Witam Serdecznie Wszystkich forumowiczów.Jestem dopiero poznającym temat Subaru i jego głebię.Jestem na etapie rozglądania się za Subarakiem i w oko wpadł mi amerykaniec outback z silnikiem 3.0 H6 z bardzo małym przebiegiem 70 tyś Km,Czy mogę prosic o poradę ,czy warto? Samochód ma być dla żony,która robi 400 Km miesiecznie.Jakie jest spalanie takiego samochodu?Czy to ,że jest amerykaninem wróży kłopoty??? dziękuję bardzo za pomoc i wsparcie.Chyba ,że zwykły stary legacy jest lepszy?
Re: Zakup subaru
: 8 gru 2013, o 07:17
autor: jarmaj
Jeżeli jesteś pewny auta, że nie był wrakiem kiedy trafiło do Polski, to kupuj. H6 to świetny silnik.
Spalanie przy tak małych przebiegach nie powinno mieć znaczenia - czy pali 15 czy 20, to w skali miesiąca wyjdzie raptem 20 litrów różnicy.
Re: Zakup subaru
: 8 gru 2013, o 16:17
autor: Patryk
Super dziękuję za odpowiedz W jaki sposób mogę sprawdzić po numerze VIN w amerykańskim Carfax ,czy auto tak jak piszesz nie było wrakiem.
Czyli zwykły Legacy z silnikiem 2.0 nie jest lepszy?
Re: Zakup subaru
: 8 gru 2013, o 16:27
autor: WiS
Patryk pisze:
Czyli zwykły Legacy z silnikiem 2.0 nie jest lepszy?
Pytanie, co dla kogo znaczy "lepszy".
2.0 to silnik mniejszy i prostszy w budowie - więc tym samym znacznie tańszy w eksploatacji, nie tylko ze względu na zużycie paliwa. Natomiast osiągami i kulturą jazdy oczywiście zostaje w tyle za 3.0 H6.
OBK ma nad Legacy istotną przewagę praktyczną - w postaci dodatkowych 5 cm prześwitu i ochronnych plastików dookoła.
Jeśli obawiasz się OBK H6, to kompromisową propozycją są OBK z silnikiem 2.5 litra. Jakoś jadą, a w eksploatacji są wyraźnie tańsze od 3.0.
Re: Zakup subaru
: 8 gru 2013, o 16:28
autor: So What!
WiS, wydaje mi się, że w OBK nie montowali silnika 2.0 N/A
Re: Zakup subaru
: 8 gru 2013, o 16:35
autor: WiS
So What!, dobrze ci się wydaje.
Pisząc o 2.0 odnosiłem się do pytania o "zwykłe Legacy".
Re: Zakup subaru
: 8 gru 2013, o 17:42
autor: Patryk
Jeszcze jedno pytanko.Mam podjazd do domu około 200 m pod górkę po ośnieżonej drodze,wiem ,że napędy w automacie działają trochę inaczej niż w manualu.Czy automat da radę i nie będzie się ślizgał?
Re: Zakup subaru
: 8 gru 2013, o 18:06
autor: FUX
Przy gołoledzi bez łańcuchów to raczej nic nie wjedzie.
Jeden da rade ośką, inny czterołapem nie ogarnie.
Re: Zakup subaru
: 8 gru 2013, o 18:16
autor: WiS
Patryk, naprawdę sądzisz, że jesteśmy utalentowanymi jasnowidzami - i nie widząc stromizny górki, nie wiedząc na jakich oponach będziesz jechał, i nie wiedząc jak sobie radzisz z techniką i taktyką jazdy, udzielimy Ci jakiejkolwiek sensownej odpowiedzi na tak sformułowane pytanie?
Generalnie, w przypadku Subaru, automat nie ma własności terenowych gorszych od wersji z manualem - ale w różnych konkretnych (raczej ekstremalnych) sytuacjach, to może być różnie.
Witam serdecznie szanownych forumowiczów.
Właśnie dziś stałem się szczęsliwym posiadaczem Subaru Legacy 2.0 z 2000 r,kupiłem od pierwszego właściciela w Niemczech z przebiegiem 189 tyś km i książką serwisową.Jechało się super,a pod domem mimo opon letnich, zrobiłem test podjazdu pod górke po oblodzonym podjezdzie i wjechał bez problemu>Superowo Mam pytanko czy kupując opony zimowe,mogę go trochę podnieść? Obecnie mam letnie 195/60/15.Jaki maksymalny rozmiar zimówek pasuje i o ile go podniesie?Dziękuje za wsparcie i pomoc
Re: Zakup subaru
: 11 gru 2013, o 00:33
autor: Konto usunięte
Patryk pisze:
Właśnie dziś stałem się szczęsliwym posiadaczem Subaru Legacy 2.0 z 2000 r,
Gratki niech się sprawuje
Patryk pisze:
czy kupując opony zimowe,mogę go trochę podnieść?
Ale czy to sens jest? Będzie ci licznik przekłamywał. Może lift kit jakiś.
Re: Zakup subaru
: 11 gru 2013, o 08:29
autor: Petroholic
Konto usunięte pisze:
Może lift kit jakiś
lift do legacy? bedzie jak koza wygladal o ile wogole jest jakis lift kit do niego...
zaloz opony o tej samej srednicy calkowitej tylko waskie bedzie dobrze gryzlo snieg...
a przeswit legacy na zime spokojnie wystarczy nie trzeba lifta...