Dla elektroników...enkoder i PLC

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Adamec
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.0 benzyna 101kW
Polubił: 7 razy
Polubione posty: 2 razy

Dla elektroników...enkoder i PLC

Post 22 gru 2018, o 23:56

ptk22 pisze:
22 gru 2018, o 19:35
A po co taki czujnik? Prędkość folii jest znana. Wystarczy zliczać czas.
myślę że ustawianie czasowe nie jest zbyt dokładne. 🤔



ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Dla elektroników...enkoder i PLC

Post 23 gru 2018, o 11:25

To zamiast funkcja od czasu, to obrotomierz na czarnym walcu i funkcja uzależniona od obrotów tego walca. Reszta tak jak opisałem wcześniej.
Jest ryzyko, musi być wybór.

tzi
3 gwiazdki
Auto: Subaru Forester 2.0 X 2
Polubił: 40 razy
Polubione posty: 64 razy

Dla elektroników...enkoder i PLC

Post 23 gru 2018, o 20:10

Dodawanie dodatkowych elementów ( sprzęgło elektromagnetyczne, hamulec ) jak silniki mają falowniki to chyba zły pomysł. Sam falownik może mieć zaprogramowany hamulec dynamiczny, do tego łagodny start itp. Czujnik obrotów ( lub enkoder jak potrzebna super dokładność ) + sterowanie falownikiem ( zmieszanie prędkości jak blisko do celu długości ) i więcej nie trzeba.

Adamec
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.0 benzyna 101kW
Polubił: 7 razy
Polubione posty: 2 razy

Dla elektroników...enkoder i PLC

Post 23 gru 2018, o 22:52

tzi pisze:
23 gru 2018, o 20:10
Dodawanie dodatkowych elementów ( sprzęgło elektromagnetyczne, hamulec ) jak silniki mają falowniki to chyba zły pomysł. Sam falownik może mieć zaprogramowany hamulec dynamiczny, do tego łagodny start itp. Czujnik obrotów ( lub enkoder jak potrzebna super dokładność ) + sterowanie falownikiem ( zmieszanie prędkości jak blisko do celu długości ) i więcej nie trzeba.
dokładnie też mi się tak wydaje natomiast tam więcej jest zależności. Będę pokolei testował etapy procesu. W pierwszej kolejności chcę podpiąć enkoder i falownik do PLC i się troszkę tym pobawić.
Zastanawiam się czy do moich celów potrzebuję enkodera inkrementalnego czy obsolutnego?

tzi
3 gwiazdki
Auto: Subaru Forester 2.0 X 2
Polubił: 40 razy
Polubione posty: 64 razy

Dla elektroników...enkoder i PLC

Post 24 gru 2018, o 12:05

Inkrementalny. Absolutny da Ci pozycje wałka a Ciebie interesuje tylko o ile się obrócił wałek.
Zastanów się czy chcesz te enkodery podłączyć bezpośrednio do PLC, czy przez układ zliczający z komunikacją i2c czy podobną. Bezpośrednio wyjdzie parę złotych taniej, ale z dod. układem odpadnie kombinowanie czy plc nie zgubi jakichś impulsów jak będzie zajęty czymś innym :-).

Adamec
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy 2.0 benzyna 101kW
Polubił: 7 razy
Polubione posty: 2 razy

Dla elektroników...enkoder i PLC

Post 24 gru 2018, o 19:12

tzi pisze:
24 gru 2018, o 12:05
Inkrementalny. Absolutny da Ci pozycje wałka a Ciebie interesuje tylko o ile się obrócił wałek.
Zastanów się czy chcesz te enkodery podłączyć bezpośrednio do PLC, czy przez układ zliczający z komunikacją i2c czy podobną. Bezpośrednio wyjdzie parę złotych taniej, ale z dod. układem odpadnie kombinowanie czy plc nie zgubi jakichś impulsów jak będzie zajęty czymś innym :-).
Myślę że większość będzie inkrementalnych ale przynajmniej ten od od grzałek był by absolutny aby podług niego dokładnie wiedzieć kiedy i w jakiej pozycji grzałki się stykają. Poza tym będzie to główny punkt odniesienia. Na razie będę rozkminiał poszczególne etapy procesu. A czy bezpośrednio będę podpinał do PLC to jeszcze sie zobaczy :whistle:

ODPOWIEDZ