Auto dla dziada

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 11:31

Gal pisze:(...)eszcze nim nie jeżdżę, choć już kupiłem.
No to gratulacje!!
Ja też byłem blisko Volvo. Wybrałem już konkretny egzemplarz stojący w salonie, uzgodniłem cenę i dodatkowe gratisy... i poległem na etapie leasingu, którego nie udało mi się w naszym kraju załatwić dla podmiotu zarejestrowanego w innym kraju UE.
W rezultacie wylądowałem w wypożyczalni pytając o wszystkie auta w benzynie i automacie. Okazało się, ze wybór jest tylko między BMW i MB.
Nie chcąc wykosztowywać się jeszcze na strój sportowy znanej niemieckiej marki, skończyłem powożąc lochę...
choć biorąc pod uwagę rozmiary i masę, powinniśmy tu mówić raczej o warchlaku.
:mrgreen:



FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 11:39

Konto usunięte pisze: Przy okazji Ci pokażę, że mój tablet jest jednak ładniejszy niż tablet Arno
A czym się różnią?

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 11:55

Z aut dla dziada, które mają tablet, podoba mi się to:


Tylko nie mógłbym się zdecydować czy wolę jechać z przodu czy z tyłu... :roll:

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 12:08

Godlik pisze:Tylko nie mógłbym się zdecydować czy wolę jechać z przodu czy z tyłu... :roll:
To jedno z tych aut, w których z przodu byłbyś brany za szofera. Więc wtedy wypadałoby się ubierać w odpowiedni strój, czyli garnitur, szoferska czapka, rękawiczki... upierdliwe to.
To już lepiej z tyłu, bo wtedy większa swoboda.... i prestiż w bonusie.
;-)
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2015, o 12:16 przez Gootek, łącznie zmieniany 1 raz.

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 12:09

busik pisze: zobaczymy jak szybko zacznie skąpić...
daleka droga , w taxi sypał kasą czym popsuł mi z trudem wynegocjowany przez lata cennik :wall:
:mrgreen:

Gal pisze: już kupiłem.
a miał być potężny hyundai :?

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 12:18

esilon pisze:
busik pisze: zobaczymy jak szybko zacznie skąpić...
daleka droga , w taxi sypał kasą czym popsuł mi z trudem wynegocjowany przez lata cennik :wall:
:mrgreen:
Nie powiem, żebyś nie wykazał się czujnością handlową stwierdzając, że to "kuzyn przyjechał z kanady i dlatego płaci 50zł zamiast 40" ;P

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 14:24

Лукашэнка pisze: w moim obecnym Foresterze mam spory luz na kierownicy. Może to kwestia drążków, może maglownicy a może ten typ już tak ma, nie wiem.
Rzeczywiście w GT, którym niedawno pojeździłem luz był trochę mniejszy.
to są stare auta, nie rozumiem po co porównywać do nowego z salonu.
Лукашэнка pisze: Jak kiedyś AL opisywał przejazd slalomu: w Sti jest: raz, dwa, skręt, raz dwa, skręt, raz, dwa, skręt... itd; natomiast w EVO jest: skręt, skręt, skręt, skręt...
to są różnice w przekładniach, lock2lock. W GT 3.6, w Sti chyba 2.6 - w normalnej cywilnej jeździe różnica nie jest duża. Dużo większa była pomiędzy wiśnią, a subarbie - choć lock2lock akurat identyczny. Nie wiem dlaczego, może wiek (choć raczej wszystko miałem ok), bo Subarbie i na seryjnym zawiasie i na AGX zdecydowanie fajniej reaguje na skręty kierownicą.

_w_normalnej_jeździe_
Лукашэнка pisze: A tak nawiasem mówiąc zima się zbliża i chyba warto by te RWD porównać z AWD na śniegu.... może u ALa?
masochistą jesteś? :evilgrin:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 15:56

Alan, Alan, Alan! pisze: W GT 3.6, w Sti chyba 2.6 - w normalnej cywilnej jeździe różnica nie jest duża.
Nie jest duża? :o

Jest gigantyczna.


Zresztą przełożenia powyżej 3 L2L to już straszny zabytek. Teraz byle dupowóz ma to, czym tu się w STI podniecamy.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 15:57

Alan, Alan, Alan! pisze:
Лукашэнка pisze: A tak nawiasem mówiąc zima się zbliża i chyba warto by te RWD porównać z AWD na śniegu.... może u ALa?
masochistą jesteś? :evilgrin:
na to wygląda :razz:

Ale nie bój nic, Arno nam (pozostałym zarażonym mercedesozą) wytłumaczy gdzie się kupuje najlepsze odważniki do bagażników.
;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 16:39

jarmaj pisze: Nie jest duża?

Jest gigantyczna.
przy normalnej jeździe w trasie albo po mieście?
gigantyczna to przy upalaniu, dynamicznym jodłowniku etc

jeżdżę na przemian wrx i sti. ;-) sorry, nie nazwę tego gigantyczna, nawet jak dopiero co kupiłem auto i przezywam zauroczenie ;-)

ps. zapytałem Marty. Trafia w przecznice na skrzyżowaniach. Chyba nawet nie wiedziała, że nie powinna. ;-)

barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: OOOO
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 16:53

Alan, Alan, Alan! pisze:ps. zapytałem Marty. Trafia w przecznice na skrzyżowaniach. Chyba nawet nie wiedziała, że nie powinna. ;-)
W jeździe po mieście różnica między naszymi autami sprowadza się do koloru. No i może trochę sprzęgła.
Ale faktem jest, że jak się przejechałam STI w pośpiechu z Bielawy do Sobótki (dla niewtajemniczonych: zakręty), to wysiadłam ze łzami w oczach mówiąc, że zaczynam zbierać na STI. Aczkolwiek nadal nie ze względu na przekładnię 8-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 16:59

barbie pisze: W jeździe po mieście różnica między naszymi autami sprowadza się do koloru.
e, nie gadaj. Raz spiąłem dyfer no i wtedy różnica była taka, że był spięty.

Tzn tak wyświetlało, więc poczułem się lepiej :mrgreen:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 244 razy
Polubione posty: 524 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 18:58

W Hondzie miałem coś ok 4 l2l. W Cytryn ie jest chyba 2.6... w niemieckim dupowozie chyba podobnie albo i ciut krócej. Różnice czuć w codziennej jeździe. Jakakolwiek szybsza jazda oznacza, że przy krótszej przekładni zakłada się kontrę bez odrywania rąk a przy dłuższej mamy akwarium z rybami i jesteśmy trochę spoceni ;)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 19:12

Chloru pisze: Jakakolwiek szybsza jazda oznacza
nie wydaje mnie się, ale to zależy co kto rozumie przez szybszą jazdę ;-)
jak mówię, używam obu w normalnej jeździe. Prędziej bym już wychwalał jakieś różnego rodzaju łączniki, gumki i inne pierdoły... opony.
Chloru pisze: Różnice czuć w codziennej jeździe.
bo na rondzie zamiast 90 stopni skręcisz z 80? to nie jest różnica. Bardzo przepraszam, sprzedam sti. :mrgreen:
Chloru pisze: że przy krótszej przekładni zakłada się kontrę bez odrywania rąk a przy dłuższej mamy akwarium z rybami i jesteśmy trochę spoceni ;)
aaaaaa widzisz! to dlatego Arti założył 2.1. Myślałem, że dla lansu :mrgreen:

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 19:27

Chloru pisze: a przy dłuższej mamy akwarium z rybami i jesteśmy trochę spoceni ;)
W Justy było 4,6 l2l i to bez wspomagania wiec trzeba było mieć baaaardzo szybkie rączki, bo większośc kontr wymagała nawet 3 obrotów :mrgreen: i jeździło się tak:


Ale czasami brakło rąk i było tak:
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 19:30

Chloru pisze: przy krótszej przekładni zakłada się kontrę
O aucie dla dziada tu dyskutujemy?
Dłuższa przekładnia jest po to, by nerwowy staruszek nie wyjechał z zakrętu przodem na wprost. Jak jest dłuższa, to skręci. Albo jak mu łoś wyleci, to może i go błotnikiem walnie, ale nie poleci w bączku w las.
A o kontrach... :roll:
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 19:38

Przy odrobinie wprawy to i dziad w końcu się nauczy :razz:
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 19:46

lukass, Ty się tu nie liczysz. Pamiętam, że Ty tym pierdzipędem na śniegu/lodzie wygrywałeś generalkę z potworami STI/EVO ;-)


Dla mnie różnica pomiędzy przekładnią WRX a STI (i większością współczesnych aut) jest ogromna. I tego będę się trzymał :razz:
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2015, o 19:49 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 19:48

lukass pisze:Przy odrobinie wprawy to i dziad w końcu się nauczy :razz:
Nawet może umieć 8-) , ale z wiekiem będzie coraz rzadziej używał, a dyskopatia będzie coraz bardziej doskwierać.
Ergo; jak o aucie dla dziada dyskutujemy, to przełożenie kierownicy nie jest największym dylematem.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 19:54

jarmaj pisze: Dla mnie różnica pomiędzy przekładnią WRX a STI
bo dla Ciebie, przy Twoim stylu jazdy pewno jest. I jakbym pisał o upalaniu to pewno bym wspomniał, jakie to wspaniałe urządzenie (nie miałem jeszcze okazji sprawdzić). Ale przy normalnej jeździe jakbyś mi podmienił przrekładnie to jest szansa, że nie zwróciłbym uwagi :razz:

Natomiast rozmawiamy tu spostrzeżeniach Lukaszenki, któremu jak zwykle wszystko się popierdzieliło. :mrgreen:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 20:01

Alan, Alan, Alan! pisze:któremu jak zwykle wszystko się popierdzieliło. :mrgreen:
Nie czytam dokładnie wątku, ale czyżby znowu chwalił Fordy? :-d

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 20:16

Chloru pisze: w niemieckim dupowozie chyba podobnie albo i ciut krócej.
Niemieckim?

Auto amerykańskiego koncernu, zaprojektowane w Niemczech, wyprodukowane w GB, wyposażone w silnik japońskiej konstrukcji który został wyprodukowany w Polsce. Hmmmm .... jak tu określić narodowość produktu....?

Z tego co pamiętam w Astrze 4 jest faktycznie w okolicy 2,5 L2L.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 244 razy
Polubione posty: 524 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 20:17

Alan, Alan, Alan! pisze: bo na rondzie zamiast 90 stopni skręcisz z 80? to nie jest różnica. Bardzo przepraszam, sprzedam sti.

Nie - wyjeżdżając z ciasnego miejsca parkingowego mniej się trzeba nakręcić. :razz:
Gal pisze: Dłuższa przekładnia jest po to, by nerwowy staruszek nie wyjechał z zakrętu przodem na wprost. Jak jest dłuższa, to skręci. Albo jak mu łoś wyleci, to może i go błotnikiem walnie, ale nie poleci w bączku w las.

Jak dziadek jest nerwowy to przekładnia nie pomoże. Trzeba porozmawiać o melisie i sposobach jej parzenia. Odnosząc się do tematu wątku chciałbym zauważyć, że jeden dziad zanabył czteropędny dresowóz dysponujący ~250 patatajami ... a jeszcze inny zainwestował w ruchomość od Ferdynanda ;-)
Gal pisze: Ergo; jak o aucie dla dziada dyskutujemy, to przełożenie kierownicy nie jest największym dylematem.

Oczywiście, że nie jest. Jednak twierdzenie, że między 3,5 a 2,5 nie ma różnicy to takie lekkie nadużycie.

jarmaj pisze: Nie czytam dokładnie wątku, ale czyżby znowu chwalił Fordy? :-d

jarmaj, ja juz zbieram moje 160 kPLN... na Focusa RS ;)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 244 razy
Polubione posty: 524 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 20:19

jarmaj pisze: Niemieckim?

Auto amerykańskiego koncernu, zaprojektowane w Niemczech, wyprodukowane w GB, wyposażone w silnik japońskiej konstrukcji który został wyprodukowany w Polsce. Hmmmm .... jak tu określić narodowość produktu....?

Z tego co pamiętam w Astrze 4 jest faktycznie w okolicy 2,5 L2L.

Azrael mi ostatnio powiedział, że to taki niemiecki Fiat ;-)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Auto dla dziada

Post 25 wrz 2015, o 20:29

Chloru pisze: Nie - wyjeżdżając z ciasnego miejsca parkingowego mniej się trzeba nakręcić.
rzeczywiście, w _wrx_ jest jakby łatwiej manewrować na parkingu :evilgrin: ;-)

a tak na poważnie, to jest jeden z wielu parametrów. Evo zdaje ma się krótką przekładnię, ale na parkingu to się trochę napocisz, co? ;-)
Chloru pisze: Jednak twierdzenie, że między 3,5 a 2,5 nie ma różnicy to takie lekkie nadużycie.
a ktoś tak twierdzi? ;-)

Kiedyś nawet zacząłem pisać wątek o sti, skupiłem się głównie na różnicach po przesiadce z Wiśni i normalnej eksploatacji. Ale odłożyłem to na kiedyś, zbyt wiele serc mógłbym zranić :mrgreen:
ps. pojeździłbym Wiśnią.

ODPOWIEDZ