Auto dla dziada

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Dacia :)
Polubił: 43 razy
Polubione posty: 79 razy

Auto dla dziada

Post 13 sie 2020, o 20:39

FUX pisze:
11 sie 2020, o 16:53
Frakcja dość licznie reprezentowana na forum.
FUX pisze:
13 sie 2020, o 18:08
Chlorowóz.
No to będzie Was ze trzech :mrgreen: .


"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 103 razy
Polubione posty: 169 razy

Auto dla dziada

Post 13 sie 2020, o 20:41

Klor, Arno, Gal.
Dolce far niente ;-)

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Dacia :)
Polubił: 43 razy
Polubione posty: 79 razy

Auto dla dziada

Post 13 sie 2020, o 20:44

FUX pisze:
13 sie 2020, o 20:41
Klor, Arno, Gal.
OK, nie uwzględniłem Arno, bo się chyba nie pochwalił. Razem z Tobą będzie licznie, D'Artagnan i trzej muszkieterowie ;-) .
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 188 razy

Auto dla dziada

Post 14 sie 2020, o 00:10

rrosiak pisze:
13 sie 2020, o 20:44
OK, nie uwzględniłem Arno
Jak mnie pamięć kaprawa nie myli, to Łoś był całkiem prawdopodobną opcją również dla Ciebie, zanim ci prezes Dacią mózgu nie zamącił... ;-)
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: XU10J4RS
Polubił: 91 razy
Polubione posty: 177 razy

Auto dla dziada

Post 14 sie 2020, o 06:37

FUX pisze:Klor, Arno, Gal.
Chyba jeszcze @burat ;)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Dacia :)
Polubił: 43 razy
Polubione posty: 79 razy

Auto dla dziada

Post 14 sie 2020, o 09:55

Gal pisze:
14 sie 2020, o 00:10
Jak mnie pamięć kaprawa nie myli, to Łoś był całkiem prawdopodobną opcją również dla Ciebie, zanim ci prezes Dacią mózgu nie zamącił...
;-)
Ależ oczywiście i to całkiem poważną, ale sam zamiar nie czyni mnie chyba członkiem licznie reprezentowanej na forum frakcji ;-).
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: TriBeca powered by Jako
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 59 razy

Auto dla dziada

Post 14 sie 2020, o 14:57

Chloru pisze:
FUX pisze:Klor, Arno, Gal.
Chyba jeszcze @burat ;)
No on ma jeszcze prawdziwe volvoObrazek
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

jarmaj
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 21 razy
Polubione posty: 172 razy

Auto dla dziada

Post 14 sie 2020, o 17:57

busik pisze:
14 sie 2020, o 14:57
jeszcze prawdziwe volvo
Czyli kanciaka z tylnym napędem?




Zajefajne samochody, ale na ulicy już prawie niespotykane. Powoli raczej wyłącznie na zlotach youngtimerów. I na rajdach w Finlandii i Szwecji. ;-)

Chyba że aż tak piękne Volvo, że święci nim jeździli, czyli P1800 :-)

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wwa Wola
Auto: Legaś IV junkers
Polubił: 177 razy
Polubione posty: 174 razy

Auto dla dziada

Post 14 sie 2020, o 21:00

jarmaj pisze:
14 sie 2020, o 17:57
P1800
:thumb:
Prawie kiedyś kupiłem ale za dużo przyszło osób na licytację, jeden był taki napalony że mu chyba potem specjalnie cenę podbijali. Swoją drogą ciekawa historia - auto po renowacji odnalezione porzucone w lesie pod Świebodzinem, z wyciętymi numerami. Po jakimś czasie przeszło na własność skarbu państwa jako porzucone i poszło na licytację :o
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

stefanekmac
5 gwiazdek
Auto: był forek XT jest OBK 2,5
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 50 razy

Auto dla dziada

Post 28 sie 2020, o 11:04

Normy ojro fafnaście wykaszają z rynku również skutery, motory. Od 20121 norma nr 5 wykosi silniki Mercedesa i wielu innych. Będzie czyściej, no drożej też.

jarmaj
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 21 razy
Polubione posty: 172 razy

Auto dla dziada

Post 28 sie 2020, o 13:05

Chwalmy unię, aleluja!
Ostatnio zmieniony 28 sie 2020, o 13:06 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.

bojar
6 gwiazdek
Lokalizacja: warszawski-zachodni
Auto: forester 2,5XT,Q5
Polubił: 25 razy
Polubione posty: 71 razy

Auto dla dziada

Post 28 sie 2020, o 13:05

stefanekmac pisze:
28 sie 2020, o 11:04
Od 20121 norma nr 5 wykosi silniki Mercedesa i wielu innych. Będzie czyściej, no drożej też.
Dosyć odległa perspektywa. W tym roku to i atom pewnikiem już będzie be. :mrgreen:

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Polubił: 751 razy
Polubione posty: 54 razy

Auto dla dziada

Post 28 sie 2020, o 21:26

Do tego czasu będzie już teleportacja :-)
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja

jarmaj
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 21 razy
Polubione posty: 172 razy

Auto dla dziada

Post 8 wrz 2020, o 18:52

Wiem że paru tutejszych dziadów zna pewną firmę z Krapkowic, ale może dla zachęty krótka prezentacja tego, co dziad może tam sobie wybrać dla siebie.
Ceny nie są niskie, wiem bo dwa razy zapytywałem o Prosiaki które mnie interesowały, ale co to za problem dla dziada chcącego nabyć coś wyjątkowego ;-)


jarmaj
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 21 razy
Polubione posty: 172 razy

Auto dla dziada

Post 12 wrz 2020, o 21:53

No dobra, rozumiem że w Krapkowicach to jednak trochę za duży kawior.
Ale odrstaurowanego klasycznego Prosiaka dziad może mieć za całkiem akceptowalne pieniądze!

http://www.gieldaklasykow.pl/porsche-di ... ln-kielce/

Sam się zastanawiam. Tylko brak drugiego garażu.... ;-)

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 188 razy

Auto dla dziada

Post 12 wrz 2020, o 22:13

jarmaj pisze:
12 wrz 2020, o 21:53
No dobra, rozumiem że w Krapkowicach to jednak trochę za duży kawior.
Ale odrstaurowanego klasycznego Prosiaka dziad może mieć za całkiem akceptowalne pieniądze!

http://www.gieldaklasykow.pl/porsche-di ... ln-kielce/

Sam się zastanawiam. Tylko brak drugiego garażu.... ;-)
:-)
Wiesz, że się zastanawiam nad traktorkiem?
Ale ten Porsche jest trochę za duży.
Więc może Lamborghini...
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Polubił: 751 razy
Polubione posty: 54 razy

Auto dla dziada

Post 13 wrz 2020, o 09:28

Gal pisze:
12 wrz 2020, o 22:13
Ale ten Porsche jest trochę za duży.
To Porsche to jest jakiś dramat. Po pełnym remoncie puszką farby przez Janusza. Zachlapanie farbą wszystko co zachlapać się dało. Brak zaczepu z tyłu i tylnych ramion.
Ktoś kupił ten ciągnik na złomie, założył opony Kabat, pomalował puszką farby, przykleił znaczki i cena x10.
W takiej cenie można kupić jednocylindrowego Ursusa C45 w stanie kolekcjonerskim.

Tu jest fajnie odbudowana polska 30stka:
https://m.olx.pl/oferta/ursus-c328-odre ... ewActive=1

Jak zabronią kosiarek to taki traktor będzie niezła alternatywą.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 109 razy
Polubione posty: 114 razy

Auto dla dziada

Post 13 wrz 2020, o 10:13

Pkt22, to nie jest cena zaporowa. Wszedłem na ancajgi i tyle one w de kosztują :o . Jakieś 10 lat temu widziałem takiego przy drodze w Hesji z karteczką w cenie poniżej 2Keuro. W stanie mocno spatynowanym. Trzeba było brać...
A i były po całości malowane. Stare deutze zresztą też.

jarmaj
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 21 razy
Polubione posty: 172 razy

Auto dla dziada

Post 13 wrz 2020, o 11:16

ptk22 pisze:
13 wrz 2020, o 09:28
Po pełnym remoncie puszką farby przez Janusza. Zachlapanie farbą wszystko co zachlapać się dało

Widocznie egzemplarz z Porsche muzeum ten sam Janusz farbą zachlapał :giggle:
P_20161111_102354.jpg

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Polubił: 751 razy
Polubione posty: 54 razy

Auto dla dziada

Post 13 wrz 2020, o 11:22

BiP, rozumiem, że kosztują. Ale zabytkowe auto lub ciągnik ma wartość jak jest w dobrym stanie. A taki pomalowany pędzlem po całości zdekompletowany to jednak daleko mu do stanu kolekcjonerskiego.

Mi od paru lat chodzi po głowie zakup takiego zabytku, tylko ciągle kasy brak. Ale jak będę kupował to szerokim łukiem będę omijał takie pomalowane pędzlem po całości.

jarmaj, jeśli ten z muzeum to oryginał, to ten po remoncie puszką farby nie ma oryginalnego zaczepu z przodu a z tyłu nie ma wcale.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 188 razy

Auto dla dziada

Post 13 wrz 2020, o 12:20

ptk22 pisze:
13 wrz 2020, o 11:22
jeśli ten z muzeum to oryginał, to ten po remoncie puszką farby nie ma oryginalnego zaczepu z przodu a z tyłu nie ma wcale.
Oprócz zaczepów, to można znaleźć jakieś 150 innych szczegółów którymi się te dwa ciągniki różnią. Podejrzewam nieśmiało, że to może być skutkiem tego, że to dwa różne modele; ten z muzeum to Porsche Diesel Standard (218), a z ogłoszenia to Porsche Diesel Super Export (329). ;-)
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
ptk22 (13 wrz 2020, o 12:38)
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

jarmaj
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 21 razy
Polubione posty: 172 razy

Auto dla dziada

Post 13 wrz 2020, o 12:59

Gal pisze:
13 wrz 2020, o 12:20
ten z muzeum to Porsche Diesel Standard (218), a z ogłoszenia to Porsche Diesel Super Export (329)
Otóż to!

BTW model z na pewno wszystkim dobrze znanej reklamy Porsche "Porsche diesel cabrio", czyli 111, też cały przez Janusza zachlapany. ;-)
Strasznie dużo tych Januszy musieli zatrudniać w Porsche w latach '50 i '60, że im te wszystkie traktory tak w całości w fabryce farbą zachlapywali.

:mrgreen:

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Polubił: 751 razy
Polubione posty: 54 razy

Auto dla dziada

Post 13 wrz 2020, o 13:06

jarmaj, ale chyba przyznasz, że filtr powietrza niepotrzebnie Janusz pomalował? I brakuje z tyłu ciągnika: zaczepu i wieszaków?
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja

jarmaj
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 21 razy
Polubione posty: 172 razy

Auto dla dziada

Post 13 wrz 2020, o 13:27

ptk22, nie jestem ekspertem od od traktorów Porsche i nie mam mam pojęcia czy oryginalnie był malowany, czy nie. ;-)
Google pokazuje egzemplarze z obudową filtra malowaną na czarno i na czerwono.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak było? Nie wiem. Ale jak trafi się na zdjęcia nieodrestaurowanych traktorów, to raczej mają puszkę na filtr czerwoną.

Obrazek

Obrazek
ptk22 pisze:
13 wrz 2020, o 13:06
zaczepu i wieszaków
To ten wihajster z zespołem cięgien i ramion z tyłu? Tak, tego nie ma tutaj.

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Polubił: 751 razy
Polubione posty: 54 razy

Auto dla dziada

Post 13 wrz 2020, o 14:00

jarmaj, ja też nie jestem. Ale na podstawie dokumentacji, którą sami załączyli:
http://www.gieldaklasykow.pl/porsche-di ... 39&pid=139

Wydaje mi się, że powinien być pomalowany tak jak na tym zdjęciu obok żółtego Porsche.

Ale przyznaję Tobie rację, że się czepiam.
Ja po prostu wolałbym taką 30tke jak podałem linka, bo używał bym jej w sadzie i ogrodzie. A na zlot starych ciągników też się nadaje.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja

ODPOWIEDZ