hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 4 cze 2017, o 09:06

Ketiv, Ty brałeś nowy x1 czy używany?
A pytam dlatego, że ZF z czasem układa się do właściciela i jego sposobu jazdy. Znam przypadek, kiedy zresetowano ustawienia skrzyni, po czym właściciel stwierdził że to nie jego samochód :D Może po prostu zresetuj i układaj pod siebie od nowa.
Szczerze powiem, że chyba pierwszy raz spotkałem się z brakiem pozytywnego odczucia do ZF. Zwykle przeważają oponie testerów, że zmienia tak szybko jak double c. do przodu i jeszcze szybciej redukuje.
Aha, i jeszcze pytanie, czy masz skrzynie sportową czy zwykłą, bo tu też jest różnica. W sportowej przy ustawieniu na manual i sport działa piorunem.

Co do mnie, No właśnie coś mi odpala i zaczyna się wizualizować w kolejnym nowym aucie, jeszcze nie wiem co z tego wyniknie.
Aktualnie(od wczoraj) kusi promocja na A45,do końca czerwca. Ale od jakiegoś czasu marzyłem o 6Rtwinscroll z bmw, ten dźwięk...który wcale wbrew obiegowym opiniom nie musi być wzmacniany głośnikami, do tego zmienić wydech na jakiegoś Krapowicza i byłby duży fan :)

Co do typowego wyglądu Beemek z długa maska, właśnie, mnie to bardzo odpowiada. Szyba jest bardziej pionowa, zegary ustawione prostopadle i do tego podobnie ustawiona kierownica w opcji M , chyba najpiękniejsza na rynku. Po prostu czujesz się zrośnięty z samochodem. No jest w tym jakas magia. AMG niby jest szybszy, lepiej trzyma się drogi, ale nie ma tego czegos, nie ma też dominacji tylnej osi jak w BMW, chociaż spotkałem opinie że potrafi zachować się nadsterownie.

No i tak to wyglada :p


:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 4 cze 2017, o 21:34

stach22 pisze: Ketiv, Ty brałeś nowy x1 czy używany?

używany z forum z kropką ;)

stach22 pisze: Szczerze powiem, że chyba pierwszy raz spotkałem się z brakiem pozytywnego odczucia do ZF. Zwykle przeważają oponie testerów, że zmienia tak szybko jak double c. do przodu i jeszcze szybciej redukuje.

jest szybka, sama skrzynia pracuje bez zarzutu ale w połączeniu z hydrokinetykiem, lockup-em raz daje raz nie daje uczucia połączenia silnika z napędem ogólnie nastraja do spokojniejszej jazdy albo zapierniczania autostradą ;)

dwusprzęgłówki są mniej finezyjne przy zmianach pod mocnym obciążeniem jak też dają poczucie spięcia silnika z napędami i za to je lubię, niewiele odbierają z radości manualnej skrzyni jednocześnie kiedy trzeba dają wygodę automatu

jeśli X1 u mnie zostanie i tak będą jakieś mody w tym i skrzyni, obecnie całkowita seria bo możliwe, że jak tylko sprzedam XV będę kolejne sprzedawał ;)
stach22 pisze: Aha, i jeszcze pytanie, czy masz skrzynie sportową czy zwykłą, bo tu też jest różnica. W sportowej przy ustawieniu na manual i sport działa piorunem.

nie mam pojęcia, w trybie manualnym w górę działa bardzo szybko, szybkie redukcje różnie czasami się gubi ale sądzę, że to mea culpa bo zwyczajnie przesadzam

wyjątkowością obecnej M140i jest pewnie to, że takich auto już nie będzie, to jest taki HH w którym pozwolono sobie na ekstrawagancje "marnowania" miejsca za cenę dobrych własności jezdnych

przykładem jest to obecna X1 to już silnik poprzecznie umieszczony, to już auto zbudowane na płycie przednionapędowego auta z priorytetem maksymalizacji przestrzeni w środku

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 4 cze 2017, o 23:19

Ketiv, sportowy automat ma łopatki, normalny nie ma. Jest spora różnica w działaniu obu.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 5 cze 2017, o 07:28

stach22 pisze:Ketiv, sportowy automat ma łopatki, normalny nie ma. Jest spora różnica w działaniu obu.
mam takowe przy kole kierownicy

myslalem że chodzi o coś wiecej jak dodatkowa chłodnica oleum czy mocniejsze sprzęgło lockup





tapatalk

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 15 sie 2017, o 13:34

Coś mi golf R po głowie chodzi ostatnio. Jeśli mają tak korzystne finansowanie jak Audi z 60% wykupem to kto wie.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 15 sie 2017, o 15:32

fajna sprawa taki golf. jak nie obchodzi Cię specjalnie gwarancja(a mody w aso wyjdą bardzo szybko), to łatwo dojdziesz w okolice 400 KM ;) chyba że fwd, to leon cupra r. ewentualnie (r)s3, ale to już inna kasa... i jedno z tych bym wybrał szukając hothatcha. ewentulanie a/gla/cla45 amg. civic - mawiają, że szybki tylko na papierze, no i nie ma ryczącego vteca. focus rs - fuckup z silnikiem, no i haldex - ale nie jeden jak w vag, tylko trzy. francuzy to nie mój gust, choć szybkie. co tam jeszcze... bmw? nie lubię. i to chyba tyle...

a wracając do golfa r i gti - to tak jak w focusie, golf gti = foka st,golf r = foka rs.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 15 sie 2017, o 15:43

Siewcu, oglądam sobie różne testy na YT i oceny są zgodne, golf R i Foka RS mają najlepszą trakcję. Nie mówie o M2 bo to RWD i na torze nie ma sobie równych wśród HH. Druga sprawa to dodatkowe 100 tys i kiepska jazda w zimie w M2. Ja tam lubię betki BTW :-)

Golf, ten po lifcie z 2017 wydaje się propozycją bardzo interesującą, jeśli będzie podobna oferta jak w audi. Jeśli nie, to S3 byłby ciekawą propozycją.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 15 sie 2017, o 17:30

lepiej rs3, brzemienie r5 jest niepowtarzalne :thumb:
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Re:

Post 15 sie 2017, o 17:40

siewcu pisze:lepiej rs3, brzemienie r5 jest niepowtarzalne :thumb:
Zgoda, tyle że to jakieś 70 tys więcej :razz:
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 15 sie 2017, o 19:36

stach22 pisze: oglądam sobie różne testy na YT i oceny są zgodne, golf R i Foka RS mają najlepszą trakcję.
stach22, a powiedz kiedy zamierzasz tak eksploatować auto by ta różnica miała jakiekolwiek znaczenie ;-)
Na tor się wybierasz ?

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 15 sie 2017, o 19:55

szamot pisze:
stach22 pisze: oglądam sobie różne testy na YT i oceny są zgodne, golf R i Foka RS mają najlepszą trakcję.
stach22, a powiedz kiedy zamierzasz tak eksploatować auto by ta różnica miała jakiekolwiek znaczenie ;-)
Na tor się wybierasz ?
Hehe, kto wie, nie można nic z góry wykluczyć ;)

Ale poważnie, bardziej chodzi o to, że golf R to najlepsza oferta "money can buy".
Miał też najmniejsza z opisywanych przez testerów podsterowność, eRka i RS. To oczywiście wyczuje się głównie na torze, ale w pewnych sytuacjach drogowych przy dużej prędkości w zakrecie również. A eRka nie wiedzieć czemu jest bardziej neutralna niż RS3, jak wynika z testów. Ten sam koncern więc spisek wykluczony, po prostu tak wyszło.
Teraz jeszcze doczytałem, że eRka 2017 jest oferowana seryjnie z performance pac w którym jest Akrapovic!!!
Samochód na prawdę godny zastanowienia w tym wydaniu, mimo że z wyglądu pospolity.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 15 sie 2017, o 20:57

stach22 pisze: sti to archaiczny silnik2.5T (niedawno taki właśnie wybuchł na Nurburingu),

to fakt, ten w golfie to nowa "bezawaryjna " jednostka 2.0 tsi ;-)
No i przed wybuchem sti wykręciło lepszy czas od eRki...

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 15 sie 2017, o 21:28

Szamot, hatch jest praktyczniejszy, impreza mi się starzeje a sedana już mam ;-)

Poza tym, 0-100 grubo ponad 5 sek. przy 2,5T to wstyd ;-)
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 15 sie 2017, o 22:25

stach22 pisze: Poza tym, 0-100 grubo ponad 5 sek. przy 2,5T to wstyd
jakimś wielkim fanem jego testów nie jestem ale tu chyba chłop ma rację


Link: https://www.youtube.com/watch?v=Pn1tNjkma-Q

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 15 sie 2017, o 22:58

szamot pisze:
stach22 pisze: Poza tym, 0-100 grubo ponad 5 sek. przy 2,5T to wstyd
jakimś wielkim fanem jego testów nie jestem ale tu chyba chłop ma rację


Link: https://www.youtube.com/watch?v=Pn1tNjkma-Q
No cóż, efektownie jest, ale niezbyt efektywnie, przynajmniej w temacie 0-100. Świat poszedł naprzód.
Jeszcze parę lat temu Sti zjadły każdego golfa na śniadanie. Samo porównanie byłoby śmieszne.
Dziś Golf R z DSG to 4,6sek. do 100, czyli o blisko sekundę szybciej niż Sti. To przepaść. Testy lounch control w golfie podają też 4,3sek.
Ale nie tylko w tym golf się poprawił, zawias i sposób prowadzenia się auta jest bliski ideałowi w tej klasie.


Link: https://www.youtube.com/watch?v=TtOZNp6GOxI
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 15 sie 2017, o 23:25

szamot pisze:
stach22 pisze: sti to archaiczny silnik2.5T (niedawno taki właśnie wybuchł na Nurburingu),

to fakt, ten w golfie to nowa "bezawaryjna " jednostka 2.0 tsi ;-)
No i przed wybuchem sti wykręciło lepszy czas od eRki...
nie każde 2.0 tsi jest awaryjne. pomijam już to, ile kosztuje zrobienie 400 KM w golfie a ile w sti 2.5...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 16 sie 2017, o 09:27

siewcu pisze: nie każde 2.0 tsi jest awaryjne
tak samo jak nie każde 2,5 w sti wybucha ;-)

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 16 sie 2017, o 09:40

stach22 pisze:No cóż, efektownie jest, ale niezbyt efektywnie, przynajmniej w temacie 0-100. Świat poszedł naprzód.
Jeszcze parę lat temu Sti zjadły każdego golfa na śniadanie. Samo porównanie byłoby śmieszne.
Dziś Golf R z DSG to 4,6sek. do 100, czyli o blisko sekundę szybciej niż Sti. To przepaść. Testy lounch control w golfie podają też 4,3sek.
stach22,
naprawdę chce Ci się bawić w nocne wyścigi spod świateł?
Jeśli nie, to jakie znaczenie mają te ułamki sekund "w temacie 0-100"?
stach22 pisze:Ale nie tylko w tym golf się poprawił, zawias i sposób prowadzenia się auta jest bliski ideałowi w tej klasie.
Tu się zgadzam. To są argumenty, które mnie przekonują.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 16 sie 2017, o 10:10

Patrząc na to opresyjne państwo i perspektywę następnych kilkuset fotoradarów to kupowanie za zylion czegoś, z czego nie za bardzo da się korzystać, to ja juz tego kabrioleta wolę.
Frajda z kapeluśniczej jazdy niesamowita. :thumb:

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 16 sie 2017, o 10:55

Szamot, napisz na czym polega awaryjność 2.0 tsi. Branie oleju? To chyba już nieaktualne. Ten silnik jest w Audi,vw, seacie,skodzie.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 16 sie 2017, o 17:14

FUX, opresyjne panstwo? Jesli ktos narzeka na fotoradary w PL, niech przyjedzie do UK. Tylko dlatego nie wzialem 3 litrowego H6, bo 2,5 litrowe B4 w wolnym ssaku to i tak za duzo tutaj... Opresje w Polsce to teraz dla mnie żart :mrgreen: :mrgreen:

Ale patrzac na reszte, to nie ma na razie po co wracac, fotoradary przezyje :mrgreen:
"Non homo sed vero mentula magna minax."

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 130 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 16 sie 2017, o 21:21

stach22 pisze:Szamot, napisz na czym polega awaryjność 2.0 tsi. Branie oleju? To chyba już nieaktualne. Ten silnik jest w Audi,vw, seacie,skodzie.
Szczerze nie wiem jak wyglada sprawa w najnowszych TSi (1.8 i 2.0) z tym braniem oleju. Ale te do 2013 niestety brały. Tzn niektóre juz po 50 tyś inne dożywały moze i 200tyś. Ale kiedyś ten hurtowy pobór oleju nastepował. Z tymże ten problem da sie stosunkowo niedrogo i bardzo skutecznie usunąć. Taniej niż naprawa 2.5 z STi ;-)
Akurat jestem swieżo po robieniu takiego silnika (1.8TSI) i generalnie to pancerny motor ino trochę przedobrzyli z obniżaniem oporów wewnętrznych pod ekologię.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 16 sie 2017, o 22:00

Nie ma auta idealnego ;) W każdym coś wyjdzie prędzej czy później... Choć i tak 7R chyba najkorzystniej wypada, i chyba najtaniej. Choć na max spasie w konfiguratorze 220k wyszło... ;)
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 479 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 16 sie 2017, o 22:13

siewcu pisze:Nie ma auta idealnego ;) W każdym coś wyjdzie prędzej czy później... Choć i tak 7R chyba najkorzystniej wypada, i chyba najtaniej. Choć na max spasie w konfiguratorze 220k wyszło... ;)
Dokładnie ;)
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: hot hatche, czyli auto dla dziada, duchem młodego :D

Post 16 sie 2017, o 22:39

stach22 pisze: Branie oleju? To chyba już nieaktualne.
wg kierownika serwisu skody temat aktualny :whistle:
Pękające pierścienie - temat aktualny


lukass pisze: generalnie to pancerny motor
był kiedyś taki... 1.8 T - to se newrati :-/
siewcu pisze: Nie ma auta idealnego ;)
nie znasz się - mój taki jest :-)

ODPOWIEDZ