Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 7 lis 2010, o 13:59

Azrael pisze: Silnik jest OK tylko słabawy, jeździłem natomiast tym w budzie Forka który jest kompletnie do dupy.
1) którymi dieslami poza forkiem jeździłeś?
2) "słabawy" względem jakiego punktu odniesienia - mocnych turbobenzyn, którymi też jeździsz (to oczywiste), innych klekotów o podobnych parametrach "papierowych" (jeśli tak, to których?), czy jeszcze czegoś innego?
Pytam ze zdziwieniem, bo jakoś dotychczas dynamikę wymieniano raczej wśród zalet subaru diesel...



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 7 lis 2010, o 14:30

WiS pisze: 1) którymi dieslami poza forkiem jeździłeś?

Jechałem kawałek Legacy i Imprezą ale nie miałem okazji pojeździć więcej.
WiS pisze: 2) "słabawy" względem jakiego punktu odniesienia - mocnych turbobenzyn, którymi też jeździsz (to oczywiste), innych klekotów o podobnych parametrach "papierowych" (jeśli tak, to których?), czy jeszcze czegoś innego?
Pytam ze zdziwieniem, bo jakoś dotychczas dynamikę wymieniano raczej wśród zalet subaru diesel...

Słabawy w porównaniu do innych marek o zblizonej pojemności, oraz w stosunku do tego czego oczekiwałoby się odnośnie osiągów auta tej klasy.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 7 lis 2010, o 15:21

Powiem tak.
Subiektywne odczucia, przy trzymaniu pedalu w podłodze, są bardziej sympatyczne, niz w 2.0 Forku, gdzie papierowo powinno być lepiej..
Dolce far niente ;-)

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 7 lis 2010, o 15:26

Jechałem nowym forkiem 2.0 benzyna i powiem tak :arrow: zawieszenie to po prostu dramat , jest tak okrutnie miękki , na zakrętach się okrutnie przechyla , gdybym nie prowadził to pewnie bym się porzygał :mrgreen:
W gnojowniku jest pewnie top samo :-/

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 7 lis 2010, o 15:30

Piter 35, polecasz czołg, jak mniemam... :mrgreen:
Dolce far niente ;-)

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 7 lis 2010, o 16:49

Piter 35 pisze: gdybym nie prowadził to pewnie bym się porzyga
na paintball jechałeś i się nie porzygałeś :razz:

a co śmieszniejsze, wtedy jak przyjechał FUX, a myśmy akurat wrócili z paintballa, i wsiadłem do niego na przejażdzkę do czołgu, to wysiadałem z ulgą, że się powstrzymałem od pawiania
ale to akurat dlatego, że on przez kamulce wielkości piłek do kosza jechał 50km/h

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 7 lis 2010, o 21:32

j33mbo pisze: na paintball jechałeś i się nie porzygałeś
To dzięki temu iż Twoja Małżonka prowadziła delikatnie i płynnie :idea: , pewnie jak Ty byś poszedł to paw jak nic :mrgreen:

A z drugiej strony myślałem o tej krwi co miała zaraz spłynąć w lesie w partyzanckiej potyczce :giggle:

Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 7 lis 2010, o 21:37

Piter 35, no i pewnie używałeś dużo aviomarinu...którym Cie częstował lukwol (on zażyły dwie tabletki więcej) :mrgreen:
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 7 lis 2010, o 21:42

j33mbo, czas zmienić forka na lepsiejsi sprzęt... ;-)
Dolce far niente ;-)

Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 7 lis 2010, o 21:52

Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

pamejudd
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tue
Auto: Longinus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 8 lis 2010, o 04:33

FUX: co wy macie z tym zapierdzielaniem po wertepach? Moj brat swoim patrolem tez jakies kosmiczne predkosci osiaga...



A ja sie Szczypiorem boje przez "spiacych policjantow" przejezdzac z wieksza predkoscia, zeby mi zeby nie popekaly :-/

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 08:08

Sprzęt daje radę... :thumb:
Nie zawsze naginam po dziurach...
Dolce far niente ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 08:32

WiS pisze:
Azrael pisze: odkupisz jak stwierdzę ze kupa i wolę Skodę? ;)
Jak będzie tani - to ja odkupię, a w zamian załatwię Ci dobrą zniżkę na RSa :mrgreen: - chcesz?


Pojeździłem wczoraj bocznymi drogami z zakrętami naszą firmową Octavią - porażka to zawieszenie w Skodzie :( Cały misterny plan do d....

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 14:09

So What! pisze: Po prostu uważam, że jeżeli samochód jest na gwarancji to wszelkie usterki niedotyczące materiałów eksploatacyjnych i niespowodowane niewłaściwym użytkowaniem samochodu powinny być naprawiane na gwarancji. Jeżeli więc w takich okolicznościach padnie koło dwumasowe, to po prostu nie rozumiem, dlaczego miałbym płacić za naprawę/wymianę z własnej kieszeni, niezależnie od tego, czy mnie na to stać, czy nie.
Problem w tym, że wg SIPu sprzęgło i koło dwumasowe to elementy eksploatacyjne :wall:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 14:14

eMTi pisze: Problem w tym, że wg SIPu sprzęgło i koło dwumasowe to elementy eksploatacyjne :wall:
Donoszą jaskółki, że to akurat zależy od stopnia zdeterminowania klienta ;-)

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 19:41

Azrael pisze: Pojeździłem wczoraj bocznymi drogami z zakrętami naszą firmową Octavią - porażka to zawieszenie w Skodzie :( Cały misterny plan do d....
No zaraz, to Ty w końcu chcesz auto do upalania po wiejskich zakrętach - czy dupowóz do komfortowego, bezstresowego i niedrogiego przemieszczenia Cię z Warszawy do Katowic, ewentualnie przez Madryt, Amsterdam i Suwałki, bez bólu pleców i z masażem uszu Mozartem?
IMHO do tego drugiego celu Octavia (ale ta aktualna, nie starsze wersje!) jest jednym z najlepszych aut w swojej klasie, także zawieszeniowo.
Natomiast jeśli coś ma być do obu zadań na raz - to sorry, nie za te pieniądze ;-)
Azrael pisze: Słabawy w porównaniu do innych marek o zblizonej pojemności,
Które diesle o zbliżonej pojemności uważasz za bardziej dynamiczne?

I powtórzę swoje pytanie, które chyba umknęło w ogólnej paplaninie - co tutejsi eksperci techniczni na temat koncepcji babu, że głównym winnym problemów z ruszaniem subaru dieslem jest jego lekki korbowód?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 19:49

WiS pisze: No zaraz, to Ty w końcu chcesz auto do upalania po wiejskich zakrętach - czy dupowóz do komfortowego, bezstresowego i niedrogiego przemieszczenia Cię z Warszawy do Katowic, ewentualnie przez Madryt, Amsterdam i Suwałki, bez bólu pleców i z masażem uszu Mozartem?
IMHO do tego drugiego celu Octavia (ale ta aktualna, nie starsze wersje!) jest jednym z najlepszych aut w swojej klasie, także zawieszeniowo.
Natomiast jeśli coś ma być do obu zadań na raz - to sorry, nie za te pieniądze ;-)

Ja chcę coś pomiędzy, niestety Skoda jest zbyt niepewna w prowadzeniu jak jest nierówno, jak nie będę zmuszony to będę unikał. (Octavię mamy najnowszą, zeszłoroczną w firmie). Sądzę że winne są tylko amortyzatory, ale nie będę grzebał w nowym aucie na pewno.
WiS pisze: Które diesle o zbliżonej pojemności uważasz za bardziej dynamiczne?

BMW, VAG.
WiS pisze: I powtórzę swoje pytanie, które chyba umknęło w ogólnej paplaninie - co tutejsi eksperci techniczni na temat koncepcji babu, że głównym winnym problemów z ruszaniem subaru dieslem jest jego lekki korbowód?

Nie wydaje mi się, ja nie zauważyłęm problemu z resztą, musiałbym więcej pojeździć. Ogólnie wspólczesnymi dieslami się ciężko rusza, w VAG w zasadzie nie da się bez palenia sprzęgła za każdym razem.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 20:06

Azrael pisze: niestety Skoda jest zbyt niepewna w prowadzeniu jak jest nierówno,
...a podobno dobry pilot i na drzwiach od stodoły... :whistle: ;-)
Azrael pisze: BMW, VAG.
BMW zgoda, ale VAG-owski? To mnie zaskoczyłeś - aż się chyba wreszcie machnę do jakiegoś salonu (incognito 8-)), wezmę dyszla subaru i sam porównam :roll:
Azrael pisze: Ogólnie wspólczesnymi dieslami się ciężko rusza, w VAG w zasadzie nie da się bez palenia sprzęgła za każdym razem.
Octavią z tegorocznym softem się da - a rrosiak umiał nawet tą z poprzednim :evilgrin:

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 20:27

WiS pisze: I powtórzę swoje pytanie, które chyba umknęło w ogólnej paplaninie - co tutejsi eksperci techniczni na temat koncepcji babu, że głównym winnym problemów z ruszaniem subaru dieslem jest jego lekki korbowód?
Myślę, że to BS: koła dwumasowe są na tyle ciężkie, że trudno mówić o małym momencie bezwładności układu korbowego.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 102 razy
Polubione posty: 168 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 20:38

BMW, VAG.
Tyle ,że diesel 2,0 BMW ma prawie 180 koników no i jeszcze dochodzi spora różnica w cenie przy podobnym wyposarzeniu

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 21:03

danikl pisze:
BMW, VAG.
Tyle ,że diesel 2,0 BMW ma prawie 180 koników no i jeszcze dochodzi spora różnica w cenie przy podobnym wyposarzeniu
Co ma niebagatelny wpływ na osiągi. :cofee:
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

babu
0 gwiazdek
Auto: Frk+Obk
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 21:08

WiS pisze:
I powtórzę swoje pytanie, które chyba umknęło w ogólnej paplaninie - co tutejsi eksperci techniczni na temat koncepcji babu, że głównym winnym problemów z ruszaniem subaru dieslem jest jego lekki korbowód?

W życiu bym nie powiedział, ze jest winnym raczej, że dzięki niewielkiej bezwładności łatwiej go wkręcić na na wysokie obroty, czasem zbyt wysokiej i tym samym równie łatwo go zatrzymać nieumiejętnie operując sprzęgłem.
Również chętnie poczytam opinie ekspertów technicznych.
Azrael pisze: Słabawy w porównaniu do innych marek o zblizonej pojemności, oraz w stosunku do tego czego oczekiwałoby się odnośnie osiągów auta tej klasy.
A tu się z kolegą nie zgodzę(nie znam najnowszej dwólitrówki BMW), chociaż trzeba go wyżej pokręcić ale to mi się akurat podoba. A co do klasy Middle class family estate
P.S.
nie miałbym nic na poprzek żeby był mocniejszy

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 21:18

WiS pisze:
...a podobno dobry pilot i na drzwiach od stodoły... :whistle: ;-)


Ale co to ma do rzeczy? Zgubiłem pewnie wczoraj w trasie kilka dobrych fur Skodą 105KM, co nie znaczy że się czuję dobrze za kierownicą jadąc szybciej tym.
WiS pisze: BMW zgoda, ale VAG-owski? To mnie zaskoczyłeś - aż się chyba wreszcie machnę do jakiegoś salonu (incognito 8-)), wezmę dyszla subaru i sam porównam :roll:

Te VAG które kojarzę zdecydowanie. Mowa oczywiście o najnowszych konstrukcjach. BMW ma bodajże 184KM w aktulnej wersji więc jakby w innej lidze chodzi - jak Subaru po chipie.
WiS pisze: Octavią z tegorocznym softem się da - a rrosiak umiał nawet tą z poprzednim :evilgrin:

Dynamicznie? Nie bardzo, najmniejszy spadek obrotów przy ruszaniu powoduje zgaśnięcie. Aczkolwiek z ciekawości sprawdę sobie w wolnej chwili czy jest update do naszej Octavii (chociaż prędzej ją zachipujemy po prostu).
ky pisze: Myślę, że to BS: koła dwumasowe są na tyle ciężkie, że trudno mówić o małym momencie bezwładności układu korbowego.

Też mi się tak wydaje.
danikl pisze: Tyle ,że diesel 2,0 BMW ma prawie 180 koników

AFAIR już mają ponad 180.

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 8 lis 2010, o 22:23

Azrael pisze: Dynamicznie? Nie bardzo, najmniejszy spadek obrotów przy ruszaniu powoduje zgaśnięcie.

Pierwsze kilka ruszeń, dopóki pamiętałem, że to MT i w dodatku diesel były bezproblemowe, aczkolwiek kapelusznicze. Kiedy zapomniałem czym jadę to zgasł mi podczas ruszania spod świateł. Gdy pojawiła się potrzeba dynamicznego włączenia się do ruchu z podporządkowanej (pamiętałem czym jadę :mrgreen: ) to był delikatny pisk opon, ale ruszył dość żwawo. Przypalenia sprzęgła raczej nie było.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

babu
0 gwiazdek
Auto: Frk+Obk
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 9 lis 2010, o 00:04

ky pisze: Myślę, że to BS: koła dwumasowe są na tyle ciężkie, że trudno mówić o małym momencie bezwładności układu korbowego.
Może to BS może TMS, zwróć uwagę, że koła zamachowe mają wszystkie auta a to jest naprawdę lekki motor nie tylko ze względu na aluminiowy blok

ODPOWIEDZ