Auto dla dziada

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 01:41

Alan, Alan, Alan! pisze: Zupełnie przypadkiem wyskoczył mi podobny filmik, w którym Audi Quattro (haldex) leje BMW xD (xedlah) ;-)
Podjazd pod górkę, rolki, czy przeciąganie liny? :D
Alan, ja wskazałem ci solidny, długi, dwuodcinkowy test napędów w różnych zimowych sytuacjach drogowych, który warto zobaczyć ;-)

Alan, ja kręcę bączki pod stokrotką, ale to ciągle nie daje mi prawa do wypowiadania się na temat innych napędów o których niewiele wiem i nawet ich nie próbowałem ;-)


:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 02:45

Przecież niektóre testy są z tyłka (np. gole w drugim teście, ciągnięcie liny, kopanie po śniegu na czas w ostatnim teście) :D
Opony chociaż podobnej klasy i zimowe?
A poza tym dlaczego wrzucasz porównanie z Legacy. Pisałem o Imprezie GT, choć w sumie to mogłaby pewno i ujść taka bez turbo. O takim napędzie z 20 letniego STI nie wspominam, bo byłaby miazga.
Jest tu w dziale subarupedia o napędach gdzieś. Poczytaj dlaczego AWD w Subaru/Mitsu/Audi (z silnikiem wzdłużnym) są lepsze.

Choć i tak ten bimer dawał sobie nieźle radę :evilgrin: :mrgreen:

Rzetelność tego testu jest mniej więcej taka jak testy w Top Gear, albo zapewnienia marketingowców o wymianie oleju co 30 tys km :mrgreen: :evilgrin:
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
piotruś (26 mar 2019, o 09:07)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 06:45

Alan, Alan, Alan! pisze:
26 mar 2019, o 02:45
20 letniego STI nie wspominam, bo byłaby miazga
Ale że jak? Tak bez Androida....? :?

:mrgreen:
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
BiP (26 mar 2019, o 17:15)

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 07:22

Alan, Alan, Alan! pisze:
26 mar 2019, o 02:45
Poczytaj dlaczego AWD w Subaru/Mitsu/Audi (z silnikiem wzdłużnym) są lepsze.
No odi już nie ma klasycznego torsena tylko protezę.

W którymś filmiku Pertyn ględzi, że bawary są mocno podsterowne czego o volvo powiedzieć nie można.
Wczoraj z Arno dłużej gadaliśmy i w V90CC jest zakochany.
Jednocześnie przyznał, że z poprzedniej generacji mietka był b. zadowolony.
Niestety trójka z Niemiec ma volvami tyłki skopane.
Słysząc takie opinię, przy doświadczeniu i pozycji Pertyna, mam podstawy, aby mu wierzyć.
Kiedyś też mówiliśmy, że koniec ramek to koniec subaru i była to prawda.
No i lanos wbił gwóźdź do trumny. Mariaż z toyotą nie wyszedł na dobre.
Diesle, etc.
Dolce far niente ;-)

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 08:34

Alan, nie wiesz, nie próbowałeś, ale się wypowiesz :D klasyka ;-)

Wyjaśnij może co rozumiesz pod pojęciem „miazga” itp. Jak to wydedukowałeś? O czym bajasz? :D lepsze czasy czy o co chodzi? :D No bo ja Ci podałem m.in. przykład zmierzonych czasów okrążeń aut z porównywalnymi osiągami. Legacy ma akurat najbardziej klasyczny SAWD.
XDrive jest obecnie stosowany do przenoszenia napędu aut z potężnymi mocami i olbrzymimi momentami o których jakiekolwiek subaru mogą jedynie pomarzyć, również te przedpotopowe.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 11:39

FUX pisze:
26 mar 2019, o 07:22
Alan, Alan, Alan! pisze:
26 mar 2019, o 02:45
Poczytaj dlaczego AWD w Subaru/Mitsu/Audi (z silnikiem wzdłużnym) są lepsze.
No odi już nie ma klasycznego torsena tylko protezę.

W którymś filmiku Pertyn ględzi, że bawary są mocno podsterowne czego o volvo powiedzieć nie można.

Szczególnie te RWD vs FWD Volvo :lol: :lol: :lol:
Co za bzdury :->
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 14:01

Alan, Alan, Alan! pisze:
26 mar 2019, o 00:51
No czyli odwrócony haldex i nic nie zmieni tego, że 30 letnia Impreza GT zjada to na śniadanie
Xdrive o którym rozmawiacie (bo są różne) to pod kątem samego napędu faktycznie odwrócony Haldex i tak do zabawy "wieloletnia" Impreza GT zjada go na śniadanie ale to ma się nijak do codzienności z tym konkretnym wspomnianym Xdrivem

Xdrive a'la odwrócny Haldex to przede wszystkim auto tylnonapędowe z dołączoną osią przednią i to się czuje, jest fajnie, przyjemnie zabawne
to także inne rozmieszczenie masy w aucie szczególne gdy mowa o "małych" 4 cylindrowych silnikach, gdyż 4 cylindrowy silnik w takim BMW może jednym cylindrem wychodzi przed przednią oś (czy w Subaru, czy w Skodzie/VW/Audi z Haldexem wiszą przed przednią osią) a to ma wpływ na rozkład masy
do tego znane także z Subaru ATV (Active Torque Vectoring) działa na oś stale napędzaną czyli na tył co nie ma wpływu na przyczepność osi przedniej, która czy to w Subaru czy wspomnianego Haldex-a w przypadku działania podobnego systemu wektorowania siły napędowej obciąża koła osi przedniej zarówno kierowaniem jak i napędzaniem
do tego każde przyśpieszanie to przesunięcie masy auta na oś tylną i w tym "odwróconym Haldexie" to bardzo dobrze ze sobą współgra bo tylna oś jest we wspomnianym Xdrive w przewadze jeśli chodzi o przekazywanie siły napędowej a im bardziej jest dociążona dynamicznie tym więcej efektywnie przeniesie

do tego dochodzi całkiem sprawny system eLSD działający przez hamulce, szybka choć niestety hydrokinetyczna skrzynia biegów i znacząca zmiana charakterystyki auta za naciśnięciem przycisku w tym z opcją całkowitego wyłączenia kontroli trakcji jak i ESP (bez utraty eLSD)

tak "małe BMW" z Xdrivem a'la odwrócony Haldex nie jest Imprezą GT za to jest bardzo fajnym rozwiązaniem codziennego fajnie prowadzącego się auta
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
stach22 (26 mar 2019, o 14:38)

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 14:22


stach22 pisze:
FUX pisze:
26 mar 2019, o 07:22
Alan, Alan, Alan! pisze:
26 mar 2019, o 02:45
Poczytaj dlaczego AWD w Subaru/Mitsu/Audi (z silnikiem wzdłużnym) są lepsze.
No odi już nie ma klasycznego torsena tylko protezę.

W którymś filmiku Pertyn ględzi, że bawary są mocno podsterowne czego o volvo powiedzieć nie można.

Szczególnie te RWD vs FWD Volvo Obrazek Obrazek Obrazek
Co za bzdury :->
Bzdura Stachu jest twierdzenie że rwd nie może być podsterowne.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 14:40

Twierdzenie, że "bawary są mocno podsterowne" jest totalną bzdurą i tylko i wyłącznie do tego się odniosłem Chloru.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 14:49

Prawda jest taka, że wszystkie cywilne auta są z natury podsterowne. ;)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 15:15

Chloru pisze:
26 mar 2019, o 14:49
Prawda jest taka, że wszystkie cywilne auta są z natury podsterowne. ;)
Podsterowność każdego BMW( z lub bez Xdrive)w stosunku do jakiegokolwiek FWD jest niczym, dobrze o tym wiesz ;) więc twierdzenie, że Bawarka jest wyjątkowo podsterowna jest....no właśnie.
Już prędzej można to stwierdzić o Audi(głównie tych z FWD i Haldexem), wystarczy pooglądać testy Chrisa Harrisa, lub jakiekolwiek inne poważne.
Jest taki fajny jego test RS3 vs M140i. Podsterowność w Audi aż boli.

ketivv, XDrive nie jest jedynie miłą zabawką dla Kowalskiego, bo od niedawna jest w M5-625KM, 750Nm, 3,3 do 100. Więc jest również skutecznym narzędziem do przeniesienia napędu bardzo poważnych aut.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 16:33

stach22 pisze:
26 mar 2019, o 15:15
ketivv, XDrive nie jest jedynie miłą zabawką dla Kowalskiego, bo od niedawna jest w M5-625KM, 750Nm, 3,3 do 100. Więc jest również skutecznym narzędziem do przeniesienia napędu bardzo poważnych aut.
tak, Xdrive jako dość wszechstronne rozwiązanie radzi sobie z "niutami" od dawna choćby w bardzo mocnych Dieslach

ja skupiłem się tylko na "małych" BMW, ogólnie BMW a Subaru to dwa różne światy raczej jeden dopełnia drugi i to mówić dość dyplomatycznie :)

ani wieloletnia Impreza GT ani nowy STI raczej nie są konkurentami dla np. nowego M5 czy innego flagowego BMW nawet z Dieslem pod maską

Mitsu EVO już nie produkuje, Subaru jeszcze tłucze STI-ja i to już koniec epoki a w samych rajdach tych aut już nie

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 16:42

Obrazek
Użytkownicy, którzy polubili ten post (razem 2):
stach22 (26 mar 2019, o 17:09) • Jaca68 (26 mar 2019, o 22:15)
Dolce far niente ;-)

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 17:12

FUX, widziałem to i trudno się....nie zgodzić :lol:

ketivv, nie bardzo wiem w czym Subaru miałby obecnie dopełniać beemkę :giggle:
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 19:29

stach22 pisze:
26 mar 2019, o 17:12
ketivv, nie bardzo wiem w czym Subaru miałby obecnie dopełniać beemkę
1.
Impreza, XV, Forester czy nawet OBK nie kupisz AWD o podobnych wielkościach w BMW za równowartość wspomnianych (fakt ta oferta się kurczy)
STI - znowu w EU obecnie niedostępny ale wciąż go produkują i takiego auta nie ma nikt inny obecnie

2.
XV, Forester vs. podobnie rozwiązania z BMW - nie znajdziesz w BMW tak dobrze dobranego zawieszenia do charakteru auta, Subaru pojedzie niemalże każdą drogą równie łatwo, BMW im gorsza droga tym mniej sprawne zawieszenie (głównie skok, reakcja na dobicie i odbicie) co przekłada się na znacząco wyższe prędkości na słabych drogach

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 19:45


stach22 pisze:
Chloru pisze:
26 mar 2019, o 14:49
Prawda jest taka, że wszystkie cywilne auta są z natury podsterowne. ;)
Podsterowność każdego BMW( z lub bez Xdrive)w stosunku do jakiegokolwiek FWD jest niczym, dobrze o tym wiesz ;).
Nieprawda. Napęd to tylko kawałek zagadki, reszta to konstrukcja i zestrojenie zawieszenia etc. Więc "jakiegokolwiek" to bzdura.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 20:25

Chloru pisze:
stach22 pisze:
Chloru pisze:
26 mar 2019, o 14:49
Prawda jest taka, że wszystkie cywilne auta są z natury podsterowne. ;)
Podsterowność każdego BMW( z lub bez Xdrive)w stosunku do jakiegokolwiek FWD jest niczym, dobrze o tym wiesz ;).
Nieprawda. Napęd to tylko kawałek zagadki, reszta to konstrukcja i zestrojenie zawieszenia etc. Więc "jakiegokolwiek" to bzdura.
Nie bzdura, lecz pewna zasada. Jeśli nie to podaj konkretny przykład.
Wolałbym o realiach a nie o bajdurzeniu.
;-)
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 20:34

Proszę bardzo. BMW X2 albo ten przednionapedowy autobus serii 2 vs choćby Focus RS 2 generacji. Jeżeli X2 to chwyt poniżej pasa to niech będzie i3. :->


"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 20:41

FWD racja. Jest to na tyle świeże i irracjonalne dla BMW, że noe wziąłem nawet pod uwagę.
Ale Ok, racja.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 20:44

Pewnie jakaś pontoniasta 5 też nie będzie mistrzem.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Jaca68
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: IS 200t, MS 1260
Polubił: 350 razy
Polubione posty: 434 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 22:21

stach22 pisze:
26 mar 2019, o 00:44
No właśnie ta odwrotność robi zasadniczą różnicę w prowadzeniu auta-szczególnie w zakrętach i na mokrym (póki co nikt tego nie skopiował), bo zawsze jest przewaga tyłu a napęd jest stały z inicjalnym 40/60, o czym pisałem wcześniej.
Ja tylko w kwestii formalnej, że nikt nie skopiował. Włosi skopiowali w Alfie i Maserati, tam też jest napędzany tył z dołączanym przodem.
A takie przednionapędowe S60 za worek kasy, to już lepiej Superba kupić lub Passata, ja w ględzenie Pertyńskie przestałem wierzyć jak zachęcony filmem wsiadłem do nowej RAV4 a tam huczy jak w samolocie o czym się pan Pertyn nie zajaknał.
MOJE CIAŁO MÓJ WYBÓR

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 22:37

Nowe auta są generalnie drogie. S60 w porównaniu do konkurencji mozna powiedzieć jest okazyjnie wyceniona. Jak się weźmie alfe i dołoży pare rzeczy to wychodzi 180 kPLN. A jak chce się mieć fajny fotel to 200+.
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
Jaca68 (26 mar 2019, o 23:15)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 22:54

Chloru pisze:Pewnie jakaś pontoniasta 5 też nie będzie mistrzem.
No, ale uczciwie byłoby go porównywać z innymi pontonami, np. Volvo FWD :p
Jaca68 pisze:
stach22 pisze:
26 mar 2019, o 00:44
No właśnie ta odwrotność robi zasadniczą różnicę w prowadzeniu auta-szczególnie w zakrętach i na mokrym (póki co nikt tego nie skopiował), bo zawsze jest przewaga tyłu a napęd jest stały z inicjalnym 40/60, o czym pisałem wcześniej.
Ja tylko w kwestii formalnej, że nikt nie skopiował. Włosi skopiowali w Alfie i Maserati, tam też jest napędzany tył z dołączanym przodem.
A takie przednionapędowe S60 za worek kasy, to już lepiej Superba kupić lub Passata, ja w ględzenie Pertyńskie przestałem wierzyć jak zachęcony filmem wsiadłem do nowej RAV4 a tam huczy jak w samolocie o czym się pan Pertyn nie zajaknał.
Alfa i maser mówisz, a to nawet nie wiedziałem. Tak czy owak jest to ciekawa koncepcja dająca trochę więcej frajdy kierowcy. A jeśli wyłączymy kontrole trakcji, a w beemce możemy to zrobić praktycznie do zera, to na śniegu lub szutrach robi się naprawdę ciekawie. Wiem, bo próbowałem, tyłek zamiata jak ta lala, nawet z XDrive :-)
Też jakoś przestałem poważnie traktować ględzenie Petryna.

:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

Jaca68
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: IS 200t, MS 1260
Polubił: 350 razy
Polubione posty: 434 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 23:18

Chloru pisze:
26 mar 2019, o 22:37
Nowe auta są generalnie drogie. S60 w porównaniu do konkurencji mozna powiedzieć jest okazyjnie wyceniona. Jak się weźmie alfe i dołoży pare rzeczy to wychodzi 180 kPLN. A jak chce się mieć fajny fotel to 200+.
Ale to S60 T5 AWD to w konfiguratorze na stronie to 195 tys a jeszcze wyposażenia nie sprawdzałem. No Chyba że wa w salonach jakieś super rabaty dają.
Co tam alfa za 180, full wypas peugeota 508 tez tyle kosztuje. :lol:
MOJE CIAŁO MÓJ WYBÓR

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Auto dla dziada

Post 26 mar 2019, o 23:28

Jaca68 pisze:
Chloru pisze:
26 mar 2019, o 22:37
Nowe auta są generalnie drogie. S60 w porównaniu do konkurencji mozna powiedzieć jest okazyjnie wyceniona. Jak się weźmie alfe i dołoży pare rzeczy to wychodzi 180 kPLN. A jak chce się mieć fajny fotel to 200+.
Ale to S60 T5 AWD to w konfiguratorze na stronie to 195 tys a jeszcze wyposażenia nie sprawdzałem. No Chyba że wa w salonach jakieś super rabaty dają.
Co tam alfa za 180, full wypas peugeota 508 tez tyle kosztuje. :lol:
Volvo ma promocję przedpremierową, ale koniec końców wychodzi tyle co analogiczna beemka.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

ODPOWIEDZ