17/03 Australia
24/03 Malaysia
14/04 China
21/04 Bahrain
12/05 Spain
26/05 Monaco
09/06 Canada
30/06 Great Britain
07/07 Germany
21/07 Reserved for another European event*
28/07 Hungary
25/08 Belgium
08/09 Italy
22/09 Singapore
06/10 Korea
13/10 Japan
27/10 India
03/11 Abu Dhabi
17/11 USA
24/11 Brazil
W kalendarzu na przyszły rok są nadal dwie niewiadome. Na razie nie ustalono ostatecznie, na jakim torze zostanie rozegrany 7 lipca wyścig o Grand Prix Niemiec. Pod uwagę są brane Nurburgring i Hockenheim.
Termin 21 lipca jest na razie wolny, zarezerwowano go jedynie dla imprezy w Europie.
Pirelli rozpoczyna sezon 2013 w Formule 1 z całkowicie zrewolucjonizowaną gamą opon P Zero na suchą nawierzchnię oraz Cinturato na mokry tor. Nowe ogumienie opracowano w zgodzie z życzeniami zespołów oraz najnowszymi przepisami, ustalonymi przez ciało zarządzające sportem samochodowym, czyli FIA. Zmiany obejmują wprowadzenie bardziej miękkich mieszanek, bardziej elastycznej konstrukcji oraz wzmocnionego barku (łączenia ścianek bocznych z bieżnikiem).
Celem tych ściśle powiązanych ze sobą zmian jest poprawa osiągów i zwiększenie degradacji termicznej, które ma zapewnić przynajmniej dwa pit stopy w każdym wyścigu i dać wszystkim zespołom więcej możliwości strategicznych.
rrosiak, tera dopiero zauważyłeś? oj refleks siada trochę
Re: F1-2013, jeżeli nie będzie końca Świata...
: 27 sty 2013, o 19:50
autor: rrosiak
busik pisze:rrosiak, tera dopiero zauważyłeś? oj refleks siada trochę
Wyjątkowo wcześnie jak na wątek o tak nudnej tematyce
Re: F1-2013, jeżeli nie będzie końca Świata...
: 27 sty 2013, o 19:52
autor: busik
rrosiak pisze:Wyjątkowo wcześnie jak na wątek o tak nudnej tematyce
a to przepraszszszszszam
Re: F1-2013
: 27 sty 2013, o 20:16
autor: FUX
Tee. Cfaniaki...
Re: F1-2013
: 27 sty 2013, o 22:18
autor: H4lik
O, mam w planach w tym sezonie w koncu sie wybrac, bo to ostatnia szansa na jakis czas, zeby V8 zobaczyc/uslyszec. Dumam nad GP Monaco w wersji budzetowej, bo sie dowiedzialem, ze jak sie w parku przekoczuje noc, to wtedy mozna ogladac za darmo, czyli dla mnie sprawa jasna - namiot + spiwor.
Oczywiscie moglbym w hotelu, z karnetem, ale no wlasnie - to dla emerytow i jeszcze bede mial czas.
Jestem mało spostrzegawczy czy poza nosem w Ferrari nie zmieniło się zbyt dużo?
Re: F1-2013
: 1 lut 2013, o 22:26
autor: busik
wejdź na galerię i obacz tylne skrzydło - to samo pokombinował Lotus i Maclaren - to będzie główna różnica w tym sezonie
pomijam wydech i zawieszenie skopiowane od RBR z zeszłego roku
Najważniejszą jednak atrakcją tego roku będą ponownie opony i ich szybka degradacja - co może przynieść naprawdę emocjonujący sezon, chyba że Newey znowu wyskoczy z czymś nowym
Re: F1-2013
: 1 lut 2013, o 23:48
autor: WRC fan
busik pisze:
zawieszenie skopiowane od RBR z zeszłego roku
Ferrari już w zeszłym roku miało Pull-rod.
Re: F1-2013
: 2 lut 2013, o 00:42
autor: wolek1993
busik, rzeczywiście mój błąd, nie obejrzałem wystarczająco dokładnie tylnego skrzydła. O oponach to już czytałem, będzie ciekawie Jednego tylko się obawiam, że dużo będzie rozgrywało się w boxach i opierało na strategii zamiast na walce bezpośrednio na torze.
Re: F1-2013
: 2 lut 2013, o 04:56
autor: Alan, Alan, Alan!
WRC fan pisze:
Ferrari już w zeszłym roku miało Pull-rod.
yyyy eeee Beavis, pull my rod.
yeee yeee heee heee ye rod yeeee
Re: F1-2013
: 18 lut 2013, o 23:00
autor: busik
Lewis rozjechał rekord VET w Top Gear - pobił jego czas o 1,1 sek