Diesel Subaru
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Diesel Subaru
Bo to nie jest takie proste. Jak stoisz pod chmurką/wiatą, to Webasto jest ok. Ale jak masz garaż, to nie odpalisz Webasto, za to przyda się grzałka elektryczna. Ale jak masz miejsce parkingowe w garażu podziemnym to... jesteś w pupie :) A nawet jak masz Webasto, to producent też zaleca, żeby nie odpalać go na dłużej niż czas, który potem będziesz spędzał w aucie (przynajmniej Eberspaecher tak robi) -- samo Webasto te kilkadziesiąt watów z akumulatora pobiera (a jak masz jeszcze przewietrzanie wnętrza, to więcej).Azrael pisze: Kompletnie nie rozumiem dlaczego w autach za tyle kasy nie ma jakiegoś webasto czy czegoś takiego w serii.
To dość drogi gadżet (ale przydatny -- mam i chwalę) i firma po prostu oszczędza te kilka kafli na coś, co dla sporego procenta byłoby nieprzydatne. Chociaż Webasto, jak Webasto, ale Defa kosztuje kilka stów, a nie kilka tysięcy i tu już mogliby się nie wygłupiać.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Diesel Subaru
FUX, bo jak wyjedziesz z +6 na -20 to będziesz musial jechać takim dieslem w kurce i szaliku przez 20-30 km.
Re: Diesel Subaru
Może po to, że silnik osiąga szybciej temperaturę pracy z 30-40-50 niż 6? A co za tym idzie, szybciej zaczyna efektywnie grzać wnętrze?FUX pisze: Ja mam najzimniej w garażu 6, to po co mam odpalać webasto?
Ja włączam zawsze poniżej 5 na zewnątrz. Przy czym przy 5 na dziesięć minut, przy -5 na 15, a przy większych mrozach na jakieś 20.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Diesel Subaru
Mi w accordzie po wyjeździe z zimnego garażu, temperatura bliska tej na dworze, starczało kolo 3-4km, aby lecialo gorące powietrze. Ale on mial jakiś dziwny patent na dogrzewanie czegoś tam spalinami...Azrael pisze:FUX, bo jak wyjedziesz z +6 na -20 to będziesz musial jechać takim dieslem w kurce i szaliku przez 20-30 km.
Dolce far niente 

Re: Diesel Subaru
Nie miałem takiego patentu...Azrael pisze: Toyota ma jakies dogrzewanie włączane guzikiem
Dolce far niente 

Re: Diesel Subaru
cos dziwnie gadacie ja po 4km juz mam cieple powietrze,tylko temp wody powoli idzie i nawet jak dojade do miasta a mam 22km do dalej nie optim.
ŚWIEŻAK LEGACY DISEL MY09 - SREBNA LALKA WRX 04- RED MISIEK 08 I ZOO FAMILY DO TEGO MOJSPORT-PRESTIGE the north face salewa grizzly mammut black diamond alpinus campus milo itp itd duze rabaty dla czlonków rodziny Subaru 

- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Diesel Subaru
cerbera pisze: cos dziwnie gadacie ja po 4km juz mam cieple powietrze

masakra jakaś. toż to połowa mojej drogi do pracy. oj, nie postarali się inżynierowie z FHI...
Re: Diesel Subaru
no jak masterem kiedys jezdzilem to min 20km potrzeba bylo
ŚWIEŻAK LEGACY DISEL MY09 - SREBNA LALKA WRX 04- RED MISIEK 08 I ZOO FAMILY DO TEGO MOJSPORT-PRESTIGE the north face salewa grizzly mammut black diamond alpinus campus milo itp itd duze rabaty dla czlonków rodziny Subaru 

Re: Diesel Subaru
Do bani te Diesle. Benzynowy 2.5 XT gasi lampkę temperatury silnika (tak tak, niestety nowy wynalazek bez wskazówki) jak stoję na światłach 50m po wyjechaniu z parkingu. Ciepłe leci z kilometr dalej, w sumie po jakiś 5 minutach. I to jest piękne. 10 minut później co prawda próbuje mnie ugotować, bo automatyczna klima w wydaniu Subaru jest mocnym dowcipem, ale i tak wolę to niż telepanie się zimna prawie pod sam dom.
Re: Diesel Subaru
Co powoduje że kompletnie nie wiem po co ona jest bo jest wtedy nadal kompletnie zimny.chudy_b pisze: Benzynowy 2.5 XT gasi lampkę temperatury silnika (tak tak, niestety nowy wynalazek bez wskazówki) jak stoję na światłach 50m po wyjechaniu z parkingu.
Re: Diesel Subaru
Ona pomaga sprzedawać samochody.Azrael pisze: po co ona jest
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Diesel Subaru
Wzkaźnik temperatury płynu w chłodnicy to aż taki przydatny jest przeciętnemu użytkownikowi samochodu?
Nie zauważyłem.
Jeśli chodzi o ostrzejsze upalanie, to IMO warto z nim poczekać aż rozgrzeje się w pełni równiez olej w silniku, nie tylko płyn w chłodnicy.
Nie zauważyłem.
Jeśli chodzi o ostrzejsze upalanie, to IMO warto z nim poczekać aż rozgrzeje się w pełni równiez olej w silniku, nie tylko płyn w chłodnicy.
Re: Diesel Subaru
gootek, masz racjęgootek pisze: Wzkaźnik temperatury płynu w chłodnicy to aż taki przydatny jest przeciętnemu użytkownikowi samochodu?

użytkownikowi subaru z pewnościa do niczego nie jest potrzebny, w nowych modelach lampka zastapiła wskazówkę która i tak nie precyzowała co sie dzieje, kazdy normalny użytkownik wie, że "upalanie" oraz dynamiczna jazda to ładnych kilkanascie minut (zaleznie oczywiście od temp zewn) od rozruchu a najlepiej od zgasnięcia lampki

- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Diesel Subaru
Z drugiej strony zwykły użytkownik uznaje teraz wcześniej, że silnik jest rozgrzany - lampka vs. wskaźnik. Obawiam się, że taka jest szara rzeczywistość.esilon pisze: użytkownikowi subaru z pewnościa do niczego nie jest potrzebny, w nowych modelach lampka zastapiła wskazówkę która i tak nie precyzowała co sie dzieje, kazdy normalny użytkownik wie, że "upalanie" oraz dynamiczna jazda to ładnych kilkanascie minut (zaleznie oczywiście od temp zewn) od rozruchu a najlepiej od zgasnięcia lampki![]()
Re: Diesel Subaru
So What! pisze: Z drugiej strony zwykły użytkownik uznaje teraz wcześniej, że silnik jest rozgrzany - lampka vs. wskaźnik. Obawiam się, że taka jest szara rzeczywistość.
ta lampka ( jej skuteczność) jest tożsama z montowanymi wczesniej wskaźnikami, problem z nią tylko taki, że mało poważnie wygląda

- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Diesel Subaru
Z moich obserwacji wynika, że gaśnie szybciej, niż wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej dochodził do docelowego poziomu.esilon pisze: ta lampka ( jej skuteczność) jest tożsama z montowanymi wczesniej wskaźnikami, problem z nią tylko taki, że mało poważnie wygląda![]()
Re: Diesel Subaru
Wiedzy o tym kiedy można upalać z pewnością on nie zapewnia, ale wskaźnik temperatury warto obserwować, by zobaczyć czy silnik się nie przegrzewa. To się przyda nawet przeciętnemu użytkownikowi.gootek pisze:Wzkaźnik temperatury płynu w chłodnicy to aż taki przydatny jest przeciętnemu użytkownikowi samochodu?
Nie zauważyłem.
Jeśli chodzi o ostrzejsze upalanie, to IMO warto z nim poczekać aż rozgrzeje się w pełni równiez olej w silniku, nie tylko płyn w chłodnicy.
czarne jest piękne...
Re: Diesel Subaru
No a jak jest w tym nowym systemie z lampką zamiast wskazówki?vibowit pisze:Wiedzy o tym kiedy można upalać z pewnością on nie zapewnia, ale wskaźnik temperatury warto obserwować, by zobaczyć czy silnik się nie przegrzewa. To się przyda nawet przeciętnemu użytkownikowi.
Gdy silnik się przegrzewa nie zapala się jakaś kontrolka ostrzegawcza?
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Diesel Subaru
Azrael gdzieś pisał, że razem z zapaleniem kontrolki, telefon powinien automatycznie wybierać numer do ASO, aby użytkownik umówił się na wymianę uszczelki pod głowicągootek pisze: Gdy silnik się przegrzewa nie zapala się jakaś kontrolka ostrzegawcza?gootek

"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Diesel Subaru
Nie mam pojęcia jak to może działać. Wiadomo, że jak w analogowym wskaźniku wskazówka dochodzi do czerwonego pola to już jest dawno pozamiatane, więc lampka by mnie nie uspokoiła.gootek pisze:No a jak jest w tym nowym systemie z lampką zamiast wskazówki?vibowit pisze:Wiedzy o tym kiedy można upalać z pewnością on nie zapewnia, ale wskaźnik temperatury warto obserwować, by zobaczyć czy silnik się nie przegrzewa. To się przyda nawet przeciętnemu użytkownikowi.
Gdy silnik się przegrzewa nie zapala się jakaś kontrolka ostrzegawcza?
EDIT: O rrosiak dokładnie to samo wyartykułował.

czarne jest piękne...
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Diesel Subaru
Takie same lampki od temp to faktycznie porażka. Przecież istotne byłoby zobaczyć, jak zaczyna podnosić się ponad normalną, a nie jak jest już alarm.
Parę lat temu Opel też zrezygnował ze wskaźników temperatury i były tylko lampki. Nowe modele, Insignia i Astra IV mają już z powrotem wskaźniki...
Widać Subaru jest tu parę lat za Oplem.
Parę lat temu Opel też zrezygnował ze wskaźników temperatury i były tylko lampki. Nowe modele, Insignia i Astra IV mają już z powrotem wskaźniki...
Widać Subaru jest tu parę lat za Oplem.
