Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
cerbera
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: impreza wrx, legacy disel, evo X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 20:09

Louis pisze:No trochę podłamał mnie ten temat. W piątek miałem podpisać umowę na OBK MY09. Poczytałem tu trochę i mam niezłą rozkminę.

Czas nagli bo nowy OBK mi nie leży, ale też nie kręci mnie jazda w ciągłym stresie, czy aby na pewno idealnie potraktowałem sprzęgło. Samochód dla mnie to narzędzie pracy. Do pieszczot, to mam żonę i córkę sąsiada.

Miałem już ok. 10 używanych samochodów i żaden nigdy nie zawiódł. Miałem też od nowości Daewoo Tico. Zrobiłem nim 150 000 km w 3 lata i raz tylko mu się wycieraczka poluzowała a sprzedałem go 6 lat temu i wiem, że ciągle jeździ bezproblemowo. Obecnie mam m.in. Octavię również w salonie. Przez 8 lat jedyny problem jaki z nią miałem, to to, że nigdy nie dała mi powodu do jej wymiany na inny model, a trochę mi się opatrzyła, no i nie ma klimy i 4x4.

NIEMOŻLIWE żeby Subaru było gorsze! Nie depczcie moich marzeń!
Kolego nic sie nie dzieje,mam legasia z dislem i jest super. :thumb:


ŚWIEŻAK LEGACY DISEL MY09 - SREBNA LALKA WRX 04- RED MISIEK 08 I ZOO FAMILY DO TEGO MOJSPORT-PRESTIGE the north face salewa grizzly mammut black diamond alpinus campus milo itp itd duze rabaty dla czlonków rodziny Subaru ;-)

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 20:14

FUX pisze: Lekarstwem jest dobry i szybki automat, którego Subaru nie ma i raczej szybko nie będzie mial.

pomijając fakt, że AT to zło z definicji, w nowych Legacy/Outbackach miały być AT - lineatronic, ktoś próbował?

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 20:23

j33mbo pisze: pomijając fakt, że AT to zło z definicji,
Prawda!
Kiepskie AT....
Dolce far niente ;-)

cerbera
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: impreza wrx, legacy disel, evo X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 20:59

at jest super w miescie :thumb:
ŚWIEŻAK LEGACY DISEL MY09 - SREBNA LALKA WRX 04- RED MISIEK 08 I ZOO FAMILY DO TEGO MOJSPORT-PRESTIGE the north face salewa grizzly mammut black diamond alpinus campus milo itp itd duze rabaty dla czlonków rodziny Subaru ;-)

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 21:18

Rozpętam konflikt. :razz:

Dobre AT jest lepsze od MT... :whistle:
Dolce far niente ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 21:33

FUX pisze:Dobre AT jest lepsze od MT
Tak

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 21:45

jarmaj, nie wierzę, ze się ze mną zgadzasz :-d , choć wietrzę podstęp... :cofee:


:mrgreen:
Dolce far niente ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 21:48

Ty zażartowałeś, to i ja zażartowałem.



:mrgreen:

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 21:58

jarmaj pisze:Ty zażartowałeś, to i ja zażartowałem.



:mrgreen:

A mógł zabić.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 22:01

leon pisze: A mógł zabić.
No wiesz? :roll:
jarmaj, to spoko Gość :!:

Poczekaj, jak sobie prosiaka w automacie kupi...
Dolce far niente ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 22:01

leon pisze:
jarmaj pisze:Ty zażartowałeś, to i ja zażartowałem.



:mrgreen:

A mógł zabić.
Za dobry kawał??? W życiu! :-)

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 22:37

FUX pisze:...
Poczekaj, jak sobie prosiaka w automacie kupi...
Hybrydowego. :whistle:
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

cerbera
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Auto: impreza wrx, legacy disel, evo X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 6 mar 2010, o 22:56

Dobra juz bedzie to o dislach ma byc :mrgreen:
ŚWIEŻAK LEGACY DISEL MY09 - SREBNA LALKA WRX 04- RED MISIEK 08 I ZOO FAMILY DO TEGO MOJSPORT-PRESTIGE the north face salewa grizzly mammut black diamond alpinus campus milo itp itd duze rabaty dla czlonków rodziny Subaru ;-)

piksii
0 gwiazdek
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Outback Diesel
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 21 mar 2010, o 13:33

Jeżeli ktoś pamięta mojego posta o awarii silnika, to chciałbym teraz go dokończyć.

Wymieniono mi krotki silnik , dwumasę i sprzęgło na gwarancji. Trwało to trochę długo bo około miesiąca, długie oczekiwanie na części, w tym czasie miałem samochód zastępczy wiec wszystko ok.
Na początku chyba dlatego ze bylem przewrażliwiony, wydawało mi się ze samochód wpada w dziwne wibracje. Miałem również problem z rozruchem silnika czasem dwa, trzy podejścia. Powiedziano mi ze to się zdarza we wszystkich autach które miały wymieniony silnik, kwestia ułożenia się i dotarcia silnika oraz tego ze komputer musi sobie od nowa zbudować bazę danych. Zażyczyłem sobie również wymianę filtra paliwa.

Obecnie mam przejechane około 3 tys km i muszę przyznać ze samochód chodzi jak burza. Wiec mam nadzieje ze moje problemy z autkiem się skończyły.Mam jeszcze półtora roku gwarancji i zobaczę co będzie dalej, ale jestem dobrej myśli.

Reasumując wymiana silnika była spowodowana usterką panewki. Naprawa muszę przyznać wykonana była dobrze, samochód jest zupełnie inny i mimo tego ze w pierwszym odruchu wystawiłem go na sprzedaż to pojeżdżę nim jeszcze trochę. Podczas gdy mój OBK był w naprawie i zacząłem szukać innego samochodu, to muszę stwierdzić ze tak uniwersalnego samochodu, który daje naprawdę dużą radość jazdy chyba nie kupie.

Miałem również okazje pojeździć nowym OBK '10 i powiem szczerze ze nowa skrzynia biegów robi dużą różnice. Jeździ się nim naprawdę fajnie, a wygląd no cóż...

szujka
0 gwiazdek
Auto: OBK'98, OBK'10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 15 kwie 2010, o 12:23

To Panowie, poczytajcie o sprzęgłach: http://www.subaruoutback.org/forums/sho ... tid=199149

Bazyli
0 gwiazdek
Lokalizacja: Górny Śląśk
Auto: XV 2.0D 2017
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 16 kwie 2010, o 19:06

To pytanie do Tomka Orłowskiego z Katowic: czy sprawa w sądzie dobiegła już końca i jaki zapadł wyrok, jeśli można wiedzieć? Chyba, że zawarłeś ugodę z SIP i nie możesz żadnej pary z ust puścić...

Simonides303
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,0 D 2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 17 kwie 2010, o 00:30

Cezar 01 pisze:Re: Bieszczadzki Outback
dzisiaj, o 18:30

Aby polepszyć humor Bieszczadzkiemu Outbackowi napiszę pare słów o naszym Outbacku Boxer Diesel z lipca 2008 roku.

Przez pierwsze 10.000 km włączenie wstecznego biegu graniczyło z cudem , aby dokonać tej czynnosci należało kilkakrotnie przełączyć pomiędzy pierwszym biegiem i wstecznym i dopiero wówczas sie to udawało . Stanowiło to szczególną przyjemność przy parkowaniu tyłem w mieście.
Panowie " doradcy techniczni " z Emil Frey POlska SA z Krakowa stwierdzili z rozbrajającą szczerością , że oni nie wiedzą co jest tego przyczyną.
Pan z Subaru Import Polska ( tez doradca techniczny ) wogóle nie odpowiedział na E-Maila w tej sprawie.
Po przekroczeniu ok. 10.000 km wydawało sie , że wsteczny bieg zaczął jakby wchodzić lżej , nie mniej jednak im bardziej układ napedowy był nagrzany
tym włączanie wstecznego było bardziej problematyczne.

Pierwszego czerwca 2009 wykonałem drugi przegląd po 30.000 km w Emil Frey Polska w Krakowie i wkrótce zaczęła się zabawa na całego.

Z prawego przedniego koła zaczęły dochodzić narastające jęki. Myśałem , że to wina opon wielosezonowych geolandar.
Dzwonię do Emil Frey Polska pytam sie Pana doradcy technicznego , czy to jest u wszystkich uzytkowaników Outbacka w ten sposób .
Pan spytał sie , czy jak skrecam w lewo to efekt narasta , potwierdziłem i Pan powiedział , że trzeba przyjechac wymienić przednią prawą piastę koła
z łozyskami.
Przyjechałem , trzeba przyznać , że Pan bez szemrania zarządził wymiane kompletnej piasty prawego przedniego koła na gwarancji.
Przy okazji pytam sie Pana co tu w Krakowie tak smierdzi.
a Pan nachyla się nad przednim nadkolem i mówi , że to sprzegło ( stan kilometrów ca. 36.000 km ).
Okazało sie , że przez przypadek w Emil Frey Polska w Krakowie mieli na półce tak drogi element jak kompletny zespół sprzęgłowy do Outbacka Boxer Diesla ( 6.000 zł brutto z robocizna ), ale mechanik był zajety i musiałem przejechac za tydzień.
Ten czas wykorzystałęm na umówienie biegłego rzeczoznawcy , z którym przyjechałem na demontaz i montaż zespołu sprzegłowego do Emil Frey Polska
do Krakowa . Panowie doradcy z Emil Frey Polska i Subaru Import Polska tłumnie zgromadzeni przy demontazu i weryfikacji sprzegła w naszym pojeździe
stwierdzili z dumą , że sprzegło zostało spalone poniewaz kierowcy nie potrafia jeździć autami 4 WD , bo jak sie w takim aucie da więcej mocy to koła sie nie slizgaja tak jak w ośce , tylko naped przechodzi na cztery łapy i cierpi na tym sprzęgło.
Ja na to , żeby miły Pan pokazał zapis w gwarancji , badź w instrukcji obsługi stwierdzajacy , że aby gwarancję utrzymac to trzeba najpierw przejść specjalny kurs jazdy z określoną ilością godzin na Subaru . Tego miły Pan juz nie był w stanie pokazać . Za to my z biegłym pokazalismy Panom " Doradcom " pare ciekawostek , a
mianowicie :

koło zamachowe dwumasowe ( w skrócie dwumas ) miało poteźne luzy poosiowe co powodowało , ze pracowało mimośrodowo.
Ponieważ Pan doradca ( techniczny ! ) w obecnosci biegłego rzeczoznawcy przyznał , że nie wie co to jest luz poosiowy to dalsza dyskusja stała się zbedna.
Dla ciekawostki podam , że w nowym elemenie luz poosiowy wynosił 0,01 mm , a w elemenie wadliwym +/- 2 mm
Niezależnie od tego luz promieniowy był na dwumasie trzykrotnie większy ( 32 mm )niż w elemencie fabrycznie nowym ( 10 mm ).
W efekcie dwumas pracował wzgledem współpracujacych z nim elementów mimosrodowo przegrzewajac sie , niszczac tarcze sprzegłową i tarcze dociskową.
NAJCIEKAWSZE BYŁO TO , ŻE SŁONECZKO BYŁO W NIEZŁYM STANIE I SPRZEGŁO SIE NIE SLIZGAŁO , TYLKO SMIERDZIAŁO.

Najprawdopodobniej to mogło byc przyczyna bardzo ciezkiego wchodzenia wstecznego biegu i jeszcze jednej dolegliwosci , która sie pojawiła po ok. 20.000 km a mianowicie w trakcie jazdy miejskiej w trakcie stania na światłach silnik dostawał mocnych konwulsji i obroty szalały w zakresie od 500 do 1300 obr/min. Indagowani w tym zakresie panowie " doradcy techniczni " z Emil Frey POlska stwierdzili , że to normalne bo sie wtryskiwacze korygują .
Ciekawe tylko , że w innych silnikach turbo diesel z Common Railem tez sie wtryskiwacze korygują , ale siLNIKI nie dostaja OD TEGO padaczki.
Mam w tym zakresie swoja teorie , że to wcale sie nie koryguja wtryskiwacze , tylko mimosrodowo pracujący wadliwy dwumas powoduje dynamiczne nierównomiernosci cyklu pracy silina na jałowych obrotach.

Jeszcze co ciekawe poniewaz do naszej Subarki nie sposób było kupic stalówek do kół zimowych to skorzystałem z oferty Subaru i kupiłem
W eMIL fREY pOLSKA w kRAKOWIE drugi komplet orygiNALNYCH felg alu , takich jak w kompletacji fabrycznej.
Ponieważ przywiozłem je do Krakowa , aby wywazyc sobie przyzwoicie KOŁA z testem drogowym na zime , to sie okazało , że alu felgi majace 6 miesiecy zaczeły korodować wokół kołpaczków . Na szczescie Pan doradca z Emil Frey Polska stanał na wysokosci zdania i przekazał alu felgi do piaskowania i malowania,
co wykonanao dobrze , zobaczymy tylko co bedzie po nastepnej zimie.

I tak o to wygląda historia jednego outbacka Boxer Diesla z przebiegiem 37.000 km .
Tak poza tym bardzo przyjazne auto z świetna trakcją , wygodne , pojemne i bezpieczne I Z SUPER MUZYKĄ NA WYDECHU.
Ciekawy jestem tylko kiedy trzeba bedzie szykować kasę na kolejny zespół sprzęgłowy .
Dziwi mnie tylko , że Subaru wiedząc o tym problemie ( mechanicy w prywatnych rozmowach przyznają , że problem jest masowy ) chowa głowe w piasek
i dalej montuje kiepskie sprzęgła i dwumasy Sachsa Made in germany , ale wszakże z logo Subaru.
O dalszym przebiegu zabawy z zespołem sprzegłowym w Outbacku Boxer Dieslu bede informował na bieżąco na forum .
Mysle , że taka informacja przyda się potencjalnym nabywcom tego pojazdu.


Pozdrawiam serdecznie wszystkich Subarkowiczów


Tomek Orłowski z Katowic
Witam,
Jeszcze nie jestem posiadaczem Subaru, ale w czerwcu nim będę.. zamowilem to auto.
I to było wczoraj czyli 15.04.2010... a dzisiaj w tvn turbo mowa byla WŁAŚNIE o sprzeglach w silnikach 2,0 D... ze sie palą.....
I teraz konsternacja...... Wielu osobom sie to juz zdazylo????

Dodam, ze jest jeszcze jedna sprawa do porownania..... w Mitsubishi.. pare ladnych lat temu wyszla sprawa w Japonii, bo okazalo sie ze ONI czyli zarzad UKRYWAL LISTY Z REKLAMACJAMI od klientow....
Mozliwe ze tak jest i tutaj?
ALe mam na to lekarstwo... brutalne ale...
trzeba by zorganizowac adres email kogoz z zarzadu SUBARU JAPAN i wysłać list milosny z opisem tego wszystkiego co sie dzieje ze sprzeglami i dopisac, ze jak tego nie naprawia to moze byc przeciek do prasy..albo tv.. ?
Pozdrawiam wszystkich.
Simonides303
[email protected]

Bazyli
0 gwiazdek
Lokalizacja: Górny Śląśk
Auto: XV 2.0D 2017
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 17 kwie 2010, o 21:41

Czy może ktoś podać linka do tego programu w TVN Turbo? Może jest już gdzieś w necie do obejrzenia bo niestety przegapiłem w telewizji...

piotruś
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
Polubił: 320 razy
Polubione posty: 202 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 18 kwie 2010, o 12:31

Bazyli, dzisiaj o 19:45.
ale trudno będzie Ci wysnuć jakieś wnioski ... mocno niejednoznaczny odcinek. Nawet prowadzący i "ekspert" Kuba Bielak byli jakby nie do końca pewni powodów tej usterki.
Poza tym poczytaj o tym na "kropce" - trochę tam tłumaczył p.A.Koper.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 18 kwie 2010, o 12:41

Pogadaj sobie z Markiem w MTS-ie.
Kompilacja nie do końca dobrze zestrojonego ESP, przyzwyczajeń ludzi trzymających nogę na sprzęgle, lenistwo sprzedawcow i SIP-u, aby ludziom wytlumaczyć, jak powinno się ruszać takim samochodem.
To kilka powodów, dlaczego tak się dzieje.

A czy to wszystko prawda, to jeden Bóg wie...

Osobiście zrobiłem grubo ponad 1,5 mln km i jeszcze nigdy sprzęgła nie wymienialem, no ale niektórzy, to nawet automatyczną skrzynię potrafią skatować...
Dolce far niente ;-)

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 18 kwie 2010, o 13:14

No dobrze, ale jeśli rzeczoznawca w nowym kole stwierdza 10mm luzu promieniowego między elementami koła, to chyba coś jest nie halo?

Wiele aut ma dwumasowe koła i ludzie nie mordują ich w przeciągu paru kkm.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 18 kwie 2010, o 13:29

ky pisze: No dobrze, ale jeśli rzeczoznawca w nowym kole stwierdza 10mm luzu promieniowego między elementami koła, to chyba coś jest nie halo?
Ok. Tylko przedstawiciel producenta orzeknie, że taki luz jest zalozony i nie ma wpływu na spalenie sprzęgła...
Wątpię, aby SIP udostepnił info i się podlozył z informacją, że luz jest do 5mm, a jest inaczej...
Dolce far niente ;-)

Simonides303
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,0 D 2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 19 kwie 2010, o 12:12

tadeklodz pisze:koniecznie opisz swoją sytuację w FHI może to znacznie pomóc i obędzie się bez sprawy sądowej. Japończycy są czuli wg mnie na swoją reputację i opinie klientów

Byla kiedys taka akcja z mitsubishi... wladze tego koncernu UKRYWALY przez lata listy i monity od swoich klientow....

Miejmy nadzieje, ze taki monit jakkolwiek go nienazwiemy, ktory dotrze do odpowiedznich wladz w FHI cos da....

Czy ktos sie tego podejmie?

A jeszcze zastanowilbym sie zeby zrobic tzw zrzute posiadaczy tego silnika 2,0 D zeby sie podpisali, ilu ich/nas jest... bo moze sie okazac ze duuuzo. Wtedy taki zalacznik mozna nawet podeslac do SIP.. ;>

POzdrawiam
Simo

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 19 kwie 2010, o 13:58

Simonides303, myślę, że zarówno SIP jak i FHI, a pewnie i Toyota, dobrze sobie zdają sprawę z tego co się dzieję.

Bazyli
0 gwiazdek
Lokalizacja: Górny Śląśk
Auto: XV 2.0D 2017
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 19 kwie 2010, o 21:40

Witam wszystkich,

Jeszcze nie mam samochodu (jest w drodze OTB Diesel i będzie za 2 tygodnie) ale już się martwię o sprzęgło. A może oni zrobią to lepiej niż Sachs w oryginale:

http://www.sprzegla.com

ODPOWIEDZ