Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
biszat
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS

Post 7 lip 2013, o 23:24

Witam Kolezanki i Koledzy

Mam mozliwosc ( i raczej bede z niej korzystal ) kupic 1.6 TS Kombi 2005 rocznik zagazowane . Czytalem sporo negatywnych opnini o 1.6 natomiast szukam auta ktore wygodnie dowiezie mnie z punktu a do punktu b i przy 130 nie bedzie zagluszalo moich mysli. Autko z zalozenia rodzinne i do przewozu psiaka . Mysle ze warte dodania jest rowniez to ze przesiadam sie ze starego Lanosa - po 13 latach on ma dosc a ja po jezdzeniu nim 4 lata tym bardziej .
Auto w cenie 20k do tego jest swiezy gaz ( nie wiem jeszcze czy sekwencyjny ) , trumna na dach i komplet opon , kupowane od znajomego . On sobie bardzo chwali - nic nie zaskoczy w zime a i w gorki spokojnie mozna jechac ( oczywiscie nie terenowo tylko spokojnie na stromsze , krete , wyasfaltowane podjazdy )

Pytanie mam do Was jako znawcow tematu - mial ktos doczynienia z 1.6 i jak sie nia jezdzi . Pytanie laika - co oznacza TS ? O czy mwarto wiedziec przy zakupie tego modelu . Z gory dziekuje za Wasze odpowiedzi



WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS

Post 7 lip 2013, o 23:39

biszat pisze: co oznacza TS
Cholera wie, podejrzewam, że "Typowo Sportowy" :mrgreen:
A serio - po prostu Japonce tak oznaczyli chyba wszystkie 1.6 z tej generacji, nic specjalnego się za tym nie kryje.
biszat pisze: Czytalem sporo negatywnych opnini o 1.6
Bez przesady, to nie jest zły silnik - tyle, że jak na stosunkowo ciężkie auto ze stałym napędem na cztery, po prostu jest dosyć słaby. To oznacza, ze żeby jechać w miarę dynamicznie, trzeba go po prostu mocno depnąć, a i tak nie oczekiwać cudów. Oczywiście da się z tym żyć, ale warto pamiętać, szczególnie przy wyprzedzaniu, ze to jednak muł i wymaga stosownego traktowania.
biszat pisze: przesiadam sie ze starego Lanosa
To szoku raczej nie będzie. 8-)
biszat pisze: O czy mwarto wiedziec przy zakupie tego modelu .
Że napęd na cztery nie zwalnia z myślenia - w zasadzie, to on tylko sprawniej rusza na śliskim, natomiast hamuje i skręca właściwie tak samo jak inne auta.
Że bokser lubi sobie znienacka łyknąć oleju, i trzeba mieć odruch częstego i regularnego sprawdzania stanu. Gdy kontrolka się zaświeci, najczęściej jest już po ptokach.
Że stały napęd na cztery wyklucza m.in. zaciąganie ręcznego w czasie przenoszenia mocy na koła (do "podcięcia" tyłu trzeba wcisnąć sprzęgło), holowanie auta z dwoma kołami w górze oraz badanie techniczne na zwykłych rolkach.
Że prawdopodobnie wiele osób będzie chciało się z Tobą teraz ścigać spod świateł, bo to frajda "skillować Subaru".
Że w zimie im przejdzie.
No i to chyba tyle na początek...
A, jeszcze, że Forum Subaru jest podobnie specyficzne jak te auta i ze trzeba do kilku spraw przywyknąć, ale w sumie warto ;-)

PS. Na gazie w samochodach nie znam się za groma, ale z tego co słyszałem, to niesekwencyjna instalka w Subaru chyba będzie oznaczać kłopoty. W razie dalszych pytań w tej sprawie - polecam specjalny wątek o gazownictwie.

biszat
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS

Post 7 lip 2013, o 23:48

WiS pisze: biszat napisał(a):przesiadam sie ze starego Lanosa


To szoku raczej nie będzie. 8-)

Zabiles mnie wlasnie ..i duch umarl w narodzie .
WiS pisze: Że stały napęd na cztery wyklucza m.in. zaciąganie ręcznego w czasie przenoszenia mocy na koła (do "podcięcia" tyłu trzeba wcisnąć sprzęgło), holowanie auta z dwoma kołami w górze oraz badanie techniczne na zwykłych rolkach.
Pierwsze rozumie , holowac to mnie holuja zazwyczaj na 4 , natomiast .. 3 stweirdzenie oznacza iz techniczne bedzie mozna robic tylko w punktach specjalnie do tego przystosowanych = wiecej hajsu
WiS pisze: Że prawdopodobnie wiele osób będzie chciało się z Tobą teraz ścigać spod świateł, bo to frajda "skillować Subaru".
Ja raczej spokojny jestem a w moich okolicach w godzinach szczytowych skillowanie odbywa sie przy 50km/h jak dobrze idzie
WiS pisze: A, jeszcze, że Forum Subaru jest podobnie specyficzne jak te auta i ze trzeba do kilku spraw przywyknąć, ale w sumie warto ;-)
Mysle ze kazde forum tematyczne jest specyficzne .. i dlatego warto .

Dzieki za szybka odpowiedz

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS

Post 7 lip 2013, o 23:57

biszat pisze: techniczne bedzie mozna robic tylko w punktach specjalnie do tego przystosowanych = wiecej hajsu
Niekoniecznie, a jeśli nawet, to raczej ten wydatek raz do roku nie będzie Twoim największym problemem. Zdaje się, że za gaz trzeba i tak przy BT zapłacić ekstra?
biszat pisze: duch umarl w narodzie .
E, nie poddawaj się tak łatwo, duchu :mrgreen:
biszat pisze: holowac to mnie holuja zazwyczaj na 4
Na szczęście Subaru rzadko wymaga pomocy drogowej...
Natomiast licz się z tym, ze od czasu do czasu - gdy już coś padnie - koszt może być znacząco wyższy niż w popularnych markach. Po prostu, nie zawsze dostępne są tańsze zamienniki, nie wszystko da się znaleźć na szrocie, a czasem oryginalne części zamienne muszą przypłynąć z Japonii... a to trwa i kosztuje.
Mówi się, że "nic do Subaru kosztuje stówke, a coś odpowiednio więcej"... róznie bywa, ale warto być psychicznie (i finansowo) gotowym na wydatki. Nawet jeśli auto jest z pewnych rąk i zadbane.
biszat pisze: Mysle ze kazde forum tematyczne
No właśnie, to jest bardzo wielotematyczne i zasadniczo nie zna pojęcia oftopa, więc nie zdziw się, jeśli zaraz ktoś się tu właduje z dialogiem o prezesie Kaczyńskim, nalewkach z bambusa albo nartach na lodowcu :giggle:

biszat
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS

Post 8 lip 2013, o 14:35

WiS pisze: biszat napisał(a):duch umarl w narodzie .


E, nie poddawaj się tak łatwo, duchu :mrgreen:
No ok - nie poddalem sie . Raczej jestem zdecydowany
WiS pisze: No właśnie, to jest bardzo wielotematyczne i zasadniczo nie zna pojęcia oftopa, więc nie zdziw się, jeśli zaraz ktoś się tu właduje z dialogiem o prezesie Kaczyńskim, nalewkach z bambusa albo nartach na lodowcu :giggle:
I to jest dobry news . Przynajmniej malo kto bedzie krzyczal ze offtop robie .

Mam dodatkowe informacje dot tego samochodziku
Jest to Subaru Impreza GD ,2005 , z silnikiem bokser 1,6L ,

95KM – jest to najsłabszy jeżeli chodzi o moc silnik montowany w tych autach ale bez turba więc mniej rzeczy do psucia się.

Aktualnie 184.600 km , przy 180.000 km wymieniałem , olej filtry łącznie z kabinowym, świece , tarcze i klocki z przodu.

Przegląd co 15.000 km na wcześniejszym przy 164.000 wymieniłem również olej w skrzyni bo jedno łożysko było słychać.

Zanim go kupiłem byłem na specjalnym przeglądzie w 4Turbo (specjaliści od sportów subaru) na Brynowie gdzie przeglądnęli właściwie wszystkie elementy jezdne, podnieśli auto z kierowcą do góry i gazowali na biegach (“jechali” nim) a mechanik na dole osłuchiwał wszystkie napędy stetoskopem (!!) takim jak mają lekarze. On właśnie usłyszał to łożysko ale przy tym przebiegu to normalne powiedzieli i jak się nie rozlatuje to nie ruszać zwłaszcza że sprzęgło jest dobre. Byłem także na zbieżności przed zakupem ponieważ też w 4Turbo zauważyli iż miska olejowa jest nie oryginalna i belka bod silnikiem jest walnięta. Poprzedni właściciel podobno najechał na jakiś wystający krawężnik w Szwajcarii. Jednak koła są zbieżne i wszystko jest pod tym względem OK,

Pasek rozrządu był wymieniany przy 105.000 km i co tyle się go wymienia-lub co 5 lat. Auto serwisuję u naprawdę bardzo rzetelnego mechanika na Brynowie Perfect Serwis – którego wam będę dalej polecał.

Gaz zakładałem 12.12.2012 w warsztacie Autoinstal na Sobieskiego w Katowicach. Jest to nowoczesna sekwencyjna instalacja 4 generacji na gwarancji oczywiście, U nich też trzeba co ok 12 tys km robić przegląd tejże instalacji z wymianą jakiś filterków to koszt ok 120zł. Ostatni robiłem przy 179.324km. Zalecają także (przy gazie) wymianę świec przy każdym przeglądzie- co czynię.

Tylna lampa jest do wymiany. Na allegro można dostać za 100 do 200zł : http://allegro.pl/lampa-tylna-tyl-lewa- ... 66445.html tu akurat jest lewa ale prawe bywają też często- trzeba szukać. Wymianę przedniej szyby wycenili mi na 450zł w warsztacie na Brynowie http://www.autoszyby.katowice.pl/ .

Wyceny blachy nie mam i tu pewnie ceny mogą się znacząco wahać w zależności czy będzie to “klepane” czy cały element do wymiany. Ja osobiście bym klepał bo nie jest to jakieś wielkie uszkodzenie – moim zdaniem. (a właściwie to ja bym tak jeździł)

Badanie techniczne ważne do 22.04.2014
Nie wiem cz ytym lozyskiem powinienem sie bardzo martwic i czy ta belka pod silnikiem nie spowoduje jakis nieprzyjemnosci

EDIT : I jeszcze jedno bo mi zona truje - jak dlugo silnik wytrzyma przy tym gazie 184k to juz sporo wiec sie zastanawiam jak dlugo pojade na tym silniku

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS

Post 8 lip 2013, o 22:08

biszat pisze: EDIT : I jeszcze jedno bo mi zona truje - jak dlugo silnik wytrzyma przy tym gazie 184k to juz sporo wiec sie zastanawiam jak dlugo pojade na tym silniku

Mi w wolnossącym 2.0 litra z roku 1999, z instalką już przejechałem 100k km i nie chce zdechnąć. :thumb:
Na liczniku 272 tysiące km :mrgreen:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

biszat
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS

Post 8 lip 2013, o 22:51

dzixd pisze:
Mi w wolnossącym 2.0 litra z roku 1999, z instalką już przejechałem 100k km i nie chce zdechnąć. :thumb:
Na liczniku 272 tysiące km :mrgreen:
Dzieki za info

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Prosba o opinie dot Subaru Impreza 1.6 TS

Post 9 lip 2013, o 16:29

biszat pisze:
dzixd pisze:
Mi w wolnossącym 2.0 litra z roku 1999, z instalką już przejechałem 100k km i nie chce zdechnąć. :thumb:
Na liczniku 272 tysiące km :mrgreen:
Dzieki za info
Zapomniałem dodać że instalka była zamontowana wcześniej.
Sekwencja BRC.
Spadków mocy zauważalnych organoleptycznie nie widać, tylko zawory trzeba częściej regulować ;-)
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ODPOWIEDZ