Strona 1 z 1

Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 14:11
autor: Damian786
Witam, jak pisałem podczas przedstawiania się nie wiem co wybrać, dlatego proszę forumowiczów o pomoc w temacie...

Na początku miał być Forester II w najmocniejszej wersji silnikowej, z biegiem czasu padło na Legacy IV 3.0 i tak już zostanie :-)
Na pewno Legacy, na pewno 3.0, na pewno A/T, najlepiej sedan ale jak będzie piękne kombi to dam się porwać chwili i po chwili będzie moje :lol:
Pewnie się pytacie, skoro wiem co chcę kupić to po co pytam?? :? Więc do brzegu.

1. Czy spec-B występowały w A/T?? ponieważ na aukcjach widziałem "spec-B" A/T i się zastanawiam czy to nie przeróbka albo jakiś pakiet.
To tylko taka moja ciekawość bo nie będzie miała wpływu na wybór auta.
2. Si-Drive :-d i tu pies pogrzebany, nie wiem za dużo na ten temat dlatego starałem się czytać o tym wszędzie gdzie znalazłem info i drogą dedukcji doszedłem do wniosku że go CHCE :giggle: w swoim Legacy(więc wersja poliftowa) ale... NIE WIEM CZY WARTO?? :?: Dlaczego nie wiem?? Bo właśnie tylko wersja poliftowa, można kupić ładnego 2003-2006 rok z A/T i będzie gitarka, spalanie jest jakie jest i jest mało istotne ale... Skoro po lifcie 2006-2009 ten sam silnik mający Si-Drive może spalić(ponoć) mniej to czy warto się tym interesować?? Sam sobie odpowiem że przeboleje tego litra więcej w wersji przed liftowej ale najbardziej mnie zastanawia czy SportSharp naprawdę tak odmienia auto?? czy Na SportSHarpie Legacy po lifcie jest jakieś szybsze od wersji przed liftowej?? Bo jak dla mnie, patrząc na papier, jedno i drugie pokazuje to samo, więc drogą dedukcji... Subaru przed liftem na swej skrzyni ma tylko jeden tryb, Zapier**lacz :lol: a subaru po liifcie ten sam tryb, plus dwa delikatnie mówiąc "oszczędnościowe"... Czy mam rację?? To mnie właśnie trapi, bo jeśli Si-D powoduję że poliftowa wersja jest szybsza i da się czasem przyoszczędzić to jestem za :-d ale jeśli jeździ tak samo i da się tylko przyoszczędzić, to czy jest sens wydawać kilkanaście tys. więcej za poliftową wersję?? Bo jak mówiłem, tego litra przeboleję. Dlatego zwracam się do forumowiczów którzy jeździli obiema wersjami niech mi pomogą zdecydować, będę wdzięczny za wszelkie opinie na temat obydwu wersji, jak to z nimi rzeczywiście jest, czy Si-D jest szybszy, czy mniej pali, jeśli tak to ile?? Bo dla mnie, dla samej oszczędności nie ma sensu kupować dużo droższego auta, zaś dla osiągów owszem:D

Pozdrawiam wszystkich którzy przeczytali te wypociny:)

Re: Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 20:41
autor: rrosiak
Damian786 pisze: 1. Czy spec-B występowały w A/T??
Tak.
Damian786 pisze: 2. Si-Drive :-d
Na pewno w trybie #Sharp skrzynia pracuje szybciej i dłużej trzyma na niższych biegach. Spalanie ponoć może być niższe w trybie Intelligent, ale aby się o tym przekonać trzeba być masochistą.

Re: Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 21:37
autor: Damian786
Hehe, no na masochizm nie ma co liczyć, nikt nie wytrzyma tego dłużej niż kilka kilometrów;) ale na necie wyczytałem informacje że w trybie Inteligent moc silnika spada, przez co mniej pali, głównie mi chodzi o trasę przy stałej prędkości bo mam 750km w jedną stronę, na miasto nie liczę nawet na tryb Inteligent że kiedy kolwiek był by użyty.
Co do innego działania skrzyni na SportSharp to dzięki za info, a czy dobrze się domyślam że w wersji przedliftowej jest jedno ustawienie skrzyni?? Coś w stylu Sport w wersji poliftingowej?? Czyli wypośrodkowane.. Bo jeśli tak to jestem coraz bardziej za liftem:)

Pozdrawiam.

Re: Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 21:41
autor: So What!
rrosiak, w sumie wszystko napisał.
rrosiak pisze: Spalanie ponoć może być niższe w trybie Intelligent, ale aby się o tym przekonać trzeba być masochistą.
Trudno się nie zgodzić.

Ja używam tego trybu w czasie wyjazdów wakacyjnych, jak jadę autostradą, korzystając z tempomatu. Na kierownicy jest przełącznik na tryb #Sharp więc jak coś za jednym naciśnięciem wygodnie umieszczonego przycisku mamy do dyspozycji ful pałer ;-) Ponowne naciśnięcie przycisku przy kierownicy powoduje powrót do poprzedniego trybu.
Natomiast rzeczywiście trzeba być masochistą, żeby jeździć w tym trybie na co dzień - w trybie Inteligent auto jedzie jakby mu silnik do dwulitrówki wykastrowali.

Re: Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 21:50
autor: rrosiak
Podczas jazdy ze stałą prędkością różnicy w spalaniu nie odczujesz, bo z czego miałaby ona wynikać? Automat wrzuca 5-kę i auto jedzie, SI-Drive steruje tylko skrzynią i przepustnicą, więc co najwyżej nerwowe operowanie gazem może mieć wpływ na wir w baku.
O pracy skrzyni 5-EAT przed liftingiem musiałby wypowiedzieć się ktoś, kto z takową miał do czynienia, ale obstawiam, że jest tak jak przypuszczasz.

Re: Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 22:08
autor: So What!
rrosiak, zapomniałeś, że nie wszędzie jest płasko ;-) W trybie Inteligent na tempomacie redukcje są rzadsze. Przyśpiesza też trochę łagodniej.

Re: Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 22:26
autor: Gootek
No dobra Panowie, piszcie konkretnie ile kilometrów przejeżdżacie na baku w trybie inteligentnym, a ile w tym nieinteligentnym?

Nie wykluczam, że również ja sprawię sobie niedługo jakiegoś legasia 2006-2009
i jeśli utrzyma się obecna rynkowa posucha na 2.5GT (US-Spec)
to możliwe, że zdecyduję się na 3.0... :roll:

Re: Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 22:36
autor: rrosiak
Лукашэнка, ludzie inteligentni w trybie inteligentnym nie jeżdżą w ogóle :mrgreen:

Re: Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 22:38
autor: So What!
Лукашэнка, ale tego się nie da opisać - nie znajdziesz powtarzalnych warunków. Poza tym, jak pisał Robert, trzeba być masochistą, żeby kupować H6 i jeździć w trybie Inteligent na co dzień. Najbardziej uniwersalny jest jednak tryb Sport. Ja używam trybu Inteligent tylko w sytuacji wcześniej opisywanej wychodząc z założenia, że być może pali mniej ;-)
Może trafi się w najbliższym czasie jakieś wspólne szkolenie, np. u AL'a, to zapraszam na lewy. Sam zobaczysz, jak się z tym jeździ.

Re: Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 22:46
autor: Gootek
So What!,
dzięki za bardzo miłą (a jeszcze bardziej - odważną) ofertę :thumb:

Gdy tylko skończy się lato i spadnie pierwszy śnieg - będę w gotowości! :-)

Re: Legacy czy... Legacy??

: 26 paź 2013, o 22:48
autor: So What!
Лукашэнка, nie ma za co. Wiem, że ogarniasz ;-)

Re: Legacy czy... Legacy??

: 27 paź 2013, o 11:58
autor: Damian786
Czyli wychodzi na to że w wersję poliftową kupuję się tylko ze względu na tryb SportSharp:D którego to, nie ma w wersji przedliftowej. Idąc dalej, jak się domyślam, auto tylko z jednym trybem musi być wypośrodkowane dla wielu odbiorców nie tylko tych, z zacięciem sportowca:D czyli zostaje tylko szukać wersji 2006 w górę:) bo nawet swoją Brunchildą z promu dojeżdzam w 3h 30 min do domu:D a mam 450km po polskich drogach:D

Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Teraz czas poszukiwań jakiej perełeczki:D

Re: Legacy czy... Legacy??

: 27 paź 2013, o 15:42
autor: Gootek
Damian786,
jeżeli zależy Ci na osiągach, to nie ma znaczenia czy kupisz wersję przed- czy po-liftingową.
W obu przypadkach będziesz dysponował taką samą mocą, takimi samymi przyspieszeniami i prędkością maksymalną.

To Si-Drive to jest takie ustrojstwo, które działa w taki sposób, że im tryb jest bardziej "ekonomiczny" tym elektroniczna przepustnica w mniejszym stopniu reaguje na taki sam skok pedału gazu, a automatyczna skrzynia biegów przy mniejszej ilości obrotów zmienia bieg na wyższy.
Podobny efekt możesz uzyskać w wersji przedliftingowej jeśli po prostu będziesz delikatnie obchodził się z pedałem gazu.
Z kolei, jeśli po prostu wciśniesz szybko pedał gazu w podłogę - to również w obu wersjach, efekt będzie dokładnie taki sam.
Czyli, to nie ma większego znaczenia, czy będziesz miał to Si-Drive czy nie.
Szukaj po prostu zadbanego egzemplarza, takiego który Ci się spodoba jeśli chodzi o stan techniczny i cenę.
Jeśli znajdziesz fajny przedliftingowy - to bierz go śmiało.

Re: Legacy czy... Legacy??

: 27 paź 2013, o 15:57
autor: rrosiak
Лукашэнка pisze: Z kolei, jeśli po prostu wciśniesz szybko pedał gazu w podłogę - to również w obu wersjach, efekt będzie dokładnie taki sam.
Owszem, ale tylko przy standardowym trybie Sport. Sport Sharp zupełnie inaczej steruje skrzynią.
Ponadto wersja z SI ma łopatki przy kierownicy, które naprawdę się przydają.

Re: Legacy czy... Legacy??

: 27 paź 2013, o 16:32
autor: So What!
Лукашэнка pisze:
Z kolei, jeśli po prostu wciśniesz szybko pedał gazu w podłogę - to również w obu wersjach, efekt będzie dokładnie taki sam.
No w Inteligent nie bardzo - nie masz dostępnej pełnej mocy.
rrosiak pisze: Ponadto wersja z SI ma łopatki przy kierownicy, które naprawdę się przydają.
W sumie dwustrefowa klimatyzacja też się przydaje ;-)

Re: Legacy czy... Legacy??

: 27 paź 2013, o 17:17
autor: Gootek
So What! pisze:
Лукашэнка pisze: Z kolei, jeśli po prostu wciśniesz szybko pedał gazu w podłogę - to również w obu wersjach, efekt będzie dokładnie taki sam.
No w Inteligent nie bardzo - nie masz dostępnej pełnej mocy.
Jeśli energiczne wciśnięcie gazu w podłogę nie dezaktywuje tej sztucznej inteligencji...
i faktycznie nie masz dostępnej pełnej mocy,
to nazwałbym ten system wręcz niebezpiecznym :roll:

Wówczas faktycznie skupiłbym się na łopatkach przy kierownicy, dwustrefowej klimatyzacji...
i nowym wzorze felg aluminiowych
- jako najważniejszych zaletach nowej wersji tego modelu auta.
:->

Re: Legacy czy... Legacy??

: 27 paź 2013, o 17:22
autor: rrosiak
So What! pisze: W sumie dwustrefowa klimatyzacja też się przydaje ;-)

Może, ale do ustawień klimy w zasadzie się nie dotykam, a łopatek podczas jazdy w mieście używam co chwilę :razz:
Лукашэнка pisze: Jeśli energiczne wciśnięcie gazu w podłogę nie dezaktywuje tej sztucznej inteligencji...
i faktycznie nie masz dostępnej pełnej mocy,
to nazwałbym ten system wręcz niebezpiecznym :roll:
Właśnie tak jest i dlatego nikt przy zdrowych zmysłach po kilku próbach (zazwyczaj z ciekawości) tego trybu nie używa.

Re: Legacy czy... Legacy??

: 27 paź 2013, o 23:12
autor: Piter 35
Robert to w cytrynie też są :whistle:

Re: Legacy czy... Legacy??

: 27 paź 2013, o 23:15
autor: rrosiak
Piter 35 pisze:Robert to w cytrynie też są :whistle:
Niestety, w cytrynie trzeba mieszać w podłodze ;-)