200KM + ale nie Subaru
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Odp: 200KM + ale nie Subaru
Rozmawiałem jakiś czas temu z Dżankiem jak miał na stole rozebrane 2.5 turbo. Remont na przyzwoitych gratach oszacował wtedy na okolice 14 kPLN. Wydech + remap i 20 kPLN zostało wydane.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: 200KM + ale nie Subaru
Nietrudno. Będzie to 996 z motorem 3.4. Ten sam problem co w pierwszych Boxterach.Witek pisze: Mam dziwne wrażenie nie nie trudne będzie znaleźć 13letnią 911
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
Kup Alfę GT V6.esilon pisze:tego trochę się boję, kiedyś gdyby nie Forester to prawie kupiłbym alfęKruszyn pisze: albo alfa
Szpera jest plug&play, więc przy zakupie nie trzeba się sugerować, czy ma Q2, czy nie.
Nic nie trzeba modzić, żeby od czasu do czasu wybrać się na tor. Zawias twardy, hamulce 4 tłoczkowe, grube stabilizatory i "szybki" układ kierowniczy (pełny skręt = jeden obrót! czyli nie odrywasz praktycznie rąk). Zawieszenie przednie to bliźniak z modelu 147/156, czyli relatywnie tanie części.
To ostatni model, w którym montowali prawdziwe, włoskie V6 - uzależnisz się na 100%
Z drugiej strony jeśli jako facet nie miałeś jeszcze Alfy, to wybór jest oczywisty.
TT FWD było kiedyś z nami na torze - super to jeździło i trzymało równe tempo, a czasem nawet lepsze od mocniejszych Imprez. Ja też miałem okazję przejechać się TT-tką kilkaset kilometrów, ale to zupełnie inne odczucia z jazdy.
Na pewno zakup dobrego egzemplarza łatwy nie będzie - szukaj z oryginalnym lakierem (grubość elementów metalowych, również maski to w przypadku farb 3-warstwowych powinien mieć ok 125-130u).
Na pewno przyda się laptop z kablem. Wahacze i stabilizator sprawdzisz na pierwszej napotkanej hopce.
Kurde! Sam bym teraz taką najchętniej kupił

Oooo jaka ładne:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
Na drugiej popatrz na zbiornik płynu chłodzącego. Ja bym już jej nie kupił, bo nie ma różowego Paraflu, co jest dla mnie jednoznaczne z tym, że użytkownikiem był debil.
Ostatnio zmieniony 9 sty 2012, o 00:05 przez cyqan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 200KM + ale nie Subaru
nie każdy ma sadomasochistyczne zaciągicyqan pisze:
Z drugiej strony jeśli jako facet nie miałeś jeszcze Alfy, to wybór jest oczywisty.



Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: 200KM + ale nie Subaru
Chloru,
nie miałem okazji tego fachowca jeszcze poznać.
Kiedyś tak z 6-7 lat temu chciałem podjechac do niego moim pierwszym forkiem, ale nie miał dla mnie czasu.
Tak się złożyło, że ostatnio inni wysoko cenieni (i ceniący się) fachowcy też nie mieli dla mnie czasu, kiedy popsuł się mój obecny forek.
Nie wiem jednak, czy mam się martwić, czy raczej dziękować za takie okoliczności Opatrzności Bożej.
Skłaniam się ku temu drugiemu.
Bo w efekcie wydaję na serwis subaraków rozsądne pieniądze.
A tak wracając do zasadniczego wątku, to po już prawie dekadzie doświadczeń z tymi autami, na tyle orientuję się w tematach eksploatacyjno-serwisowych, że nie bałbym się pójść w jakieś Sti...
bo wiem, że te naprawdę duże wydatki na te auta - są często "na życzenie" ich właścicieli...

nie miałem okazji tego fachowca jeszcze poznać.
Kiedyś tak z 6-7 lat temu chciałem podjechac do niego moim pierwszym forkiem, ale nie miał dla mnie czasu.
Tak się złożyło, że ostatnio inni wysoko cenieni (i ceniący się) fachowcy też nie mieli dla mnie czasu, kiedy popsuł się mój obecny forek.
Nie wiem jednak, czy mam się martwić, czy raczej dziękować za takie okoliczności Opatrzności Bożej.
Skłaniam się ku temu drugiemu.
Bo w efekcie wydaję na serwis subaraków rozsądne pieniądze.
A tak wracając do zasadniczego wątku, to po już prawie dekadzie doświadczeń z tymi autami, na tyle orientuję się w tematach eksploatacyjno-serwisowych, że nie bałbym się pójść w jakieś Sti...
bo wiem, że te naprawdę duże wydatki na te auta - są często "na życzenie" ich właścicieli...

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Odp: 200KM + ale nie Subaru
Może i tak ale na liście gratów były Arp, Acl, Cosworth i takie tam. Masz takie w swoim Forku ;)?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Odp: 200KM + ale nie Subaru
a muszę mieć?Chloru pisze:Może i tak ale na liście gratów były Arp, Acl, Cosworth i takie tam. Masz takie w swoim Forku ;)?
Albo Esilon musiałby mieć takie w lanosie?
Oczywiście można. OK. To, że jest tak wiele performerskich opcji dla Subaru - to zaleta, moim zdaniem.
Ale bez tego też da się jeździć.
Dlatego nie rozumiem tej uwagi Esilona o "2 dychach extra".
Bo przecież jeśli zacząłby tuningować nie Subaru, tylko np. jakies mocne BMW, częściami z górnej półki, to też na to wyda...

Re: 200KM + ale nie Subaru
Czyli co ile wymiana wahaczy ?cyqan pisze: Zawieszenie przednie to bliźniak z modelu 147/156

Fakt, faktem, że GT to ostatnia fajna, nie-Oplowska Alfa...
Re: 200KM + ale nie Subaru
esilon, cuqan ma trochę racji. Mam w domu dwie alfy - to są super auta.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: 200KM + ale nie Subaru
Oj Esi , czy taki kupisz alfe czy wrx czy bmw to i tak za chwile zaczniesz ulepszać
Sam mówisz ,ze wiesz jak to będzie


Sam mówisz ,ze wiesz jak to będzie

esilon pisze: jak sie znam wczesniej niz pozniej musialbym

Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Re:
Лукашэнка pisze:tajne, to może nie...esilon pisze:Łukaszenka, ile za naprawe jezeli to nie tajne?:)
ale poufne
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 53#p270553
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
Stabilizator zaczął mi skrzypieć przy 95tkm, górny wahacz przy 102tkm. Wymieniłem wszystko, więc nie wiem ile wytrzymałyby dolne.WRC fan pisze:Czyli co ile wymiana wahaczy ?cyqan pisze: Zawieszenie przednie to bliźniak z modelu 147/156![]()
Legendy słabego zawieszenia powstały przez szparowników kupujących tanie komplety z allegro FAST, albo QAP.
Re:
Esilon,esilon pisze:no wlasnie , cyli jedna extra prawie dyche juz mamy :)
jeżeli z powodu awarii uszczelki pod głowicą:
- wymienisz tłoki, korbowody oraz wał korbowy na kute,
- włożysz nowe panewki, nowe turbo, pompę paliwa, dodatkowe rozpórki (a najlepiej kompletnie nowe zawieszenie oraz lepsze szpery)
- założysz nowe układy: dolotowy oraz kompletny wydechowy, tudzież zakupisz nowe oprogramowanie silnika…
- a na koniec koniecznie to wszystko zalejesz Motulem…
To zgoda, to może kosztować ileś tam.
A jeśli po prostu wymienisz wadliwe uszczelki na nowe, to będzie to kosztować mniej.
Ale również w tym drugim przypadku, taki zwykły seryjny, nie bójmy sie powiedzieć - niedoinwestowany, lanos Sti, będzie jeździł o klasę lepiej niż najlepsza Cupra.
