Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 5 lip 2011, o 22:37

inquiz pisze: i będą po nich jeździć TIRy z dofinansowaniem państwa

TIRy to lepiej niech nie jeżdżą. Drogi są przez nie tak zniszczone, że masakra. W trójce często reklamują akcję "TIRy na tory", szkoda, że nic z tego nie wynika poza petycjami...



danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 90 razy
Polubione posty: 150 razy

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 00:48

Chyba mamy za bardzo rozbudowany aparat kontroli przy budowie dróg . Taki wniosek z wycieczki do Stolicy mi się nasuwa.Mijałem 3 budowy i na każdej ten sam zestaw 2 robi 4 się patrzy.Ja naprawdę mam dużo cierpliwości i wyrozumiałości dla utrudnień w ruchu przy budowach ,ale jak stoję w korku i widzę takie akcje to ...... :x

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze

Post 6 lip 2011, o 01:28

Konto usunięte pisze:W trójce często reklamują akcję "TIRy na tory", szkoda, że nic z tego nie wynika poza petycjami...
I nie wyniknie. TIR-y na tory to utopia. Raz że PKP potrafi tylko skotłować każdą porcję pieniędzy przy niezachowaniu dowolnych terminów, dwa kolej nie jest tak elastyczna jak transport kołowy. Ktoś się chwalił w usenecie, że robili analizę kosztów takiego rozwiązania i się to zwyczajnie nie dopina. Chciałbym taką analizę zobaczyć, choć w nieopłacalność jestem gotów uwierzyć: arbuzy na każdym kroku pieją, że tego transport ma być finansowany z ,,zewnętrznych kosztów transportu samochodowego'', czytaj dodatkowego opodatkowania samochodów.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 73 razy
Polubione posty: 424 razy

Re: Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze

Post 6 lip 2011, o 09:23

ky pisze: I nie wyniknie. TIR-y na tory to utopia.

Oczywiście. To bzdura na poziome akcji ekooszołomów..

Z logistycznego punktu widzenia te całe TIRy i tory to kompletny absurd w naszych warunkach. Chwytliwy bełkot medialny ludzi którzy o tym pojęcia nie mają i tyle (albo co innego próbują w ten sposób ugrać).

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 10:57

jarmaj pisze: Z logistycznego punktu widzenia te całe TIRy i tory to kompletny absurd w naszych warunkach. Chwytliwy bełkot medialny ludzi którzy o tym pojęcia nie mają i tyle (albo co innego próbują w ten sposób ugrać).

Ja się na logistyce nie znam. Ale co stoi na przeszkodzie, żeby na wschodniej granicy ustawiać 3 razy dziennie pociąg, na który wjeżdżają TIRy, które jadą np. do Niemiec?

Nikt nie mówi, żeby wszystkie TIRy pakować na platformy, ale część na pewno nie zaszkodziłoby.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 11:03

jarmaj pisze: Oczywiście. To bzdura na poziome akcji ekooszołomów..

Z logistycznego punktu widzenia te całe TIRy i tory to kompletny absurd w naszych warunkach. Chwytliwy bełkot medialny ludzi którzy o tym pojęcia nie mają i tyle (albo co innego próbują w ten sposób ugrać).

Jarek, z czystej ciekawości, rzuciłbyś trochę faktów (liczb), czemu to taki nonsens ? Bo ja podobnie, jak Tomek "te TYRY Panie" to bym najchętniej w kosmos wysłał albo ciutek dalej. No dobra, spolegliwy dziś jestem, na tory bym je wysłał ;-)


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 11:26

ky pisze: Ktoś się chwalił w usenecie, że robili analizę kosztów takiego rozwiązania i się to zwyczajnie nie dopina.
Ciekawe, czy brał pod uwagę koszty związane z niszczeniem dróg przez TIR'y

WodnySsak
1 gwiazdka
Lokalizacja: Płock
Auto: Forek 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 11:49

Konto usunięte pisze:
Ja się na logistyce nie znam. Ale co stoi na przeszkodzie, żeby na wschodniej granicy ustawiać 3 razy dziennie pociąg, na który wjeżdżają TIRy, które jadą np. do Niemiec?

Nikt nie mówi, żeby wszystkie TIRy pakować na platformy, ale część na pewno nie zaszkodziłoby.
Nie tylko tranzyt międzynarodowy, ale np. część przejazdów krajowych. Trasa Gdańsk - Bielsko-Biała - ciężarówka w Gdańsku wjeżdża na platformę i jedzie tak do np. Krakowa czy Katowic.
Trasy krótkie np.: Warszawa-Łódź, moim zdaniem, nie mają sensu. W przypadku akcji "Tiry na tory" sens mają tylko przejazdy dalekie: Szczecin/Gdańsk - Rzeszów/Katowice/Kraków , Białystok-Poznań itd.
Oczywiście wszystko zależy od infrastruktury, której niestety nie mamy i odpowiedniego skalkulowania kosztów.
Koszt przewozu zestawu pociągiem i samochodem powinien być max 15% droższy od kosztów przejechania tej trasy zestawem na kołach.
Przewoźnik inaczej kalkuluje koszty transportu bo: zyskuje na czasie, a dodatkowo przedłuża się czas eksploatacji samochodu - mniejszy przebieg a tym samym mniejsze koszty (przeglądy/oleje/smary/amortyzatory/opony ...)
Urlop jest oderwaniem się od rzeczywistości..... obłęd także.

marcellus
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warmia&Mazury
Auto: Legacy Celebration
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 11:50

daawno temu czytalem o takiej analizie gdzies w necie... zeby to mialo sesn na granicach trzebaby wybudowac 6-7 stacji zaladunkowo rozladunkowych + jedna w okolicach portu Gdansk/Gdynia... ale jesli dobrze pamietam to z artukulu wynikalo, ze sama operacja zaczelaby sie zwracac dopiero po jakis 15 latach, ale to przeciez zabieg bardzo dlugoterminowy... inna kwestia to stan torowisk, podobno nie stac naszego kraju na remont tylu odcinkow torow...

sam artykul czytalem jakies 2-3 lata temu, tirow z roku na rok przybywa... tiry zza wschodniej granicy jezdzily, jezdza i beda jezdzic przeladowane... rozmawialem z gosciem w ITD to mowil ze w wielu przypadkach nie kontroluja ich bo kierowca nie ma takiej gotowki zeby zaplacic mandat na miejscu a nikt nie poswieci czlowieka z samochodem, zeby np stal dwa dni i czekal az ktos takiego delikwenta rozladuje... ja juz od prawie roku nie widzialem zeby w Olsztynie wagi wyciagali i wazyli

tiry to temat rzeka, ale gdyby choc polowa pojechala torami byloby o wiele spokojniej na drogach i na pewno by te drogi tak nie byly zniszczone...

jadac z Olsztyna do Mragowa 16ka do Biskupca super fajny odcinek po 1,5 pasa w kazda strone, bezkolizyjne skrzyzowania i na wezlach po dwa pasy, od biskupca do borek wielkich zacznie sie budowa 9 km odcina po dwa pasy w kazda strone, ale juz od borek... koleiny koleiny i koleiny... w deszczu sie plynie... na szczescie jest juz otwarta obwodnica Mragowa na odcinku od wjazdu od Olsztyna do wylotu na Gizycko...
__________________________________________________
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4

WodnySsak
1 gwiazdka
Lokalizacja: Płock
Auto: Forek 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 12:01

marcellus pisze:ale jesli dobrze pamietam to z artukulu wynikalo, ze sama operacja zaczelaby sie zwracac dopiero po jakis 15 latach, ale to przeciez zabieg bardzo dlugoterminowy... inna kwestia to stan torowisk, podobno nie stac naszego kraju na remont tylu odcinkow torow...
Z naciskiem na te 15 lat - problem polega na tym, że nasze rządy nie potrafią operować tak długimi okresami planowania. Dla nich istnieje tylko okres 4 letni (od wyborów do wyborów)
Urlop jest oderwaniem się od rzeczywistości..... obłęd także.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 12:28

Grzesiek_67 pisze: Bo ja podobnie, jak Tomek "te TYRY Panie" to bym najchętniej w kosmos wysłał albo ciutek dalej.
A świeży twarożek z Włoszczowej sam dojedzie? ;>

Jednej rzeczy brakuje w Waszych rozważaniach: niezależnie od kosztów, przebiegów, etc, czas dostarczenia towaru musi być przewidywalny. Wybaczcie, ale PKP, które ja znam, nie jest bardziej przewidywalne niż nasze drogi. Więcej: jak swego czasu dużo jeździłem, to wiedziałem tylko tyle:
a) spóźni się na bank,
b) jeśli panowie wpadną na pomysł poprotestować, to nigdzie nie pojedzie,
c) najbardziej rentowne połączenia na danej trasie [1] dostają niski priorytet, ew. są likwidowane -- czyżby PKP nie opłacało się świadczyć usług?

r.

[1] -- mam na myśli połączenia Łódź-Warszawa, którymi jeździ lekko kilka tysięcy pasażerów dziennie, większość z wykupionymi biletami miesięcznymi za kilka setek sztuka, które przesuwa się na mniej korzystne godziny czy likwiduje połączenia, gdzie pociąg zatrzymujący się w Łodzi i Warszawie jedzie tylko kilka minut krócej od tego, który zatrzymuje się też w Żyrardowie, Skierniewicach i Koluszkach, a na dodatek stoi kupę czasu w polu, bo musi przepuszczać inne połaczenia. Dlaczego w towarowych miałoby być lepiej?
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

WodnySsak
1 gwiazdka
Lokalizacja: Płock
Auto: Forek 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 12:46

Niestety moje "znanie" PKP jest takie samo jak Twoje.
Tylko konkurencja między firmami (czytaj: wpuszczenie firm zagranicznych nie mających powiązań z politykami) może zmienić sytuację.
No i oczywiście brak strachu przed związkami zawodowymi.
Urlop jest oderwaniem się od rzeczywistości..... obłęd także.

maf1
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 12:54

ky pisze: Jednej rzeczy brakuje w Waszych rozważaniach: niezależnie od kosztów, przebiegów, etc, czas dostarczenia towaru musi być przewidywalny.
Otóż to! Chociaż jestem zwolennikiem akcji "TIR-y na tory" to do dziś pamiętam jak będąc w wojsku jechałem transportem kolejowym ze Zbąszynka do Wejherowa. Podróż trwała trzy dni. Gdyby transport pojechał na kołach zmieścilibyśmy się w 12 godzinach.

marcellus
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warmia&Mazury
Auto: Legacy Celebration
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 12:58

WodnySsak pisze: wpuszczenie firm zagranicznych nie mających powiązań z politykami
nawet jesli takie firma sa to brak tych powiazan jest szybko naprawiany... niestety, nadal zyjemy w kraju gdzie uklady sa najwazniejsze i bez nich sie niewiele zalatwi, nawet jak sie jest potezna ogromna firma... wystarczy sobie przypomniec jak producenci samochodow chcieli inwestowac w polsce... i co... czesi i slowacy z otwarymi rekami ich przyjeli bo nie chcieli nic pod stolem i infrastrukture zapewniali i w ogole mieli biznesowe podejscie do tych inwestycji... mysle ze u nas przez dlugi czas sie to niestety nie zmieni... szpitalami zarzadzaja lekarze, szkolami nauczyciele a co z wykwalifikowana kadra menedzerska ??
__________________________________________________
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 13:39

So What! pisze: Ciekawe, czy brał pod uwagę koszty związane z niszczeniem dróg przez TIR'y
oraz spowalnianiem całego i tak zatkanego ruchu. Za to każdy kierowca płaci więc kogo to obchodzi ;-)
ky pisze: Jednej rzeczy brakuje w Waszych rozważaniach: niezależnie od kosztów, przebiegów, etc, czas dostarczenia towaru musi być przewidywalny.
dostaną pociągi pieniądz, zaczną zarabiać to i przewidywalność się może zwiększyć. To nie wagonik dla pianego mięsa nad morze, którym się nikt nie przejmuje. Przedsiębiorstwa mogą znacznie więcej palcem za spóźnienie powymachiwać ;)

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 15:29

marcellus pisze: tiry zza wschodniej granicy jezdzily, jezdza i beda jezdzic przeladowane... rozmawialem z gosciem w ITD to mowil ze w wielu przypadkach nie kontroluja ich bo kierowca nie ma takiej gotowki zeby zaplacic mandat na miejscu a nikt nie poswieci czlowieka z samochodem, zeby np stal dwa dni i czekal az ktos takiego delikwenta rozladuje...
Dosadnie powiem. Mam to w d...
Zapytaj kierowców, co robią niemiaszki lub awstryjacy z naszymi kierowcami i ciężarówkami.
"Wymyślanie" usterek, ciągnik, który na stację obsługi delikwenta z autobany zaholuje, no bo pojazd zepsuty, etc.
Rachunki idące w tysiące euro. Znam temat od podszewki. Nic się nie zmieniło. Południowe rejony Niemiec najbardziej znienawidzone przez przewoźników.

Gdyby zrobiono zero tolerancji, to szybko byśmy się skończyli dokładać do zysków rosyjskich przewoźników.
Dolce far niente ;-)

marcellus
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warmia&Mazury
Auto: Legacy Celebration
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 15:35

FUX pisze: Zapytaj kierowców, co robią niemiaszki lub awstryjacy z naszymi kierowcami i ciężarówkami.
nie tylko z polskimi... ja pracuje dla Slowackiej firmy i jak towar jedzie ze Slowacji np w okolice Szczecina to najszybciej byloby przez Niemcy, ale kierowcy sie boja po prostu jezdzic przez niemcy bo w razie kontroli to zawsze cos... a sam towar to zywe zwierzeta wiec w przypadku zatrzymania auta na kilkanascie godzin do klienta dojedzie padlina... dlatego bujaja sie naszymi sciezkami...
__________________________________________________
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 15:43

marcellus pisze: a co z wykwalifikowana kadra menedzerska ??
Albo zarabia grubą kasę w firmach prywatnych, albo organizuje regularny festiwal niekompetencji, albo jedno i drugie na raz ;) Nie demonizowałbym wykwalifikowanej kadry menedżerskiej -- czasami włosy na głowie stają, gdy człowiek widzi pomysły WKM.
Alan, Alan, Alan! pisze: dostaną pociągi pieniądz, zaczną zarabiać to i przewidywalność się może zwiększyć. To nie wagonik dla pianego mięsa nad morze, którym się nikt nie przejmuje. Przedsiębiorstwa mogą znacznie więcej palcem za spóźnienie powymachiwać ;)
PKP wciąga rok w rok setki grubych milionów. W zamian za to oferuje totalną nieudolność, mamtowdupizm i oczekiwanie na więcej. Odszkodowania? Pan zapłaci, pani zapłaci, państwo zapłacą.

Dopóki w rękach państwa nie pozostanie tylko infrastruktura, która będzie dzierżawiona przewoźnikom, a samo PKP nie zostanie zrównane z ziemią, nie widzę tego inaczej. Oczywiście sam twór odpowiedzialny za infrastrukturę też należałoby odrobaczyć ze związków i koleżków, ale słabo to widzę.

r.

PS. Jeszcze jedno: wiecie dlaczego jazda pierwszą klasą bywa takim sobie pomysłem? Bo chłopaki wracają z roboty. A że robota znojna, stresująca/nużąca/niepotrzebne skreślić, to panowie nie zawsze ładnie pachną, piwkiem muszą się poratować, o dupie maryni paroma kurwami rzucić. Normalnie pierwsza klasa, szczególnie dla konesera stosunków międzyludzkich :)
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

marcellus
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warmia&Mazury
Auto: Legacy Celebration
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 16:19

dodam troche do watku PKP... milion spolek w spolce z czego polwa to tez spolki w spolkach a nad tym czuwa spolka, ktora jest uzalezniona od spolki nadzorowanej przez spolke, ktora to z kolei decuduje o spolce... nie dziwie sie ze pkp przynosi straty a kazdy pieniadz sie rozchodzi... przy takiej ilosci podmiotow w jednej spokce zwanej pkp o przefakturowywanie przetargi przetargow ipt to nie trudno... jak czas temu zepsulo sie costam na dworcu w olsztynie... naprawic ?? spolka podlegla pkp odpowiedzialna za jakiestam urzadzenia nie naprawi bo urzadzenia maja prawie 30 lat i nie ma czesci... oglosic przetarg ?? nioe da sie bo... po to jest spolka odpowiedzialna za tego typu urzadzenia zeby nie oglaszac przetargow a wszelkie naprawy wykonywac na biezaco... tylko naprawic sie nie da bo nie ma czesci... to moze jakas prywatna firma naprawi... nie bo jest spolka... ciekawe jak by wygladal schemat spolek podleglych pod PKP...

paranoja totalna, ale takich sytuacji jest sporo, nie tylko w pkp...
__________________________________________________
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4

marcellus
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warmia&Mazury
Auto: Legacy Celebration
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 16:23

chcialem dodac cos jezszcze ale to juz by bylo politykowanie a to nie ten temat...
__________________________________________________
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 73 razy
Polubione posty: 424 razy

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 17:00

Grzesiek_67 pisze:Jarek, z czystej ciekawości, rzuciłbyś trochę faktów (liczb), czemu to taki nonsens ?

Niestety liczb ani kalkulacji nie przedstawię. ;-)

Nie jestem logistykiem i sam w tym nie siedzę. Ale że pracuję w firmie do której trafiają tysiące TIRów z dostawami materiałów miesięcznie, więc kompetentnych ludzi zajmujących się dostawami z całego świata tu nie brakuje i słyszałem ich opinie na ten temat.

I ich reakcje na te całe TIR-y na tory są mniej więcej takie, jak na przykład Twoje, na bzdury wygadywane i wypisywane w temacie spadającego samolotu przez dyletantów, którzy o tym bladego pojęcia nie mają. ;-)

Ja tam opieram się na opinii ludzi kompetentnych z danej branży. Są też ponoć analizy które pokazują, że uzasadnienie czegoś takiego zaczyna pojawiać się dopiero przy dużych dystansach. Znaaaacznie większych niż wymiary naszego kraju.


Natomiast o kosztach może coś powiedzieć Szwajcaria, która w imię ochrony swojego frisze luftu dokłada z państwowej kasy do tego interesu okrągłe sumki.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 18:22

jarmaj pisze: Natomiast o kosztach może coś powiedzieć Szwajcaria, która w imię ochrony swojego frisze luftu dokłada z państwowej kasy do tego interesu okrągłe sumki.

Pytanie ile wydałaby na remont dróg zniszczonych przez stada tirów ze wschodu. Jakoś nie jestem przekonany co do tej argumentacji...

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 73 razy
Polubione posty: 424 razy

Post 6 lip 2011, o 18:47

Jak jest droga porządnie zbudowana, to ciężarówki jej nie niszczą jakoś specjalnie. My ciągle je remontując ponosimy tylko i wyłącznie cenę brakoróbstwa wykonawców/projektantów dróg. ;-)


Zresztą koszta to nie tylko te fizycznie samego transportu koleją, ale też wydłużenie szlaków transportowych, wydłużenie czasu ich pokonywania, a co za tym idzie podniesienie kosztów transportu dla samych przewoźników, jak i właścicieli ładunku. A kto za to zapłaci? Wiadomo, on, ona, oni, ci państwo. My wszyscy, klienci finalni.

Ja dziękuję, postoję. :-/


Akurat moim zdaniem, to na drogach TIRy sprawiają mi dużo mniej kłopotu, niż całe masy kierowców osobówek, nie mających bladego pojęcia o jeździe samochodem.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2011, o 18:53 przez jarmaj, łącznie zmieniany 2 razy.

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 405 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 18:50

Konto usunięte pisze: Pytanie ile wydałaby na remont dróg zniszczonych przez stada tirów ze wschodu.
takie rzeczy trudno się szacuje, to jest ten dylemat "co widać i czego nie widać". rozłożonego na lata mniejszego zniszczenia dróg nie widać, spadek wpływów z podatków od paliwa, myta widać. konieczne inwestycje bardzo widać. no i jak wcześniej napisano niekoniecznie musi się opłacać.
brak spójnej polityki na poziomie kraju chociaż. mamy szerokie tory mało wykorzystane a dałoby się na nie sporo tranzytu upchnąć i nasze firmy spedycyjne by na tym skorzystały wioząc to dalej na zachód. ale zachęt brak, niech dopieprzą jeszcze z 10 inspekcji i podatków to się nam firmy dopiero zaczną rozwijać.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przebiegnie tędy jasna, długa, prosta, szeroka jak morze...

Post 6 lip 2011, o 20:04

jarmaj,
Jarecki, dzięki za wyjaśnienia ;-)

Co to dobrych dróg - obserwując i analizując naszą potencję sprawczą w budowaniu nowych, dobrych dróg dochodzę do wniosku, że może i jesteśmy (jako Polacy) zdolni do pięknych szarż (Samosierra, Kircholm, etc.), może i jesteśmy najlepszymi kochankami i kierowcami świata (no My, wszyscy) ale dróg nie jesteśmy w stanie, w sposób organiczny, wybudować :mrgreen:

Dobrych dróg nie będzie - stare, liche nawierzchnie nadal będą łatane w sposób urągający i rozsądkowi i rachunkowi ekonomicznemu, - nowe będą powstawały w tempie 5km/rocznie.

To może w tory wejdźmy, może to nam lepiej pójdzie ?

Jary, gro transportu kołowego stanowi tranzyt od granic zachodnich-wschodnich i północnych-południowych - to już jest kawałek drogi a odciążenie ruchu kołowego, moim zdaniem, byłoby kolosalne.


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

ODPOWIEDZ