WRX czy GT
WRX czy GT
Witam , jako że to też jest poddział o Subaru z tym że luźniejszy , pozwoliłem zadać sobie tutaj pytanie.
Moje marzenie jest w zasięgu ręki , od lat myślałem o subaru.
Budżet 25-30K , chce WRX'a bugeye bo jest dla mnie ładniejszy , rozsądek mówi żeby kupić GT'ka.
Pomożecie mi rozwiać moje wątpliwości ?
Który jest mniej awaryjny przede wszystkim bo nie ukrywam że przy obu boję się jakiejś awarii w której od razu bym musiał wydać 3k.
Spalania się nie boję , robie max 1000km miesięcznie.
Potrzebuję Auta z zacięciem torowym do codziennego użytkowania , dużo bardzo czytam od długiego czasu i o WRX i o GT i mój wniosek jest taki że te auta są mało awaryjne lecz chce podkreślić że nie szczędzę pieniędzy na samochód i na części wydaje z przyjemnością.
Który jest cichszy w środku ? Roczne dziecko na pokładzie :)
Czy z WRX'a zrobie za rok za dwa bezawaryjne 300km ?
Dziękuje z góry.
Moje marzenie jest w zasięgu ręki , od lat myślałem o subaru.
Budżet 25-30K , chce WRX'a bugeye bo jest dla mnie ładniejszy , rozsądek mówi żeby kupić GT'ka.
Pomożecie mi rozwiać moje wątpliwości ?
Który jest mniej awaryjny przede wszystkim bo nie ukrywam że przy obu boję się jakiejś awarii w której od razu bym musiał wydać 3k.
Spalania się nie boję , robie max 1000km miesięcznie.
Potrzebuję Auta z zacięciem torowym do codziennego użytkowania , dużo bardzo czytam od długiego czasu i o WRX i o GT i mój wniosek jest taki że te auta są mało awaryjne lecz chce podkreślić że nie szczędzę pieniędzy na samochód i na części wydaje z przyjemnością.
Który jest cichszy w środku ? Roczne dziecko na pokładzie :)
Czy z WRX'a zrobie za rok za dwa bezawaryjne 300km ?
Dziękuje z góry.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: WRX czy GT
Ten który jest młodszy lub/i w lepszym stanie.sodemarco pisze: Który jest mniej awaryjny przede wszystkim bo nie ukrywam że przy obu boję się jakiejś awarii w której od razu bym musiał wydać 3k.
To samochody mechanicznie niemal identyczne, więc prawdopodobieństwo awarii zależy jedynie od stanu technicznego. Pewności nigdy nie będziesz miał.
3 tyś to pewnie wydasz zaraz po kupnie na rzeczy eksploatacyjne, nie awarię (płyny, może hamulce, może sprzęgło, może rozrząd, albo inne drobiazgi).
Natomiast musisz być przygotowany, że niezależnie od tego jaki samochód kupisz, poważniejsza awaria może się zdarzyć. To są już stare auta, prawie zawsze lekkiego życia nie miały, więc jakeś 10tyś trzeba mieć w zapasie.
300 kilometrów to nieduży dystans. Z dużym prawdopodobieństwem uda Ci się tyle przejechać.sodemarco pisze:zrobie za rok za dwa bezawaryjne 300km ?

Re: WRX czy GT
300 koni mechanicznych :) tak myślałem żeby napisac HP
Właśnie chce kupić coś za 25 tysi i 5 wydać na sprzęgło , rozrząd płyny + dobry olej.
Czemu wrx'y bugeye mają tak niskie ceny na allegro ? 20-29 tysięcy jest normalną ceną za to auto ?
WRX będzie bardziej cywilizowany ? Chodzi o głośnośc w środku
Właśnie chce kupić coś za 25 tysi i 5 wydać na sprzęgło , rozrząd płyny + dobry olej.
Czemu wrx'y bugeye mają tak niskie ceny na allegro ? 20-29 tysięcy jest normalną ceną za to auto ?
WRX będzie bardziej cywilizowany ? Chodzi o głośnośc w środku
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: WRX czy GT
sodemarco pisze: Czy z WRX'a zrobie za rok za dwa bezawaryjne 300km ?
To nie jest kwestia kiedy tylko za ile

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: WRX czy GT
Tak, bug jest "bardziej cywilizowany". Dla jednych to zaleta, dla innych wada. Jest cięższy, miększy, mniej agrsywny, wolniejszy. Za to karoseria jest sztywniejsza. Na pewno będzie w nim ciszej przy takim samym wydechu.
Chyba, że kupisz buga STi. To kompletnie inna liga niż GT czy WRX. Ale cena też inna.
Chyba, że kupisz buga STi. To kompletnie inna liga niż GT czy WRX. Ale cena też inna.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2014, o 20:26 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: WRX czy GT
sodemarco, weź pod uwagę, że te samochody mają już po minimum 12-13 lat, więc mogą być po różnych przejściach jeśli chodzi o jazdę (mniej lub bardziej sportową, a tym samym uszkodzenia i wypadki) oraz serwis... Przeważnie miały już po 2-3ech właścicieli (i każdy zostawił coś po sobie)... Często są to wozy sprowadzone z zagranicy
Generalnie oba wozy mają swoje wady i zalety, generalnie to już jest przedział decyzyjny wynikający ze stanu danego auta, niż estetycznego ;). Im bardziej zbliżony do fabrycznego stanu tym lepiej (bez jakichś dziwnych tjuningów). Ja bym brał WRX'a
Być może dobrym pomysłem (a przynajmniej wartym rozważenia) jest kupno GT'ka (jeśli się na to zdecydujesz) w okolicach 20k (albo i mniej: kwestia rocznika, podatności na remap), a resztę przeznaczyć na odchamienie/reperację elementów... Bo to, że kupisz np. "laleczkę" z ogłoszenia (tylko wsiadać i jechać), wcale nie jest gwarancją tego, że zaraz coś się nie ukręci (albo np. silnik padnie).
bo dla wielu jest najbrzydszym Subaru... Przeważnie mówią to fanboy'e GT'ków...
Generalnie oba wozy mają swoje wady i zalety, generalnie to już jest przedział decyzyjny wynikający ze stanu danego auta, niż estetycznego ;). Im bardziej zbliżony do fabrycznego stanu tym lepiej (bez jakichś dziwnych tjuningów). Ja bym brał WRX'a

Być może dobrym pomysłem (a przynajmniej wartym rozważenia) jest kupno GT'ka (jeśli się na to zdecydujesz) w okolicach 20k (albo i mniej: kwestia rocznika, podatności na remap), a resztę przeznaczyć na odchamienie/reperację elementów... Bo to, że kupisz np. "laleczkę" z ogłoszenia (tylko wsiadać i jechać), wcale nie jest gwarancją tego, że zaraz coś się nie ukręci (albo np. silnik padnie).
sodemarco pisze: Czemu wrx'y bugeye mają tak niskie ceny na allegro ? 20-29 tysięcy jest normalną ceną za to auto ?
bo dla wielu jest najbrzydszym Subaru... Przeważnie mówią to fanboy'e GT'ków...

"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
Re: WRX czy GT
Panowie to sa chyba jakieś jaja że w WRX nie zrobi się bezawaryjnych 300KM skoro na starcie masz ich 218 ?
To kumpel kubi SAABA 9-3 aero za 20 tysięcy , włoży 10 i ma bezawaryjne 2.0T 350KM , coś mi tu nie gra.
Wydech , turbina , wtryski , FMIC + Strojenie i nie wyjdzie 300KM ? Jeśli tak to słabo w h*j i od razu rezygnuje z Subaru.
Robocizny za mechanike nie liczmy tutaj bo wszystko robie sam u brata który ma serwis.
To kumpel kubi SAABA 9-3 aero za 20 tysięcy , włoży 10 i ma bezawaryjne 2.0T 350KM , coś mi tu nie gra.
Wydech , turbina , wtryski , FMIC + Strojenie i nie wyjdzie 300KM ? Jeśli tak to słabo w h*j i od razu rezygnuje z Subaru.
Robocizny za mechanike nie liczmy tutaj bo wszystko robie sam u brata który ma serwis.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: WRX czy GT
Auto nie składa się wyłącznie z silnika. Chyba, że moc potrzebna jest jedynie do chwalenia się na forach wykresemsodemarco pisze:Panowie to sa chyba jakieś jaja że w WRX nie zrobi się bezawaryjnych 300KM skoro na starcie masz ich 218 ?.

Ale dla tego silnika w seryjnym stanie taka moc to też za dużo. Znacznie wytrzymalszy jest silnik z STi.
A jak chce się, żeby auto było szybsze, to najpierw robi się zawieszenie, hamulce, napędy, geometrie, itp, potem uczy się jeździć. A potem szuka się mocy.
Zrezygnuj. Subaru nie jest dla Ciebie.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2014, o 22:30 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: WRX czy GT
Myślałem że to jest tak oczywiste że nie musiałem tego pisać ale niestety potraktowaliście mnie jak osiemnastolatka który myśli tylko o mocy , przyspieszeniu i wydechu z końcówką 5" i nie ma pojęcia o niczym.jarmaj pisze:A jak chce się, żeby auto było szybsze, to najpierw robi się zawieszenie, hamulce, napędy, geometrie, itp, potem uczy się jeździć. A potem szuka się mocy.sodemarco pisze:Panowie to sa chyba jakieś jaja że w WRX nie zrobi się bezawaryjnych 300KM skoro na starcie masz ich 218 ?.
Zrezygnuj. Subaru nie jest dla Ciebie.
Zadałem pytanie czy silnik w WRX jest na tyle rozwojowy żeby kosztem 5-10 tysięcy wykrzesać 300KM , wystarczyło odpisać bez zbędnych wywodów że NIE.
Na STI mnie nie stać a tym bardziej na jego utrzymanie i w tym wypadku taki półśrodek jak WRX lub GT odpada bo znacznie lepsze osiągi mam w obecnym aucie przy znacznie mniejszym nakładzie kosztów.
Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Re: WRX czy GT
Brutalna prawda jest taka, ze jak nie stac Cie na utrzymanie STI, to nie bedzie Cie tez stac na modyfikowanie GT/WRX'a.
Jacek "AMI" Rudowski
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: WRX czy GT
sodemarco, na forum było już dużo wątków, których generalnym motto było: nie ma sensu robić STi z WRX.
Albo kupujesz WRX (ze wszystkimi ograniczeniami) albo STi
Na temat Saaba Aero i bezawaryjnych 350 KM z 2.0T się nie wypowiadam.
Czy da się wycisnąć z WRX 300 KM? Da się. Czy bezawaryjnie? Na jakiś czas na pewno. Ale to nie jest kwestia silnika, po prostu ten samochód nie jest do tego przystosowany.
Na pytanie WRX czy GT odpowiedź brzmi: STi
Albo kupujesz WRX (ze wszystkimi ograniczeniami) albo STi

Na temat Saaba Aero i bezawaryjnych 350 KM z 2.0T się nie wypowiadam.
Czy da się wycisnąć z WRX 300 KM? Da się. Czy bezawaryjnie? Na jakiś czas na pewno. Ale to nie jest kwestia silnika, po prostu ten samochód nie jest do tego przystosowany.
Na pytanie WRX czy GT odpowiedź brzmi: STi

Re: WRX czy GT
Ok , teraz już wiem wszystko.
Zobaczymy co czas przyniesie , może kiedyś zawitam z powrotem , wtedy już z STI bo niestety osiągi zwykłego WRX'a mnie nie zadowalają a GT jest zbyt spartański żeby mieć go jako jedyne auto.
Pozdrawiam
Zobaczymy co czas przyniesie , może kiedyś zawitam z powrotem , wtedy już z STI bo niestety osiągi zwykłego WRX'a mnie nie zadowalają a GT jest zbyt spartański żeby mieć go jako jedyne auto.
Pozdrawiam
Re: WRX czy GT
sodemarco pisze: a GT jest zbyt spartański żeby mieć go jako jedyne auto.
ee tam
Jacek "AMI" Rudowski