W VAGowskich silnikach dwumasy też były i pewnie są problemem, tylko że tu ja nie zauważyłam takich szopek jak w Subaru przy wymianie gwarancyjnej.
Dieslem Subaru nie jeździłam, a VAGowskim 2,0 TDI 140 KM 6MT owszem i to całkiem długo. I
nigdy! nie miałam problemu z ruszaniem - ani na suchym, ani na śliskim, ani w kopnym śniegu. One po prostu nie znoszą półsprzęgła i jak się trzeba było wykopać ze śniegu, to proszę bardzo - sprzęgło załapało, to je puść i wyjeżdżaj samym gazem. Przy używaniu (nie nadużywaniu) półsprzęgła szybkie jego zjaranie murowane. Rekordzistce udało się (w VAGu) w 1800 km (wymiany na gwarancji oczywiście nie było

). ESP to to co prawda nie miało, jedynie TCS, które było wyłączalne i nie muliło. Wtedy nawet hiszpańska precyzja chciała jeździć bokiem bez problemu. Jedyny "problem" to elektroniczna przepustnica, która wie lepiej od kierowcy i przy wciśnięciu hamulca automatycznie się zamyka
A co do wymian gwarancyjnych sprzegła/dwumasy (i turbiny też, bo lubiły sobie padać), to panowie z ASO przy którymś przeglądzie sprawdzili kiedy się kończy gwarancja. Aaaa... w lutym... to zapraszamy w styczniu, sprawdzimy sprzęgło, koło zamachowe, turbinę i jeśli tylko cokolwiek będzie nie tak, to wymienimy w ramach gwarancji. Z pocałowaniem ręki. Ksenony parują? TTTM.

Były już jeden wymieniay w ramach gwarancji? Nie ma problemu, zrobimy zdjęcia i wyślemy do centrali. Za tydzień telefon, zapraszamy na wymianę reflektorów, już czekają.
I w VAGowskich też padały sprzęgła/dwumasy, tylko tam potrafili odróżnić brak umiejętności kierowcy od ew. wad tych elementów, a jak było na pograniczu to najczęściej rozstrzygali na korzyść Klienta. Być może dlatego nie było o tym tak głośno. W moim aucie nie trzeba było nic wymieniać po prawie 60 kkm i już po zakończeniu gwarancji. Później je sprzedałam, więc nie wiem co dalej.
Wydaje mi się, że skoro jednym użytkownikom w Subaru padają a innym (na normalnym sofcie) nie, to jednak coś nie do końca nie jest ok nie tylko ze sprzęgłami/dwumasami, ale z kierowcami też. Chyba tak jak WiS zasugerował udam się do jakiegoś salonu na jazdę testową Subaru dieslem...
