Forester - poziom halasu w środku

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 5 wrz 2011, o 22:05

Chloru, damaź pisał o wysokim i wąskim aucie. Moje takie jest. :-p Dwa, żartu nie rozpoznasz nawet jak Cię kopnie w... wyjmij tE miotłę wreszcie :!:



Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 5 wrz 2011, o 23:33

Witek, pisał też o teorii skręcania. Jesteś przekorne dziecko to powinieneś wbrew temu co napisał poszukać i poczytać. ;-)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 6 wrz 2011, o 10:42

wymądrzania ciąg dalszy.
ćwieka mi zabiliście i zamiast zapomnieć, to eksperyment już w drodze do pracy wykonałem. prawe tylne koło - siup na krawężnik. ok 10cm. ugło się. a jakże. ale koło. buda nie bardzo. klapa zamknęła się, jak zawsze.

i teraz wymądrzanie:
stanąłem trochę z boku, popatrzyłem, pomyślałem i zrozumiałem, dlaczego do tej pory nie stwierdziłem problemów z zamykaniem klapy. powód jest, mianowicie, taki: żeby skręcić budę, to trzeba wjechać nie na krawężnik tylko na jakiś spory wertep. i w dodatku krzywo (jednym kołem). a potem w takiej pozycji pojazd porzucić. ja po prostu tak nie traktuję samochodów*. BO TO JEST BARBARZYŃSTWO. poważnie. w miejscu, w którym samochód - de facto - wisi na trzech kołach w życiu bym nie zaparkował.
:whistle:





* i nie wyjeżdżać mi tu z żadnymi Pająkami. Pająk ma ramę, więc ma w du... w wydechu takie stawanie.
:-)

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 6 wrz 2011, o 10:50

damaz pisze: ćwieka mi zabiliście i zamiast zapomnieć, to eksperyment już w drodze do pracy wykonałem. prawe tylne koło - siup na krawężnik. ok 10cm. ugło się. a jakże. ale koło. buda nie bardzo. klapa zamknęła się, jak zawsze.
Czy widać różnicę, jak wjedziesz przednim kołem na krawężnik?

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 6 wrz 2011, o 10:55

So What!, a Ty kiedy przetestujesz swojego wieloryba :idea:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 6 wrz 2011, o 10:55

zachęcony eksperymentami Szanownego Poprzednika przeprowadziłem eksperymenty w dwóch osiach pojazdu sportowego Wiśnia. Wzdłużnej i poprzecznej.
Samochód sportowy został ustawiony tak, że był nachylony pod kątem około ileś stopni. Na oko.

Badanie polegało na otwieraniu po kolei wszystkich drzwi, nie wszystkich naraz jednak, gdyż 10 lat dla budy to nie mało i mogło skutkować natychmiastowym zapadnięciem podłogi.

Podczas badania dla osi wzdłużnej stwierdzono, że do zamknięcia drzwi pod górkę należy przyłożyć o wiele większą siłę niż dla tych naprzeciwległych. Za to przy osi poprzecznej przodem w dół drzwi otwierają się zdecydowanie łatwiej niż zamykają.

Wniosek wysuwa się jeden. Buda jest bardzo sztywna, gdyż drzwi za każdym razem się zamknęły, natomiast na ruch drzwi wpływa grawitacja :?

Przy okazji zaobserwowano, że zbyt mocne i zamaszyste otwieranie klapy bagażnika, ćwiczy refleks właściciela.

:mrgreen:

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 6 wrz 2011, o 11:05

So What! pisze: Czy widać różnicę, jak wjedziesz przednim kołem na krawężnik?
no to ja jednak poproszę ten program testów. z rozpiską, które koło na jaką wysokość, ile tych wysokości, czy parami, czy tylko z lewej, czy po przekątnej, jaka kolejność i ile prób do opracowania statystyki i powtarzalności :x


:mrgreen:

Szymon, w drodze do pracy byłem. (że w pracy akurat mam okres młócenia cpu (gapię się jak megabajty mi przyrastają), to insza inszość). jakoś nie myślałem o wielkim manewrowaniu.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 6 wrz 2011, o 11:51

Piter 35 pisze: So What!, a Ty kiedy przetestujesz swojego wieloryba :idea:
Jak założę rozpórki ;-)
Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że wjechanie przednim kołem na krawężnik nie ma zauważalnego wpływu na siłę, jakiej trzeba użyć do zamknięcia drzwi. Minimalną różnicę odnotowałem w przypadku klapy bagażnika.

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 6 wrz 2011, o 13:20

W WRXie z dużym skrzydłem po wyprzedzaniu tyłem tylna klapa się nie chce zamykać. Pewnie chodzi o cx, powierzchnię i opór powietrza, które odkształcają blachę. Myślę, że to jest tak złożony temat, że rozwinąć go może jedynie damaź. Natomiast Remek może przeprowadzić testy, czy tak samo się dzieje w WRXie z naleśnikiem. :mrgreen:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 6 wrz 2011, o 14:00

Witek pisze: Natomiast Remek może przeprowadzić testy, czy tak samo się dzieje w WRXie z naleśnikiem.
w WRX z naleśnikiem stwierdzono, że benzynę lać i olej zmieniać na czas.

I pierdnąć w oponkę czasami, przy okazji sprawdzając głębokość bieżnika, wtedy dziać się tak nie powinno. W sensie wyprzedzanie tyłem nieprowokowane nie następuje. :mrgreen:

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 6 wrz 2011, o 21:40

dosyć. nie chcę słyszeć o tylnej klapie. musiałem, cholera, rampę znaleźć.

a buda się skręca jak zawieszenie przestaje wybierać. w przypadku mojego leśnika oznacza to ok. 200 mm różnicy między jednym z kół z przodu a całą resztą (kół). powóz stoi wonczas po prostu krzywo.

owad
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester - poziom halasu w środku

Post 18 wrz 2011, o 17:18

A jednak znalazlem kilka watkow odnosnie klapy. Najczesciej pomagala regulacja zamka, czyli wiekszy docisk klapy. Jak u mnie bedzie? Zobaczymy

ODPOWIEDZ