pytania z cyklu "dziwne"
Re: pytania z cyklu "dziwne"
FUX, ciekawy trop, jeszcze nie byłem w takim sklepie. thx
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Mam następujące dziwne pytanie, dotyczy Opla Frontera
Za wiki :
"Przeniesienie napędu
napęd na koła tylne
napęd przedni włączany podczas jazdy do 90km/h (w pełni automatyczny bieg wolny przednich kół)
mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu 40% z tyłu (LSD - Limited slip differential) czyli częściowa, automatyczna blokada mechanizmu różnicowego.
reduktor"
Czy to znaczy, że jak poruszam się z kosmiczną prędkością do 90 km/h, to automatycznie mam napęd 4x4, a jak powyżej to tylko na tył... czy coooo???
Nie rozumiem, co to znaczy "w pełni automatyczny bieg wolny"
No i czy reduktor działa na takiej samej zasadzie jak w Subaru?
Pomóżta!
Za wiki :
"Przeniesienie napędu
napęd na koła tylne
napęd przedni włączany podczas jazdy do 90km/h (w pełni automatyczny bieg wolny przednich kół)
mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu 40% z tyłu (LSD - Limited slip differential) czyli częściowa, automatyczna blokada mechanizmu różnicowego.
reduktor"
Czy to znaczy, że jak poruszam się z kosmiczną prędkością do 90 km/h, to automatycznie mam napęd 4x4, a jak powyżej to tylko na tył... czy coooo???

Nie rozumiem, co to znaczy "w pełni automatyczny bieg wolny"

No i czy reduktor działa na takiej samej zasadzie jak w Subaru?
Pomóżta!

Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć z kieliszkiem Chardonnay w jednej ręce,
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Z tego co mi wiadomo, Frontera (która tak na prawdę nazywa się Isuzu Wizard) ma pneumatycznie spinany przód, podobnie jak w Justy, i nie ma centralnego mechanizmu różnicowego.
Czyli dokładnie tak jak piszesz - do 90 kmh napęd 4x4, powyżej tylko tył - wtedy przednie koła są pneumatycznie "odpinane" od półosi (lub przedniego dyfra) i kręcą się tak samo jak koło w rowerze czy taczce - nie podłączone do niczego - i to jest ów "bieg wolny".
Reduktor działa w większości samochodów na podobnej zasadzie.
Czyli dokładnie tak jak piszesz - do 90 kmh napęd 4x4, powyżej tylko tył - wtedy przednie koła są pneumatycznie "odpinane" od półosi (lub przedniego dyfra) i kręcą się tak samo jak koło w rowerze czy taczce - nie podłączone do niczego - i to jest ów "bieg wolny".
Reduktor działa w większości samochodów na podobnej zasadzie.
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Bergen, dziękuję


A to wiesz...ekhm... nie dla wszystkich jest takie oczywisteBergen pisze: Reduktor działa w większości samochodów na podobnej zasadzie.


Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć z kieliszkiem Chardonnay w jednej ręce,
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Porównując znów do roweru - jeśli by przyjąć że skrzynia biegów to tylna przerzutka, to reduktor jest przednią przerzutką.
Re: pytania z cyklu "dziwne"
No czekaj czeeekajjj... nie zagmatwowywywuj
Czyli co? Jak jadę pow.90 km/h tylko na tyle, to mogę sobie zapiąć reduktor i mam 4x4?
I czy reduktor zapina się ot tak sobie, czy jakoś specjalnie? Ten samochód jest z automatyczną skrzynią biegów.

Czyli co? Jak jadę pow.90 km/h tylko na tyle, to mogę sobie zapiąć reduktor i mam 4x4?
I czy reduktor zapina się ot tak sobie, czy jakoś specjalnie? Ten samochód jest z automatyczną skrzynią biegów.
Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć z kieliszkiem Chardonnay w jednej ręce,
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Nieee, przednia przerzutka w rowerze nie sprawia że łańcuch nagle zaczyna napędzać koło z przodu
Reduktor powoduje zmniejszenie prędkości samochodu na korzyść siły z jaką może on ciągać ciężary czy się wspinać po górskich serpentynach
i nie ma nic wspólnego z ilością kół napędzanych.
W automatycznych skrzyniach z jakimi się spotkałem reduktor można było zapinać w każdej chwili przez przesunięcie wajchy w odpowiednie położenie. Ale niewykluczone że w tym wypadku trzeba będzie się zatrzymać, żeby go wrzucić - bo ma dodatkową dźwignię.

Reduktor powoduje zmniejszenie prędkości samochodu na korzyść siły z jaką może on ciągać ciężary czy się wspinać po górskich serpentynach

W automatycznych skrzyniach z jakimi się spotkałem reduktor można było zapinać w każdej chwili przez przesunięcie wajchy w odpowiednie położenie. Ale niewykluczone że w tym wypadku trzeba będzie się zatrzymać, żeby go wrzucić - bo ma dodatkową dźwignię.
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Nie?Bergen pisze: Nieee, przednia przerzutka w rowerze nie sprawia że łańcuch nagle zaczyna napędzać koło z przodu![]()

Tak to miałam w SubaruBergen pisze: Reduktor powoduje zmniejszenie prędkości samochodu na korzyść siły z jaką może on ciągać ciężary czy się wspinać po górskich serpentynachi nie ma nic wspólnego z ilością kół napędzanych.


Dzięki

Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć z kieliszkiem Chardonnay w jednej ręce,
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
Re: pytania z cyklu "dziwne"
następne:
pytanie chyba do Fuxa
jutro muszę przejechać z Wałbrzycha do Poznania (Komorniki)
o 10 wyjazd z Wałbrzycha, czy na 14 mam szansę?
trasę do Rawicza znam, ale potem jak jechać?
Gostyń-Śrem czy Leszno-Kościan?
Andrzeju ?
pytanie chyba do Fuxa
jutro muszę przejechać z Wałbrzycha do Poznania (Komorniki)
o 10 wyjazd z Wałbrzycha, czy na 14 mam szansę?
trasę do Rawicza znam, ale potem jak jechać?
Gostyń-Śrem czy Leszno-Kościan?
Andrzeju ?

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Dlaczego?brownnoise pisze:Ale obawiam się, że będzie zrozumiałe tylko dla osób, które mają jakiekolwiek pojęcie o rowerach górskich... :)

Re: pytania z cyklu "dziwne"
Z Rawicza via Leszno w niedzielę 1,5h z hamowaniem przed foto.
Załadowane na 99% Załęcze, Golina, Kaczkowo x 2, Augustowo, Lipno.
Chyba, że będzie poniżej 10 to ponoć mogą pofikać.
Na wylocie na TIRy nie jadą, to luzik.
Załadowane na 99% Załęcze, Golina, Kaczkowo x 2, Augustowo, Lipno.
Chyba, że będzie poniżej 10 to ponoć mogą pofikać.
Na wylocie na TIRy nie jadą, to luzik.
Dolce far niente 

Re: pytania z cyklu "dziwne"
jakbym miał - z przeproszeniem - dedukować, to by mi wyszło, że z powodu, że inne niż górskie rowery nie mają przerzutki z przodu.jarmaj pisze:Dlaczego?


ja zazwyczaj mówię o reduktorze "dodatkowa skrzynia biegów".
Doxa, reduktor zazwyczaj trzeba włączać ("zapinać") ręcznie. tak jak w Subaru.
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Doxa,Doxa pisze: Czy to znaczy, że jak poruszam się z kosmiczną prędkością do 90 km/h, to automatycznie mam napęd 4x4, a jak powyżej to tylko na tył... czy coooo???![]()
Nie rozumiem, co to znaczy "w pełni automatyczny bieg wolny"![]()
No i czy reduktor działa na takiej samej zasadzie jak w Subaru?
Pomóżta!
jest inaczej niż to rozumiesz.
W normalnych warunkach drogowych Opel Frontera jest samochodem rwd (w napędem na tył).
Dołączanie napędu na przód działa na sztywno, poprzez zblokowanie sprzęgiełek w piastach przednich kół.
To jest całkiem popularne rozwiązanie w autach terenowych, np. Jeep Wranger.
Tego typu napęd 4x4 należy włączać tylko do jazdy w trudnym terenie, np. w błocie, śniegu, itd... to znaczy wtedy kiedy auto w normalnym trybie (rwd) nie chce jechać.
Jazda w innych warunkach, gdy przyczepność jest lepsza, z włączonym napędem 4x4 jest niszcząca dla układu napędowego, oraz po prostu niebezpieczna. Dlatego jest jeszcze dodatkowe ostrzeżenie, żeby nie jeździć w tym trybie z prędkościami ponad 90km/h, nawet po śliskim. Bo gdy będziesz skręcać, auto będzie bardzo podsterowne i przy większej prędkości jest spora szansa, ze skończy się to wypadkiem.
Czyli generalnie, najlepiej w ogóle nie eksperymentuj z tym napędem 4x4, jeśli nie ugrzęźniesz gdzieś.
Reduktor to co innego.
Możesz go włączać w każdych warunkach, gdy chcesz, żeby auto mocniej ciągnęło. Np. jeśli zapniesz do niego ciężką przyczepę.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Rowery szosowe miały przerzutkę z przodu na baaaardzo długo przed pojawieniem się obecnej mody na rowery górskie.damaz pisze:jakbym miał - z przeproszeniem - dedukować, to by mi wyszło, że z powodu, że inne niż górskie rowery nie mają przerzutki z przodu.

Obecnie też jest to powszechne. To tak jakby powiedzieć, że skrzynia biegów to coś, co jedynie występuje w terenówkach

Stąd moje pytanie

-
zino
- 4 gwiazdki
- Auto: FWD A4 + RWD TRX450R + AWD Forester 2,5 XT AT MY2007
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: pytania z cyklu "dziwne"
co ciekawego można przywieźć ze Szwajcarii
nie chodzi o auto
nie chodzi też o czekoladę
jakie specjały do zjedzenia
można znaleźć

nie chodzi o auto

nie chodzi też o czekoladę

jakie specjały do zjedzenia

Re: pytania z cyklu "dziwne"
Sery?zino pisze: nie chodzi też o czekoladę
jakie specjały do zjedzeniamożna znaleźć
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Pszczółki moje kochane,
Polećcie jakiś fajny program do rozliczania PITów proszę.
Polećcie jakiś fajny program do rozliczania PITów proszę.
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Bergen, a przez internet sie nie rozliczasz 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: pytania z cyklu "dziwne"
Bergen, ja tam od lat używam kolejnych wersji IPS, np. stąd http://pit.dobry.pl
'Wierność' daje ten plus, że importuję sobie co roku dane, więc nie muszę wklepywać adresów, nipów itd.
Działa, do US nie musiałem się od lat fatygować, więc albo nie sprawdzali, albo nie znaleźli błędów (albo znaleźli ale na moją niekorzyść). No dobra, raz musiałem, bo podpisu zapomniałem
.
Przez internet nie próbowałem, znajomek jakoś się tam rozlicza i nie narzeka.
'Wierność' daje ten plus, że importuję sobie co roku dane, więc nie muszę wklepywać adresów, nipów itd.
Działa, do US nie musiałem się od lat fatygować, więc albo nie sprawdzali, albo nie znaleźli błędów (albo znaleźli ale na moją niekorzyść). No dobra, raz musiałem, bo podpisu zapomniałem

Przez internet nie próbowałem, znajomek jakoś się tam rozlicza i nie narzeka.
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Kiedy ostatni raz się tym interesowałem, dawno temu, to trzeba było jechać do skarbowego i wypełniać jakiś papier żeby móc się rozliczać przez Sieć. Ale teraz widzę że się pozmieniało...burat pisze: Bergen, a przez internet sie nie rozliczasz![]()
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Bergen, teraz nic nie trzeba twoim podpisem jest dochód z zeszłego roku i wsio a wypełniasz jak w normalnym programie.
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: pytania z cyklu "dziwne"
Bergen, http://www.e-deklaracje.gov.pl/
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae