I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
FUX, gadaliśmy o tym wieloktornie. W Niemczech i we Francji sieć autostrad daje Ci pełną możliwość dojechania od punktu A do punktu B. Po lokalnych, jednopasmowych drogach zostanie Ci góra kilka-kilkadziesiąt kilometrów. U nas wciąż do 60% miejsc musisz głównie zaiwaniać drogami lokalnymi. To kreuje zupełnie inny styl jazdy i pomieszanie rytmu jazdy między lokalesami, a tym, którzy chcą sprawnie i szybko minąć miejscowość.
IMHO sytuacje nieporównywalne.
IMHO sytuacje nieporównywalne.
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Fido, dokladnie tak
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Jakby tak u nas to wprowadzić, to filmiki z rejestratorów częściej szły by na policję a nie YT
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,2429738
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,2429738
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
to na allegro byłyby ogłoszenia - sprzedam filmikbusik pisze: Jakby tak u nas to wprowadzić,
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
http://motoryzacja.interia.pl/raporty/r ... Id,2453652
Interpelacja pewnie przejdzie bez echa, ale przyrost nowych beemek z videoradarami będzie odczuwalny dla naszych budżetów. Coraz trudniej będzie jeździć nie jak ciota drogowa.
Interpelacja pewnie przejdzie bez echa, ale przyrost nowych beemek z videoradarami będzie odczuwalny dla naszych budżetów. Coraz trudniej będzie jeździć nie jak ciota drogowa.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Czyli fotoradary też trafią na złom:
https://businessinsider.com.pl/technolo ... ow/h5jzyl5
https://businessinsider.com.pl/technolo ... ow/h5jzyl5
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
50 więcej w obszarze zabudowanym i tracimy prawko. Wiecie jak to jest, jak policja strzeli fotkę delikwentowi? To też działa na niekorzyść owego? Nie fotoradar, a policjant stojący z urządzeniem co błyska w nocy.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Biedni nasi synowie, nie poupalaja nawet na pojezdzawkachЛукашэнка pisze:Czyli fotoradary też trafią na złom:
https://businessinsider.com.pl/technolo ... ow/h5jzyl5
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Gdzieś czytałem że mamy w tyle jakieś 20 lat do zachodu - czyli jednak trochę będzie im daneKonto usunięte pisze:Biedni nasi synowie, nie poupalaja nawet na pojezdzawkachЛукашэнка pisze:Czyli fotoradary też trafią na złom:
https://businessinsider.com.pl/technolo ... ow/h5jzyl5
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
chyba jednak nie mamy opóźnienia w technologii użytkowej, więc to się wydarzy szybko
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Spokojnie, jeszcze troche nas podoją... auta zanim na złom trafią do nas. Zakładamy sie, że u nas bedzie dłuższy "okres przejściowy"
„Zawsze dotrzymuj słowa, nie kupuj rzeczy mielonych, bo pakują do nich również śmiecie, i nie oglądaj genitalnej pornografii, bo nabierzesz wzgardy wobec wszystkich kobiet, także wobec dam”
a
"Powaga zabija powoli"
a
"Powaga zabija powoli"
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Na początku stycznia wysypało na drogi całą masę nowych nieoznakowane beemek 330i xdrive
Trzeba uważać. Patrzę, że zwłaszcza w świętokrzyskim obrodziło
https://www.facebook.com/nieoznakowaneradiowozy/
Trzeba uważać. Patrzę, że zwłaszcza w świętokrzyskim obrodziło
https://www.facebook.com/nieoznakowaneradiowozy/
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
A pisali, że pomiar na podstawie prędkości radio/radarowozu jest passe, więc jak to?
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Państwo w Państwie zawsze tak było orzeczenia , atesty swoje a Policja swojeFUX pisze: A pisali, że pomiar na podstawie prędkości radio/radarowozu jest passe, więc jak to?
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
biednemu zawsze wiatr w oczy....Konto usunięte pisze: Patrzę, że zwłaszcza w świętokrzyskim obrodziło
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
o tak toFUX pisze:A pisali, że pomiar na podstawie prędkości radio/radarowozu jest passe, więc jak to?
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22936516, ... m-tak.html
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Taka ciekawostka.
http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wi ... ocid=ientpWSA uwzględnił skargę RPO w całości, podzielając jego argumentację. Od wyroku można wnieść skargę kasacyjną do NSA. Po prawomocnym wyroku osoby, których auta odholowano, mogą domagać się zwrotu poniesionej opłaty.
„Zawsze dotrzymuj słowa, nie kupuj rzeczy mielonych, bo pakują do nich również śmiecie, i nie oglądaj genitalnej pornografii, bo nabierzesz wzgardy wobec wszystkich kobiet, także wobec dam”
a
"Powaga zabija powoli"
a
"Powaga zabija powoli"
I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B76D79B
Koniec szaleństw.
Nawet Niemców przeskoczyliśmy.
Koniec szaleństw.
Nawet Niemców przeskoczyliśmy.
Dolce far niente
I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Tak i nie
https://dojczland.info/mandaty-w-niemczech/
Pamiętaj że spotkania z policją (krzakową albo tajną) są u nas 10 razy rzadsze. Trzeba mieć dużego pecha żeby się załapać na pomiar prędkości, albo notorycznie przekraczać prędkość tam gdzie "zawsze" czatują policjanci krzakowi.
Na trasie Szczecin -> Rzeszów zdarza się że nie spotykam ani jednej kontroli radarowej krzakowej, a na CB nikt nie płacze że go "nieoznakowany" dorwał.
I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
brawoCztery miesiące przed przejęciem w zarząd systemu e-myta viaToll Główny Inspektorat Transportu Drogowego odkrył, że się na tym nie zna.
Od 3 listopada zarządzanie systemem elektronicznych opłat drogowych viaToll, zbudowanym i zarządzanym dotąd przez firmę Kapsch, przejmie Główny Inspektorat Transportu Drogowego – przewiduje ustawa uchwalona pospiesznie pod koniec 2017 r. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na spotkaniu z odchodzącą premier Beatą Szydło i nowym premierem Mateuszem Morawieckim zapowiedział wówczas, że to właśnie GITD przejmie zarządzanie viaToll po wygaśnięciu w listopadzie 2018 r. umowy z grupą Kapsch. W efekcie tej decyzji anulowano też trwający już prawie rok przetarg na wybór nowego zarządcy viaToll (ogłoszony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, która dotąd nadzorowała system e-myta).
http://wyborcza.pl/7,155287,23634000,ch ... zadca.html
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Wstawania z kolan ciąg dalszy.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
super sprawa... zawsze mnie zastanawiało, dlaczego karetki za oceanem i w paru innych krajach jeżdżą na bliźniakach z tyłu, a u nas zwykłe 3,5 t
ktoś musiał na to w końcu zwrócić uwagę...
ktoś musiał na to w końcu zwrócić uwagę...
Policjanci z Wrocławia na zlecenie prokuratury sprawdzili, czy rzeczywista masa całkowita (zakupionych jeszcze przez poprzednie kierownictwo) karetek ratunkowych nie przekracza deklarowanej w dokumentach DMC 3,5 tony. Już wstępne oględziny wskazywały na przeładowanie wozu. W celu dalszych badań, na polecenie prokuratury, zaplombowana karetka wywieziona została na lawecie. By sprawdzić masę rzeczywistą ratownikom nie pozwolono zabrać z niej żadnego sprzętu.
Lokalne media donoszą, że jeśli prokuratorskie podejrzenia okażą się słuszne, wrocławskimi karetkami nie będzie miał kto jeździć. Po przekroczeniu masy 3,5 tony pojazd staje się formalnie ciężarówką, a to oznacza, że kierowca dysponować musi prawem jazdy kategorii C. Tych zdecydowana większość kierowców pogotowia nie posiada, a jego uzyskanie kosztuje sporo czasu, ale i pieniędzy.
...
Problem potęguje fakt, że producenci pojazdów dostarczają jedynie homologowane podwozia (w przypadku karetek - furgony), na których zabudowy wykonują specjalistyczne firmy. Zarówno odbierające pojazdy pogotowia, jak i przeprowadzający obowiązkowe badania techniczne diagności, nie dysponują sprzętem pozwalającym sprawdzić deklarowane przez wykonawcę zabudowy wartości. Zdaniem części ratowników medycznych "wypakowana po sufit" kareta ważyć może nawet o tonę więcej, niż wynikałoby to z dowodu rejestracyjnego.
Wbrew pozorom nie chodzi tylko o uprawnienia kierowcy, ale również bezpieczeństwo. Przeciążony samochód gorzej hamuje i skręca, nadmiernie zużywa się również obciążone zawieszenie. Taka jazda jest po prostu niebezpieczna, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że karetki na sygnale poruszają się dość szybko.
Problem jest poważny. Np. Mercedes sprzedaje Sprintery o różnej DMC - od 3,5 do 5 ton. Różnic jest tak wiele, że masa własna Sprintera o DMC 5 ton jest aż o 300 kg większa niż takiego samego auta o DMC 3,5 tony!
Biorąc pod uwagę, że problem dotyczyć może grubo ponad połowy zarejestrowanych w Polsce karetek "afera wrocławska" może mieć dramatyczny wpływ na poziom - i tak już kiepskiej - opieki medycznej w Polsce...
A prostego wyjścia z tej sytuacji nie ma. Nie wystarczy bowiem zmienić przepisów, dopuszczając jazdę samochodami przekraczającymi wagę 3,5 tony i wysłać kierowców na kursy kategorii C. Konieczne jest również przebudowanie karetek (wzmocnienie zawieszenia i hamulców), tak by jazda nie nie zagrażała bezpieczeństwu załogi i przewożonych karetką osób. A to nie jest prosta sprawa.
Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... gn=firefox
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski