Strona 1 z 2

Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 22 sie 2013, o 22:43
autor: Godlik
Nie miał człowiek problemów, to sobie wymyślił zmianę samochodu...
Jak pewnie wiecie, oprócz GTka mam też Legacy 2.0 kombi z 2004 roku. No ale się trochę znudził, trochę zestarzał, czas na coś nowego.

No i mam na oku fajnego OBK, ale w wersji amerykańskiej. Rocznik 2009, wersja 2,5 limited, full wypas, automat, skóra, itd. Serwisowany przez mojego mechanika, no i generalnie przez niego polecany. Ale... Cały czas targają mną wątpliwości...

Chodzi głównie o oświetlenie. Samochód jest oczywiście zarejestrowany w PL, ma ważne badanie techniczne (nie wnikam jak...), ale...
- nie ma przeciwmgielnego z tyłu
- światła z przodu są oczywiście oryginalne (soczewki plus pomarańczowe boki)

I teraz pytanie - chciałbym być w zgodzie z przepisami. Czy wystarczy dołożenie przeciwmgielnego z tyłu (jeszcze nie wiem jak...)? Co z przodem? Lamp nie da się wymienić na wersję EU, bo są nieco inne... Ale podobno są firmy, które jakoś to przerabiają (też nie wiem jak...)

Co w przypadku ewentualnej szkody? Czy ubezpieczyciel może np. odmówić wypłaty, bo lampy nie mają homologacji EU?
Czy można trafić na upierdliwego policjanta, który zabierze dowód?

Ubezpieczenie - to sprawdziłem, nie ma z tym większego problemu. Da się kupić u brokera pełne AC + OC
Radio - częstotliwości nieparzyste, skok co 0,2 - z tego co widzę na forum i w necie - raczej marne szanse na przerobienie

Mało konkretny ten mój post, ale najlepiej gdyby wypowiedział się jakiś użytkownik wersji US - jak to wygląda w praktyce

Odp: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 22 sie 2013, o 22:53
autor: luki266
Miałem dwa amerykańskie subaru, OBK i Tribece. Outback miał z tyłu światła jak EU, przeciwmgielne było dorabiane przez poprzedniego właściciela, przód wymieniłem na EU. W Tribece tył robiłem tak, że w kierunki miałem włożone żółte LED (efekt pomarańczowego koloru). Tam były podwójne tylne, zostały zredukowane do pojedynczych, a wewnętrzna lampa zastąpiła przeciwmgielne. Co do przednich, diagnosta ustawił mi je nieco niżej i sie nie czepiał.
Miałem kontrolę stanu technicznego u zachodnich sąsiadów i nie było problemu.

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 23 sie 2013, o 15:06
autor: anakinsky
Maciek, jako właściciel US Spec'a mówię Ci - kupuj! I nie przejmuj się pierdołami.
Jak trafisz na upierdliwego policjanta albo ubezpieczyciela, to ze wszystkim możesz mieć problemy... Radio sobie zmień skoro przeszkadza Ci brak RDS :razz:
Mój znajomy ma takiego Outbacka (też US) i sobie bardzo chwali.

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 23 sie 2013, o 23:04
autor: Godlik
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Może i pierdoły, ale ja to mam taki paskudny charakter, że zawsze zaczynam temat od założenia najbardziej czarnych scenariuszy... :oops:

Radia zmienić za bardzo nie mogę. I nawet nie chodzi o RDS, tylko o brak parzystych częstotliwości, czyli np. brak ulubionego Radia PiN ;-(

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 26 sie 2013, o 11:27
autor: Bilex
PIN się zepsuł strasznie... Więc ja tam bym nie żałował. :evilgrin:
A co do auta - to wszystko zależy od ceny. Bo jeżeli różnica nie jest duża, to brałbym EU.
Kolo mojego biura stoi taki i ma doczepione malutkie światełko przeciwmgielne pod zderzakiem. Zrobie fotkę i wrzucę.

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 26 sie 2013, o 14:52
autor: vicu
Bilex, ten grafitowy?

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 26 sie 2013, o 17:04
autor: Bilex
O taki :-)

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 26 sie 2013, o 20:37
autor: Godlik
Bilex pisze: A co do auta - to wszystko zależy od ceny. Bo jeżeli różnica nie jest duża, to brałbym EU.
Ciężko znaleźć tak wypasioną wersję EU. Są 3.0, ale takiego nie chcę. A poza tym to albo te nowe krowy z ramkami (fuj :razz: ), albo diesel (błe :mrgreen: )
Bilex pisze: O taki
Zalatuje lekkim drutem ;-) Poprzedni Outback w wersji US ma z tyłu w klapie dwa światła wsteczne. Wersje EU w miejscu jednego z nich mają przeciwmgielne, więc pewnie łatwo można przerobić.

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 26 sie 2013, o 22:38
autor: KamilP
Godlik, pochwal sie tym US Specem :) Jest gdzies wystawiony? :)

Odp: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 26 sie 2013, o 23:04
autor: luki266
Bilex pisze:O taki :-)
Nie dało się tego odblasku wykorzystać jako przeciwmgielne?

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 26 sie 2013, o 23:09
autor: Gootek
Godlik pisze:Ciężko znaleźć tak wypasioną wersję EU. Są 3.0, ale takiego nie chcę. A poza tym to albo te nowe krowy z ramkami (fuj :razz: ), albo diesel (błe :mrgreen: )
A musi być kombi?
Taki egzemplarz stoi w salonie Mitsubishi przy Spornej:
http://otomoto.pl/subaru-legacy-salon-p ... 70159.html

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 09:00
autor: Godlik
KamilP pisze: Godlik, pochwal sie tym US Specem :) Jest gdzies wystawiony? :)
Już nie jest :) Pochwalę się, jak sfinalizuję transakcję i będę już go miał u siebie. Jeszcze trochę formalności i mam nadzieję, że nic się nie wysypie po drodze...
Лукашэнка pisze: A musi być kombi?
Musi :-) Poza tym żona od zawsze marzyła o Outbacku, a to ona będzie tym głównie jeździć.

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 11:01
autor: Gootek
Godlik pisze:
Лукашэнка pisze: A musi być kombi?
Musi :-) Poza tym żona od zawsze marzyła o Outbacku, a to ona będzie tym głównie jeździć.
No tak, to wszystko wyjaśnia. :->

Moja żona ma tak z Foresterem (MY 03-07).
Leczenie postępuje, ale bardzo powoli. ;-)

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 12:05
autor: KamilP
Лукашэнка pisze: Moja żona ma tak z Foresterem (MY 03-07).
Leczenie postępuje, ale bardzo powoli. ;-)
:lol: :thumb:

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 13:17
autor: KamilP
Jak w ogole jedzie to 170KM z automatem?

podobuje mi sie auto wrzucone przez Лукашэнка :-)

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 13:24
autor: Piter 35
KamilP pisze: Jak w ogole jedzie to 170KM z automatem?
A jak ma być :idea: , nie jedzie i tyle :mrgreen:

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 13:37
autor: KamilP
ja wiem, ze nie ma to jak 2.5T po remapie, ale powiedzcie mi czy upgrade ze 137KM na 170KM bedzie SKOKIEM czy skoczkiem? :lol: :whistle:

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 13:40
autor: Godlik
Wczoraj tym jechałem i w porównaniu z 137KM manual jest SKOK, mimo że to 4-biegowy automat. Włączenie funkcji SPORT powoduje, że ciągnie niemal do czerwonego pola. Fajną opcją jest też możliwość ręcznego przełączania biegów.

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 13:54
autor: gregski
Godlik, podrzuc foty, bardzo jestem ciekaw tego autka.. wlasnie z automatem..

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 14:00
autor: WiS
Godlik pisze: Włączenie funkcji SPORT powoduje, że ciągnie niemal do czerwonego pola.
Manual robi to samo, a nawet lepiej (bo bez "niemal") - pod warunkiem włączenia funkcji "nie-ciota-drogowa" w umyśle kierownika ;-)

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 18:26
autor: Gootek
WiS pisze:
Godlik pisze: Włączenie funkcji SPORT powoduje, że ciągnie niemal do czerwonego pola.
Manual robi to samo, a nawet lepiej (bo bez "niemal") - pod warunkiem włączenia funkcji "nie-ciota-drogowa" w umyśle kierownika ;-)
WiS,
szkopuł w tym, że manual absolutnie nic nie zrobi; wszystko za niego musi zrobić kierownik...
a dobry kierownik to taki, który nie zajmuje się robotą, tylko kierowaniem.
;-)

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 27 sie 2013, o 18:47
autor: esilon
Лукашэнка pisze: dobry kierownik to taki, który nie zajmuje się robotą, tylko kierowaniem
ale jeżeli kierownik naprawdę dobry to bez własnoręcznego podpisu kierownika niektóre sprawy baaaardzo przeciągają się w czasie :giggle:

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 28 sie 2013, o 17:07
autor: Bilex
Godlik pisze:Wczoraj tym jechałem i w porównaniu z 137KM manual jest SKOK, mimo że to 4-biegowy automat. Włączenie funkcji SPORT powoduje, że ciągnie niemal do czerwonego pola. Fajną opcją jest też możliwość ręcznego przełączania biegów.
Ale po co my mamy Cię przekonywać, że warto skoro już podjąłeś decyzję? :lol: :evilgrin: ;-)

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 28 sie 2013, o 17:24
autor: pantomas
Aktualnie przerabiam temat przerabiania tylnego p/mgielnego w OBK MY08, na razie rozmyślam nad opcją kupna czerwonej żarówki P21W w wersji led, rozpiłowaniem otworu w lewej lampie wstecznej i osadzeniem tam tejże. OIDP według przepisów światło musi być na oddzielnym przełączniku z kontrolką, więc trzeba ciągnąć kabel, a przełącznik ukryć w skrzynce bezpieczników.
Przednie światła musiałem przerobić, odciąć obrysówki, które w/g diagnostów są kwalifikowane jako pozycyjne (kąt świecenia).

A co do tytułu, warto jeżeli wersja US jest sporo tańsza a zakładałeś taki typ wyposażenia. Jeszcze jedno, zapewne to DOHC, dobrze się gazuje, jeśli rozważasz taką opcję.

Edit: SOHC a nie DOHC

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)

: 28 sie 2013, o 20:40
autor: Godlik
Bilex pisze: Ale po co my mamy Cię przekonywać, że warto skoro już podjąłeś decyzję?
No ale to była bardzo trudna decyzja... Naprawdę... :razz:
gregski pisze: Godlik, podrzuc foty, bardzo jestem ciekaw tego autka.. wlasnie z automatem..
gregski, jak wszystko dobrze pójdzie, przed weekendem będzie już u mnie i wrzucę
pantomas pisze: na razie rozmyślam nad opcją kupna czerwonej żarówki P21W w wersji led
No właśnie to chyba najlepsza opcja, ewentualnie gotowa lampa z wersji EU, powinna pasować P&P
pantomas pisze: Przednie światła musiałem przerobić, odciąć obrysówki
Co to znaczy 'obciąć'? Możesz rozwinąć?
pantomas pisze: A co do tytułu, warto jeżeli wersja US jest sporo tańsza
No właśnie tego nie rozumiem... Dlaczego wszyscy zakładają, że wersja US ma być sporo tańsza. No bo niby co? Wyposażenie ma lepsze, poza światłami właściwie niczym się nie różni... Przeważnie ma mniej 'rozbite' zawieszenie. OK, często są po dzwonach, ale czy w PL nie ma wypadków i wszystkie okazje z Allegro to rodzynki?
Pisałem sobie z takim jednym gościem, który miał super-hiper Outbacka EU. Jak przyszło co do czego, to okazało się, że mimo iż 2-letni to gwarancji brak, bo 'zapomniał' zrobić przeglądu, te 25kkm to właściwie nigdzie nie udokumentowane, wpisów w książce nie ma, no a z przodu to w sumie był nieźle walony.
pantomas pisze: Jeszcze jedno, zapewne to DOHC, dobrze się gazuje, jeśli rozważasz taką opcję
Tak, to chyba rozsądna opcja. Wystarczy mi już w 'rodzinie' jeden smok, który pali 15l noPB