Strona 532 z 625

Auto dla dziada

: 19 cze 2019, o 19:24
autor: jarmaj
Chloru pisze:
19 cze 2019, o 18:09
Rozdzielność majątkowa
Nie, rozdzielność samochodowa. ;-)

I nie mam co za bardzo podskakiwać, bo potem mi nie da pojeździć. A zanosi się na niezłe auto :-d

Auto dla dziada

: 19 cze 2019, o 19:56
autor: Chloru
Tracą na wartości tak czy inaczej patrzyłem na oferty najmu 3 letniego. Strasznie duzo. Trzymam kciuki za fajnego hh. Ford, Renault? ;) chyba na te dwie marki patrzył lnym w kontekście fajnego hh jeżeli inne rzeczy nie mają znaczenia.

Auto dla dziada

: 19 cze 2019, o 20:10
autor: jarmaj
Chloru pisze:
19 cze 2019, o 19:56
Trzymam kciuki za fajnego hh. Ford, Renault? ;)
Zobaczymy. Jutro oglądanie egzemplarza marki zdecydowanie kojarzącej się z rajdami ;-)

Auto dla dziada

: 19 cze 2019, o 20:48
autor: leon
jarmaj pisze:
19 cze 2019, o 20:10
Jutro oglądanie egzemplarza marki zdecydowanie kojarzącej się z rajdami ;-)
Citroen?

Auto dla dziada

: 19 cze 2019, o 21:08
autor: danikl
leon pisze:
19 cze 2019, o 20:48
jarmaj pisze:
19 cze 2019, o 20:10
Jutro oglądanie egzemplarza marki zdecydowanie kojarzącej się z rajdami ;-)
Citroen?
eee tam, Skoda pewnie :whistle:

Auto dla dziada

: 19 cze 2019, o 21:24
autor: leon
Wiem, wiem, wiem.

Obrazek

Auto dla dziada

: 19 cze 2019, o 23:44
autor: Chloru
Czy to auto ma jakieś zalety?

Tak to kabriolet.

;)

Bodajże Groszek.

Re: Auto dla dziada

: 20 cze 2019, o 14:53
autor: Alan, Alan, Alan!
jarmaj pisze:
Chloru pisze:
22 sty 2019, o 20:42
zrobiłem ostatnio parę km i30n performance
Właśnie mieliśmy okazję dziś też trochę pojeździć (w ramach poszukiwania przez Zofije samochodu)

Na szczęście była możliwość wyjechać za miasto i w nieograniczanym przez nikogo tempie :evilgrin: pojeździć trochę po zakrętach.
Auto jest rewelacyjne! Szpera robi świetną robotę, autem można dowolnie balansować pomiędzy pod i nadsterownością, a kiedy nie przeszkadza mu się jest całkiem neutralne w tym względzie. Zawias w najagresywniejszym ustawieniu nie jest za twardy (Fiesta ST MY 2013 jest ciut twardsza dla przykładu), ale nie ma za grosz bujania nadwozia i świetnie wybiera nierówności na drodze. Przekładnia kierownicza bardzo precyzyjna i krótka. Skrzynia biegów działa doskonale, skok lewarka jest krótki, biegi wchodzą precyzyjnie, można przepinać je bardzo szybko zarówno w górę jak i w dół, nawet ciągnąc silnik do końca (przy przyspieszaniu jak i hamowaniu). W dodatku jest system podbijania obrotów przy redukcjach, więc nie trzeba się bawić w operowanie równocześnie hamulcem i gazem jedną nogą (chociaż nie wiem czy to zaleta czy wada, robienie tego samemu jest fajną zabawą ;-) ).
Słowem wrażania z jazdy doskonałe. I do tego wystrzały z wydechu przy zmianach biegów!
Wady? No chyba tylko fotele. Za mało kubełkowate. Ale byłyby do przeżycia, są w pełni rekompensowane tym, jak auto jeździ. :-)
I to jest opis auta zrobiony przez miłośnika motoryzacji, a nie prospektów reklamowych. ;)

A ja wczoraj pierwszy raz byłem wożony Focusem RS w trybie drift. Dzisiaj sprawdzę czy sti da się podobnie. Wątpię, ale i tak sprawdzę. Ewentualne niepowodzenie odbije sobie wycieczka do świętego miejsca - Jodłownika <3
Czyli jestem gdzies, gdzie praktycznie każde auto mogące rozpędzić się pod górę, da mnóstwo frajdy. Nawet Nubira ;)

Auto dla dziada

: 21 cze 2019, o 16:06
autor: jarmaj
Nie jeździłem tą Foką, ale z tego co mówią i piszą, to to jest to mocno wspomagane elektroniką. Innym autem nie pójdzie tak łatwo, trzeba bardziej się postarać.
No chyba, że 911tką (nawet taką 4 napędową, bo na przód jest tam bardzo mało podawane), ta zamiata tyłkiem na każde zawołanie :-)

Auto dla dziada

: 21 cze 2019, o 16:10
autor: citan
jarmaj pisze:
21 cze 2019, o 16:06
mocno wspomagane elektroniką
Nie jeździłem, pooglądałem kiedyś trochę na YT jak usłyszałem o drift mode - więc jako specjalista mogę się wypowiedzieć :mrgreen: - auto wyprowadzone z równowagi wydawało się zachowywać bardzo nerwowo, nienaturalnie.

Auto dla dziada

: 25 cze 2019, o 12:47
autor: Alan, Alan, Alan!
W sumie to miałem napisać w jakimś bardziej odpowiednim wątku, ale to chyba akcja z gatunku "auto dla dziada" :mrgreen:

Obrazek

Dodam, że zatankowałem przy prawie 520 i weszło dokładnie 50.6 l :o
Trasa 500 km, tempomat na ~130 (gps 120+). Czas przejazdu 5.5 godziny.

Auto dla dziada

: 25 cze 2019, o 22:23
autor: inquiz
No i nowy ficzer by się przydał, spalanie w motogodzinach :-)

Auto dla dziada

: 2 lip 2019, o 17:50
autor: pol052
Stingerem jeździłem.... i jakieś mieszane uczucia mam. Zrobiłem jakie 200 km na A/S i 500 lokalnymi. 2.0T 240 kucy czy coś koło tego. 8 biegowy automat. No i ten automat własnie. Ma jakieś 1-2 sek zawahania przy reakcji. Tryb sport ?? Zawahanie zostaje, a ciężej wyczuć ile gazu trzeba żeby zrzucił 1 a nie 2 biegi. Na lokalnych kończyło się to tym że zaczynasz wyprzedzać dodajesz gazu zrzuca 2 biegi strzelasz do przodu i jak nie zmienisz pasa w porę to kolizyjny odcina moc bo za szybko/bardzo się zbliżyłes do poprzedzającego auta. ESP też jakoś dziwnie dojechałem do partii którą znam to se myślę pójdę trybem ... przejechałem partie zakrętów nie żeby jakoś brawurowo (nic nie pipa nic nie błyska), po czym wychodzę na prostą, a auto zrzuca 2 biegi i wyrywa do przodu ....

Auto dla dziada

: 2 lip 2019, o 18:48
autor: stach22
pol052 pisze:Stingerem jeździłem.... i jakieś mieszane uczucia mam. Zrobiłem jakie 200 km na A/S i 500 lokalnymi. 2.0T 240 kucy czy coś koło tego. 8 biegowy automat. No i ten automat własnie. Ma jakieś 1-2 sek zawahania przy reakcji. Tryb sport ?? Zawahanie zostaje, a ciężej wyczuć ile gazu trzeba żeby zrzucił 1 a nie 2 biegi. Na lokalnych kończyło się to tym że zaczynasz wyprzedzać dodajesz gazu zrzuca 2 biegi strzelasz do przodu i jak nie zmienisz pasa w porę to kolizyjny odcina moc bo za szybko/bardzo się zbliżyłes do poprzedzającego auta. ESP też jakoś dziwnie dojechałem do partii którą znam to se myślę pójdę trybem ... przejechałem partie zakrętów nie żeby jakoś brawurowo (nic nie pipa nic nie błyska), po czym wychodzę na prostą, a auto zrzuca 2 biegi i wyrywa do przodu ....
Ciekawe, bo to ZF, najlepszy z możliwych automatów w tej klasie.

Auto dla dziada

: 2 lip 2019, o 18:59
autor: FUX
ZF tak ale program kto napisał?

Auto dla dziada

: 2 lip 2019, o 19:52
autor: stach22
FUX pisze:ZF tak ale program kto napisał?
Nie wiem, ale bez przesady. Opóźnienie może być winą turbo a noe ZF.

Re: Auto dla dziada

: 3 lip 2019, o 00:32
autor: Alan, Alan, Alan!
Czyżby pierwsza na świecie konstrukcja z turbiną w skrzyni biegow?

:mrgreen:

Auto dla dziada

: 3 lip 2019, o 00:43
autor: stach22
Alan, Alan, Alan! pisze:
3 lip 2019, o 00:32
Czyżby pierwsza na świecie konstrukcja z turbiną w skrzyni biegow?

:mrgreen:
Raczej brak umiejętności czytania ze zrozumieniem :-)

Auto dla dziada

: 3 lip 2019, o 06:47
autor: jarmaj
Alan, Alan, Alan! pisze:
3 lip 2019, o 00:32
Czyżby pierwsza na świecie konstrukcja z turbiną w skrzyni biegow?
Albo odkrycie nerwu łączącego turbo ze skrzynią, coś jak efekt badań rosyjskich naukowców którzy odkryli nerw łączący oko z dupą :mrgreen:

Auto dla dziada

: 3 lip 2019, o 07:47
autor: stach22
Efekt turbodziury nakłada się podczas dodawania gazu z redukcką biegu przez automat i mylnie sugeruje jego wolną pracę.

Swoją drogą brak wyobraźni oraz zdolności myślenia abstrakcyjnego charakterystycznego dla ludzi inteligentnych to jednak kalectwo :D

Auto dla dziada

: 3 lip 2019, o 08:02
autor: dzixd
Chyba zaczynam dziadzieć.
Całkiem wygodny kloc BMW x3. 8 biegów. 2 litrowy diesel.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak to ojciec określił "auto z papieru". Dostaliśmy na czas naprawy Hiluxa.
Na zakrętach buja jak na okręcie.
Ale za to jakie bajery ma.
Np podświetlane klamki Obrazek
Obrazek
Po za tym wszystkie blachary moje. :giggle:

Wysłane z mojego mądrego telefonu


Auto dla dziada

: 3 lip 2019, o 08:13
autor: stach22
...

Auto dla dziada

: 3 lip 2019, o 08:47
autor: lukass
Dwa razy maiłem możliwośc dłuższej jazdy z tym 8 biegowym ZFem.
BMW 3 z chyba 143 konnym dieslem i BMW X3 z 2litrowym dieslem 184 koni chyba.
Generalnie nei bardzo rozumiem zachwyt tą skrzynią. Biegi zmienia gładko, ale podczas średnio dynamicznej jazdy najzwyczajniej sie gubi. Daje rade podczas spokojnej jazdy i podczas bardzo agresywnej bo nie zdązy wtedy wrzucić wysokiego biegu i nie musi zaraz redukować. Generalnie 8 biegów w aucie z V max z zakresu 200-230 km/h to pomyłka. Tam podczas jazdy elektronika zajmuje sie ciągle zmienianiem biegów -a to w góre a to w dół. Gdyby nie to ze robi to dosć łagodnie to można by dostac lekkiego wk...wu ;-)

Najlepsza skrzynia "automatyczną" wg mnie był pierwszy DSG 6 biegowy z mokrymi sprzegłami. Pomijając ze jest mneij komfortowa to w moim odczuciu najmniej sie gubi podczas jazdy, choć sa sytuacje gdzie trzeba elektronikę wspomóc łopatkami zmainy biegów.

Auto dla dziada

: 3 lip 2019, o 08:54
autor: stach22
lukass pisze:Dwa razy maiłem możliwośc dłuższej jazdy z tym 8 biegowym ZFem.
BMW 3 z chyba 143 konnym dieslem i BMW X3 z 2litrowym dieslem 184 koni chyba.
Generalnie nei bardzo rozumiem zachwyt tą skrzynią. Biegi zmienia gładko, ale podczas średnio dynamicznej jazdy najzwyczajniej sie gubi. Daje rade podczas spokojnej jazdy i podczas bardzo agresywnej bo nie zdązy wtedy wrzucić wysokiego biegu i nie musi zaraz redukować. Generalnie 8 biegów w aucie z V max z zakresu 200-230 km/h to pomyłka. Tam podczas jazdy elektronika zajmuje sie ciągle zmienianiem biegów -a to w góre a to w dół. Gdyby nie to ze robi to dosć łagodnie to można by dostac lekkiego wk...wu ;-)

Najlepsza skrzynia "automatyczną" wg mnie był pierwszy DSG 6 biegowy z mokrymi sprzegłami. Pomijając ze jest mneij komfortowa to w moim odczuciu najmniej sie gubi podczas jazdy, choć sa sytuacje gdzie trzeba elektronikę wspomóc łopatkami zmainy biegów.
Hmmm, to ja już chyba jestem kierowcą emerytem, bo nie zauważyłem żeby mój ZF pogubił się kiedykolwiek. W dodatku „uczy” się stylu jazdy właściciela. Ja nie mam żadnych negatywnych odczuć.

Auto dla dziada

: 3 lip 2019, o 08:59
autor: lukass
Bardzo możliwe :mrgreen: