Zwykle nie spamuję bo Ci co wiedzą to wiedzą, a Ci co nie wiedzą to ich to nie interesuje, ale żem dumny w ten weekend to muszę (za Autoklubem):
Tomasz Nagórski zdominował sobotnią część Wyścigu Górskiego Limanowa - Przełęcz Pod Ostrą. Najszybszy na treningach, aktualny mistrz Polski w kategorii I wygrał obydwa podjazdy wyścigowe i wyprzedził o 0,687 sekundy Vaclava Janika w Loli Formuły 3000. Na trzecim stopniu podium stanął Andrzej Szepieniec, drugi w rundzie GSMP.
W drugim treningu Nagórski przejechał 6,03-kilometrową trasę w nieoficjalnym rekordowym czasie 2.21,200. W pierwszym podjeździe wyścigowym reprezentant Automobilklubu Opolskiego uzyskał oficjalny rekord - 2.23,364. Vaclav Janik był wolniejszy o 0,503 sekundy. Kolejne czasy należały do Roberta Stecia (+4,461), Dana Michla (+7,291), Andrzeja Szepieńca (+7,380) i Marcina Bełtowskiego (+9,003).
O 15.00 ruszył drugi podjazd wyścigowy. Po krótkotrwałej ulewie zawodnicy zmieniali opony na bieżnikowane. Tomaszowi Nagórskiemu zmierzono 2.43,202. Vaclav Janik zbliżył się na 0,184 sekundy. Trzeci wynik uzyskał Andrzej Szepieniec (+7,037), a kolejne - Dan Michl (+7,524), Jan Miloń (+9,194) i Marcin Bełtowski (+9,775).
WYNIKI
1. Tomasz Nagórski (PL) Subaru Impreza WRX STI 5.06,566
2. Václav Janik (CZ) Lola B02/50 +0,687
3. Andrzej Szepieniec (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +14.417
4. Dan Michl (CZ) Lotus Evora +14,815
5. Robert Steć (PL) Lola T96/50 +17,810
6. Marcin Bełtowski (PL) Subaru Impreza WRX STI +18,778
7. Ján Miloń (CZ) Skoda Fabia WRC +29,280
8. Jiří Svoboda (CZ) Norma M20F +33,607
9. Igor Drotar (CZ) Skoda Fabia WRC +33,896
10. Peter Lipták (CZ) Mitsubishi Lancer Evo VIII +36,867
Podsumowując - nie pomoże Lola na Subaru
Re: GSMP 2013
: 23 cze 2013, o 13:00
autor: WRC fan
Pięknie
PS - ponownie zapytam - kiedy Pikes Peak ?
Re: GSMP 2013
: 23 cze 2013, o 16:03
autor: booSTi
Ja dopiero zaczynam kibicować, więc się spytam: to Ty prowadziłeś to subaru #1?
Re: GSMP 2013
: 23 cze 2013, o 16:41
autor: WiS
booSTi pisze:
Ty prowadziłeś to subaru
Niebezpośrednio
Azrael pisze:
nie pomoże Lola na Subaru
Ani Evo na Fabię
WRC fan pisze:
kiedy Pikes Peak ?
Dalibóg, pojadę kibicować
Re: GSMP 2013
: 23 cze 2013, o 18:57
autor: jarmaj
Tak z kronikarskiego obowiązku należy dodać, że dzisiaj było podobnie
Re: GSMP 2013
: 23 cze 2013, o 20:27
autor: burat
gratki
Re: GSMP 2013
: 26 cze 2013, o 09:08
autor: pol052
Piekna nawierzchnia
Re: GSMP 2013
: 26 cze 2013, o 12:14
autor: zofija
Sorbent jest drogi, więc strażaki używają cementu jak się jakieś płyny wyleją. A że padało....
Re: GSMP 2013
: 6 sie 2013, o 14:31
autor: Azrael
Pozwolę sobie zreanimować wątek, jako ze udało mi się być na miejscu i uczestniczyć w budowaniu sukcesu.
On-board:
(polecam zapiąć pasy przed uruchumieniem, ew. przygotować pampersa)
Poza Lolą, która raczej jest poza zasięgiem na takiej trasie to udało się zrealizować wszystko co było do zrealizowania mimo ekstremalnego upału (39,8 w cieniu). Wszyscy jesteśmy wykończeni, ale satysfakcja jest. Wielkie dzięki dla całego teamu, a szczególnie dla fantastycznego kierowcy :)
Re: GSMP 2013
: 6 sie 2013, o 15:07
autor: burat
Azrael, gratki dla was , mam nadzieję ,że na Siennej uda się zobaczyć ,bo na pewno będzie forumowa ekipa
Re: GSMP 2013
: 19 sie 2013, o 11:14
autor: zofija
No na Siennej dali radę chłopaki!
Szkoda, że nie mogliśmy podziwiać na żywo
Po raz kolejny rekord trasy dla Tomka Nagórskiego i 2 samochody ze stajni 4T na pudle w niedzielę
Gratulacje!!!
Odp: GSMP 2013
: 19 sie 2013, o 12:56
autor: barbie
Bylim, widzielim, gratulujemy :)
Mam gotowy film, bedzie online wieczorem, jak dotrę do porządnego łącza :)
Szacun dla Tomka, to jest nie do pomyślenia żeby ogarnąć takie bydle! Przeczytałem w wywiadzie ostatnio, że ten potwór ma ponad 700 koni przy masie delikatnie przekraczającej jedną tonę. Brawa dla Was Kuba za zbudowanie takiego urządzenia do wygrywania.
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 12:27
autor: Azrael
Arti, dziękuję w imieniu całego zespołu :) Ma już trochę więcej jak 700KM. Szczerze mówiąc moim osobistym zdaniem osiągi przekroczyły granicę rozsądku i władze sportu powinny pilnie wprowadzić zwężkę jak w ralycrossie 40-45mm.
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 17:57
autor: barton
Arti pisze:
Szacun dla Tomka, to jest nie do pomyślenia żeby ogarnąć takie bydle! Przeczytałem w wywiadzie ostatnio, że ten potwór ma ponad 700 koni przy masie delikatnie przekraczającej jedną tonę. Brawa dla Was Kuba za zbudowanie takiego urządzenia do wygrywania.
mnie w tym wywiadzie zaskoczył poziom kosztów uczestnictwa w tej zabawie przy takim poziomie sprzętowym
A’propos budżetu – ile kosztuje start i sezon w GSMP? I jak się to ma do RSMP?
Posiadając własny samochód koszty takiego startu to około 15.000 zł za każdy weekend wyścigowy, gdzie w RSMP to od 60.000 zł do 100.000 zł w przypadku wypożyczenia dobrej, konkurencyjnej rajdówki klasy R4.
Mówiąc szczerze to spodziewałem się jakiejś różnicy, ale nie aż takiej, bardziej czegoś na zasadzie 30-40k za weekend wyścigowy (zwłaszcza przy takim potworze jakim jest Impreza z gsmp)...
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 18:22
autor: Azrael
Dla przykładu turbina w naszym Subaru jest dużo TAŃSZA niż turbo do Subaru N-kowego. Winne są głównie sztucznie nadmuchane ceny w grupie N/R4 czy S2000. Dodatkowo w rajdach gros kosztów to opony/paliwo/logistyka (większy zespół, minimum 4 mechaników na auto itp.). Mnóstwo rzeczy jest znacznie tańszych niż w N-ce: hamulce, części silnika itp, ale głównie jest mało jazdy więc małe koszty. Przymierzamy się do wyścigów torowych ale tam koszty są znacznie znacznie wyższe przez opony i paliwo.
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 18:42
autor: barton
Azrael, czyli jak rozumiem te nadmuchane koszty (jeśli chodzi o graty) to głównie dzięki metce pt: homologowane przez FIA?? Właśnie z ciekawości popatrzyłem do Waszego sklepu i znalazłem ciekawy element: zwężka do turbo by Ralliart do EvoX (cenka: 2.3k za kawałek rury ).
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 19:08
autor: Azrael
Akurat to zwężka to wyjątkowo niskoseryjne urządzenie w dodatku dość skomplikowane do zaprojektowania. Może jakiś instytut lotnictwa by w Polsce umiał to zrobić, ale generalnie nie jest to banalne. Przy niskim zapotrzebowaniu i dużych kosztach R&D nie dziwne ze cena jest wysoka. W rajdówce grupy N czy R4 różnica między dobrą zwężką, która ktoś zaprojuektował i przetestował, a zwęzką "od tokarza" to nawet 20-30KM i odpowiednio zmienione krzywe momentu i mocy. Natomiast zupełnie odrębną rzeczą jest np. wskazany producent hamulców ze wskazanym kanałem sprzedaży jak w przypadku hamulców do N-ki. Co z tego że jesteśmy dealerem AP Racing jak hamulce AP Racing do N-kowego Subaru musimy kupować przez STI, gdzie dodawane jest ze 200% do i tak już niemałej ceny producenta. Takich rzeczy można wymienić tysiące. W S2000 znowu wszystkie części pochodzą od producenta auta, który może sobie regulować ceny jak mu się podoba i nie ma żadnej gwarancji że jak za 6 miesięcy wypuści nową ewolucję to nie przestanie wspierać starej i nie będziesz musiał np. pół auta wymienić na nowe części bo starych nie sposób kupić na wymianę. W grupie E1 w GSMP czy innych wyścigach w zasadzie nie ma żadnych obostrzeń regulaminowych więc można sobie wziąć turbo z półki od dowolnego producenta, tarczę hamulcową jaka Ci pasuje i użyć półośki tuningowej za 2000zł, a nie N-kowej za 5000zł etc. etc. Oczywiście obie sytuacje mają swoje plusy i minusy, taki brak regulacji w rajdach spowodowałby wyścig zbrojeń, który byłby równie kosztowny, GSMP to jednak sport bardzo amatorski i nie ma tam aż takiej presji sponsorów na wynik, bo po prostu nie ma zbyt dużych sponsorów. Oczywiście nasz samochód mógłby jeszcze być dużo szybszy, tylko po co? I tak to już mocno przekracza granice rozsądku, a przy obecnym regulaminie najprościej zrobić jeszcze więcej mocy i troszkę zmienić przełożenia w skrzyni. Zważywszy jakie parametry produkuje ten obecny silnik przy dość prostych rozwiązaniach głównie z półki to potencjał jest jeszcze ogromny.
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 19:27
autor: Piter 35
Aż miło papatrzeć jak swoi pięknie śmigają taką bestią Az gratulacje dla całej ekipy
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 19:44
autor: barton
Azrael pisze:
Akurat to zwężka to wyjątkowo niskoseryjne urządzenie w dodatku dość skomplikowane do zaprojektowania. Może jakiś instytut lotnictwa by w Polsce umiał to zrobić, ale generalnie nie jest to banalne. Przy niskim zapotrzebowaniu i dużych kosztach R&D nie dziwne ze cena jest wysoka. W rajdówce grupy N czy R4 różnica między dobrą zwężką, która ktoś zaprojuektował i przetestował, a zwęzką "od tokarza" to nawet 20-30KM i odpowiednio zmienione krzywe momentu i mocy.
fakt tego nie wziąłem pod uwagę...
Azrael pisze:
Natomiast zupełnie odrębną rzeczą jest np. wskazany producent hamulców ze wskazanym kanałem sprzedaży jak w przypadku hamulców do N-ki. Co z tego że jesteśmy dealerem AP Racing jak hamulce AP Racing do N-kowego Subaru musimy kupować przez STI, gdzie dodawane jest ze 200% do i tak już niemałej ceny producenta.
czyli jeśli nie kupisz takiego zestawu przez wskazany kanał dystrybucyjny, to po rajdzie na BT (kiedy udało się jakiś wynik osiągnąć) można zostać zdyskwalifikowanym, ponieważ zabrakło jakiejś nalepki (pozwalającej na identyfikację). Oczywiście przy założeniu, że części pod względem technicznym mają identyczne właściwości...
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 19:50
autor: Azrael
Barthol pisze:
czyli jeśli nie kupisz takiego zestawu przez wskazany kanał dystrybucyjny, to potem na rajdzie na BK, a najpewniej to na BT (kiedy udało się jakiś wynik osiągnąć) można zostać zdyskwalifikowanym??
Producent ma kontrakt na wyłączność na ten produkt z właściwym logo. Właściwe logo jest na rysunku w homologacji. Przez długi czas (jak zaczęły się kłopoty Ralliartu) korektory hamowania do N-kowego Lancera nie były dostępne z właściwym logo i tak z 90% rajdówek jeżdżących w rajdach było do wywalenia na BK jakby ktoś to oprotestował, bo miały te same korektory o tym samym numerze części producenta, tylko bez właściwego logo. Na szczęście nikt nie wpadł na taki genialny pomysł, ale kto wie co się zdarzy w przyszłości.
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 20:06
autor: barton
Azrael, pewnie paru zawodników sobie w brodę pluje, bo mogli rajd wygrać, a tak bieda i żadnego pucharu
W sumie to do "ciekawych" sytuacji (mając teraz jakąś wiedzę, dzięki Twojej wypowiedzi) może dochodzić w klasach rajdówek "budźetowych" typu saxo, 106, 206 itp. Większość tych wozów jest przygotowywana przez samych zawodników, którzy mają ograniczony budżet na taką zabawę (a zakupy w kramiku peugeot sport itp. mogą cenowo być hmmm odstraszające ;))
Rozumiem też, że ma to przełożenie na np "eNki" śmigające w różnej maści pojeźdżawkach (gdzie koszty obsługi serwisowej są na podobnym poziomie), ale można sporo zaoszczędzić na osprzęcie i brać to co jest łatwiej dostępne oraz tańsze (bo nie muszą mieć tego właściwego logo). Choć i tak pewnie tanio nie jest (ale to już zależy pewnie od kapitału jakim sam użytkownik dysponuje... A dla postronnego widza to będzie wynik odniesienia do znanej mu rzeczywistości)
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 20:14
autor: ryjeks
Azrael pisze:
"Moment":
Dobry moment nie jest zły
Fura to już potwór jak w dawnej B grupie, wariactwo
Gratulować wiedzy i umiejętności przy budowie, a kierownik jaja z betonu
Re: GSMP 2013
: 22 sie 2013, o 21:43
autor: jarmaj
Azrael pisze:władze sportu powinny pilnie wprowadzić zwężkę jak w ralycrossie 40-45mm.