Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
- Automotopedia
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Witam,
Integrowanie środowiska motoryzacyjnego, co czyni Wasz portal, przyświeca również nowej inicjatywie, w ramach której uruchomiliśmy niedawno w Internecie motoryzacyjny serwis encyklopedyczny Automotopedia.pl. Chcemy zaproponować Wam współpracę polegającą na wzajemnym wspieraniu swoich działań i inicjatyw.
Serwis encyklopedyczny wystartował w lipcu br., i w krótkim czasie stał się największą ogólnie dostępną encyklopedią motoryzacyjną w polskim Internecie. Nawet bardzo przez nas szanowana Wikipedia nie ma aż tylu haseł w kategorii „Motoryzacja” i pokrewnych, co Automotopedia.pl. Nasze grono nie jest, na razie, liczne ale większość z nas to uznani w branży eksperci. Choć wciąż duża część opisów haseł to tylko zalążki, sukcesywnie rozwijamy i dopracowujemy ich treść. Staramy się, żeby wszystkie nowe hasła były już umieszczane w poprawnej jakości merytorycznej.
Automotopedia.pl ma charakter społecznościowy i jest przedsięwzięciem niekomercyjnym. Nie publikuje reklam (wyłącznie bannery akcji społecznych i charytatywnych oraz buttony z linkami partnerów) i jest neutralna. Zapraszamy wszystkich pasjonatów motoryzacji do odwiedzenia adresu http://www.Automotopedia.pl i ewentualnej współpracy.
Na Waszym portalu spotykają się nie tylko osoby o dużej wiedzy ale także początkujący entuzjaści motoryzacji. Dlatego Automotopedia.pl, jako serwis encyklopedyczny, może być pomocna w poznawaniu i zrozumieniu zagadnień podstawowych. Byłoby nam niezmiernie miło, gdybyście, wzorem innych naszych partnerów, umieścili na swojej stronie internetowej logo serwisu Automotopedia.pl, jako buttonu z linkiem do strony http://www.Automotopedia.pl . Ze swej strony chętnie uczynimy to samo. W ten sposób moglibyśmy rozpocząć dobrą współpracę, skutecznie się wspierać i wspólnie integrować środowisko. Zależy nam jednak również na rozbudowaniu zawartości naszej encyklopedii internetowej o hasła związane z Waszymi ulubionymi samochodami.
Co o tym sądzicie?
Integrowanie środowiska motoryzacyjnego, co czyni Wasz portal, przyświeca również nowej inicjatywie, w ramach której uruchomiliśmy niedawno w Internecie motoryzacyjny serwis encyklopedyczny Automotopedia.pl. Chcemy zaproponować Wam współpracę polegającą na wzajemnym wspieraniu swoich działań i inicjatyw.
Serwis encyklopedyczny wystartował w lipcu br., i w krótkim czasie stał się największą ogólnie dostępną encyklopedią motoryzacyjną w polskim Internecie. Nawet bardzo przez nas szanowana Wikipedia nie ma aż tylu haseł w kategorii „Motoryzacja” i pokrewnych, co Automotopedia.pl. Nasze grono nie jest, na razie, liczne ale większość z nas to uznani w branży eksperci. Choć wciąż duża część opisów haseł to tylko zalążki, sukcesywnie rozwijamy i dopracowujemy ich treść. Staramy się, żeby wszystkie nowe hasła były już umieszczane w poprawnej jakości merytorycznej.
Automotopedia.pl ma charakter społecznościowy i jest przedsięwzięciem niekomercyjnym. Nie publikuje reklam (wyłącznie bannery akcji społecznych i charytatywnych oraz buttony z linkami partnerów) i jest neutralna. Zapraszamy wszystkich pasjonatów motoryzacji do odwiedzenia adresu http://www.Automotopedia.pl i ewentualnej współpracy.
Na Waszym portalu spotykają się nie tylko osoby o dużej wiedzy ale także początkujący entuzjaści motoryzacji. Dlatego Automotopedia.pl, jako serwis encyklopedyczny, może być pomocna w poznawaniu i zrozumieniu zagadnień podstawowych. Byłoby nam niezmiernie miło, gdybyście, wzorem innych naszych partnerów, umieścili na swojej stronie internetowej logo serwisu Automotopedia.pl, jako buttonu z linkiem do strony http://www.Automotopedia.pl . Ze swej strony chętnie uczynimy to samo. W ten sposób moglibyśmy rozpocząć dobrą współpracę, skutecznie się wspierać i wspólnie integrować środowisko. Zależy nam jednak również na rozbudowaniu zawartości naszej encyklopedii internetowej o hasła związane z Waszymi ulubionymi samochodami.
Co o tym sądzicie?
Administrator serwisu encyklopedycznego


Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
O właśnie. Aż się prosi ankietę rozpisać.Automotopedia pisze:Co o tym sądzicie?
Choć może to zadanie dla Rady Starców ( czy jak jej tam

czarne jest piękne...
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Tetrycy chyba
.
W jakimś tam wątku widziałem ,że wymieniali uwagi ci ich tam boli i strzyka


W jakimś tam wątku widziałem ,że wymieniali uwagi ci ich tam boli i strzyka

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Automotopedia pisze: Nawet bardzo przez nas szanowana Wikipedia nie ma aż tylu haseł w kategorii „Motoryzacja” i pokrewnych, co Automotopedia.pl
Tak się zastanawiam - czy nie lepiej zamiast tworzyć kolejne miejsce-źródło dopracować wikipedię pod względem haseł motoryzacyjnych, żeby wszystko było w jednym miejscu ?
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
ja tam zajrzałem i pierwsze wrażenie jest takie, że hasła potraktowane są ... strasznie hasłowo.
nie chcę się czepiać społecznej inicjatywy, ale pamiętając podkreślanie ilości haseł w pierwszej wiadomości/zaproszeniu nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że na razie ważniejsza jest ilość a nie jakość.
nie chcę się czepiać społecznej inicjatywy, ale pamiętając podkreślanie ilości haseł w pierwszej wiadomości/zaproszeniu nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że na razie ważniejsza jest ilość a nie jakość.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Z ust mi wyjąłeśWRC fan pisze:Automotopedia pisze: Nawet bardzo przez nas szanowana Wikipedia nie ma aż tylu haseł w kategorii „Motoryzacja” i pokrewnych, co Automotopedia.pl
Tak się zastanawiam - czy nie lepiej zamiast tworzyć kolejne miejsce-źródło dopracować wikipedię pod względem haseł motoryzacyjnych, żeby wszystko było w jednym miejscu ?

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Skoro "uznani", to czemuż anonimowi...?Automotopedia pisze: większość z nas to uznani w branży eksperci
Dobre pytanie, ciekaw jestem odpowiedzi.WRC fan pisze: Tak się zastanawiam - czy nie lepiej zamiast tworzyć kolejne miejsce-źródło dopracować wikipedię pod względem haseł motoryzacyjnych, żeby wszystko było w jednym miejscu ?
Jak sama nazwa wskazuje, Rada nie jest od pracy. Nawet tak lekkiej, jak podejmowanie decyzji. Od tego są ankiety i wolna wola wolnych userówvibowit pisze: może to zadanie dla Rady Starców

PS. W misji nowej encyklopedii jest wspieranie akcji związanych z ochorną środowiska; myślę, że to niektórych kolegów powinno przyciągnąć i zanęcić:
http://www.automotopedia.pl/pages/rekla ... polpraca/0Jesteśmy jednak zawsze gotowi przyłączyć się do kampanii promujących przedsięwzięcia społeczne, edukacyjne i charytatywne, w szczególności, gdy mają one związek z bezpieczeństwem ruchu drogowego, ochroną środowiska naturalnego czy integracją branży motoryzacyjnej.
- Automotopedia
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Minęły prawie dwa miesiące od pierwszego postu na ten temat. W międzyczasie nawiązaliśmy wiele ciekawych kontaktów i rozpoczęliśmy współpracę z licznymi forami internetowymi. Mamy u siebie osiem miejsc na buttony partnerów, a na każdym jest "podwieszonych" po kilka buttonów z linkami przekierowującymi. Działa to wszystko bez zarzutu i mamy bardzo pozytywne sygnały od naszych partnerów. My też jesteśmy zadowoleni, że zaprzyjaźnione społeczności współtworzą encyklopedię bazując na własnej, bogatej wiedzy o ulubionych samochodach.
Na Waszym forum funkcjonuje Subarupedia. Może jednak połączmy siły? Jakie, po tych dwóch miesiącach, jest stanowisko Waszej Rady czy Zarządu?
Pozdrawiam
Na Waszym forum funkcjonuje Subarupedia. Może jednak połączmy siły? Jakie, po tych dwóch miesiącach, jest stanowisko Waszej Rady czy Zarządu?
Pozdrawiam
Administrator serwisu encyklopedycznego


- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Niezmienne:Automotopedia pisze: Jakie, po tych dwóch miesiącach, jest stanowisko Waszej Rady czy Zarządu?
WiS pisze: Rada nie jest od pracy. Nawet tak lekkiej, jak podejmowanie decyzji. Od tego są ankiety i wolna wola wolnych userów

Zaś mówiąc serio, to ja gratuluję Państwu inicjatywy i pierwszych sukcesów, ale - szczerze mówiąc - nieco przeszkadza mi całkowita anonimowość organizatorów portalu. Pytałem wyżej o tych "uznanych w branży ekspertów", którzy ponoć stoją za akcją - i jakoś bez echa...

A bez tego, perspektywy utrzymania merytorycznego poziomu i rozwoju encyklopedii nie są łatwe do przewidzenia.
Nie doczekaliśmy się też odpowiedzi na pytanie o sens dublowania Wiki.
Bo nasza Subarupedia to zupełnie inna para kaloszy, my tworzymy amatorski, niewielki kącik przeznaczony na podstwowe informacje o jednej, konkretnej marce (których ktoś może szukać akurat tu, ze zrozumiałych względów) - a nie oddzielną encyklopedię o całej motoryzacji...
PS. Przejrzałem na chybił-trafił kilka haseł, i przepraszam, ale z lekka osłupiałem.
Na przykład takie coś (wcale nie wyjątkowe!):
http://www.automotopedia.pl/m/5/samochod-terenowy
...to przecież nie jest żadna encyklopedia motoryzacyjna, tylko jakiś słowniczek, tłumaczący "idem per idem", a przypominający głębią treści dziełko ks. Chmielowskiego, zaś zadęciem - znane, wojskowe definicji kałuży ("relatywnie płytki zbiornik wodny o nieregularnych brzegach i naturalnej genezie, nie stanowiący istotnej przeszkody w działaniach taktycznych")...
Net jest duży, ale czy na takie odkrywcze teksty, że "samochód terenowy to samochód przystosowany do jazdy w terenie" - aby jednak nie szkoda miejsca?

Ostatnio zmieniony 16 sty 2009, o 14:15 przez WiS, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
No i ciekawym byłoby się dowiedzieć jaki cel (taki "docelowy"
) ma ta encyklopedia, bo przyznam, że zbyt często zdarza się, że przedsięwzięcia internetowe obwoływane "społecznymi" na początku, owszem, bazują na wiedzy i pracy internautów, ale z czasem okazują się być czysto komercyjnymi.
Dlatego proszę się nie dziwić naszym pytaniom o to "kto za tym stoi", kto płaci za serwer, po co to robi i jaki ma w tym interes.

Dlatego proszę się nie dziwić naszym pytaniom o to "kto za tym stoi", kto płaci za serwer, po co to robi i jaki ma w tym interes.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
- Automotopedia
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
O.K., dzięki za pytania. Rozumiem wątpliwości i spróbuję je rozwiać.
Właścicielem domeny Automotopedia.pl jest Oficyna Wydawnicza MAZUR wydająca miesięcznik poświęcony głównie ciężarówkom „Samochody Specjalne" (http://www.samochody-specjalne.com.pl). Wraz z kilkoma kolegami z „konkurencyjnych” tytułów prasowych i ludźmi z firm motoryzacyjnych (nie jestem upoważniony do ujawniania tytułów i nazw) rozwijamy tę encyklopedię poświęcając, tak jak Wy, swój prywatny czas. Pomysł motoryzacyjnego serwisu encyklopedycznego w Internecie powstał, gdy pisząc w minionych latach teksty nt. motoryzacji (byłem przez wiele lat redaktorem naczelnym „Samochodów Specjalnych”) napotykałem często na niejasne nazewnictwo w materiałach publikowanych przez producentów pojazdów czy komponentów. Te same detale lub elementy są często nazywane w różny sposób. Wiele zależy od strefy językowej czy kraju pochodzenia produktu oraz doświadczenia tłumacza materiałów źródłowych. Co gorsza, wielu z moich młodych kolegów-dziennikarzy posługuje się określeniami niemającymi zbyt wiele wspólnego z techniką – wprowadzając tym samym w błąd czytelników. Zamarzyła mi się sytuacja, w której podczas pisania artykułu można by sięgnąć do leksykonu lub encyklopedii i upewnić się czy użyte określenie lub sformułowanie jest poprawne. Kilka lat temu, przy wsparciu pasjonatów z różnych dziedzin branży motoryzacyjnej rozpocząłem opracowanie leksykonu z zamiarem wydania go w przyszłości w wersji książkowej. Ze względu na bieżące obowiązki zaniedbałem jednak tę pracę i odłożyłem ją „na później”.
Teraz, na nowo, uruchomiliśmy swój stary pomysł, ale już w nowej formule. W międzyczasie minęło kilka lat i Internet rozwinął się do tego stopnia, że stał się on najczęściej wykorzystywanym źródłem wiedzy. Zaczęliśmy, więc działać. Zarejestrowaliśmy odpowiednie domeny, aby umieścić na nich zalążek leksykonu sprzed lat i pozwolić mu się rozwinąć przy aktywnym udziale internautów. Początkowo myśleliśmy o czymś w rodzaju interaktywnego portalu, takiego jak Wikipedia, ale ostatecznie skłoniliśmy się ku poglądowi, że ta formuła mogłaby być bardzo trudna do ogarnięcia i administrowania naszymi skromnymi siłami. Na początek spróbowaliśmy czegoś znacznie prostszego. Tak, pokrótce, to wszystko powstało i mam nadzieję, że odpowiedziałem, z grubsza, na większość Waszych pytań i wątpliwości. Mam nadzieję, że je rozwiałem.
Właścicielem domeny Automotopedia.pl jest Oficyna Wydawnicza MAZUR wydająca miesięcznik poświęcony głównie ciężarówkom „Samochody Specjalne" (http://www.samochody-specjalne.com.pl). Wraz z kilkoma kolegami z „konkurencyjnych” tytułów prasowych i ludźmi z firm motoryzacyjnych (nie jestem upoważniony do ujawniania tytułów i nazw) rozwijamy tę encyklopedię poświęcając, tak jak Wy, swój prywatny czas. Pomysł motoryzacyjnego serwisu encyklopedycznego w Internecie powstał, gdy pisząc w minionych latach teksty nt. motoryzacji (byłem przez wiele lat redaktorem naczelnym „Samochodów Specjalnych”) napotykałem często na niejasne nazewnictwo w materiałach publikowanych przez producentów pojazdów czy komponentów. Te same detale lub elementy są często nazywane w różny sposób. Wiele zależy od strefy językowej czy kraju pochodzenia produktu oraz doświadczenia tłumacza materiałów źródłowych. Co gorsza, wielu z moich młodych kolegów-dziennikarzy posługuje się określeniami niemającymi zbyt wiele wspólnego z techniką – wprowadzając tym samym w błąd czytelników. Zamarzyła mi się sytuacja, w której podczas pisania artykułu można by sięgnąć do leksykonu lub encyklopedii i upewnić się czy użyte określenie lub sformułowanie jest poprawne. Kilka lat temu, przy wsparciu pasjonatów z różnych dziedzin branży motoryzacyjnej rozpocząłem opracowanie leksykonu z zamiarem wydania go w przyszłości w wersji książkowej. Ze względu na bieżące obowiązki zaniedbałem jednak tę pracę i odłożyłem ją „na później”.
Teraz, na nowo, uruchomiliśmy swój stary pomysł, ale już w nowej formule. W międzyczasie minęło kilka lat i Internet rozwinął się do tego stopnia, że stał się on najczęściej wykorzystywanym źródłem wiedzy. Zaczęliśmy, więc działać. Zarejestrowaliśmy odpowiednie domeny, aby umieścić na nich zalążek leksykonu sprzed lat i pozwolić mu się rozwinąć przy aktywnym udziale internautów. Początkowo myśleliśmy o czymś w rodzaju interaktywnego portalu, takiego jak Wikipedia, ale ostatecznie skłoniliśmy się ku poglądowi, że ta formuła mogłaby być bardzo trudna do ogarnięcia i administrowania naszymi skromnymi siłami. Na początek spróbowaliśmy czegoś znacznie prostszego. Tak, pokrótce, to wszystko powstało i mam nadzieję, że odpowiedziałem, z grubsza, na większość Waszych pytań i wątpliwości. Mam nadzieję, że je rozwiałem.
Administrator serwisu encyklopedycznego


- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Automotopedia pisze: nie jestem upoważniony do ujawniania tytułów i nazw

A więc nadal "Klub Anonimowego Eksperta"...?
I istnienie Automotopedii to zmieni? Tłumacze i dziennikarze zaczną dobrowolnie i masowo zaglądać do tejże, aby ujednolicić terminologię?Automotopedia pisze: napotykałem często na niejasne nazewnictwo (...) Te same detale lub elementy są często nazywane w różny sposób. Wiele zależy od strefy językowej czy kraju pochodzenia produktu oraz doświadczenia tłumacza materiałów źródłowych. Co gorsza, wielu z moich młodych kolegów-dziennikarzy posługuje się określeniami niemającymi zbyt wiele wspólnego z techniką (...).
Przykro mi, ale nie sądzę...
Np. "samochód terenowy"?Automotopedia pisze: Zamarzyła mi się sytuacja, w której podczas pisania artykułu można by sięgnąć do leksykonu lub encyklopedii i upewnić się czy użyte określenie lub sformułowanie jest poprawne.

Pardon, nie chodzi mi o znęcanie się - ale gdybym nawet był wyjątkowo starannym, młodym dziennikarzem motoryzacyjnym - pełnym dobrej woli - i zajrzał po coś do Automotopedii, zanim napiszę swój artykuł... i przypadkiem znalazłbym taką perełkę, jak w/w (a o to nietrudno), następnym razem poszukałbym fachowej wiedzy gdzie indziej.
Niestety, nadal nie rozumiem sensu przedsięwzięcia - ani nie czuję wewnętrznej potrzeby, aby brać w nim udział.Automotopedia pisze: odpowiedziałem, z grubsza, na większość Waszych pytań i wątpliwości. Mam nadzieję, że je rozwiałem.
Gdybym nawet miał kompetencje, czas i ochotę, aby w sposób systematyczny dzielić się w necie swą wiedzą motoryzacyjną z ogółem - to wydaje mi się, że efektywniej czyniłbym to jako np. wikipedysta...

Tam nasz teoretyczny tłumacz albo dziennikarz, poszukujący informacji w necie, trafi znacznie łatwiej.
- Automotopedia
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
No to jednak poznęcałeś się. Ale O.K., biorę to "na klatę". Masz dużo racji.
A sam jesteś otwarty na konstruktywną krytykę? Chcesz wiedzieć kto, co i dlaczego w Automotopedii. Fajnie, że jesteś dociekliwy, tylko co właściwie może z tego dla Ciebie wyniknąć? Myślę, że podałem sporo szczegółów i jak jesteś rzeczywiście taki dociekliwy, to już powinieneś wiedzieć jak się nazywam i "skąd mi nogi wyrośli". A Ty, WiS z Kielc...,? Rozumiem, że chcesz być anonimowy i szanuję to. Oczekujesz listy współpracowników naszego serwisu - wręcz się o nią upominasz. A po Ci ona właściwie? Czy gdybyś ją poznał to powstrzymałbyś się wówczas od uwag nt. "samochodu terenowego" i doceniłbyś fajne opisy haseł, których próżno szukać gdzie indziej? Jesteś aktywny, więc powinieneś doskonale wiedzieć, że takie przedsięwzięcia, jak to forum i nasz serwis dają swojej społeczności dokładnie tyle ile ona sama wniesie. Piszesz średnio ponad siedem postów dziennie, a mimo to Wasza "Subarupedia" jest dość marna - ma zaledwie kilkanaście haseł... i to zredagowanych tak sobie. Wnoszę więc z tego, że Ty sam nie przyłożyłeś się zbyt mocno do pracy nad nią - zatem i w Automotopedii nie będzie z Ciebie raczej pożytku. Wybacz, ale szczerość za szczerość.
Wracając do meritum, podtrzymuję naszą deklarację współpracy jeśli tylko uznacie, że warto. Uważamy, że integracja środowiska motoryzacyjnego jest wartością samą w sobie i warto nad nią pracować. Doceniamy to, że niektóre fora pracują nad hasłami bliskimi ich zainteresowaniom, ale nie obrażamy się na te, które wolą zachować dystans. Liczymy, że kiedyś zmienią zdanie.
A sam jesteś otwarty na konstruktywną krytykę? Chcesz wiedzieć kto, co i dlaczego w Automotopedii. Fajnie, że jesteś dociekliwy, tylko co właściwie może z tego dla Ciebie wyniknąć? Myślę, że podałem sporo szczegółów i jak jesteś rzeczywiście taki dociekliwy, to już powinieneś wiedzieć jak się nazywam i "skąd mi nogi wyrośli". A Ty, WiS z Kielc...,? Rozumiem, że chcesz być anonimowy i szanuję to. Oczekujesz listy współpracowników naszego serwisu - wręcz się o nią upominasz. A po Ci ona właściwie? Czy gdybyś ją poznał to powstrzymałbyś się wówczas od uwag nt. "samochodu terenowego" i doceniłbyś fajne opisy haseł, których próżno szukać gdzie indziej? Jesteś aktywny, więc powinieneś doskonale wiedzieć, że takie przedsięwzięcia, jak to forum i nasz serwis dają swojej społeczności dokładnie tyle ile ona sama wniesie. Piszesz średnio ponad siedem postów dziennie, a mimo to Wasza "Subarupedia" jest dość marna - ma zaledwie kilkanaście haseł... i to zredagowanych tak sobie. Wnoszę więc z tego, że Ty sam nie przyłożyłeś się zbyt mocno do pracy nad nią - zatem i w Automotopedii nie będzie z Ciebie raczej pożytku. Wybacz, ale szczerość za szczerość.
Wracając do meritum, podtrzymuję naszą deklarację współpracy jeśli tylko uznacie, że warto. Uważamy, że integracja środowiska motoryzacyjnego jest wartością samą w sobie i warto nad nią pracować. Doceniamy to, że niektóre fora pracują nad hasłami bliskimi ich zainteresowaniom, ale nie obrażamy się na te, które wolą zachować dystans. Liczymy, że kiedyś zmienią zdanie.
Administrator serwisu encyklopedycznego


- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
1. Treść Twoichj postów zmierza w kierunku argumentów ad personam. Nie każdemu podoba się taka argumentacja.Automotopedia pisze: Piszesz średnio ponad siedem postów dziennie, a mimo to Wasza "Subarupedia" jest dość marna - ma zaledwie kilkanaście haseł... i to zredagowanych tak sobie. Wnoszę więc z tego, że Ty sam nie przyłożyłeś się zbyt mocno do pracy nad nią - zatem i w Automotopedii nie będzie z Ciebie raczej pożytku. Wybacz, ale szczerość za szczerość.
2. Nie widzę analogii pomiędzy działem naszego Forum "Subarupedia", a serwisem, o którym ty piszesz: "uruchomiliśmy niedawno w Internecie motoryzacyjny serwis encyklopedyczny Automotopedia.pl."Bardzo zgrabnie opisał to zresztą sam WiS
WiS pisze: Bo nasza Subarupedia to zupełnie inna para kaloszy, my tworzymy amatorski, niewielki kącik przeznaczony na podstwowe informacje o jednej, konkretnej marce (których ktoś może szukać akurat tu, ze zrozumiałych względów) - a nie oddzielną encyklopedię o całej motoryzacji...
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Automotopedia pisze: Piszesz średnio ponad siedem postów dziennie, a mimo to Wasza "Subarupedia" jest dość marna - ma zaledwie kilkanaście haseł... i to zredagowanych tak sobie.
czyli forum trzeba zamknąć


- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Niekoniecznie. WiS został zdemaskowany - już wiadomo, że niepotrzebnie zagląda na Forum, niepotrzebnie w wolnych chwilach robi to, co mu sprawia przyjemność. Ma poświęcić swój wolny czas temu, czego robić nie chce. Tak będzie lepiej i już. Jeżeli WiS tego nie rozumie, to jest ignorantemesilon pisze:Automotopedia pisze: Piszesz średnio ponad siedem postów dziennie, a mimo to Wasza "Subarupedia" jest dość marna - ma zaledwie kilkanaście haseł... i to zredagowanych tak sobie.
czyli forum trzeba zamknąć![]()

Dziękuję
- Automotopedia
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Rzeczywiście, argumentacja ad personam nie jest elegancka, jeśli tak zostało to odebrane to przepraszam i Ciebie i anonimowego nomem omen adresata WiS, który jednak sam podjął krytykę "Klubu Anonimowego Eksperta".
Ostatnio zmieniony 16 sty 2009, o 17:00 przez Automotopedia, łącznie zmieniany 1 raz.
Administrator serwisu encyklopedycznego


- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
SzacunAutomotopedia pisze: biorę to "na klatę".

Gdyby było mi to szczególnie potrzebne, to bym zapewne doszedł - ale tu nie chodzi o ćwiczenia detektywistyczne, tylko o zasadę. Jeśli ja robię coś publicznie - zapraszam ludzi do współpracy - przedstawiam się od razu, a nie poprzez zagadki i po monitach... Przedstawiam też współpracowników, a nie piszę o "uznanych ekspertach", anonimowo.Automotopedia pisze: podałem sporo szczegółów i jak jesteś rzeczywiście taki dociekliwy, to już powinieneś wiedzieć jak się nazywam
Oczywiście, można i tak, co kto lubi - ale mnie się to po prostu nie podoba. I nie budzi zaufania.
Tu wcale nie jestem. Większość tego forum zna mnie z nazwiska, imienia i twarzy. A każdy nowy człowiek z zewnątrz, o ile tylko zechce, klikając w mój profil i wykazując nieco inteligencji, też się dowie, kim jestem. Znacznie łatwiej, niż w przypadku Twojego portalu...Automotopedia pisze: Rozumiem, że chcesz być anonimowy
I to pomimo tego, że ja tu jestem hobbystycznie, niczego nie organizuję, do niczego nie namawiam, o nic nie proszę.
Nie. Choćby nawet ten opis zredagowali wspólnie Krzysztof Hołowczyc (merytorycznie) i Jerzy Pilch (literacko) i tak bym tego potworka obśmiałAutomotopedia pisze: Oczekujesz listy współpracowników naszego serwisu (..) Czy gdybyś ją poznał to powstrzymałbyś się wówczas od uwag nt. "samochodu terenowego"

Ale gdybym zobaczył, że to nie jest pomysł dwóch studentów na geszeft, albo hobby byłego redaktora, tylko rzeczywiście jest wokół tego fachowe grono... - liczyłbym na jakiś postęp.
Nie mam czego wybaczać, wszak sam napisałem:Automotopedia pisze: Wasza "Subarupedia" jest dość marna - ma zaledwie kilkanaście haseł... i to zredagowanych tak sobie. Wnoszę więc z tego, że Ty sam nie przyłożyłeś się zbyt mocno do pracy nad nią - zatem i w Automotopedii nie będzie z Ciebie raczej pożytku. Wybacz, ale szczerość za szczerość.
WiS pisze: my tworzymy amatorski, niewielki kącik przeznaczony na podstwowe informacje o jednej, konkretnej marce
Ale nie mam.WiS pisze: Gdybym nawet miał kompetencje, czas i ochotę, aby w sposób systematyczny dzielić się w necie swą wiedzą motoryzacyjną z ogółem (...)
Poddałeś jednak swoją inicjatywę pod publiczny osąd, no to go masz...
Dobrze brzmi, ale niewiele znaczy...Automotopedia pisze: Uważamy, że integracja środowiska motoryzacyjnego jest wartością samą w sobie i warto nad nią pracować.

Niemniej - powodzenia!
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Automotopedia, albo sie mi wydaje albo padło z Twojej strony pytanie
czy odpowiedź brzmiąca niezgodnie z oczekiwaniami pytającego była dopuszczalna ?
mało tego, odpowiedź nie była "nie podoba się"
"bo tak" ale jak zawsze konkretna
( co jest zresztą charakterystyczne dla forum-subaru
)
uprzedzony jakis do studentów czy co?

Automotopedia pisze: Co o tym sądzicie?
czy odpowiedź brzmiąca niezgodnie z oczekiwaniami pytającego była dopuszczalna ?
mało tego, odpowiedź nie była "nie podoba się"

( co jest zresztą charakterystyczne dla forum-subaru

WiS pisze: Ale gdybym zobaczył, że to nie jest pomysł dwóch studentów na geszeft
uprzedzony jakis do studentów czy co?

Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Automotopedia, już nie owijając w bawełnę; jako dziennikarz motoryzacyjny znasz zapewne historię poi.mobilne.pl (jeżeli nie, to; był sobie portal "społeczny" w którym ludzie dodawali POI do bazy, aby potem je pobierać do swoich GPSów. Jak już tych POI "społecznie" nazbierali wystarczająco dużo, to portal przestał być "społeczny", a stał się własnością Ałtomałpy...)
Brak jasnej sytuacji:
- kto?
- po co?
- co dalej?
budzi wątpliwości.
Nie ma się co dziwić.
Ale życzę powodzenia.
PS. Subarupedia na tym forum nie jest celem działania tego forum. To jest tylko jeden z działów jakie chcieli użytkownicy i zawiera te informacje które do niego wpisują. Jak się znajdzie wśród nas więcej forumowiczów z zacięciem encyklopedycznym, to będzie wyglądała lepiej, czego i Automotopedii życzę.

Brak jasnej sytuacji:
- kto?
- po co?
- co dalej?
budzi wątpliwości.
Nie ma się co dziwić.
Ale życzę powodzenia.
PS. Subarupedia na tym forum nie jest celem działania tego forum. To jest tylko jeden z działów jakie chcieli użytkownicy i zawiera te informacje które do niego wpisują. Jak się znajdzie wśród nas więcej forumowiczów z zacięciem encyklopedycznym, to będzie wyglądała lepiej, czego i Automotopedii życzę.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
no tak. jak zwykle. znowu będzie, że towarzystwo wzajemnej arogancji i w dodatku hermetyczne.
a w dodatku siedzę tu po uszy.
Automotopedia, co do "formalnej" współpracy (cokolwiek to oznacza), to chyba mniej-więcej "stanowisko" zostało przedstawione. jeśli chodzi zaś - technicznie - o rozwój automotopedii, to myślę, że nikt słowa złego nie powie, jeśli pojawią się tam hasła wzięte z naszej Subarupedii. mogą być nawet przeredagowane
, byleby podać "na podstawie...". my naszą Subarupedię będziemy rozwijać dalej (powoli, ale zawsze). znajdziesz coś ciekawego - be my guest, korzystaj. jak nie, to ... trudno. więcej pewnie i tak byś z tego forum nie wycisnął, bo my się tu na samochodach nie znamy. my tu po łebkach i pobieżnie znamy Subaru. większość, w każdym razie.
powodzenia w rozwijaniu Automotopedii.

a w dodatku siedzę tu po uszy.


Automotopedia, co do "formalnej" współpracy (cokolwiek to oznacza), to chyba mniej-więcej "stanowisko" zostało przedstawione. jeśli chodzi zaś - technicznie - o rozwój automotopedii, to myślę, że nikt słowa złego nie powie, jeśli pojawią się tam hasła wzięte z naszej Subarupedii. mogą być nawet przeredagowane

powodzenia w rozwijaniu Automotopedii.
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Ja w dalszym ciągu podtrzymuję swoje stanowisko z 20 listopada.
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
I to jest najsensowniejsze podejście.WRC fan pisze: Ja w dalszym ciągu podtrzymuję swoje stanowisko z 20 listopada.
Są raczej małe szanse by ktoś chciał skomercjalizować Wikipedię... ;)
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
- Automotopedia
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
No, to podyskutowaliśmy. Według mnie samokrytyka
A przechodząc do meritum, to czy ktoś z Was dysponuje zdjęciami Subaru 1500? Pojawił się u nas wpis na temat tego pierwszego modelu Waszej ulubionej marki. Jest jedno zdjęcie - z Wikipedii, ale fajnie byłoby uzupełnić je czymś dodatkowym.
jest zbyt dalekoidąca. Wierzcie mi, że spektrum poziomu dyskusji na forach jest bardzo szerokie i Wy na tym tle na prawdę nie wypadacie źle. Padła z Waszej strony opinia, że proponując coś powinniśmy być przygotowani nie tylko na krytykę ale również na niepowodzenie. To prawda.damaz pisze:towarzystwo wzajemnej arogancji i w dodatku hermetyczne.
A przechodząc do meritum, to czy ktoś z Was dysponuje zdjęciami Subaru 1500? Pojawił się u nas wpis na temat tego pierwszego modelu Waszej ulubionej marki. Jest jedno zdjęcie - z Wikipedii, ale fajnie byłoby uzupełnić je czymś dodatkowym.
Administrator serwisu encyklopedycznego


Re: Encyklopedia motoryzacyjna w Internecie - współpraca
Panowie Bezimienni Dziennikarze chyba nie powinni mieć problemów z uzyskaniem takiego zdjęcia z archiwum FHI?
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.