Strona 1 z 1

problem z obrotami mieszanka zbyt uboga i zbyt bogata

: 9 sie 2013, o 17:28
autor: babull
Witam wszystkich
Panowie mam taki problem z imprezą WRX 2.0T a mianowicie z falującymi obrotami na wolnych obrotach, jest zapalona pomarańczowa ikona silnika
po podłączeniu komputera zostały skasowane wszystkie błędy i po ponownym zapaleniu się ikony silnika komputer pokazał
"mieszanka zbyt bogata" - "mieszanka zbyt uboga"
"auto elektryk" powiedział, ze to prawdopodobnie sonda lambda. czy to możliwe??... jeśli tak to która sonda ? ta na katalizatorze ?
Może wiecie koledzy co może być przyczyną?, od czego powinienem zacząć szukać usterki
Z góry dzięki za pomoc ;)

Re: problem z obrotami mieszanka zbyt uboga i zbyt bogata

: 10 sie 2013, o 10:29
autor: dzixd
babull pisze:Witam wszystkich
Panowie mam taki problem z imprezą WRX 2.0T a mianowicie z falującymi obrotami na wolnych obrotach, jest zapalona pomarańczowa ikona silnika
po podłączeniu komputera zostały skasowane wszystkie błędy i po ponownym zapaleniu się ikony silnika komputer pokazał
"mieszanka zbyt bogata" - "mieszanka zbyt uboga"
"auto elektryk" powiedział, ze to prawdopodobnie sonda lambda. czy to możliwe??... jeśli tak to która sonda ? ta na katalizatorze ?
Może wiecie koledzy co może być przyczyną?, od czego powinienem zacząć szukać usterki
Z góry dzięki za pomoc ;)
Możliwe że sonda. Są jakieś inne objawy?

Następnym razem pisz w dziale technicznym bo cie inni zjedzą :mrgreen:

Re: problem z obrotami mieszanka zbyt uboga i zbyt bogata

: 11 sie 2013, o 14:59
autor: babull
ok dzięki za za radę dzixd :)
Zauważyłem też czarny nagar na wydechu i czasami zakopci na czarno ale rzadko poza tą przyczyną nic nie zauważyłem. Falujące obroty występują po zrzuceniu z biegu, spadają prawie do zera a jak wskakuje na obroty nie przekracza 12000 obr./min później w miarę trzymają się normalnie.

Re: problem z obrotami mieszanka zbyt uboga i zbyt bogata

: 13 wrz 2013, o 18:56
autor: babull
witam
rozwiązałem problem falujących obrotów
okazało sie,że na sondzie lambdzie było napięcie 3V a powinno wahać się od 0,3V-08V problem leżał w sterowniku silnika
po wymianie sterownika napięcie było prawidłowe jednak dalej obroty falowały, ale już nie tak jak przed wymianą. różnica była duża ale problem do końca sie nie rozwiązał. następna przyczyna była w zaworze upustowym turbiny BLOW OFF , zawór łapał lewe powietrze i po odłączeniu go obroty były idealne. Teraz muszę tylko go wymienić i będzie ok .