Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 wrz 2009, o 11:41

Azrael pisze: H6 te nowe mają znacznie bardziej zaawansowane głowice więc mogą mieć lepsze przepływy i lepszą efektywnosć
Ale ma też więcej węzłów tarcia.

r.


Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 wrz 2009, o 11:42

ky, tak, zdaję sobie z tego sprawę. Ale skoro Corvetta V8 potrafi palić 9/100 to sądze że to aż tak nei wpływa. Jednak główne opory to aero i układ napędowy.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 wrz 2009, o 11:55

Ale Vette te 9/100 bierze, jak kruzujesz na szóstce, mając na obrotomierzu poniżej 2krpm :) Jeśli porównujemy np. Legacy 2.0 i 3.0, to wpływ oporów powietrza możemy pominąć -- będą podobne, układ napędowy również.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 wrz 2009, o 11:55

Az, 2.5 da rade tez spalic 7,5 litra... ale to jest nierealne w 'normalnych' warunkach jazdy..
dlatego nie upieral bym sie, ze H6 3.0 pali tyle co 2.5 H4, bo zdaje sie do tego doszlo wlasnie ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 wrz 2009, o 11:59

gregski pisze: dlatego nie upieral bym sie, ze H6 3.0 pali tyle co 2.5 H4, bo zdaje sie do tego doszlo wlasnie ;-)

OK, próbowałem powiedzieć że nie wiem, ale że sposób uzytkownia ma o wiele wiekszy wpływ niż zastosowana jednostka napędowa

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 wrz 2009, o 12:42

gregski pisze: Az, 2.5 da rade tez spalic 7,5 litra... ale to jest nierealne w 'normalnych' warunkach jazdy..
dlatego nie upieral bym sie, ze H6 3.0 pali tyle co 2.5 H4, bo zdaje sie do tego doszlo wlasnie
Wszystko zależy od stylu jazdy. Jeżeli np. w OBK wykorzystujesz pełne możliwości silnika, to w H6, przy jeździe z takimi samymi przyspieszeniami/prędkościami, pełnych możliwości nie wykorzystasz. Zapewne spalanie okaże się podobne.
Wydaje mi się też, że OBK stawia większy opór powietrza niż Legac, co również będzie miało znaczenie dla spalania. Zwłaszcza przy większych prędkościach.
Na trasie Spec B może palić podobnie, jak OBK 2,5. W cyklu miejskim spalanie Spec B będzie zapewne sporo wyższe.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 wrz 2009, o 12:44

Azrael pisze: OK, próbowałem powiedzieć że nie wiem, ale że sposób uzytkownia ma o wiele wiekszy wpływ niż zastosowana jednostka napędowa

to jasne.. tyle, ze 'ramy' beda ciut inne..

Vonsky
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Legacy Spec B
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 21 paź 2009, o 23:50

Na wstępie się przywitam, bom nowy. Dotychczas byłem tylko obserwatorem :-)
Niektórzy mogliby mnie pamiętać z kwietniowego "prototypowego" szkolenia SJS dla aut 4x4 - byłem tym "z zewnątrz" :whistle:
Ale do rzeczy: jako użytkownik Spec od 2,5 roku, wtrącę swoje 3 grosze.
Po pierwsze, gratuluję koledze doskonałego wyboru :-) Wg mnie, Spec B to wyjątkowy kompromis, zwłaszcza w wersji kombi - auto rodzinne dla taty, albo, jak kto woli, wilk w owczej skórze. Polecam nim zabawę z SJS w Kielcach - w takich okolicznościach, to auto daje ogromną frajdę! IMHO, Spec B zestroił jakiś wirtuoz!
Jedyny żal, to, że nie występuje w Europie z 2,5T. Spodziewam się, że jest to jeszcze lepszy kompromis!
Ale o kompromisie może być mowa jedynie w wersji MT! AT w tym aucie to jakieś nieporozumienie! Generalnie mam nic przeciwko AT, ale Spec B AT brzmi jak Jeep FWD. Tej wersji nie zrobiono z myślą o wyłącznie spokojnej jeździe.
Co do spalania, to realnie trzeba się liczyć "w trasie" ze średnią od 11,5 (przy spokojnej jeździe, choć i 9,5 jest osiągalne przy cruisingu), do 13,5 (przy jeździe 0/1). O spalaniu w mieście trudno mówić, bo tu rozstrzał jest kosmiczny.
BTW, 17,6 podawane dla wersji MT (vs 13,8 dla AT) wynika z warunków testów: AT ma podgrzewany olej w skrzyni, MT nie ma i spalanie po rozruchu jest abstrakcyjnie wysokie.
SI Drive to rzeczywiście bardziej gadżet niż cokolwiek niezwykłego. Na trybie Inteligent, ograniczone jest tylko otwarcie przepustnicy, a tym przecież można samemu sterować :-). Sport Sharp, to tylko skrócona reakcja pedału gazu. ...chyba tylko po to, by zwiększyć zużycie sprzęgła ;-) (u mnie, po 93 kkm, pokazuje już wyraźnie oznaki zmęczenia).
Dodam jednak, że pomiędzy 2006 a 2007 różnic jest więcej, niż tylko SI-Drive.
Wreszcie, jeśli chodzi o amory, to po tym przebiegu, choć okazują już oznaki zużycia, nie nadają sie jeszcze do wymiany. A dodam, iż ok. 20 kkm przejechałem na wyjazdach rodzinnych, z pełnym dociążeniem auta (co jest podobno zabójcze dla takich amortyzatorów).
Kolega jest z Łodzi, więc jeśli chcesz więcej szczegółów :giggle: , zapraszam na priv.
Sorry, że tak obszernie, ale lepiej raz a porządnie :razz:

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 22 paź 2009, o 01:14

Vonsky pisze: Na wstępie się przywitam, bom nowy.
Bry :-)
Vonsky pisze: jak Jeep FWD
faktycznie bywają Jeepy RWD (tylko USA), tzw kastraty :mrgreen:

Szybka zgrabna fura z fajnym zawieszeniem musi być MT.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 22 paź 2009, o 07:54

Vonsky pisze:Jedyny żal, to, że nie występuje w Europie z 2,5T. Spodziewam się, że jest to jeszcze lepszy kompromis!
Też czasem myślę o Spec B. z silnikiem 2,5T.
To chyba jedyna wersja Subaru, która mnie obecnie trochę kusi.
Odstręcza mnie troszkę wizja zakupu US-Spec...
ale pożyjemy - zobaczymy.
:->


(wersja 3.0 odpada ze względu na kłopoty z instalacją LPG)
:giggle:

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 22 paź 2009, o 10:29

Vonsky pisze:Niektórzy mogliby mnie pamiętać z kwietniowego "prototypowego" szkolenia SJS dla aut 4x4 - byłem tym "z zewnątrz" :whistle:
Witam! Pamiętamy, pamiętamy. Miło, że dołączyłeś.
gootek pisze:(wersja 3.0 odpada ze względu na kłopoty z instalacją LPG)
:giggle:
Ty się kiedyś doigrasz. :whistle:
I zapomniałeś dodać, że jeśli już to tylko AT. ;-)
:mrgreen:
czarne jest piękne...

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 22 paź 2009, o 10:45

Vonsky pisze: Niektórzy mogliby mnie pamiętać z kwietniowego "prototypowego" szkolenia SJS dla aut 4x4 - byłem tym "z zewnątrz"

pamiętam i pozdrawiam
vibowit pisze: I zapomniałeś dodać, że jeśli już to tylko AT.

nie musiał, przecież to jest tak oczywiste jak FUX w BMW :giggle:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 22 paź 2009, o 18:42

esilon,
esilon pisze: przecież to jest tak oczywiste jak FUX w BMW

Pewne to podatki i śmierć...
Dolce far niente ;-)

robuś
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: wawka
Auto: Legacy SpecB
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 3 lis 2009, o 00:27

Vonsky pisze: Co do spalania, to realnie trzeba się liczyć "w trasie" ze średnią od 11,5 (przy spokojnej jeździe, choć i 9,5 jest osiągalne przy cruisingu), do 13,5 (przy jeździe 0/1). O spalaniu w mieście trudno mówić, bo tu rozstrzał jest kosmiczny.
BTW, 17,6 podawane dla wersji MT (vs 13,8 dla AT) wynika z warunków testów: AT ma podgrzewany olej w skrzyni, MT nie ma i spalanie po rozruchu jest abstrakcyjnie wysokie.
SI Drive to rzeczywiście bardziej gadżet niż cokolwiek niezwykłego. Na trybie Inteligent, ograniczone jest tylko otwarcie przepustnicy, a tym przecież można samemu sterować :-). Sport Sharp, to tylko skrócona reakcja pedału gazu. ...chyba tylko po to, by zwiększyć zużycie sprzęgła ;-) (u mnie, po 93 kkm,
jako 3 letni użytkownik spec.B dodam:
- spalanie w trasie w granicach 9.0 l/100 (minimum) do 11.0 l/100 (w tym austostrada- max.170 km/h); miasto po stolicy na 10 tys. km średnio zmierzone 12,8 l/100, w korkach jesli przejedziesz 100 km to minimum: 18 l/100... :mrgreen:
- SI DRIVE fajny gadżet (3 tryby sterowania silnikiem) i do dziś mi się nie znudził (60 kkm). W trybie Inteligent w mieście obniżysz spalania około 1 l/100.
Jedyny słuszny program to "sport" lub 'sport sharp"... :-)
- zawieszenie Bilstein - bajka, po 60 tys. zmierzono siłe tłumienia jest na poziomie ok. 78 % nowych, a więc OK - wytrzymuje polskie drogi.
Jedynie co wkurza to wyginające się tarcze hamulcowe z przodu... :evilgrin: a z tym FHI leży....po 15 tys. wymienili mi na gwarancji cały kpl.

robuś

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 3 lis 2009, o 00:43

gregski pisze: Az, 2.5 da rade tez spalic 7,5 litra... ale to jest nierealne w 'normalnych' warunkach jazdy..
dlatego nie upieral bym sie, ze H6 3.0 pali tyle co 2.5 H4, bo zdaje sie do tego doszlo wlasnie ;-)

Mi kiedys komp na odcinku 90km pokazywal nawet ok 5.7l spalania sredniego. Nie mialem jeszcze gazu, byl duzy ruch na trasie i bylo slisko, srednia predkosc to ok 70km/h :mrgreen:
Pozdrawiam
Marcin

warp9
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: Celica ST182/ Vitara V6/Evo VIII/Impreza WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 25 lis 2009, o 15:49

warp9 pisze:
Azrael pisze: Nie byłem pewien czy te ze Spec.B sa serwisowalne, jak są to w ogóle nie ma problemu. Cos koo 350zl kosztuje remont amora.
Są jak najbardziej do regeneracji, więc żadna fortuna w razie czego.
Errata. Serwisować można tylko przód: koszt 320 PLN/sztuka (Zerkopol)
Tył niestety tylko do wymiany. Koszt 750 PLN/sztuka lub 1500 PLN jeśli ktoś lubi tylko w ASO ;-)
Symbole amorów z katalogu Bilsteina:
PP VE3-B831
PL VE3-B832
Tył BE5-B832 (L i P)
It's evolution ...
Obrazek

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 25 lis 2009, o 16:26

warp9 pisze: Koszt 750 PLN/sztuka

no to przy forkowych to półdarmo, tani w utrzymaniu ten spec b :whistle:

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 25 lis 2009, o 20:02

esilon pisze:
no to przy forkowych to półdarmo, tani w utrzymaniu ten spec b
Szukać już :?: :mrgreen:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 25 lis 2009, o 20:19

esilon, ~2200 PLN za komplet amorków do takiego auta to raczej rozsądna propozycja. Zamieniaj :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 25 lis 2009, o 21:01

Piter 35 pisze: Szukać już

no pewnie , cene max juz podałem kiedys ..........aha...... ma być czarny :mrgreen:

na kiedy będzie ? :razz: :mrgreen:

Chloru pisze: ~2200 PLN za komplet amorków do takiego auta to raczej rozsądna propozycja. Zamieniaj

Chloru, a żebys wiedział że to rozsądna cena tuz po analizie cennika samopoziomujących do forestera,ale nie zamieniam :mrgreen:

Ajem77
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Subaru Legacy 2.0D MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 gru 2009, o 18:03

Witam Wszystkich!

Rozpocząłem ów wątek od chęci kupna Spec B...Kupiłem Legacy kombi MY08 diesel :-) Decyzja była podyktowana li tylko i wyłącznie niedogadaniem się ze sprzedającym, ale i tak nie żałuję.
Na pewno kolejnym autem będzie również Subaru, choć przyznam szczerze bryła nowego Legacy nie powala mnie na kolana (szczególnie nowe kombi nie jest tak z zewnątrz ciekawe jak wersja poprzednia). No cóż - o gustach się nie dyskutuje. Czy widzę minusy po 6 tkm? Chyba jedynym to wciąż brak wyczucia skrzyni zmiany biegów, ale to może tylko i wyłącznie moje odczucie :mrgreen:

Pozdrawiam

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 gru 2009, o 18:14

Witamy na zwariowanym Forum...
Dolce far niente ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 gru 2009, o 18:17

FUX, Ajem77 jest tu od września. Mało tego, we wrześniu założył ten wątek. ;-)


FUX, witamy na forum! :mrgreen:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 gru 2009, o 18:30

Skleroza... :oops:
Dolce far niente ;-)

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Kupuję pierwsze Subaru - 3.0 spec b...

Post 23 gru 2009, o 19:14

jarmaj pisze: FUX, witamy na forum!

FUX Witamy na ziemi :mrgreen:

ODPOWIEDZ