

Miejmy nadzieję, że ten inny będzie równie dobryKajetanowicz szykuje się do Rajdu Koszyc. Start Kajetana Kajetanowicza w Rajdzie Koszyc, ostatniej rundzie samochodowych Mistrzostw Polski, stał pod dużym znakiem zapytania. Samochód Kajetana Kajetanowicza, którego zgodność z homologacją została zakwestionowana po ubiegłotygodniowym Rajdzie Polski, nie będzie gotowy na Rajd Koszyc - ostatnią rundę mistrzostw Polski.
Pojazd obrońcy tytułu wciąż jest zaplombowany i czeka na rozpoczęcie kontroli przez delegata Międzynarodowej Federacji Samochodowej.
Rajd Koszyc, ostatnia runda samochodowych mistrzostw Polski, odbędzie się w dniach 14-16 października.Do tego czasu Kajetan Kajetanowicz zamierza przygotować inny samochód.
Na razie jeszcze info o wynikach badania nie ma, ale trzymajmy kciuki6 października poznamy ostateczne wyniki 68 Rajdu Polski. Wtedy specjalna komisja PZMot oceni zasadność protestu co do zgodności z regulaminem samochodu zwycięzcy rajdu Kajetana Kajetanowicza. Protest złożył jego rywal Michał Sołowow tuż po zakończeniu rajdu.
Rajd Polski zakończył się wygraną Kajetanowicza, który wyprzedził właśnie Michała Sołowowa. Jeśli okaże się, że oprotestowany samochód był niezgodny z regulaminem, Kajetanowicz straci zwycięstwo w Rajdzie Polski.
Bez względu na przebieg badania samochodu, Kajetan Kajetanowicz wystąpi w Rajdzie Koszyc, który kończy zmagania o mistrzostwo Polski. Rajd Koszyc odbędzie się pomiędzy 14 a 16 października.
zofija pisze: Na razie jeszcze info o wynikach badania nie ma, ale trzymajmy kciuki
Dlaczego nie? Regulamin jest jasny i dla wszystkich taki sam.burat pisze: mam nadzieję ,że jakimś niezgodnym z regulaminem nie będzie np. silniczek wycieraczek albo inna pierdoła![]()
No i? Auto jest zgodne z załącznikiem J i homologacją, bądź nie jest. Regulacje techniczne są znane wszystkim zainteresowanym, oraz takie same dla wszystkich teamów. Jeśli homologacja się zmienia, to, jak sądzę, podstawą będzie aktualna wersja na czas, w którym miały miejsce zawody.burat pisze: ky, bo to nie wpływa na czasy uzyskane przez kogokolwiek tylko jest tym co wszyscy nazywają "załatwianiem sprawy przy zielonym stoliku"
Piotruś S. też ma pecha04.10.2011
PZM utajnia sprawę Kajetanowicza
Polski Związek Motorowy zdecydował, że nie ujawni ani daty, ani miejsca badania technicznego samochodu Kajetana Kajetanowicza. Subaru Impreza po 68. Rajdzie Polski została zatrzymana po proteście zespołu Cersanit Rally Team. Nieoficjalnie wiemy, że komisja ma spotkać się w czwartek
Choć niespełna tydzień temu Polski Związek Motorowy udzielił nam odpowiedzi na pytania zadane w dotyczące zawieszenia wyników na 68. Rajdzie Polski, to teraz milczy. Decyzją Dyrektora Biura Sportu i Marketingu Arkadiusza Sąsary sprawa Sołowow kontra Kajetanowicz będzie teraz owiana tajemnicą.
I faktycznie tak jest. PZM nie zamierza udzielać żadnych informacji aż do czasu ponownego zebrania się Zespołu Sędziów Sportowych i wydania przez nich decyzji. Wtedy ma pojawić się komunikat prasowy. Kiedy? Nie wiadomo.
Nam udało się nieoficjalnie ustalić, że komisarz oddelegowany przez FIA do wyjaśnienia sprawy ma przyjechać do Warszawy w czwartek. Nie wiadomo jednak, ile czasu zajmie mu badanie i czy wszystkie czynności będzie mógł wykonać na miejscu.
Zespół nadal zablokowany
Od zakończenia 68. Rajdu Polski upłynął już ponad tydzień. Samochód Kajetana Kajetanowicza jest ciągle zablokowany do czasu ostatecznego zbadania go przez komisarzy FIA. Tym samym zespół Lotos Dynamic Rally Team jest unieruchomiony w pracach przygotowawczych do ostatniego rajdu w sezonie.
Podczas Rally Kosice, który rozpocznie się za niespełna 2 tygodnie na Słowacji, rozstrzygnie się kto zostanie Rajdowym Mistrzem Polski 2011. Na prestiżowy tytuł realne szanse mają Bryan Bouffier (lider klasyfikacji), Kajetan Kajetanowicz i Michał Sołowow.
Iwona Petryla
Devastating news
The Petter Solberg World Rally Team has received some devastating news about today’s result on Rallye de France Alsace. Petter has lost his third place and has been excluded from the results. The following quotation is taken from Citroën Racing Technologies official press release:
At post-race scrutineering, the Norwegian’s DS3 WRC was checked and found to be 4 kilos under the minimum weight. “Petter is very disappointed as he drove brilliantly to score his third podium finish of the season. It’s also a big disappointment for our team,” said Benoît Nogier, the Citroën Racing Technologies director. “Obviously, we thought that our car’s weight complied with the regulations. Our safety margin, identical to the one we apply all year, wasn’t enough.” It has been decided not to appeal against this decision.
I dodatkowo - źródło nieznane:Jak Autoklub dowiedział się nieoficjalnie, po czwartkowej kontroli podzespołów Imprezy Kajetana Kajetanowicza delegat techniczny FIA, Jerome Touquet zabrał do Genewy wirnik turbosprężarki i tłoczek hamulcowy. Zgodnie z homologacją, części powinny być metalowe. Podczas kontroli elementy samochodu nie reagowały na magnes i w Genewie nastąpi sprawdzenie materiału.
Touquet zamierza do poniedziałku wyjaśnić sprawę. Decyzja dotycząca oficjalnych wyników Rajdu Polski należy do ZSS, który przypuszczalnie wypowie się w trybie korespondencyjnym. W razie odstępstwa od homologacji, zespół sędziowski może nałożyć na załogę karę czasową, finansową lub wykluczyć ją z rajdu.
Jeżeli okaże się, że producent samochodu - Fuji Heavy Industries popełnił błąd w homologacji i nastąpi formalna wymiana korespondencji z FIA, wówczas sprawa może ciągnąć się tygodniami.
Mam nadzieję, że nie przezkadza Wam to moje wklejanie info...Dotarły do nas pierwsze informacje dotyczące badania kontrolnego samochodu Kajetana Kajetanowicza po Rajdzie Polski. Jérôme Toquet, wysłannik FIA z Genewy dokładnie przyjrzał się częściom Subaru Imprezy TMR. Wszystkie z nich są zbudowane zgodnie z homologacjami - do badań materiałowych zostały jednak zabrane wirnik turbiny, tłoczek hamulcowy oraz tłok silnika - i to ich materiał będzie werdyktem dla sprawy Dynamic Rally Team'u.
Po sprawdzeniu części (wynik badania powinien być znany na początku tygodnia) delegat przekaże raport Zespołowi Sędziów Sportowych Rajdu Polski, w składzie: przewodniczący Uwe Schmidt, członek Christian Calmes i członek Jarosław Noworól. Ich decyzja zapadnie w trybie korespondencyjnym.
Pewnie mechanik Kajtka mało zarabia , albo dostał opierdziel i podał ekipie Sołowowa taki cynk . Ot i cała sprawavibowit pisze: zofija, mnie zastanawia jak Sołowow się domyślił, że Kajtek może mieć tłoczek hamulcowy z dziwnego materiału
Piter 35 pisze: Pewnie mechanik Kajtka mało zarabia , albo dostał opierdziel i podał ekipie Sołowowa taki cynk . Ot i cała sprawa
ponoć szansa jest w granicach 5% - ot takie bagienko rajdowemały 5150 pisze:A jest szansa żeby Kajtkowi ten samochód oddać na ostatni rajd czy już pozamiatane
Chyba kiepskie szkoły kończyłem (w końcu nie jestem delegatem technicznym), ale ZTCW nie wszystkie metale reagują na magnes.zofija pisze:Wiem że trochę się bawię w Jackiego, ale pewnie nie każdy ma czas/ochotę szukać newsów![]()
Za autoklub.pl:
...Jak Autoklub dowiedział się nieoficjalnie, po czwartkowej kontroli podzespołów Imprezy Kajetana Kajetanowicza delegat techniczny FIA, Jerome Touquet zabrał do Genewy wirnik turbosprężarki i tłoczek hamulcowy. Zgodnie z homologacją, części powinny być metalowe. Podczas kontroli elementy samochodu nie reagowały na magnes i w Genewie nastąpi sprawdzenie materiału.
...