić przegląd tejże instalacji z wymianą jakiś filterków to koszt ok 120zł. Ostatni robiłem przy 179.324km. Zalecają także (przy gazie) wymianę świec przy każdym przeglądzie- co czynię.
Tylna lampa jest do wymiany. Na allegro można dostać za 100 do 200zł : http://allegro.pl/lampa-tylna-tyl-lewa- ... 66445.html tu akurat jest lewa ale prawe bywają też często- trzeba szukać. Wymianę przedniej szyby wycenili mi na 450zł w warsztacie na Brynowie http://www.autoszyby.katowice.pl/ .
Wyceny blachy nie mam i tu pewnie ceny mogą się znacząco wahać w zależności czy będzie to “klepane” czy cały element do wymiany. Ja osobiście bym klepał bo nie jest to jakieś wielkie uszkodzenie – moim zdaniem. (a właściwie to ja bym tak jeździł)
Badanie techniczne ważne do 22.04.2014
EDIT : I jeszcze jedno bo mi zona truje - jak dlugo silnik wytrzyma przy tym gazie 184k to juz sporo wiec sie zastanawiam jak dlugo pojade na tym silniku
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS
biszat pisze: EDIT : I jeszcze jedno bo mi zona truje - jak dlugo silnik wytrzyma przy tym gazie 184k to juz sporo wiec sie zastanawiam jak dlugo pojade na tym silniku
Mi w wolnossącym 2.0 litra z roku 1999, z instalką już przejechałem 100k km i nie chce zdechnąć.

Na liczniku 272 tysiące km

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS
Dzieki za infodzixd pisze:
Mi w wolnossącym 2.0 litra z roku 1999, z instalką już przejechałem 100k km i nie chce zdechnąć.![]()
Na liczniku 272 tysiące km
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS
Zapomniałem dodać że instalka była zamontowana wcześniej.biszat pisze:Dzieki za infodzixd pisze:
Mi w wolnossącym 2.0 litra z roku 1999, z instalką już przejechałem 100k km i nie chce zdechnąć.![]()
Na liczniku 272 tysiące km
Sekwencja BRC.
Spadków mocy zauważalnych organoleptycznie nie widać, tylko zawory trzeba częściej regulować

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
