STI sedan MY'11 - oficjalnie

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 10:12

no nie wiem, czy to taka ciekawostka, bo wg mnie porównanie w ogóle nie było miarodajne, ze względu na następujące różnice:
Powodem jest to, czego prawdziwy kierowca w pojazdach VAG nie lubi najbardziej-
nie dające się wyłączyć ESP i niemożność hamowania lewą nogą.
Focus : 305 KM/6500 obr. i 440 Nm, waga 1467 kg
Golf R: 270 KM/6000 obr. i 350 Nm, waga 1620 kg
tak więc nie dość, że Golf miał systemy, które w takich warunkach ewidentnie przeszkadzają, to jeszcze miał 35KM (12%) i aż prawie 100Nm (21%) mniej, ważąc prawie 200kg więcej... I przy tak dużych rozbieżnościach różnica wyniosła niecałe 3 sekundy (2,8%).... :cofee:


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 10:33

eMTi pisze: tak więc nie dość, że Golf miał systemy, które w takich warunkach ewidentnie przeszkadzają, to jeszcze miał 35KM (12%) i aż prawie 100Nm (21%) mniej, ważąc prawie 200kg więcej... I przy tak dużych rozbieżnościach różnica wyniosła niecałe 3 sekundy (2,8%)....

I pewnie jechali na oponach kolcowanych, bo inaczej nie wyobrażam sobie wyścigu na lodzie. Naprawdę miarodajny test, zupełnie jak w realu, co?

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 11:32

eMTi pisze: no nie wiem, czy to taka ciekawostka, bo wg mnie porównanie w ogóle nie było miarodajne, ze względu na następujące różnice:
Jest ciekawostka, bo porównuje konkurujące ze sobą, w jednej klasie, samochody.
eMTi pisze: tak więc nie dość, że Golf miał systemy, które w takich warunkach ewidentnie przeszkadzają,
Ale to nie jest wina Forda, że VW knebluje swoje samochody.
to jeszcze miał 35KM (12%) i aż prawie 100Nm (21%) mniej, ważąc prawie 200kg więcej... I przy tak dużych rozbieżnościach różnica wyniosła niecałe 3 sekundy (2,8%).... :cofee:

Na lodzie to nie ma aż tak wielkiego znaczenia ;) A przy okazji pokazuje, gdzie zyskuje Foka, dzięki temu że nie ma AWD.
Boombastic pisze: I pewnie jechali na oponach kolcowanych, bo inaczej nie wyobrażam sobie wyścigu na lodzie. Naprawdę miarodajny test, zupełnie jak w realu, co?
Zupełnie jak w realu. Bo to Szwecja.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 11:59

ky pisze: Zupełnie jak w realu. Bo to Szwecja.

To w Szwecji drogi są robione z lodu? :-) W zasadzie jak u nas sa robione z g... to w Szwecji mogą być i z lodu. Skoro test jest taki miarodajny to powiedz mi czy do Szwecji zimą wybrałbyś się przednią ośką czy jednak czterołapem? I dlaczego auta do wyścigów lodowych to jednak czterołapy?

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 12:01

ky pisze: Jest ciekawostka, bo porównuje konkurujące ze sobą, w jednej klasie, samochody.
ky, z całym szacunkiem, ale to porównanie zostało umieszczone w wątku nie jako porównanie konkurujących ze sobą na rynku samochodów, tylko żeby udowodnić, że FWD też w zimie pojedzie i złoi AWD.... A do tego ten test był wg mnie niemiarodajny...
ky pisze:
Ale to nie jest wina Forda, że VW knebluje swoje samochody.
jasne, że nie, ale wpływa na to, że takie porównanie w kontekście udowodnienia wyższości FWD jest bezzasadne..
ky pisze: Na lodzie to nie ma aż tak wielkiego znaczenia ;)
no nie powiedziałbym... ostatnio w lutym miałem okazję pojeżdżenia mocniejszym od mojego STi Evo i powiem Ci, że na wyślizganym śniegu, przy takiej samej co do rozmiaru oponie różnica była bardzo duża...

ky pisze: Zupełnie jak w realu. Bo to Szwecja.
no i dobrze, tylko zaciera to ułomności FWD na nawierzchni o słabej przyczepności... :-p
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 12:01

Boombastic pisze: powiedz mi czy do Szwecji zimą wybrałbyś się przednią ośką czy jednak czterołapem?

Jakbym miał jechać na kolcu a czterołapem miałby być Golf to na pewno Focusa bym wybrał.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 12:42

Boombastic pisze: To w Szwecji drogi są robione z lodu?
Nie wiem jak teraz, ale jeszcze do niedawna szwedzi nie mieli fetyszu czarnej drogi. A zimno u nich jest ciut dłużej niż u nas. Szczególnie na północy.
Boombastic pisze: Skoro test jest taki miarodajny to powiedz mi czy do Szwecji zimą wybrałbyś się przednią ośką czy jednak czterołapem?
Najlepiej o to zapytaj lokalesów. Sądząc po ilościach przeróżnych Volvo jakoś nie przeszkadza im brak AWD w codziennej jeździe zimą.
eMTi pisze: ky, z całym szacunkiem, ale to porównanie zostało umieszczone w wątku nie jako porównanie konkurujących ze sobą na rynku samochodów, tylko żeby udowodnić, że FWD też w zimie pojedzie i złoi AWD.... A do tego ten test był wg mnie niemiarodajny...
Kiedy to FWD pojechało i złoiło swojego bezpośredniego konkurenta? Czy po tym wszystkim Ford ma przeprosić VW, bo VW zepsuło Golfa?
eMTi pisze: no nie powiedziałbym... ostatnio w lutym miałem okazję pojeżdżenia mocniejszym od mojego STi Evo i powiem Ci, że na wyślizganym śniegu, przy takiej samej co do rozmiaru oponie różnica była bardzo duża...
W FWD, przy takiej sobie przyczepności, akurat nadmiar mocy może przeszkadzać.
eMTi pisze: no i dobrze, tylko zaciera to ułomności FWD na nawierzchni o słabej przyczepności... :-p
Albo tez udowadnia, że to FWD nie jest takie straszne, jakim chcieliby je widzieć wyznawcy świętego Symetrycznego AWD :> W teście Autocaru na mokrym torze RS oberwał tylko sekundę od Evo X FQ300 SST.

Prawda jest taka, że Ford stworzył auto które jest szybkie, daje banana na ryju, wygląda jak sto baksów i kosztuje, zarówno w zakupie jak i w utrzymaniu (podatki od biednych dwutlenków węgla) ułamek tego, co Subarak czy Evo. A także daje sobie radę ze swoimi bezpośrednimi konkurentami.

I tylko szkoda, że mnie na niego nie stać...

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 12:58

ky pisze: Prawda jest taka, że Ford stworzył auto które jest szybkie, daje banana na ryju, wygląda jak sto baksów i kosztuje, zarówno w zakupie jak i w utrzymaniu (podatki od biednych dwutlenków węgla) ułamek tego, co Subarak czy Evo
wszystko prawda i nikt temu nie przeczy :-) Ja się np. czepiałem tego, że w wątku racingforum po tym artykule kolesie się cieszą, że wreszcie mają argument, że FWD jest najlepsze, a AWD to ściema do niczego nie potrzebna.. przynajmniej co nieco wynikało tak z pobieżnego przelecenia się po tamtejszych postach...
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 12:59

LouCyphre pisze:Dla mnie pięęękny, żeby jeszcze gadał jak ten http://www.youtube.com/watch?v=Z-eXiyTv ... re=related
RS też fajnie gada:


Link: http://www.youtube.com/watch?v=ue0pKok1 ... re=related
eMTi pisze: Ja się np. czepiałem tego, że w wątku racingforum po tym artykule kolesie się cieszą, że wreszcie mają argument, że FWD jest najlepsze, a AWD to ściema do niczego nie potrzebna.. przynajmniej co nieco wynikało tak z pobieżnego przelecenia się po tamtejszych postach...
Trochę inaczej. Jest tam część ludków, która uważa że RS to syf, kiła i mogiła, bo nie ma AWD, a Ford popełnił niewybaczalny błąd i powinien natychmiast przeprosić.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 13:37

ky pisze: Najlepiej o to zapytaj lokalesów. Sądząc po ilościach przeróżnych Volvo jakoś nie przeszkadza im brak AWD w codziennej jeździe zimą.

Lepiej ich się spytaj jakie mają kary za przekroczenie dopuszczalnej prędkości. Przy takich limitach bałbym się jeździć tam rowerem, więc tymbardziej nie będzie widać różnicy pomiędzy napędem na przód, tył, czy bok. Różnica pokaże się jak się wjedzie w śnieg. Widac to było podczas bieżącej zimy gdy wielu kierowców miało problemy z wyjechaniem z parkingu. A po ubitym śniegu pojadę wszystkim. To tak w kwestii zimy i Szwecji.
W kwestii Focusa to być moze Ford stworzył coś co łamie prawa fizyki równiez na mokrym, być może te uwagi o braku napędu na cztery koła nie są trafione, być może wprawny kierowca jest w stanie wycisnąć wszystko z tego auta. Być może.
Ja nie miałem okazji się o tym przekonać, a należę do słabych i bojaźliwych kierowców i dla mnie bezpieczeństwo, względna neutralność napędu AWD i specyfika użytkowania auta przemawia na korzyść Subaru.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 13:44

Boombastic pisze: Widac to było podczas bieżącej zimy gdy wielu kierowców miało problemy z wyjechaniem z parkingu.

Co bardzo często było wynikiem posiadania chu... steczkowych opon i tyle.
Boombastic pisze: A po ubitym śniegu pojadę wszystkim.

Bylbym ostrozny z ferowaniem takich wyroków.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 14:00

Boombastic pisze: Widac to było podczas bieżącej zimy gdy wielu kierowców miało problemy z wyjechaniem z parkingu.
Tylko nie wiem, czego ma to dowodzić, skoro obecnej zimy, w mieście, zdrzało mi się lepiej sobie poczynać starym, troszkę mocniejszym tylnopędem niż ludziom w bojowo nastawionych do drogi SUV-ach.

Natomiast przy takiej zimie jak ostatnia miejscami nawet Subaraki mogły mieć problem -- bo śnieżku było ciut więcej niż 15cm.
Boombastic pisze: Ja nie miałem okazji się o tym przekonać, a należę do słabych i bojaźliwych kierowców
Więc RS nie jest dla Ciebie. Ale np. Lucek czy Dżarmadż mogli by mieć w nim sporo uciechy.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 14:05

RS tez ma te wszystkie ESP i inne syfy, więc nie wiem co tutaj uwagi o bojaźliwości i byciu słabym kierowcą robią.

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 14:42

ky pisze: Więc RS nie jest dla Ciebie. Ale np. Lucek czy Dżarmadż mogli by mieć w nim sporo uciechy.
ośki dają radę... na jednym ze szkoleń u ALa jechałem zastępczo moją ex-furą, Civiciem.. 18 letnim, mającym raptem 125KM, w pełni seryjnym i bez żadnych elektronicznych wspomagaczy... I na mokrym lotnisku na ustawionej próbie, której przejazd oscylował w granicach 2 minut 300-400KM Evosy złoiły mnie o całe.... 8s.. raptem 6% czasu.. Ale w zimie zawsze pewniej czułem się w RWD niż FWD...
ky pisze: Natomiast przy takiej zimie jak ostatnia miejscami nawet Subaraki mogły mieć problem -- bo śnieżku było ciut więcej niż 15cm.
święte słowa... jak fura leży brzuchem na śniegu, to nie ma mocnych.... Tej zimy w Kielcach tak mnie przysypało w nocy, że nawet saperka nie wystarczyła... Forek musiał mnie wyciągać (pozdrowienia dla j33mbo :thumb: ).. A oponki nówka pewex były...
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 15:01

eMTi, w kwesyii czarnej folii mam info. we Wrocku na pulapie 2,5kpln dla subaru...
Dolce far niente ;-)

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 15:07

na CAŁĄ furę wraz z robocizną na gotowo??
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 15:19

Si.
Dolce far niente ;-)

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 15:31

no to lepiej, niż myślałem :thumb: i pomyśleć, że za diamondbrite'a wołają teraz coś koło 2k, nie mówiąc już o cenie malowania całej fury.... bez sensu... Muszę się w takim razie do nich przejechać i pogadać co i jak.. Jak z trwałością tego, jak potem z naprawami rozcięć itp... A pytałeś się może o przezroczystą?
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 15:38

Boombastic pisze: To w Szwecji drogi są robione z lodu? :-) W zasadzie jak u nas sa robione z g... to w Szwecji mogą być i z lodu. Skoro test jest taki miarodajny to powiedz mi czy do Szwecji zimą wybrałbyś się przednią ośką czy jednak czterołapem?
W Szwecji, przynajmniej tej bardziej cywilizowanej części, czyli jakieś południowe 700 km kraju, nie widać więcej czterołapów niż w przeciętnym europejskim kraju - są taką jak wszędzie lekko rzadkością.

A ludność fakt, wlecze się okrutnie na co dzień po czarnym. Cholery można dostać jeżdżąc tam. Tylko że jak ta ludność wjedzie na śnieg, albo lód (a tylko nieliczni jeżdżą na kolcach), to dalej jadzie z tą samą prędkością. U nas wtedy tabuny ciot drogowych pełzłyby 20-30 km/h. Po prostu tam umieją i tyle.

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 16:34

jarmaj Pamiętasz to stare volvo z jakimś emerytem w środku jadące 70-80 po całkowicie białej drodze ?

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 16:39

A potem już zauważył, że za nim jadą tylko jacyś Polacy, więc go pewnie nie podkablują, przycisnął i tyleście go widzieli? ;))

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 16:51

Chloru pisze:
Boombastic pisze: Widac to było podczas bieżącej zimy gdy wielu kierowców miało problemy z wyjechaniem z parkingu.

Co bardzo często było wynikiem posiadania chu... steczkowych opon i tyle.
Boombastic pisze: A po ubitym śniegu pojadę wszystkim.

Bylbym ostrozny z ferowaniem takich wyroków.
Ci co mieli chu steczkowe opony to w ogóle nie wyjeżdżali, a auta pokryte były śniegiem. A na parkingach osiedlowych z dużą ilością śniegu ośki miały bardzo duże problemy, niezależnie czy pędzony przód czy tył. Siedziałem w samochodzie i obserwowałem. W miejscach gdzie ja nie miałem najmniejszych problemów inni ledwo przejeżdzali w tym rozpulchnionym śniegu. I nie wierzę, że kazdy z nich jechał na letnich oponach czy też zimowych slickach. Tam gdzie ja wjeżdżałem to ośki nawet nie próbowały, co jest zrozumiałe.
A odnośnie jazdy suvami to pragnę przypomnieć, ze w obecnych czasach to mało który ma już stały napęd 4x4, a coraz częsciej pojawiają się suvy jednonapędowe, więc słabe radzenie sobie nawet na śniegu to tylko konsekwencja wiary w bełkoty marketingowe jakie to małe zużycie paliwa będzie przy supernowoczesnym dołączaniu tylnej osi napędowej. A skutki potem są takie, że też padają na parkingach.

A odnośnie jazdy po ubitym śniegu to niby na czym ma polegać ta ostrożność? Jeździłem nawet motocyklem, więc samochodem też się da. Sytuacja zmienia się w przypadku kolein lub kopnego śniegu.

Dyzio_d
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Subaru impreza WRX MY '06
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 21:27

Ale po tym cytcie chyba wszystko jest jasne...
"Powodem jest to, czego prawdziwy kierowca w pojazdach VAG nie lubi najbardziej-
nie dające się wyłączyć ESP i niemożność hamowania lewą nogą.
Golf R był szybszy jedynie przy starcie"
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło ;-)

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 22:57

ky, Ten akurat nie, ale pamiętam jak dziś jak Jarmaj dostał baty od jakiegoś audi na autobanie :mrgreen:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: STI sedan MY'11 - oficjalnie

Post 8 kwie 2010, o 23:02

LouCyphre pisze:ky, Ten akurat nie, ale pamiętam jak dziś jak Jarmaj dostał baty od jakiegoś audi na autobanie :mrgreen:
Bo po autostradach to ja powoli jeżdżę. Bo bez względu na prędkość to nudne.

Ale pamiętasz tego dostawczaka, czy busika, czy co to było, za którym ledwo mogliśmy nadążyć po lodzie pierwszego dnia jadąc nad ten oes nad zamarzniętym jeziorem? ;-)

ODPOWIEDZ