Witam wszystkich
Panowie mam taki problem z imprezą WRX 2.0T a mianowicie z falującymi obrotami na wolnych obrotach, jest zapalona pomarańczowa ikona silnika
po podłączeniu komputera zostały skasowane wszystkie błędy i po ponownym zapaleniu się ikony silnika komputer pokazał
"mieszanka zbyt bogata" - "mieszanka zbyt uboga"
"auto elektryk" powiedział, ze to prawdopodobnie sonda lambda. czy to możliwe??... jeśli tak to która sonda ? ta na katalizatorze ?
Może wiecie koledzy co może być przyczyną?, od czego powinienem zacząć szukać usterki
Z góry dzięki za pomoc ;)
problem z obrotami mieszanka zbyt uboga i zbyt bogata
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: problem z obrotami mieszanka zbyt uboga i zbyt bogata
Możliwe że sonda. Są jakieś inne objawy?babull pisze:Witam wszystkich
Panowie mam taki problem z imprezą WRX 2.0T a mianowicie z falującymi obrotami na wolnych obrotach, jest zapalona pomarańczowa ikona silnika
po podłączeniu komputera zostały skasowane wszystkie błędy i po ponownym zapaleniu się ikony silnika komputer pokazał
"mieszanka zbyt bogata" - "mieszanka zbyt uboga"
"auto elektryk" powiedział, ze to prawdopodobnie sonda lambda. czy to możliwe??... jeśli tak to która sonda ? ta na katalizatorze ?
Może wiecie koledzy co może być przyczyną?, od czego powinienem zacząć szukać usterki
Z góry dzięki za pomoc ;)
Następnym razem pisz w dziale technicznym bo cie inni zjedzą

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: problem z obrotami mieszanka zbyt uboga i zbyt bogata
ok dzięki za za radę dzixd :)
Zauważyłem też czarny nagar na wydechu i czasami zakopci na czarno ale rzadko poza tą przyczyną nic nie zauważyłem. Falujące obroty występują po zrzuceniu z biegu, spadają prawie do zera a jak wskakuje na obroty nie przekracza 12000 obr./min później w miarę trzymają się normalnie.
Zauważyłem też czarny nagar na wydechu i czasami zakopci na czarno ale rzadko poza tą przyczyną nic nie zauważyłem. Falujące obroty występują po zrzuceniu z biegu, spadają prawie do zera a jak wskakuje na obroty nie przekracza 12000 obr./min później w miarę trzymają się normalnie.
Re: problem z obrotami mieszanka zbyt uboga i zbyt bogata
witam
rozwiązałem problem falujących obrotów
okazało sie,że na sondzie lambdzie było napięcie 3V a powinno wahać się od 0,3V-08V problem leżał w sterowniku silnika
po wymianie sterownika napięcie było prawidłowe jednak dalej obroty falowały, ale już nie tak jak przed wymianą. różnica była duża ale problem do końca sie nie rozwiązał. następna przyczyna była w zaworze upustowym turbiny BLOW OFF , zawór łapał lewe powietrze i po odłączeniu go obroty były idealne. Teraz muszę tylko go wymienić i będzie ok .
rozwiązałem problem falujących obrotów
okazało sie,że na sondzie lambdzie było napięcie 3V a powinno wahać się od 0,3V-08V problem leżał w sterowniku silnika
po wymianie sterownika napięcie było prawidłowe jednak dalej obroty falowały, ale już nie tak jak przed wymianą. różnica była duża ale problem do końca sie nie rozwiązał. następna przyczyna była w zaworze upustowym turbiny BLOW OFF , zawór łapał lewe powietrze i po odłączeniu go obroty były idealne. Teraz muszę tylko go wymienić i będzie ok .