Fabia vs. Subaru
Re: Fabia vs. Subaru
No ja widzę, że musimy zrobić wątek anty-osiowy.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Fabia vs. Subaru
no, żeby iść na prawdziwą wojnę z ośkami to się nie nadaję. Lubię FWD, chyba nawet szybciej tym jeździłem (chyba głównie dlatego, że auta były tańsze w ewentualnej naprawieArno pisze: No ja widzę, że musimy zrobić wątek anty-osiowy.

Ale jakby trzeba było się ponawyzłośliwiać, to pierwszy jestem

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Fabia vs. Subaru
Arno, to unoszenie przodu wystepuje w kazdym aucie przy przyspieszaniu. Nieistotny jest rodzaj napedu. Stopien tego unoszenia zalezy od wielu parametrow zawieszenia pojazdu.
Alan, Alan, Alan!, jak sie w koncu zbiore na jakies Rudniki to dam Ci pojezdzic Cytryna. Opadnie Ci poziom jadu

Alan, Alan, Alan!, jak sie w koncu zbiore na jakies Rudniki to dam Ci pojezdzic Cytryna. Opadnie Ci poziom jadu


"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Fabia vs. Subaru
nie opadnieChloru pisze: Opadnie Ci poziom jadu

a jeszcze dojdzie w stosunku do narodu francuskiego

Re: Fabia vs. Subaru
Właśnie to mnie zawsze denerwuje w Źle. Manewrowanie tym na parkingu czy garażu to jest dramatArno pisze: I Alfą czy Mercem jest mi o wiele prościej wjeżdżać niż STI, czy WRXem.

Kiedyś miałem żonę... teraz mam Subaru 

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Fabia vs. Subaru
e tam, nie przesadzaj. Nie jest źle.mały 5150 pisze: Manewrowanie tym na parkingu czy garażu to jest dramat

Re: Fabia vs. Subaru
Widzisz Chloru, jak masz napęd z tyłu, to on pcha auto do przodu, powodując że wektory nie pozwalają na unoszenie się przodu takie jak w ośkach. W 4x4 jest podobnie jak w RWD.Chloru pisze:Arno, to unoszenie przodu wystepuje w kazdym aucie przy przyspieszaniu. Nieistotny jest rodzaj napedu. Stopien tego unoszenia zalezy od wielu parametrow zawieszenia pojazdu.
Alan, Alan, Alan!, jak sie w koncu zbiore na jakies Rudniki to dam Ci pojezdzic Cytryna. Opadnie Ci poziom jadu![]()
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Fabia vs. Subaru
mały 5150 pisze: Manewrowanie tym na parkingu czy garażu to jest dramat

ale że co, że promień skretu, czy że widocznosc, czy coś jeszcze innego?
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Fabia vs. Subaru
Arno, krotko mowiac - brednie prawisz. Kazde auto unosi (odciaza) przod przy przyspieszaniu. Koniec kropka.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Fabia vs. Subaru
Alan, Alan, Alan!, ale ja tez nie trawie Francuzow. Cheese eating surrender monkeys jak zwykl mawiac Klakson.
mały 5150, dramat z manewrami to mam ja. Polosie w stosunkowo mocnej osce sa dosc grube, co ogranicza kat wychylenia przegubow co z kolei prowadzi do dramatycznego promienia skretu (tak to sobie tlumacze
). Cos jak w Patiomkinie 
mały 5150, dramat z manewrami to mam ja. Polosie w stosunkowo mocnej osce sa dosc grube, co ogranicza kat wychylenia przegubow co z kolei prowadzi do dramatycznego promienia skretu (tak to sobie tlumacze


"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Fabia vs. Subaru
Arno, jeśli chodzi o unoszenie przodu, to akurat napęd nie ma tak dużo do gadania. Choć akurat w przypadku RWD wychodzi to na dobre, bo dociskasz oś napędzaną. Wydaje mi się, że RWD z takim samym zawieszeniem jak FWD będzie miało nawet większą tendencję do unoszenia.
W AWD z mojej obserwacji jest odrobinę inaczej, bo przód się unosi, ale całe auto przy mocnym przyspieszaniu tak jakby siada, wgryza w asfalt.
W AWD z mojej obserwacji jest odrobinę inaczej, bo przód się unosi, ale całe auto przy mocnym przyspieszaniu tak jakby siada, wgryza w asfalt.
właśnie to miałem na myśli, samo AWD aż taki nie partaczy promienia skrętu, bo na to zbyt wiele czynników wpływa. Gdyby AWD tak pieprzyło promień, to Subarak skręcałby jak Evo w znanym teście na lotnisku.Chloru pisze: mały 5150, dramat z manewrami to mam ja.
Re: Fabia vs. Subaru
AAA,
RWD ma to samo, co 4x4, to tl w 4x4 powoduje za auto sie wgryza. Pchasz całość do przodu a nie ciagniesz. Mam rwd to widze.
RWD ma to samo, co 4x4, to tl w 4x4 powoduje za auto sie wgryza. Pchasz całość do przodu a nie ciagniesz. Mam rwd to widze.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Fabia vs. Subaru
Względem FWD nie, w RWD możesz się zdziwić, co może zrobić brak przegubów (np. prawie pięciometrowa, szwedzka cegła zawracająca między oddalonymi o dziesięć metrów krawężnikami; mietki zresztą miały podobnie).Alan, Alan, Alan! pisze:niezauważalne przy podobnych gabarytach, a nawet łatwiej odpowiednio dodając gaz jeżeli mamy tylny dyferWitek pisze: 1) promień zawracania
Niekoniecznie. Dla przeciętniaka pierwsze zdziwienie przychodzi zimą, kiedy trzeba zahamować. A jak się nie umi, a kozaczy, to i magia AWD nie pomoże.bzduraWitek pisze:2) łatwiej zrobić sobie bubu, przy nieumiejętnym operowaniu gazu - przewaga tylko nad przednionapędową ośką
To że maluchy są spasione nie znaczy, że kompaktowe AWD wciąż ważą ~1200kg, bo to około 300kg temu stało się nieprawdą.obecnie maluchy ważą ponad tonę, nie ma znaczeniaWitek pisze: 3) mniejsza waga auta
A dlaczego Jan Sześciopak ma dopłacać?mają dać za darmo?Witek pisze: 1) cena auta
Dla Jana Sześciopaka to jest wada.to nie wada tylko właściwość. Podobnie jest z kupowaniem silnika 4 litrowego czy wożeniem 5 koleżanek.Witek pisze: 3) zużycie paliwa
Auta FWD zrobiono bo:Alan, Alan, Alan! pisze: Auta FWD zrobiono po to, żeby obniżyć cenę.
a) taniej i łatwiej się go produkuje,
b) taniej się go eksploatuje,
c) bo szkoda przestrzeni pasażerskiej i bagażowej na skrzynię, wał i most
Ale to F=ma, przeciwna do kierunku ruchu pojazdu, zaczepiona w jego środku ciężkości, próbuje go obracać.Arno pisze: Widzisz Chloru, jak masz napęd z tyłu, to on pcha auto do przodu, powodując że wektory nie pozwalają na unoszenie się przodu takie jak w ośkach. W 4x4 jest podobnie jak w RWD
r.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2011, o 18:17 przez ky, łącznie zmieniany 1 raz.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Fabia vs. Subaru
Alan, Alan, Alan! pisze: Choć akurat w przypadku RWD wychodzi to na dobre, bo dociskasz oś napędzaną.
Pod warunkiem, że masz jak wygenerować moment siły który to dociśnie. RWD niekoniecznie startuje lepiej na śliskim od ośki.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Fabia vs. Subaru
Promień skrętu mnie się wydaje, widoczność o ja mam w zadkuWiS pisze:mały 5150 pisze: Manewrowanie tym na parkingu czy garażu to jest dramat![]()
ale że co, że promień skretu, czy że widocznosc, czy coś jeszcze innego?



Kiedyś miałem żonę... teraz mam Subaru 

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Fabia vs. Subaru
to nie jest argument. Zimą wywalić można wszystkim co ruszy, wadą napędu nie jest jego nieodpowiedzialne używanie.ky pisze: Niekoniecznie. Dla przeciętniaka pierwsze zdziwienie przychodzi zimą, kiedy trzeba zahamować. A jak się nie umi, a kozaczy, to i magia AWD nie pomoże.
ależ oczywiście, a jak bardzo się można zdziwić naprawiając geometrię. Mimo wszystko nie zauważyłem, żeby auta RWD zawracały z promieniem 3m a FWD 25mky pisze: Względem FWD nie, w RWD możesz się zdziwić, co może zrobić brak przegubów

niemniej zgodzisz się, że waga awd nie robi aż takiej różnicy. Ty się jednak dobrze wyznajesz na autach, więc żebym nie szukał jakoś bardzo długo, to może masz w głowie jakiś przykład popularnego auta podobnego do Imprezy.ky pisze: To że maluchy są spasione nie znaczy, że kompaktowe AWD wciąż ważą ~1200kg, bo to około 300kg temu stało się nieprawdą.
jak nie chcesz dopłacać, kupujesz auto tańsze, np. z napędem na przód. Co za argument.ky pisze:o
A dlaczego Jan Sześciopak ma dopłacać?
nieważne czy dla niego jest czy nie. Kupujesz auto, które z założenia ma palić to nie płacz. Co innego gdybyśmy mówili o pierdopędzie 1.4 palącym 20/100 - wtedy to jest jakaś wada.ky pisze: Dla Jana Sześciopaka to jest wada.
czy to nie jest 'taniej o którym napisałem '?ky pisze: a) taniej i łatwiej się go produkuje,
b) taniej się go eksploatuje,

Re: Fabia vs. Subaru
AAA, Merc, większy od WRX, STI i większy od ALFY ma promień skrętu zauważalnie mniejszy.
Jakoś mu się tak koła pochylają, nie wiem czy to ma znaczenie.
Jakoś mu się tak koła pochylają, nie wiem czy to ma znaczenie.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Fabia vs. Subaru
oczywiscie, ze ma. Tak samo jak to, że RWD pcha dupka i mu łatwiej skręcać.Arno pisze: Jakoś mu się tak koła pochylają, nie wiem czy to ma znaczenie.
Dlatego mówię, nie jest to jakaś szczególna wada AWD co potwierdził Chlor. A zawracać na trzy w razie czego każdy z nas potrafi

A jak auto nie wbija zbyt łatwo na parking, to zawsze można kupić miejski wózek, którzy przy okazji będzie łatwiej zaparkować pod spożywczym

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Fabia vs. Subaru
11.2 wg kwitów, o ile pamietam. Forester i mój SX (FWD) mają 10.6, a yarek 11.4mały 5150 pisze: Promień skrętu mnie się wydaje,

Nie jest więc z WRXem idealnie, ale mogłoby być gorzej...
Bo przodem się nie parkuje, i szlus. Elementarz gangsteramały 5150 pisze: nie wyczuwam tego parkując tyłem ale przodem to on jest taki zwinny, że...

A tak serio, to poza promieniem skretu (podawanym niekiedy w danych technicznych, z reguły "między krawęznikami", a nie "miedzy ścianami") jest jeszcze kwestia zwisów i łuków, jakie w powietrzu zataczaja krawędzie zderzaka. i tu WRX, jak na niego patrzę, faktycznie moze się wydawać wredny, bo ma te zwisy relatywnie duże (porównajcie długosć do rozstawu osi). Przykład SXa jest tu pouczający i fajny: tylny zwis malutki, przedni niby duzy, ale krawędzie przodu mocno zaokrąglone i problemów brak.
Aaaa, przy okazji - dłuższa od SXa i mająca stały AWD GrandVitara ma taki sam promień skretu...

Ma. Tym wynalazkiem tłumaczyli mi ludzie z Mercedesa odczuwalnie rewelacyjną manewrowośc pierwszej C-klasy, kiedy wchodziła na rynek (jakieś wczesne 90-te zeszłego wieku).Arno pisze: Merc, większy od WRX, STI i większy od ALFY ma promień skrętu zauważalnie mniejszy.
Jakoś mu się tak koła pochylają, nie wiem czy to ma znaczenie.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2011, o 18:50 przez WiS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Fabia vs. Subaru
Alan, Alan, Alan!, no i po obejrzeniu VBH mozemy sie dowiedziec, ze angielki nie sa takie złe... i, że RWD jest najlepsze 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Fabia vs. Subaru
Prawie pięciometrowa krowa zawija w okręgu, w którym kompakt ma problem.Alan, Alan, Alan! pisze:ależ oczywiście, a jak bardzo się można zdziwić naprawiając geometrię. Mimo wszystko nie zauważyłem, żeby auta RWD zawracały z promieniem 3m a FWD 25mky pisze: Względem FWD nie, w RWD możesz się zdziwić, co może zrobić brak przegubów
Jest to dobre kilkadziesiąt kg więcej. Żeby daleko nie szukać, bierzesz spaślaka ze stajni VW (Golfa VI) 1.4TSI (osiągami wystarczy do porównania z Imprezą 2.0) i Imprezę 2.0RA manual (hatchback): 1290 i 1345kg. Około 20cm dłuższa Octavia -- 1310kg. A jak nie jesteś wybredny, to bierzesz Dustera, który waży 1160kg (4x2) lub 1250kg (4x4) -- te 90kg więcej, plus zwiększone opory układu napędowego, dają prawie litr różnicy w katalogowym zużyciu paliwa. Zarnko do ziarnka i będzie kokosza, czy jakoś tak.Alan, Alan, Alan! pisze:niemniej zgodzisz się, że waga awd nie robi aż takiej różnicy. Ty się jednak dobrze wyznajesz na autach, więc żebym nie szukał jakoś bardzo długo, to może masz w głowie jakiś przykład popularnego auta podobnego do Imprezy.
Dobry, jak każdy inny: do wożenia dupy (o czym generalnie rozmawiamy), nie potrzeba frymuśnego napędu za kilkanaście/-dziesiąt tysięcy więcej.jak nie chcesz dopłacać, kupujesz auto tańsze, np. z napędem na przód. Co za argument.ky pisze:o
A dlaczego Jan Sześciopak ma dopłacać?
Ale po co Janowi urządzenie do przemieszczania się, które zrobi wielką łachę, że w mieście spali 14 zamiast 15+, gdy jego potrzeby komunikacyjne może zaspokoić pierdopęd palący góra 10 litrów, ewentualnie, gdy Jan jest wyznawcą mazutu, jeszcze mniej?nieważne czy dla niego jest czy nie. Kupujesz auto, które z założenia ma palić to nie płacz. Co innego gdybyśmy mówili o pierdopędzie 1.4 palącym 20/100 - wtedy to jest jakaś wada.ky pisze: Dla Jana Sześciopaka to jest wada.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Fabia vs. Subaru
Chloru, nie bez powodu auta sportowe torowe mają taki napęd 
I to jest zdanie Viki w dość prostym teście. Przez przypadek go przecież nie wrzuciłem
Jeśli chodzi o zwykłe jeżdżenie to AWD będzie tym lepsze im bardziej brudno, ślisko .... takie sytuacje przecież są nie jakieś atypowe zwłaszcza w naszym kraju. W takim przypadku będzie podobnie jak z drogą hamowania. Na codzień ona nas mało obchodzi, ale zdarza się raz w roku kiedy jest to najważniejszy parametr auta. Tak samo z ubezpieczeniem na życie, nie kupujesz go tuż przed śmiercią
Przyjemne jest ruszyć jak inni mają problemy. Nie dlatego, że mają tylko, że możemy, nie?

I to jest zdanie Viki w dość prostym teście. Przez przypadek go przecież nie wrzuciłem

Jeśli chodzi o zwykłe jeżdżenie to AWD będzie tym lepsze im bardziej brudno, ślisko .... takie sytuacje przecież są nie jakieś atypowe zwłaszcza w naszym kraju. W takim przypadku będzie podobnie jak z drogą hamowania. Na codzień ona nas mało obchodzi, ale zdarza się raz w roku kiedy jest to najważniejszy parametr auta. Tak samo z ubezpieczeniem na życie, nie kupujesz go tuż przed śmiercią

Przyjemne jest ruszyć jak inni mają problemy. Nie dlatego, że mają tylko, że możemy, nie?

- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Fabia vs. Subaru
Nie raz różnica sięga dwukrotności. Subaru ma ponad 11 metrów, tylnonapędówki, nawet poniżej 5. Gazem takiej różnicy nie nadrobisz, a różnica w parkowaniu w ciasnych miejscach znacząca.Alan, Alan, Alan! pisze:niezauważalne przy podobnych gabarytach, a nawet łatwiej odpowiednio dodając gaz jeżeli mamy tylny dyferWitek pisze: 1) promień zawracania
No i? 100-150 kg nie ma znaczenia? Prawie 10% masy auta? Powiedz to tym co robią te wszystkie odchudzone wersje typu superlaggera, gt3, scuderia, rs.Alan, Alan, Alan! pisze:obecnie maluchy ważą ponad tonę, nie ma znaczeniaWitek pisze: 3) mniejsza waga auta

Mówimy o wadach. Jest to rozwiązanie droższe niż ośka i jest to wada w porównaniu z tym rozwiązaniem. Prosty fakt, więc czemu się kłócisz?Alan, Alan, Alan! pisze:mają dać za darmo?Witek pisze: 1) cena auta
A niektórzy przejechali zylion kilometrów i co z tego? Dużo łatwiej spalić sprzęgło w awd niż ośce. To też jest fakt. Nauczyć się można wszystkiego. Choćby jeździć STi tak, aby paliło 10 litrów i wmawiać wszystkim jaki to oszczędny samochód, ale czy to będzie znaczyć, że to jest oszczędny samochód? Nie, to będzie świadczyć o umiejętnościach użytkownika, a nie właściwościach auta, a o tym rozmawiamy.Alan, Alan, Alan! pisze:tak, ale nie jest to wielki problem. Ostatnie sprzęgło wymieniłem 6 lat temu (a było żyletką w momencie uruchomienia Żaby)Witek pisze: 2) łaskawsze traktowanie sprzęgła,
Przecież wada to jest niepożądana, zła właściwość.Alan, Alan, Alan! pisze:to nie wada tylko właściwość. Podobnie jest z kupowaniem silnika 4 litrowego czy wożeniem 5 koleżanek.Witek pisze: 3) zużycie paliwa

Każdy rodzaj napędu ma zalety i wady, gdyby tak nie było to wszystkie obecnie produkowane auta miały by taki sam. Dlaczego na siłę chwytasz się brzytwy, aby twierdzić, że awd jest najlepsze, bez wad i w ogóle? Gdybyś miał rację, to nie byłoby dwóch różnych wersji napędowych tych samych modeli. Prościej produkować jedną wersję.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Fabia vs. Subaru
trzeba albo i nie. Tak samo jak nie potrzeba do wożenia dupy Mesia 500 jakiegoś tam za pół miliona czy bejcy 7.ky pisze: Dobry, jak każdy inny: do wożenia dupy (o czym generalnie rozmawiamy), nie potrzeba frymuśnego napędu za kilkanaście/-dziesiąt tysięcy więcej.
ale to przecież niech nie kupuje, czy ktoś tu twierdzi, że AWD powinien mieć każdy. Bzdura. Powinno mieć go niewieluky pisze: le po co Janowi urządzenie do przemieszczania się, które zrobi wielką łachę

strasznie eteryzujecie. Taki mój wkład w j. polski to słowo.
