Zmiany w regulaminie technicznym:
Zmian jest sporo, najważniejsze to:
-silnik 1.6 V6 turbo, max 15000rpm
-dużo mocniejszy KERS (ERS-K), który będzie odzyskiwał nie tylko energię kinetyczną, ale także cieplną. Całość ma dawać ~160KM na 33 sekundy na każdym okrążeniu.
-8-biegowa skrzynia biegów
-niski "nos" bolidu (nie więcej niż 185 mm)
-minimalna masa 690 kg
-węższe przednie skrzydło (o 150 mm)
-większa szczelina DRS
So What! pisze:
Na mój gust V10 brzmiało najlepiej
Dokładnie - przy V12 i V10, współczesne V8 brzmiało jak mikser Choć szczerze, to sprawa dźwięku ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Jestem ciekaw jak duże zamieszanie będzie na początku sezonu ze strategiami (zużycie paliwa - tu Ferrari podobno ma spory problem), jak i z bezawaryjnością. Z tego co kojarzę, to znowu ograniczono limit jednostek na sezon, co przy nowych silnikach może skutkować karami na koniec sezonu. Swoją drogą paradoksalnie zakończyła się era 2.4 V8, które były uznawane za maksymalnie bezawaryjnie - eksplozją silnika w bolidzie Grosjeana
FUX, a ja uważam, że w końcu jest szansa na F1 po polsku na poziomie. Na kontynuowanie przez Polsat umowy z FOM bym nie liczył (żegnaj Borowczyku i Zientarski ). A jak nie będzie nigdzie po polsku to też nie będę specjalnie ubolewał, bo zawsze można znaleźć stream do Sky Sports i cieszyć sie full profi relacją.
Re: F1 2014
: 26 lis 2013, o 01:12
autor: So What!
Barthol pisze:
a to widziałeś, Chris Harris w 850konnym wtyczkowozie...
Widziałem. Z punktu widzenia kierowcy rzeczywiście nie jest najgorzej
WRC fan pisze:
Jestem ciekaw jak duże zamieszanie będzie na początku sezonu ze strategiami (zużycie paliwa - tu Ferrari podobno ma spory problem), jak i z bezawaryjnością. Z tego co kojarzę, to znowu ograniczono limit jednostek na sezon, co przy nowych silnikach może skutkować karami na koniec sezonu.
Oj będzie się działo Bardzo prawdopodobny jest taki scenariusz, że jeden z czołowych zespołów będzie miał najwydajniejszy pakiet aero, a inny znacznie lepszy (mocniejszy i być może bardziej niezawodny) silnik. Mam nadzieję, że skończy się dominacja jednej (jakiejkolwiek) ekipy
Re: F1 2014
: 26 lis 2013, o 08:00
autor: FUX
Zawsze jedno i drugie może być w jednych rękach...
Re: F1 2014
: 26 lis 2013, o 14:31
autor: So What!
FUX pisze:
Zawsze jedno i drugie może być w jednych rękach...
Mała szansa Typuję, że najlepsze silniki będzie miał Mercedes, a najlepsze aero Red Bull
Re: F1 2014
: 26 lis 2013, o 17:54
autor: WRC fan
So What! pisze:
najlepsze silniki będzie miał Mercedes, a najlepsze aero Red Bull
Idziesz na łatwiznę - przecież to był aktualny układ
Re: F1 2014
: 26 lis 2013, o 18:34
autor: So What!
WRC fan, na łatwiznę, czy nie - teraz silniki będą odgrywały większą rolę niż wcześniej. Przynajmniej na początku.
Re: F1 2014
: 26 lis 2013, o 21:20
autor: WRC fan
Ja jestem strasznie ciekaw Hondy (mimo, że wchodzą dopiero od 2015).
Re: F1 2014
: 26 lis 2013, o 21:43
autor: mcc
WRC fan pisze:Ja jestem strasznie ciekaw Hondy (mimo, że wchodzą dopiero od 2015).
no oni maja doswiadczenie w produkcji wiertarek - tam wszystko sie kreci nienormalnie wysoko (no moze procz wankla )
EDIT - z tego co widze RPM w silnikach ograniczony bedzie do 15k, wiec to juz blisko drogowych standardow hondy :)
Pzw,
MCC
Re: F1 2014
: 26 lis 2013, o 22:21
autor: So What!
WRC fan pisze:
Ja jestem strasznie ciekaw Hondy (mimo, że wchodzą dopiero od 2015).
Założysz kolejny temat?
Re: F1 2014
: 26 lis 2013, o 22:26
autor: jarmaj
Ja tam na F1 się nie znam, ale chyba dla Hondy to nie pierwszy raz w tym cyklu?
Re: F1 2014
: 26 lis 2013, o 22:32
autor: So What!
jarmaj, no zdecydowanie nie. Sukcesy świętowali jednak wyłącznie, jako dostawca silników.