
Technika - co niesie najbliższa przyszłość
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Totalna kicha. Przecież joystick jest tanim substytutem kierownicy w grach samochodowych 

Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Da sie sterowac palka radosci takze dosc duzymi albo szybkimi klamotami. Patrz lotnictwo, kwestia przyzwyczajenia.
Chociaz upalac miedzy drzewami wolalbym z kierownica.
Chociaz upalac miedzy drzewami wolalbym z kierownica.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
źuf pisze: Da sie sterowac palka radosci takze dosc duzymi albo szybkimi klamotami. Patrz lotnictwo, kwestia przyzwyczajenia.
Chociaz upalac miedzy drzewami wolalbym z kierownica.
A tam drzewami, nasi potrafili między płotami czy trzepakami tymi szybkimi klamotami wywijać i to jeszcze hamerykanckymi Mustangami, a one ponoć nie skręcają.

Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
źuf pisze: Patrz lotnictwo,
No proszę Cię, zapytaj entuzjastę lotnictwa(takiego co lubi latać ) co sądzi o dżojstiku


Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Zalezy jakim lataniu. Tak samo zalezy jakiej jezdzie. Patrzycie na joystick wylacznie jako ersatz kierownicy, podczas gdy filozofia sterowania moze byc inna. Tak jak roznia sie przetworniki DAC 16 czy 20 bitowe od 1 bitowych. Generuja to samo tylko inaczej. Tak jak napisalem, wole kieryke miedzy drzewami. Bo do tego jestem poki co przyzwyczajony. 

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
omg, czasami sobie myslę, żeby kupić ze dwa GT zakonserwować i mieć na starość jakieś auto a nie nowoczesną myśl techniczną.
Po cholere im joystick. Niech odrazu zrobią ekran dotykowy z automapą.
Po cholere im joystick. Niech odrazu zrobią ekran dotykowy z automapą.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Remek, to tak jak z religia
Uzywasz tego, czego uczono Cie od zawsze i myslisz ze to najlepsza rzecz zaraz po krojonym chlebie.

Uzywasz tego, czego uczono Cie od zawsze i myslisz ze to najlepsza rzecz zaraz po krojonym chlebie.

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Obawiam się, że tak za półtora pokolenia, przy zachowaniu dotychczasowego trendu w edukacji (dyplom dla każdego!) to automapa będzie dla większej części populacji zbyt skomplikowana.remek pisze: Niech odrazu zrobią ekran dotykowy z automapą.
Już kiedyś wróżyłem przyszłość: na desce rozdzielczej trzy-cztery duże guziki z opisami: 1. Kościół (rysunek księdza), 2. Praca (rysunek młotka, albo szklanki z kawą, dla inteligencji urzędniczej), 3. Sklep (rysunek flaszki), 4. Dom (rysunek baby z bachorami).
Wciskasz i jedziesz.
Tradycyjne samochody będą tak jak teraz konie - dla hobbystów, trzymane po to, żeby dla relaksu sobie pojeździć w zamkniętym ośrodku, w niedzielę.
A tak serio, to IMO dżojstik jest tylko kwestią przyzwyczajenia. Za jakiś czas okaże się, że da się nim znacznie precyzyjniej i szybciej sterować - a wtedy pojawią się wersje sportowe, zamszowe, z żółtym paskiem...

Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
WiS pisze: A tak serio, to IMO dżojstik jest tylko kwestią przyzwyczajenia. Za jakiś czas okaże się, że da się nim znacznie precyzyjniej i szybciej sterować - a wtedy pojawią się wersje sportowe, zamszowe, z żółtym paskiem...
eee to jest ta "trzecia prawda" . Sterowanie cyfrowe jest do dupy. Precyzyjniej jest zawsze kiedy masz jakieś bezpośrednie (nie po kablach) połączenie z częścią sterowaną :-P (cięgła i linki rulez)
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
co innego babranie się we flakach, a co innego rozkoszowanie prowadzeniem samochodu. Kiera rulez.WiS pisze: Lou. Powiedz to mikrochirurgom.![]()

Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Ja bym to podsumował tak:
No i inna rzecz: radocha z rozwiązań tradycyjnych.
r.
- prawdziwy, nie emulowany feedback
- brak zmiennego przełożenia -- powtarzalność w każdej sytuacji
- prostota i niezawodność rozwiązania mechanicznego
- precyzja sterowania (kilkaset stopni do ponad tysiąca stopni od końca do końca vs kilkadziesiąt stopni wychylenia)
Mikrochirurg najczęściej ma dużo czasu na spokojne, dokładne i precyzyjne przeprowadzenie zabiegu. Kierowca zaś musi bazować na odruchach, pamięci mięśniowej, etc.WiS pisze:Lou. Powiedz to mikrochirurgom.
No i inna rzecz: radocha z rozwiązań tradycyjnych.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
LouCyphre pisze: Sterowanie cyfrowe jest do dupy. Precyzyjniej jest zawsze kiedy masz jakieś bezpośrednie (nie po kablach) połączenie z częścią sterowaną :-P (cięgła i linki rulez)
Chyba raczysz żartować z tą precyzją? W lotnictwie to (linki, cięgna itp.) zostało już tylko w jakichś zabawkach dla entuzjastów.
W samochodach już dawno pedał gazu jest DBW (tak Twój Passat na 99% tez jest DBW). Hamulce DBW mial juz citroen. Reszta to kwestia czasu. A czy to dobrze? Ciężko odpowiedzieć, zależy co się chce uzyskac i co chcą uzyskac inzynierowie.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
ky pisze:
Mikrochirurg najczęściej ma dużo czasu na spokojne, dokładne i precyzyjne przeprowadzenie zabiegu.
Czy ja wiem, w dzisiejszych czasach już nawet battlefield surgery jest przeprowadzane zdalnie za pomocą robotów (boys tak mają) i chirurg ma krwawiącego pacjenta i tylko obraz video i manipulatory... no i kontakt z medykiem na miejscu który ma np. 6 miesięczny kurs za sobą ;) Czasem im się dość mocno spieszy a dają rade.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Azrael pisze: zostało już tylko w jakichś zabawkach dla entuzjastów.
LouCyphre pisze: zapytaj entuzjastę lotnictwa(takiego co lubi latać ) co sądzi o dżojstiku
Czytałeś ? A co z samolotami do akrobacji ? Nie miałem na myśli autobusów ani myśliwców.
P.S. Dżojstiki w pasażerach są względnie od niedawna. W nieco starszych konstrukcjach była hydraulika, która w połączeniu z normalnymi sterami dawała całkiem niezły feedback. Nadal większość dużych maszyn latających dzisiaj ma rozwiązanie tego typu. Dżojstik dla mnie to czyste fly by wire.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Jak dla mnie to mogłaby być sama klawiatura, bez joysticka. Grywało się w Colina na samych klawiszach i dawało radę 
Niech dadzą jeszcze każdemu trzy życia i będzie ok

Niech dadzą jeszcze każdemu trzy życia i będzie ok
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Spokojnie. Jak już wprowadzą te joysticki, to sobie będzie można też po usb201.0 podłączyć kierownicę. 

czarne jest piękne...
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Azrael pisze: W samochodach już dawno pedał gazu jest DBW
sie mi przypomniał jak kiedys na wyjeździe wakacyjnym w 125 P ME odpadł/pękł/ułamał sie pedał gazu


a w Zastawie 1100 ,to gaz oprócz nożnego był także w wersji ręcznej , fajne te linki były
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Eeeee. To Ty za mlody jestes, aby pamiętać, że wcześniejsze 125 także ten gadżet miały. W standardzie...esilon pisze: a w Zastawie 1100 ,to gaz oprócz nożnego był także w wersji ręcznej , fajne te linki były

Dolce far niente 

Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
LouCyphre pisze: A co z samolotami do akrobacji ?
No toż mówię zabawki dla entuzjastów, w Lotusie 7 też zostawią kierownicę.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
To tempomat był.FUX pisze:Eeeee. To Ty za mlody jestes, aby pamiętać, że wcześniejsze 125 także ten gadżet miały. W standardzie...esilon pisze: a w Zastawie 1100 ,to gaz oprócz nożnego był także w wersji ręcznej , fajne te linki były

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
A jakże - miałem takiego. Po lewej, obok ssania (btw., rewlacyjnie się patrzy, jak dzisiejsza młodzież wsiada do retro-auta z ręcznym ssaniem - i usiłuje nim jechać w chłodny poranekFUX pisze: wcześniejsze 125 także ten gadżet miały. W standardzie...

Ponieważ regularnie szlag trafiał mi wolne obroty, i silnik uwielbiał znienacka gasnąć po zdjęciu nogi z gazu - gadżet miał rangę "ratującego życie".
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Konto usunięte pisze: Jak dla mnie to mogłaby być sama klawiatura, bez joysticka. Grywało się w Colina na samych klawiszach i dawało radę
Niech dadzą jeszcze każdemu trzy życia i będzie ok


ky pisze: Mikrochirurg najczęściej ma dużo czasu na spokojne, dokładne i precyzyjne przeprowadzenie zabiegu. Kierowca zaś musi bazować na odruchach, pamięci mięśniowej, etc.
No i inna rzecz: radocha z rozwiązań tradycyjnych.
A myślisz, że taki chirurg się nie cieszy kiedy może własnoręcznie pochlastać delikwenta? Wiesz jak mu ten język lata za tą maską?

Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Świat motoryzacyjny idzie w małe pojemności silnika
http://www.roadlook.pl/technika/nowy-si ... 20-nm.html
Jest to pewnie wymuszone przez ekologię , coraz większe ceny ropy itp.
Ciekawe kiedy subaru pójdzie w tym kierunku ( jak na razie z 2.0 przeszli na 2,5
mitsu pozostało przy 2.0
ciekawe czym została podyktowana ta zmiana przez subaru
)
Z tego co czytałem audi w wersjach s4 i rs4 też z chodzi do mniejszej pojemności , chyba 2.0 lub 2.5
Ja osobiście mam wątpliwości co do trwałości tak małych silników i tak dużych mocy a ich oszczędność jest chyba policzona przy małych prędkościach ( 90 - 120 i to na autostradzie
)
Myślę ,ze współpraca z Toyotą doprowadzi do takich zmian

Jest to pewnie wymuszone przez ekologię , coraz większe ceny ropy itp.
Ciekawe kiedy subaru pójdzie w tym kierunku ( jak na razie z 2.0 przeszli na 2,5



Z tego co czytałem audi w wersjach s4 i rs4 też z chodzi do mniejszej pojemności , chyba 2.0 lub 2.5
Ja osobiście mam wątpliwości co do trwałości tak małych silników i tak dużych mocy a ich oszczędność jest chyba policzona przy małych prędkościach ( 90 - 120 i to na autostradzie

Myślę ,ze współpraca z Toyotą doprowadzi do takich zmian

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa