Nowy Forester - oficjalnie.
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
1.4 turbo, jak jż kiedyś pisałem: przy wyższych prędkościach uruchamia się wir w baku.19/100 w alfie romeo guiliecie. Lekka przesada.
chodzi o to, ebyśmy se sami wystawiali mandaty.
Jakaś szajba opanowała ludność z tym downsizingiem.
chodzi o to, ebyśmy se sami wystawiali mandaty.
Jakaś szajba opanowała ludność z tym downsizingiem.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Na papierze jest bardzo ekonomiczny, a właśnie to się ostatnio liczyArno pisze:
1.4 turbo, jak jż kiedyś pisałem: przy wyższych prędkościach uruchamia się wir w baku.19/100 w alfie romeo guiliecie. Lekka przesada.

Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Arno, ale jakiej większej prędkości? Wolno jeździć 140 na niewielkim procencie dróg, tak ledwo ponad 100.





- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
panowie kiedy dostaliście mandat na autostradzie lub na ekspresówce ?
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Azrael no to miałeś pecha. Jednak na tych trasach jest raczej spokojniej jeśli chodzi o pomiary niż na zwykłych drogach . Przynajmniej tak mi się wydaje 

Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Ja w lutym w Austrii, a co?danikl pisze:panowie kiedy dostaliście mandat na autostradzie lub na ekspresówce ?
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Ja przyznaję się że zaczynam się bardzo zastanawiać nad wymianą auta pod warunkiem że wejdzie do Europy doładowana dwulitrówka. Cena może być atrakcyjna ze względu na mniejszą akcyzę (konkurent w postaci Mazdy CX-7 kosztuje ok. 160 000 zł, a Q5 to już powyżej 200 000 zł). No i skrzynia biegów która w końcu jest nowocześniejsza od tej starej planetarki. Chociaż osobiście CVT mi nie leży konstrukcyjnie, to widzę że wprowadza się preustawione przełożenia, być może sterowanie łopatkami jak w Legacy no i straty na przełożeniach będą o wiele mniejsze niż w planetarce. Z tego co wyczytałem na japońskiej stronie to w Legacy podział napędu jest 45:55 więc bardzo dobrze jak przełożą to do Forestera.
Wnętrze też już lata świetlne od mojego. Jedna rzecz mnie niepokoi i to bardzo: mi przydałby się model tylko ciut większy od obecnego, ale ten najnowszy ma być jeszcze większy niż Forek III i obawiam się że jego zwinność na drodze będzie się miała nijak w porównaniu do mojego. Ale te planowane 280 KM kusi że hej.
Wnętrze też już lata świetlne od mojego. Jedna rzecz mnie niepokoi i to bardzo: mi przydałby się model tylko ciut większy od obecnego, ale ten najnowszy ma być jeszcze większy niż Forek III i obawiam się że jego zwinność na drodze będzie się miała nijak w porównaniu do mojego. Ale te planowane 280 KM kusi że hej.
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Boombastic,Boombastic pisze:Cena może być atrakcyjna ze względu na mniejszą akcyzę (konkurent w postaci Mazdy CX-7 kosztuje ok. 160 000 zł, a Q5 to już powyżej 200 000 zł).
niedawno kupiłem używanego Forestera 2.5XT 2007 od gościa, który sprowadził go w roku 2007 przez brokera z innego kraju UE.
Mówił mi, że w tym roku sprowadził sobie (tez przez brokera) właśnie Q5 jako następcę Forestera.
Dokładnie wersja 2.0TFSI (225KM) z 8-biegowym automatem DSG (nazywa się to a Audi zdaje się S-Tronic).
Generalnie, bardzo chwalił auto w stosunku do Forestera za wygodę za kierownicą, komfort, nowoczesniejsze rozwiązania.
Ale z drugiej strony przyznał, ze ustępuje Foresterowi zwinnością w ruchu miejskim.
A jeśli chodzi o sprawy finansowe, gość powiedział mi, że za wersję która w polskim salonie miałaby kosztować około 210 KPLN, brokerowi trzeba było zapłacić jedyne 160 KPLN.
Czyli warto poszukać na rynku dobrych ofert.
Warto przy tym pamiętać, że do niedawna niemieckie marki premium świetnie sprzedawaly się w Chinach i dlatego na rynku europejskim robili fochy typu półroczne okresy oczekiwania an zamówione auto, niechęć do większych rabatów, itp...
ale w tej chwili Chiny im się kompletnie zatkały. Czyli powinni mieć większą dostępność aut i większą motywację aby je jakoś sprzedawać.
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Daj jakiś link do tego brokera, to obczaimy.
50kpln różnicy coś za dużo. Chyba.
50kpln różnicy coś za dużo. Chyba.
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
50KPLN rabatu od auta, które w cenniku kosztowało ponad 200KPLN dawali mi dwa lata temu w BMW w salonie, bez pomocy brokerów. To są normalane realia w niektórych sytuacjach. W markach premium mają z czego opuszczać.FUX pisze:Daj jakiś link do tego brokera, to obczaimy.
50kpln różnicy coś za dużo. Chyba.
Ale w efekcie kupiłem Forda, który i tak przebił ich wówczas stosunkiem ceny do tego co dastałem za tą cenę.
OK, nie dostałem jedynie prestiżu przynależnego uzytkownikom niekórych markek.

A tu link, o który pytasz:
http://eurobrokers.pl/
i jednak z ofert:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro 225KM 8-Tiptronic: 146.330,00 PLN brutto
Ostatnio zmieniony 5 lis 2012, o 12:24 przez Gootek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Лукашэнка pisze: niedawno kupiłem używanego Forestera 2.5XT 2007 od gościa, który sprowadził go w roku 2007 przez brokera z innego kraju UE.
Ja właśnie kupiłem swojego w grudniu 2007 r. za 101 000 zł na Litwie więc znam proceder (oferowana cena w Polsce to 126 000 zł). A co do zakupu Q5 to ten silnik 2,0 mi słabo odpowiada, skrzynia DSG ma różne opinie (najcześciej negatywne), samo auto nie podoba mi się, cena jest po prostu z kosmosu ze względu na typową strategię niemieckich producentów typu cena wyjściowa do przełknięcia a potem każda dodatkowa pierdółka wymaga słonej dopłaty. I w taki sposób auto szybko bedzie kosztowało 250 000 zł. Porównajcie ile stron ma wyposażenie dodatkowe w grupie VW czy u BMW a ile u Leksusa to zrozumiecie o co mi chodzi. I nie uważam by warto było dopłacać ponad 100 000 zł do tego Audi, szczególnie że wolę nudne nie psujące się japończyki (jeśli jeszcze takie zostały).
Ostatnio zmieniony 5 lis 2012, o 12:40 przez Boombastic, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Boombastic,
mocno uprzedzony jesteś, nie koniecznie słusznie...

mocno uprzedzony jesteś, nie koniecznie słusznie...

IMPREZA STI RACING SPOILER sedan 2,5 300KM, 6-MT za 187.370,00 PLN brutto?szczególnie że wolę nudne nie psujące się japończyki (jeśli jeszcze takie zostały).

- leinad
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: już z Polski
- Auto: impreza wrx,legacy diesel
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Ja ze swojej strony mogę polecić: http://expertautobroker.pl/
Sprowadzili dla mnie Legacy wszystko załatwione bez najmniejszego problemu.
Zajeżdżasz -> zamawiasz -> płacisz-> 2-3 dni i auto stoi już pod domem (przywiezione na lawecie).
U mnie różnica w cenie wyniosła około 30 tyś zł.
Sprowadzili dla mnie Legacy wszystko załatwione bez najmniejszego problemu.
Zajeżdżasz -> zamawiasz -> płacisz-> 2-3 dni i auto stoi już pod domem (przywiezione na lawecie).
U mnie różnica w cenie wyniosła około 30 tyś zł.
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Лукашэнка pisze: A tu link, o który pytasz:
http://eurobrokers.pl/
i jednak z ofert:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro 225KM 8-Tiptronic: 146.330,00 PLN brutto
Cena wyjściowa jest niezła, ale widziałeś ile potem jest dodatków dodatkowo płatnych? Trzeba przyznać, że ceny oferowanych aut są bardzo atrakcyjne.
A co do WRX STI niesłusznie zwanym Imprezą to zastanawiam się od dłuższego czasu czy nie zamienić suva na sedana i jakoś mi wychodzi, że suv jednak jest dla mnie fajniejszy. wprawdzie coraz rzadziej wjeżdżam w teren (ale zdarza się że trzeba przejechać), ale objętość wnętrza (głównie wysokość, bo mam 2 m wzrostu), pozycja za kierownicą, widoczność do przodu, wsiadanie bez szorowania tyłkiem po asfalcie, odporność na krawężniki, wieksza praktyczność załadunku bagażnika (w sedanie raczej kiepsko się wozi walizki i na przykład dziecięcy rowerek a kombi to na pewno nie kupię) przemawiają za suvem. WRX STI to byłoby już ciut za dużo, bo nijak nie wykorzystałbym możłiwości tego auta.
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Boombastic,
czyli wynika z tego, ze Q5 byłoby dla Ciebie w sam raz.
Tam jest wystarczająco miejsca dla dużego kierowcy.
Ta 8-biegowa skrzynia jest poprawiona w stosunku do pierwotnej konstrukcji DSG i nie ma z nią teraz jakoś dużo problemów.
Zresztą jeśli już nawet, to w połączeniu z dieslami, nie z silnikami benzynowymi, które nie z natury rzeczy nie dewastują tak układów napędowych.
Ten silnik jest jak najbardziej OK.
A dodatkowe płatne dodatki?
Tak, jest ich dużo.
Tylko czy ich naprawdę potrzebujesz?
To trzeba rozważyć.
czyli wynika z tego, ze Q5 byłoby dla Ciebie w sam raz.
Tam jest wystarczająco miejsca dla dużego kierowcy.
Ta 8-biegowa skrzynia jest poprawiona w stosunku do pierwotnej konstrukcji DSG i nie ma z nią teraz jakoś dużo problemów.
Zresztą jeśli już nawet, to w połączeniu z dieslami, nie z silnikami benzynowymi, które nie z natury rzeczy nie dewastują tak układów napędowych.
Ten silnik jest jak najbardziej OK.
A dodatkowe płatne dodatki?
Tak, jest ich dużo.
Tylko czy ich naprawdę potrzebujesz?
To trzeba rozważyć.
Ostatnio zmieniony 5 lis 2012, o 13:03 przez Gootek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Czyli można powiedzieć, że niewłaściwy kierunek poszukiwania oszczędności obrałeś.FUX pisze:Przy RRS raptem 30kpln różnicy.

-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Лукашэнка pisze: Tam jest wystarczająco miejsca dla dużego kierowcy.
Raczej chodzi mi o miejsce z tyłu za kierowcą. W obecnym moim aucie jak mam odsunięty fotel na maxa do tyłu to jest bardzo ciasno. Ale jak prowadzi filigranowa żona to ja siedząc z tyłu nie dotykam nawet kolanami do przedniego fotela. Chodzi o to że córka rośnie i czasem potrzebuję przewieźć kilka osób i obecnie jest troszkę ciasno. Z tego co widziałem to w Q5 z tyłu przy odsuniętym fotelu jest również dosyc ciasno w zamian za duży bagażnik (akurat wczoraj oglądałem na TVN Turbo zakup kontrolowany i wybierano również Q5 w proponowanej przez was wersji). Do tego auto jest bardzo ciężkie (1800 kg, obecny Forester 2,0 waży 1500 kg) i ma kosztowne w zakupie opony (felgi 18 cali). Dodatkowo niemieckie marki jakoś nie królują w rankingach niezawodności (a grupa VW zaliczyła ostatnio wiele wpadek). No i na koniec nie chcąc nikogo konkretnego urazić nie chciałbym być kolejnym burakiem w niemieckim suvie co mu się wydaje że jest królem szos. Dawne badania wskazywały że zarówno Subaru jak i Saaby kupowali indywidualiści i to mi pasowało. Jakoś nie zdarza mi się oglądać piratów drogowych w Subaru w przeciwiestwie do kierowców niemieckich marek premium. Mi to "premium" nie jest potrzebne do szczęścia. A Subaru nie wyróżnia się i nikomu nie wadzi. A jedenaste przykazanie mówi: nie wychylaj się.
PS. I jeszcze kwestia bezpieczeństwa, czyli kradzieży. Jadąc Foresterem po krajach gdzie nie działa AC (a są takie w Europie) czy jadąc na wschód (planuję pojechać do Rosji, na Białoruś czy Ukrainę) nie martwię się czy go ukradną, bo marka ta jest na tyle egzotyczna co nieprzydatna złodziejom. A pojechalibyście tam Q5?
Ostatnio zmieniony 5 lis 2012, o 13:34 przez Boombastic, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
juz Ci pisalem: nowy golf 1.4 tsi przy 180-200 kmh nie chcial spalic wiecej niz 12,5 litra srednio...Arno pisze: 1.4 turbo, jak jż kiedyś pisałem: przy wyższych prędkościach uruchamia się wir w baku.19/100 w alfie romeo guiliecie. Lekka przesada.
chodzi o to, ebyśmy se sami wystawiali mandaty.
Jakaś szajba opanowała ludność z tym downsizingiem.
cos nie teges z ta julija... golf GTI 2.0 TFSI tez nie wychodzi poza 13 litrow przy takiej jezdzie
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Boombastic pisze:Dawne badania wskazywały że zarówno Subaru jak i Saaby kupowali indywidualiści i to mi pasowało. Jakoś nie zdarza mi się oglądać piratów drogowych w Subaru w przeciwiestwie do kierowców niemieckich marek premium. Mi to "premium" nie jest potrzebne do szczęścia. A Subaru nie wyróżnia się i nikomu nie wadzi. A jedenaste przykazanie mówi: nie wychylaj się.

Tak to wygląda również u mnie. Dlatego w tej chwili jeżdżę głównie Fordem.
Jeśli chodzi o średniej wielkości SUVy japońskie (i również koreańskie), to niestety nie ma w tej chwili ciekawej oferty w zakresie mocnych silników benzynowych.
Bo same auta są niezłe moim zdaniem: nowy Outlander, odświeżony X-Trail, CR-V, i nawet bardzo konserwatywna Grand Vitara.
(260-konnej Mazdy CX-7 nie zaliczam do tej kategorii, bo tym autem na 19" felgach nie da się bezpiecznie zjechać z asfaltu).
Jeśli pojawi się nowy Forester ze stosunkowo mocnym silnikiem turbobenzynowym 2.0, to będzie to ciekawa propozycja.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nowy Forester - oficjalnie.
Zależy jak kto jeździ, ja zawsze mam wyższe spalanie niż inni kierowcy
Poza tym też inna jest jazda w Niemczech po autostradzie, a inna w Polsce, gdy w kółko wyprzedzasz stada tirów, a nawet jak jedziesz po autostradzie to albo masz na lewym pasie lapetę co się wlecze setką, albo akurat trwają wyścigi żółwi...
Co do ofert VAGa albo dokładniej Audi Q5, cennik skonstruowany jest dokładnie jak w BMW czy Mercedesie, w cenie masz golasa (albo prawie golasa), a każda duperela kosztuje. Jeszcze niektóre co atrakcyjniejsze duperele występują tylko w zestawach z mniej atrakcyjnymi duperelami, i nawet się człowiek nie obejrzy, a cena idzie kilkadziesiąt procent w górę. Co by nie mówić, np. tylko w Subaru lakier metalik jest w cenie (poza ofertami brokerów), a wszędzie trzeba dopłacić. Bo jakby doliczyć od razu te 5 czy 8 tys do ceny to już nie byłoby tak atrakcyjnie.

Poza tym też inna jest jazda w Niemczech po autostradzie, a inna w Polsce, gdy w kółko wyprzedzasz stada tirów, a nawet jak jedziesz po autostradzie to albo masz na lewym pasie lapetę co się wlecze setką, albo akurat trwają wyścigi żółwi...
Co do ofert VAGa albo dokładniej Audi Q5, cennik skonstruowany jest dokładnie jak w BMW czy Mercedesie, w cenie masz golasa (albo prawie golasa), a każda duperela kosztuje. Jeszcze niektóre co atrakcyjniejsze duperele występują tylko w zestawach z mniej atrakcyjnymi duperelami, i nawet się człowiek nie obejrzy, a cena idzie kilkadziesiąt procent w górę. Co by nie mówić, np. tylko w Subaru lakier metalik jest w cenie (poza ofertami brokerów), a wszędzie trzeba dopłacić. Bo jakby doliczyć od razu te 5 czy 8 tys do ceny to już nie byłoby tak atrakcyjnie.
No nie wiem, patrząc po YT Forki są całkiem popularne w Rosji. Pewnie nie tak jak Łada, ale dosyć tego dużo.Boombastic pisze: Jadąc Foresterem po krajach gdzie nie działa AC (a są takie w Europie) czy jadąc na wschód (planuję pojechać do Rosji, na Białoruś czy Ukrainę) nie martwię się czy go ukradną, bo marka ta jest na tyle egzotyczna co nieprzydatna złodziejom