Auto dla dziada
Re: Auto dla dziada
Niestety, drogi gregskorzu nie jeżdże trzy razy w roku, a szkoda. Szkoda, szkoda... Wtedy bym kupił małego odrzutowca z pilotem i latał swoim do Innsbrucku. A tak, to mi się nie krakuluje.
Co więcej, czasem kuszą inne miejscowości.
Co więcej, czasem kuszą inne miejscowości.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Auto dla dziada
A ja ostatnio jechałem Kraków-Frankfurt-Kraków za pomocą wozu 740d i wiem, że SUV na trasie to pomylony pomysł (trzy tygodnie wcześniej jechałem do Berlina X5-ką).
Zresztą - jakie są plusy SUVów?
Zresztą - jakie są plusy SUVów?


411KM @ 575Nm
Re: Auto dla dziada
owoc666, bo X 5 to złe i głosne auto jest.
Zreszta bimedablju nie ma żadnego dopieszczonego pod względem hałasu suwa.
No za mało od land rowera i jaga przechwycili.
Ale na autostradę to plaskacz jest ok.
Pod górkę robi się jak trochę śniegu spadnie, zwłaszcza pod górkę.
Suw to zło. Duże, ciężkie, trudno parkować w mieście.
Na wsi to raj. Nawet we forku dopóki brzuchem na zaspie sie nie powiesi. Wtedy łopata...
Zreszta bimedablju nie ma żadnego dopieszczonego pod względem hałasu suwa.
No za mało od land rowera i jaga przechwycili.
Ale na autostradę to plaskacz jest ok.
Pod górkę robi się jak trochę śniegu spadnie, zwłaszcza pod górkę.

Suw to zło. Duże, ciężkie, trudno parkować w mieście.
Na wsi to raj. Nawet we forku dopóki brzuchem na zaspie sie nie powiesi. Wtedy łopata...

Re: Auto dla dziada
owoc666 pisze: Zresztą - jakie są plusy SUVów?
jeden jedyny na płaskiej drodze : lepsza widoczność bo wyżej i tyle
a, wsiadanie łatwiejsze dla dziadów
Re: Auto dla dziada




jeździłem plaskatą wersją, dramtatycznie kiepsko się prowadzi więc wyobrażam sobie co będzie na szczudłach , a takie ładne auto
Re: Auto dla dziada
Mam super ofertę na V70. Ale super że gacie spadają.
Biorę na próbę, boję się, że jest jak esilon pisze. Słyszałem, że hamulce są jak dawniej w WRX
Biorę na próbę, boję się, że jest jak esilon pisze. Słyszałem, że hamulce są jak dawniej w WRX
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
- Rommel
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
- Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Auto dla dziada
Arno, bierz XC 70 - moje marzenie niegdyś. Ale słyszałem że napęd gorszy niż w Subaruru ;]
Plusy SUVów - kazdy krawężnik Twój! A emeryt chce mieć jak najbliżej ;]
Plusy SUVów - kazdy krawężnik Twój! A emeryt chce mieć jak najbliżej ;]
"Non homo sed vero mentula magna minax."
Re: Auto dla dziada
do krawężnikaRommel pisze:kazdy krawężnik Twój! A emeryt chce mieć jak najbliżej ;]

"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Auto dla dziada
No to jest największa zaleta :) Brak problemów z pokonaniem drobnych przeszkód :)
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Auto dla dziada
XC70 jest fajny, ale to nie jest auto, które choćby ociera się o trakcję subaru. Generalnie wygodne bujadło wozidło. Jako auto służbowe - super, prywatnie bym raczej nie zakupił.Rommel pisze:Arno, bierz XC 70 - moje marzenie niegdyś. Ale słyszałem że napęd gorszy niż w Subaruru ;]
Plusy SUVów - kazdy krawężnik Twój! A emeryt chce mieć jak najbliżej ;]
- Rommel
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
- Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Auto dla dziada
Zawsze mi się wydawało że to szczyt marzeń, a takie marki jak Subaru, Audi, etc nie równają się do Volvo. Taka opinia po prostu mi się o uszy pare razy obija ;]
Będę miał okazję niedługo takim 500 kilosów zrobić(jako jedyny niepijący z towarzycha najlepszy na kierowce) to się przekonam. Może się z tyłu nie porzygają
Będę miał okazję niedługo takim 500 kilosów zrobić(jako jedyny niepijący z towarzycha najlepszy na kierowce) to się przekonam. Może się z tyłu nie porzygają

"Non homo sed vero mentula magna minax."
Re: Auto dla dziada
Volvo ma Haldex.
To po pierwsze, poza tym ma napęd na przód i dziko wielki promień skrętu. Rommel wypróbuj koniecznie Hamulce!!!
XC70 nie biorę pod uwagę w ogóle.
Jeśli któryś to V70.
To po pierwsze, poza tym ma napęd na przód i dziko wielki promień skrętu. Rommel wypróbuj koniecznie Hamulce!!!
XC70 nie biorę pod uwagę w ogóle.
Jeśli któryś to V70.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Auto dla dziada
Arno,Arno pisze:Volvo ma Haldex.
To po pierwsze, poza tym ma napęd na przód i dziko wielki promień skrętu. Rommel wypróbuj koniecznie Hamulce!!!
XC70 nie biorę pod uwagę w ogóle.
Jeśli któryś to V70.
jeździłem raz nowym V70 i absolutnie nie zauwazyłem większych problemów, z niczym, włącznie z hamulcami.
Fakt, że promień skrętu w Volvo zwykle jest większy niż w innych markach, ale ja to zauważyłem bardziej w XC60, którym też kiedyś jeździłem.
V70 podoba się się i dobrze mi się go prowadziło. Jednak stwierdziłem, że to za drogi samochód dla mnie, szczególnie z dodatkami, które lubię.
Jeśli jednak Ty dostałeś ofertę, którą oceniasz jako atrakcyjną, to rozważ ją. Ja niestety nigdy (a kilka razy rozmawiał poważnie ze sprzedawcami Volvo) takiej nie dostałem.
I jeszcze jedno moje spostrzeżenie co do V70.
To nie jest specjalnie przestronny samochód, ani jeśli chodzi o miejsce dla pasażerów ani o bagaznik.
Ot, nie jest ciasny, ale nic ponadto.
Jeśli rozglądałbym się za pojemniejszym wozidłem, to jednak poczekałbym jeszcze trochę:
http://mojafirma.infor.pl/moto/wiadomos ... 015-r.html

Ostatnio zmieniony 14 sty 2015, o 01:58 przez Gootek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Auto dla dziada
Drogi Łukaszenko, widzę, e poczucie humoru cię nie opuszcza.
Bardzo ci dziękuję za informacje o Volvie.
A 30%pieszo nie chodzi
Bardzo ci dziękuję za informacje o Volvie.
A 30%pieszo nie chodzi
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Auto dla dziada
Fux
promocja jest jedynie na najdroższego diesla awd i wersja Summum.
promocja jest jedynie na najdroższego diesla awd i wersja Summum.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Auto dla dziada
Fux
promocja jest jedynie na najdroższego diesla awd i wersja Summum.
promocja jest jedynie na najdroższego diesla awd i wersja Summum.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Auto dla dziada
FUX,
to nie jest 200, a 170. To po pierwsze. Po drugie BMW 320x w dość oszczędnej, jak to mowią ruskie - kompletacji - wyszło 200 i pan da 10tysi upustu.
Mercedes C Kombi 200 jest brany pod uwagę.
Są również inne budżetowe pojazdy kontemplowane w kompletacjach. Skoda Octavia RS np.
No i jest ewentualnie rozważany XT - ale po pierwsze jak się znam na polityce upust będzie umiarkowany, skrzynia biegów w XV mnie dość zniechęca ( idealna dla żony do miasta, auto doskonałe dla małżonki), powstaje pytanie jak się CVT sprawuje w XT... no i jakie są tam wyniki ekonomiczne... Auto ma wiele zalet. Jedna z nich, to cichociemność, czego o Mercu ani o Volvie powiedzieć się nie da.
Skoda może budzić odruchy wymiotne u małżonki.
Dochodzi do tego jeszcze element rozstawu osi, który przy długich podróżach ma znaczenie...
Oto są dylematy.
Na miarę wszechświata.
to nie jest 200, a 170. To po pierwsze. Po drugie BMW 320x w dość oszczędnej, jak to mowią ruskie - kompletacji - wyszło 200 i pan da 10tysi upustu.
Mercedes C Kombi 200 jest brany pod uwagę.
Są również inne budżetowe pojazdy kontemplowane w kompletacjach. Skoda Octavia RS np.
No i jest ewentualnie rozważany XT - ale po pierwsze jak się znam na polityce upust będzie umiarkowany, skrzynia biegów w XV mnie dość zniechęca ( idealna dla żony do miasta, auto doskonałe dla małżonki), powstaje pytanie jak się CVT sprawuje w XT... no i jakie są tam wyniki ekonomiczne... Auto ma wiele zalet. Jedna z nich, to cichociemność, czego o Mercu ani o Volvie powiedzieć się nie da.
Skoda może budzić odruchy wymiotne u małżonki.
Dochodzi do tego jeszcze element rozstawu osi, który przy długich podróżach ma znaczenie...
Oto są dylematy.
Na miarę wszechświata.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Auto dla dziada
Możesz spokojnie przyjąć, że analogicznie, jak w XV - idealna dla żony do miastaArno pisze: powstaje pytanie jak się CVT sprawuje w XT...

Re: Auto dla dziada
So What! pisze: analogicznie, jak w XV
Tylko mocy więcej, a jak wiadomo AT nie lubi dychawicznych silników.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Auto dla dziada
To swoją drogą. Po długiej trasie XV z CVT mam mieszane uczucia, co do samej skrzyni. Moc silnika pomijam, bo jaka jest każdy widzi.leon pisze: Tylko mocy więcej, a jak wiadomo AT nie lubi dychawicznych silników.
Z jednej strony fajne jest to, że jak jedziesz "na tempomacie", to auto jedzie bardzo płynnie, a silnik pracuje z różnymi prędkościami obrotowymi - dobranymi precyzyjnie do warunków jazdy/obciążenia. Ogólnie wrażenie nie jest złe w porównaniu np. do subarowego 5EAT.
W sumie fajna jest też możliwość "ręcznej" zmiany "biegów". Masz do dyspozycji 6 dobrze dobranych wirtualnych przełożeń. W trybie ręcznym skrzynia bardzo sprawnie redukuje biegi i fajnie hamuje silnikiem. Dość dziwne wrażenie jest natomiast przy zmianie biegów na wyższe - masz wrażenie jakby bieg się nie zmienił (brak jakiegokolwiek, nawet najlżejszego szarpnięcia), a obroty wzrastają w taki sposób, jakby sprzęgło się ślizgało. Bardzo dziwne uczucie.
Dziwnie jest też przy pełnym obciążeniu. Jednak nie jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że jak damy gaz w podłogę, to obroty są w zasadzie stałe (5-6 tys. obr./min.).
Generalnie jest to świetna skrzynia dla kogoś, kto chce mieć automat i jeździ sprawnie, ale jednak w miarę spokojnie.
Fani dynamicznej jazdy będą raczej rozczarowani.
Dodając do tego zamontowany w XV silnik byłem pozytywnie zaskoczony dynamiką auta w trasie przy płynnej, w miarę dynamicznej jeździe.
Przy pełnym obciążeniu byłem jednak zawiedziony dynamiką auta i odczuciami, związanymi ze sposobem działania CVT.
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: Auto dla dziada
So What!, tylko w XT jest 8 tych wirtualnych przełożeń i w trybie manualnym na S# jest wyczuwalna zmiana tych biegów. Poza tym silnik nie ingeruje w zmiany i można trzymać wysokie obroty na niskim biegu np. dohamowując przed zakrętem. Mi się podobała praca tej skrzyni w XT natomiast z tego co czytałem, bo nie jeździłem w XV czy OBK-u ten samochód się trochę męczy z taką skrzynią przy tej mocy.