Strona 1 z 21
F1 2009
: 10 gru 2008, o 07:52
autor: Paweł_BB
Kalendarz na przyszły rok:
29.03 Australia
05.04 Malezja
19.04 Bahrajn
10.05 Hiszpania
24.05 Monako
07.06 Turcja
21.06 Wielka Brytania
28.06 Francja
12.07 Niemcy
26.07 Węgry
23.08 Europa/Walencja
30.08 Belgia
13.09 Włochy
27.09 Singapur
11.10 Japonia (Suzuka)
18.10 Chiny
01.11 Brazylia
15.11 Abu Dhabi
Z newsów:
Honda chce odejść, Red Bull też myśli o rezygnacji, generalnie wszyscy chcą ciąć koszty.
Re: F1 2009
: 10 gru 2008, o 09:33
autor: Arno
Zapomniales o Wrocaławiu!!!
Re: F1 2009
: 10 gru 2008, o 14:06
autor: WRC fan
Paweł_BB pisze:
Red Bull też myśli o rezygnacji
Skąd taki news ?
Re: F1 2009
: 10 gru 2008, o 20:29
autor: Paweł_BB
WRC fan pisze:Skąd taki news ?
Nie mogę teraz znaleźć, rano gdzieś mi to przeleciało przed oczami, może byłem zaspany

Re: F1 2009
: 10 gru 2008, o 23:37
autor: WRC fan
Trochę mnie to zdziwiło bo nie dalej jak kilka tygodniu temu Dietrich Mateschitz odkupił od Bergera 50% udziałów w Toro Rosso (teraz ma już 100%).
Re: F1 2009
: 10 gru 2008, o 23:52
autor: So What!
WRC fan pisze:
Trochę mnie to zdziwiło bo nie dalej jak kilka tygodniu temu Dietrich Mateschitz odkupił od Bergera 50% udziałów w Toro Rosso (teraz ma już 100%).
Dokładnie. Prędzej pisali o Toyocie, ale w kontekście jednego dostawcy silników.
Re: F1 2009
: 11 gru 2008, o 01:33
autor: ky
www.sport.pl pisze:
Przy okazji testow w hiszpańskim Jerez toczy się wciąż dyskusja na temat ograniczenia kosztów F.1. W środę w Montecarlo doszło do spotkania Maxa Mosley'a i osób odpowiedzialni za zespoły, które wchodzą w skład FOTA.
Coraz więcej teamów jest przeciw wprowadzenia KERS. - W obliczu tak wielkiej potrzeby oszczędności, możemy tylko powiedzieć: odkładamy to, pomyślimy o tym później - mówi Norbert Haug z Mercedesa.
Po spotkaniu w Londynie (4 grudnia) FOTA przewiduje wprowadzenie pakietu zabezpieczeń, który zdaniem teamu może zagwarantować znaczące oszczędności. Chodziłoby o przedłużenie żywotności silników do czterech zawodów, ograniczenie czasu ich trwania do godziny - półtorej, zniesienie testów podczas sezonu, zniesienie testów aerodynamiki oraz ostatniej prostej. Cosworth Mosley zaproponował ponownie wprowadzenie od 2010 tak zwanego standardowego silnika.
Innym gorącym tematem jest wprowadzenie KERS - systemu odzyskiwania energii kinetycznej silnika. Norbert Haug odpowiedzialny za działalność sportową Mercedesa wyraził się jasno. - Skończyły się gierki. Rozsądek mówi, by nie inwestować w KERS - powiedział. Taka inwestycja oznacza dwudziesto pięcioprocentowe obciążenie budżetu przeznaczonego na cały silnik. - W obliczu tak wielkiej potrzeby oszczędności - mówił Haug - możemy tylko powiedzieć: odkładamy to, pomyślimy o tym później.
Z tą opinią zgadza się Ferrari oraz prawie wszystkie inne teamy - z wyjątkiem BMW.
No to dochtórska taktyka z poświęceniem sezonu 2008 bierze w łeb...
r.
Re: F1 2009
: 11 gru 2008, o 17:46
autor: vibowit
Ciekawy zestaw samochodów:
http://www.f1fanatic.co.uk/2008/12/02/w ... -the-road/
Wiem, że to OT, ale a propos Maserati Quatroporte.
Dzisiaj widziałem na Żelaznej, jak właściciel takiego auta, z pomocą policjanta pchał swoje cacko.

Bardzo ciekawy widok.
Re: F1 2009
: 12 gru 2008, o 19:04
autor: FUX
Re: F1 2009
: 13 gru 2008, o 01:38
autor: ky
Zaczynają się cięcia. Honda poszła w buraki i cała reszta się wystraszyła. Z taką perspektywą pewnie nawet zgodzą się na standardowe silniki, bo ścigać się ze samym sobą to raczej taki sobie interes.
r.
Re: F1 2009
: 14 gru 2008, o 00:02
autor: naLeśnik
masakra, jedno tankowanie? To ile będzie trwał wyścig, 40 minut? A ceny biletów też zmniejszą o 50% ?
Re: F1 2009
: 14 gru 2008, o 03:16
autor: ky
Dwiadzieścia parę lat temu nie było tankowań, a wyścigi trwały mniej więcej tyle, co teraz.
r
Re: F1 2009
: 14 gru 2008, o 10:07
autor: naLeśnik
ky pisze:Dwiadzieścia parę lat temu nie było tankowań, a wyścigi trwały mniej więcej tyle, co teraz.
r
i przejeżdżali dystans 300 kilometrów na 120 litrach? Jesli tak to luz, myślałem że w silnikach które sie kręcą do 20tys rpm się nie da
Re: F1 2009
: 14 gru 2008, o 11:57
autor: Paweł_BB
naLeśnik, w Subaru się da to i w F1 się da

Re: F1 2009
: 14 gru 2008, o 12:01
autor: naLeśnik
no to kamień z serca

Re: F1 2009
: 14 gru 2008, o 13:22
autor: ky
naLeśnik pisze:ky pisze:Dwiadzieścia parę lat temu nie było tankowań, a wyścigi trwały mniej więcej tyle, co teraz.
r
i przejeżdżali dystans 300 kilometrów na 120 litrach? Jesli tak to luz, myślałem że w silnikach które sie kręcą do 20tys rpm się nie da
W erze turbo musiało wystarczyć 220 litrów, potem 195 (1986r), a na koniec 150 (1998r). Wprowadzone w 1987 roku wolnossaki (3500ccm, V12) nie były ograniczone. Nawet 150 litrów wystarczyło, by Senna z Prostem w doładowanych MP4/4 (choć wykastrowanych do 2.5bara, to i tak wykręcających
[email protected] w kwalifikacjach) złoili wszystko i wszystkich (15 P1 na 16 możliwych, 199 punktów dla McLarena, 65 dla Ferrari i 39 dla Benettona).
r.
Re: F1 2009
: 14 gru 2008, o 13:41
autor: naLeśnik
czyli wszystko prowadzi do doładowania, wolnossące jednostki chyba nie dadzą rady na jednym zbiorniku. Może być ciekawie, zresztą seria CART czy Champcar chyba jeździ ze sprężarkami a jednak się tankują w trakcie wyścigów. Tyle że oni na alkoholu, zapomniałem.
Jakby nie było, większość zmian raczej mi się nie widzi. Ja jestem konserwa

Re: F1 2009
: 14 gru 2008, o 13:46
autor: ky
Koń jest koń. Czy to jest koń doładowany, czy koń wolnossący, trzeba go nakarmić (owszem, jednostkowe zużycie może się różnić dla różnych rodzajów silników, szczególnie w zakresach nieoptymalnych). Najwyżej FIA zwiększy górną granicę objętości zbiornika. Skoro kiedyś bolidy mogły wozić po 220 litrów paliwa, to czemu nie teraz?
r.
Re: F1 2009
: 15 gru 2008, o 19:04
autor: FUX
Re: F1 2009
: 15 gru 2008, o 20:10
autor: Gal
FUX pisze:
PSA kupuje Hondę
Na razie to tylko plota i obawiam się, że raczej mało realna.
Re: F1 2009
: 15 gru 2008, o 20:54
autor: FUX
No co...
Zapomniałem ? wstawić...

Re: F1 2009
: 16 gru 2008, o 22:10
autor: FUX
Re: F1 2009
: 17 gru 2008, o 18:01
autor: ky
F1Ultra.pl pisze:Odejście Hondy z F1 i ewentualny brak nabywcy na pozostawioną ekipę z Brackley może mieć interesujące konsekwencje. Jak twierdzą nadawcy TV 18 aut w stawce to za mało by było interesujące widowisko, choć według przepisów F1 dopiero liczba 12 samochodów na starcie może być przyczyną odwołania zawodów.
Jak donosi szwajcarski Motorsport Aktuell, stacje TV grożą zerwaniem kontraktów jeśli na starcie GP Australii stanie 18 samochodów. Dlatego apelują do FIA, aby ta wymusiła na zespołach ewentualne wystawienie trzecich aut. Zresztą FIA nie musi nic wymuszać, albowiem CEO Williamsa - Adam Parr w swoich niedawnych wypowiedziach także opowiadał się za takim rozwiązaniem. Jedyny szkopuł tkwi w tym, że takie auta nie miałyby prawa zdobywać punktów.
Cóż brak kupca na Hondę może spowodować, że w 2009 roku będziemy oglądać trzy BMW Saubery, Ferrari, McLareny, Toyoty itd. Tak czy siak w tym przypadku rezerwowe auta miałoby szansę wystawić tylko 6 ekip, albowiem według przepisów F1 na starcie może stanąć tylko 24 samochody.
Ale czy tak naprawdę będzie? Pożyjemy-zobaczymy.
Re: F1 2009
: 21 gru 2008, o 18:56
autor: WRC fan
A jednak Honda prawdopodobnie znalazła kupca - good news
http://www.f1.v10.pl/Honda,ujawni,kupca ... 25176.html
Re: F1 2009
: 12 sty 2009, o 16:41
autor: So What!
Ferrari zaprezentowało dziś rano swój nowy bolid:
http://www.f1ultra.pl/news-Ferrari-prez ... 96,40.html
Wygląda dość pokracznie z wąskim tylnym spojlerem i szeroki przednim. Choć i tak lepiej niż to, co testowało BMW.
Reszta wygląda super.