W nowej 3 jest plastikowo? A to ciekawe co mówisz, nigdzie z taką opinia się nie spotkałemFUX pisze:AR odpadła w przedbiegach przez słupek B będący przed moja głową. Porażka.
No i hałas. Info od forumowego kolegi, więc nawet nie chciało mnie się wypraszać o test drive.
A gdzie napisałem, że w volvo jest nudno?
W BMW jest plastikowo i tandetnie a AR pobrzmiewa polonezem.
Auto dla dziada
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 479 razy
Auto dla dziada
KONIEC PISLANDU
Auto dla dziada
Weź na wstrzymanie. To Tobie się lata, brzmienie i cylindry tentegotamtego.
Widzisz, jest różnica. Ja polegam na swoich doświadczeniach a nie czytam Bilda, w którym to w każdym artykule niemieckie jest the best.
W bmw 3 jest słabo. Zwłaszcza na siedzeniach Luxury czy jak im tam.
Reasumując. Kupujesz Włoszkę?
Ile Ci dali zniżki?
Dolce far niente
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 479 razy
Auto dla dziada
FUX, nic mi nie lata w kwestii cylindrów
4 to 4, „z gówna bata nie ukręcisz”. Z tym że w Giulii to brzmi najlepiej z tych które testowałem. Tyle i tylko tyle.
Mam teraz trochę wolnego, więc sobie jeżdżę, No i na koniec znowu się przekonałem, że Ccoupe jest mi najbliższe i jeśli już to tego właśnie chcę. Od wielu lat :p na marginesie- o dziwo jeździ tez najlepiej.
4 to 4, „z gówna bata nie ukręcisz”. Z tym że w Giulii to brzmi najlepiej z tych które testowałem. Tyle i tylko tyle.
Mam teraz trochę wolnego, więc sobie jeżdżę, No i na koniec znowu się przekonałem, że Ccoupe jest mi najbliższe i jeśli już to tego właśnie chcę. Od wielu lat :p na marginesie- o dziwo jeździ tez najlepiej.
KONIEC PISLANDU
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Auto dla dziada
Kwestia gustu Dźwięk idzie z głośnika w trybie Dynamic (i Race), z tym, że pod maską jest mikrofon.
Przy regulacji twardości zawieszenia będziesz miał problem z wgraniem trybu Race.
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 479 razy
Auto dla dziada
Głośniki, trochę podejrzewałem. Czar prysł, choć w sumie czemu nie.So What! pisze:Kwestia gustu Dźwięk idzie z głośnika w trybie Dynamic (i Race), z tym, że pod maską jest mikrofon.
Przy regulacji twardości zawieszenia będziesz miał problem z wgraniem trybu Race.
Czy wgranie tego pakietu”race” daje zmianę zawiasu?
Swoją droga przejechałem się potem ta samą obwodnicą moją 3 i powiem szczerze, niewiele się to różni z Giulia, jeśli w ogóle. A do zawiasu i ukl. kierowniczego mam sporo do zarzucenia.
Najlepiej jeździł tą trasą C coupé. Serio.
KONIEC PISLANDU
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Auto dla dziada
Konkretnie jeden głośnik. Ten w środkowej części deski rozdzielczej, pod przednią szybą.
Jeżeli masz standardowe zawieszenie, to tryb Race oczywiście niczego w nim nie zmienia (analogicznie jak z aplikacją, której instalacja miała sprawić, że telefon stawał się wodoszczelny). W każdym razie ten tryb wyłącza całą elektronikę przeszkadzającą w jeździe, z wyjątkiem ABS. Po włączeniu tego trybu, dezaktywuje się ESP, kontrola trakcji, radar, asystent pasa ruchu, tempomat itp. Dodatkowo na wyświetlaczu pomiędzy zegarami pozostają tylko informacje niezbędne do "upalania". Biegi przełączają się szybciej (jak w trybie Dynamic). W trybie automatycznym skrzynia utrzymuje silnik na wyższych obrotach. Reakcja na gaz - w zależności od wybranej opcji. Bardziej liniowo, albo bardziej agresywnie. Napędy działają normalnie, czyli dalej masz Q4.
W samochodach z regulowaną twardością amortyzatorów jest podobno problem z trybem Race - "głupieje" sterowanie twardością amortyzatorów.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Auto dla dziada
Prawie żałuję, że nie kupiłem Alfy. Jedną z większych bolączek tego auta są właśnie hiperaktywni "pomocnicy" oraz nadgorliwa kontrola trakcji/ESP. BTW zmniejsza to laga skrzyni przy ruszaniu?So What! pisze: ↑5 maja 2021, o 13:51W każdym razie ten tryb wyłącza całą elektronikę przeszkadzającą w jeździe, z wyjątkiem ABS. Po włączeniu tego trybu, dezaktywuje się ESP, kontrola trakcji, radar, asystent pasa ruchu, tempomat itp. Dodatkowo na wyświetlaczu pomiędzy zegarami pozostają tylko informacje niezbędne do "upalania". Biegi przełączają się szybciej (jak w trybie Dynamic). W trybie automatycznym skrzynia utrzymuje silnik na wyższych obrotach. Reakcja na gaz - w zależności od wybranej opcji. Bardziej liniowo, albo bardziej agresywnie. Napędy działają normalnie, czyli dalej masz Q4.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Auto dla dziada
Nie zaobserwowałem laga. Może nie w każdym egzemplarzu to występuje.
W Alfie DNA(R) działa tak:
- A - bez poślizgów, niskie obroty w trybie automatycznym skrzyni biegów, plus "żeglowanie", -50 Nm (o ile mnie pamięć nie myli),
- N - niewielkie poślizgi, lekkie uślizgi tyłu, już tutaj wskazana jest współpraca kierowcy z samochodem, skrzynia działa sprawnie, przy delikatnej jeździe skrzynia trzyma silnik na dość niskich obrotach,
- D - całkiem spore uślizgi plus zamiatanie tyłem, konieczna współpraca kierowcy z samochodem, bardzo szybkie zmiany biegów, z "kopnięciem" przy wyższych obrotach silnika, redukcje oczywiście z międzygazem, nawet przy spokojniej jeździe skrzynia utrzymuje silnik na trochę wyższych obrotach,
- całkowicie wyłączone kagańce z wyjątkiem ABS, wyłączeni wszelkiej maści "asystenci, obroty w (niezalecanym) trybie automatycznym skrzyni biegów są jeszcze trochę wyższe, niż w trybie D.
Filmik poglądowy do trybu D
Ostatnio zmieniony 5 maja 2021, o 14:22 przez So What!, łącznie zmieniany 5 razy.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Auto dla dziada
A to Tobie nic już nawet w żartach nie można powiedzieć? :p
Straszną napinkę motoryzacyjną masz. BTW wydaje mi się, że Twoje subaru było projektowane pod szefostwem byłego projektanta z BMW. Wygląda lepiej?
Moje już nie, dlatego jest ładne.
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 479 razy
Auto dla dziada
Niestety dowiedziałem się, że to jest ostatni ccoupe ever. Podobno. Mówiłem ci już wcześniej, stara buda ccoupe jest klasyczna i ponadczasowa, trzeba brać póki jest, to jest moja estetyka i to jest mój rozmiar. Dodatkowo po lifcie ma wszystkie najnowocześniejsze rozwiązania entertainment i dodatkowo multibeam LED, czego nie ma w Giulii.FUX pisze:A po co rozważasz stare C?
Poczekaj na nową budę.
KONIEC PISLANDU
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 479 razy
Auto dla dziada
Alan, może faktycznie niepotrzebnie się spiąłemAlan, Alan, Alan! pisze:A to Tobie nic już nawet w żartach nie można powiedzieć? :p
Straszną napinkę motoryzacyjną masz. BTW wydaje mi się, że Twoje subaru było projektowane pod szefostwem byłego projektanta z BMW. Wygląda lepiej?
Moje już nie, dlatego jest ładne.
Na serio to mam w nosie bmw, subaru, alfę, merca etc., koniec końców wsiadam, jadę i liczy się tylko to co czuję
KONIEC PISLANDU
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 479 razy
Auto dla dziada
So What, dzięki za wyjaśnienia.
Nie sądzisz, że standardowy zawias jest jednak za miękki? Próbowałem „delikatnego łosia” przy większej prędkości i moim zdaniem przy tak czułym układzie kierowniczym przechyły są jednak zbyt duże.
Dlatego jeśli bym brał, to z regulacją zawiasu.
Nie sądzisz, że standardowy zawias jest jednak za miękki? Próbowałem „delikatnego łosia” przy większej prędkości i moim zdaniem przy tak czułym układzie kierowniczym przechyły są jednak zbyt duże.
Dlatego jeśli bym brał, to z regulacją zawiasu.
KONIEC PISLANDU
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 479 razy
Auto dla dziada
FUX, pytałeś o rabat, koniec końców zostało na Ok. 15%, to ciagle mało w stosunku do konkurencji. Jeśli chodzi o cenę finalną oczywiście, bo Merc straszliwie się zlisił na rabaty :p
KONIEC PISLANDU
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Auto dla dziada
Ja mam wersję przed FL ('19). Może coś zmienili przy okazji FL, ale wedle mojej wiedzy nie. W każdym razie twardość jest w sam raz. Nie mam problemu z przechyłami nadwozia. Tyle, że ja mam opony Run Flat. Może w tym tkwił problem?
Poza tym dopytaj jeszcze, ale wydaje mi się, że w wersji z regulacją twardości masz do wyboru taką samą twardość, jak przy zwykłych amortyzatorach, albo miększą wersję. Twardziej nie będzie.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Auto dla dziada
Gość ma kontrolkę ESP zapaloną. AFAIR w przedliftowej nie da się tego zrobić. To jest rozumiem efekt zmiany oprogramowania?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Auto dla dziada
Mi w STI też się wydaje, że są duże przechyły jak mocno skręcam przy prędkości. Na nagraniu z zewnątrz auto płasko.
A porównałeś od razu do BMW?
W zawieszeniu najważniejsze jest czy koła dotykają zawsze drogi.
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 479 razy
Auto dla dziada
So What! pisze: Ja mam wersję przed FL ('19). Może coś zmienili przy okazji FL, ale wedle mojej wiedzy nie. W każdym razie twardość jest w sam raz. Nie mam problemu z przechyłami nadwozia. Tyle, że ja mam opony Run Flat. Może w tym tkwił problem?
Poza tym dopytaj jeszcze, ale wydaje mi się, że w wersji z regulacją twardości masz do wyboru taką samą twardość, jak przy zwykłych amortyzatorach, albo miększą wersję. Twardziej nie będzie.
Generalnie zawias jest świetny, żebym nie został źle zrozumiany. To że ja lubię jeszcze twardziej to tylko moja preferencja.
Wiem, że przy regulowanych zawiasach można centralnym przyciskiem odłączyć utwardzenie, czyli faktycznie może być tak, że będzie tylko bardziej miękko.
KONIEC PISLANDU
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Auto dla dziada
To nie jest kontrolka ESP, lecz kontrolka wyłączonego radaru. Kontrolka ESP jest na prędkościomierzu, czyli po prawej stronie, tuż nad osią obrotu wskazówki prędkościomierza. Zapala się na chwilę, jak ESP wkracza do akcji (nie wyrabia?) - widać to na filmie (np. 0:52). W trybie D można się bawić dokładnie tak, jak na filmie.
Poza tym z opisu do filmu wynika, że to jest seria, a więc bez trybu Race.
Tryb Race można wgrać do każdej wersji. Zarówno przed, jak i po liftingu. Problem jest tylko w przypadku zawieszenia z regulacją twardości amortyzatorów, ale dotyczy tylko sterownika amortyzatorów.
Ostatnio zmieniony 5 maja 2021, o 14:33 przez So What!, łącznie zmieniany 2 razy.
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 479 razy
Auto dla dziada
Tak, porównałem w zasadzie natychmiast na tej samej drodze. Giulia jest w tym względzie lepsza, ale niewiele. Dodatkowo bardzo „czuła” kierownica w Giulii potęguje jakby odczucia, że trzeba być ostrożnym.Alan, Alan, Alan! pisze:Mi w STI też się wydaje, że są duże przechyły jak mocno skręcam przy prędkości. Na nagraniu z zewnątrz auto płasko.
A porównałeś od razu do BMW?
W zawieszeniu najważniejsze jest czy koła dotykają zawsze drogi.
Jazda C300coupe z utwardzanym zawiasem była w moim odczuciu najlepsza.
Ale raz jeszcze, rozmawiamy o zawiasach najlepszych w swojej klasie, reszta to już indywidualna preferencja.
KONIEC PISLANDU
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Auto dla dziada
So What!, no to jestem zaskoczony. Z jazdy testowej (niestety było sucho i przyczepnie) oraz internetu wynikało, że nie da się tym autem polecieć bokiem bez jakiegoś większego knucia. A tutaj taka niespodzianka.
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- So What! (5 maja 2021, o 14:37)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Auto dla dziada
Da się bez problemu i to bez jakiejkolwiek ingerencji w system. Zresztą w którymś z testów "skrytykowali" Giulię właśnie za to, że kierowca powinien jednak coś umieć i współpracować
Sam Race (dzięki istnieniu też Giuli Quadrifoglio oraz Stelvio QV, ta ostatnia ma napęd Q4), można relatywnie łatwo aktywować przez złącze diagnostyczne. Jedyny minus, to niedziałający Shift Light - wersje 2.9 mają czerwone pole przy wyższych obrotach.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Auto dla dziada
So What!, może kwestia rocznika albo wersji albo egzemplarza. Tutaj fragment z testu 200 KM RWD. Swoją drogą gdyby fotele z Veloce dało się dokupić do wersji Super za normalne pieniądze to byłby mega fajny pojazd. Niestety standardowe fotele są nieakceptowalnie słabe (kiepskie trzymanie boczne i do tego niewygodne).
Porównanie z wyścigówkami jest zawsze wyświechtane, ale serio, reakcja na ster jest z kategorii wyczynowej, nie cywilnej. I albo to od razu pokochasz, po czym po przesiadce do jakiegokolwiek innego auta nie będziesz się dziwić, że skręciłeś kierownicę ale nadal jedziesz prosto – albo znienawidzisz. Ale nie ma co marzyć o tym, że taka szybka kierownica pozwoli ładnie składać auto do jazdy bokami. ESP się nie wyłącza i już.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Auto dla dziada
Chloru, z tego, co wiem, to nie ma różnic w rocznikach.
Tak, czy inaczej pełnego boka nie zapniesz bez trybu Race. Możesz się pobawić - jak na filmie. Standardowo ESP cały czas czuwa, ale, jak widać na filmie, pozwala na całkiem sporo.
Fotele w wersji Super są rzeczywiście przeciętne.
Tak, czy inaczej pełnego boka nie zapniesz bez trybu Race. Możesz się pobawić - jak na filmie. Standardowo ESP cały czas czuwa, ale, jak widać na filmie, pozwala na całkiem sporo.
Fotele w wersji Super są rzeczywiście przeciętne.
- piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
- Polubił: 318 razy
- Polubione posty: 202 razy
Auto dla dziada
stach22, godzinę temu wróciłem z przeglądu mojej Giulietty Veloce w GAM Długołęka (pod Wrocławiem). To salon Fiat + Alfa + Jeep + KIA. W salonie nie było ani jednej Alfy... Zapytałem sprzedawcy, a ten uradowany, mówi, że jeszcze tak fajnie nie mieli. Co przyślą, sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Podobno ludzie wykupują Giulie i Stelvio, bo wszystko wskazuje na to, że już samochodów z takimi silnikami po prostu nie będzie. Mówi - proszę spojrzeć - ten Jeep (nie zapamiętałem typu, ale kwadratowy i dość duży ) ma silnik 1,0 i 3 cylindry , moce do ok.150KM i nic mocniejszego nie ma ... . Pewnie tak olbrzymie koncerny jak BMW, MB zawsze będą miały coś z mocnymi silnikami ale na pewno już nie za taką kasę. Na Forum Alfy też wszyscy źle wieszczą przyszłości motoryzacji jaką lubimy i twierdzą, że ostatnią szansą jest kupienie Giulii lub Stelvio, póki jeszcze są.