Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
-
Adamec
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Legacy 2.0 benzyna 101kW
-
Polubił:
7 razy
-
Polubione posty:
2 razy
Post
22 gru 2018, o 23:56
ptk22 pisze: ↑22 gru 2018, o 19:35
A po co taki czujnik? Prędkość folii jest znana. Wystarczy zliczać czas.
myślę że ustawianie czasowe nie jest zbyt dokładne.

Adamec
-
ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
-
Polubił:
2268 razy
-
Polubione posty:
137 razy
Post
23 gru 2018, o 11:25
To zamiast funkcja od czasu, to obrotomierz na czarnym walcu i funkcja uzależniona od obrotów tego walca. Reszta tak jak opisałem wcześniej.
Jest ryzyko, musi być wybór.
ptk22
-
tzi
- 3 gwiazdki
- Auto: Subaru Forester 2.0 X 2
-
Polubił:
40 razy
-
Polubione posty:
65 razy
Post
23 gru 2018, o 20:10
Dodawanie dodatkowych elementów ( sprzęgło elektromagnetyczne, hamulec ) jak silniki mają falowniki to chyba zły pomysł. Sam falownik może mieć zaprogramowany hamulec dynamiczny, do tego łagodny start itp. Czujnik obrotów ( lub enkoder jak potrzebna super dokładność ) + sterowanie falownikiem ( zmieszanie prędkości jak blisko do celu długości ) i więcej nie trzeba.
tzi
-
Adamec
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Legacy 2.0 benzyna 101kW
-
Polubił:
7 razy
-
Polubione posty:
2 razy
Post
23 gru 2018, o 22:52
tzi pisze: ↑23 gru 2018, o 20:10
Dodawanie dodatkowych elementów ( sprzęgło elektromagnetyczne, hamulec ) jak silniki mają falowniki to chyba zły pomysł. Sam falownik może mieć zaprogramowany hamulec dynamiczny, do tego łagodny start itp. Czujnik obrotów ( lub enkoder jak potrzebna super dokładność ) + sterowanie falownikiem ( zmieszanie prędkości jak blisko do celu długości ) i więcej nie trzeba.
dokładnie też mi się tak wydaje natomiast tam więcej jest zależności. Będę pokolei testował etapy procesu. W pierwszej kolejności chcę podpiąć enkoder i falownik do PLC i się troszkę tym pobawić.
Zastanawiam się czy do moich celów potrzebuję enkodera inkrementalnego czy obsolutnego?
Adamec
-
tzi
- 3 gwiazdki
- Auto: Subaru Forester 2.0 X 2
-
Polubił:
40 razy
-
Polubione posty:
65 razy
Post
24 gru 2018, o 12:05
Inkrementalny. Absolutny da Ci pozycje wałka a Ciebie interesuje tylko o ile się obrócił wałek.
Zastanów się czy chcesz te enkodery podłączyć bezpośrednio do PLC, czy przez układ zliczający z komunikacją i2c czy podobną. Bezpośrednio wyjdzie parę złotych taniej, ale z dod. układem odpadnie kombinowanie czy plc nie zgubi jakichś impulsów jak będzie zajęty czymś innym

.
tzi
-
Adamec
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Legacy 2.0 benzyna 101kW
-
Polubił:
7 razy
-
Polubione posty:
2 razy
Post
24 gru 2018, o 19:12
tzi pisze: ↑24 gru 2018, o 12:05
Inkrementalny. Absolutny da Ci pozycje wałka a Ciebie interesuje tylko o ile się obrócił wałek.
Zastanów się czy chcesz te enkodery podłączyć bezpośrednio do PLC, czy przez układ zliczający z komunikacją i2c czy podobną. Bezpośrednio wyjdzie parę złotych taniej, ale z dod. układem odpadnie kombinowanie czy plc nie zgubi jakichś impulsów jak będzie zajęty czymś innym

.
Myślę że większość będzie inkrementalnych ale przynajmniej ten od od grzałek był by absolutny aby podług niego dokładnie wiedzieć kiedy i w jakiej pozycji grzałki się stykają. Poza tym będzie to główny punkt odniesienia. Na razie będę rozkminiał poszczególne etapy procesu. A czy bezpośrednio będę podpinał do PLC to jeszcze sie zobaczy

Adamec