Strona 1 z 1

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 2 mar 2019, o 22:47
autor: Harnas81
Witajcie,

trochę poczytałem, i już wiem co nieco :) Ale chciałbym Was gorąco poprosić o swoje uwagi i spostrzeżenia. Bardzo mocno interesuję się zakupem Forestera XT IV generacji.
Chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej o tym aucie, do tej pory jeździłem Saabem 9-3X, taka mała namiastka auta z napędem 4x4.
Przyszedł czas na zmianę i moja uwaga skupiła się właśnie na tym samochodzie.
Chciałbym się dowiedzieć czy faktycznie te auto jest takie bezproblemowe ;)
Poczytałem o tym, ze pali swoje - to dla mnie do akceptacji (11-14l w mieście). Jak z tymi kosztami serwisowania - bo jedni piszą, ze jest standardowe, drudzy, ze masakrycznie wysokie?
Zmieniając markę auta chciałbym się też poradzić jak z obsługą serwisową, czytałem, ze punkty ASO są kiepskim miejscem na serwis? Możecie kogoś polecić godnego do serwisowania?

Pozdrawiam
Piotrek

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 7 mar 2019, o 12:22
autor: Harnas81
Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby napisać ? :)

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 7 mar 2019, o 12:49
autor: rrosiak
Obawiam się, że może nie być na forum posiadaczy forków tej generacji, a co do miejsc serwisowania to napisz skąd jesteś, bo np. ze Szczecina do Rzeszowa to chyba nie chciałbyś dojeżdżać ;-) .

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 7 mar 2019, o 13:31
autor: Harnas81
Ale IV generacja to lata 2013 w górę jak dobrze się orientuję :) Miejsce Warszawa :)

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 7 mar 2019, o 14:14
autor: Jaca68
rrosiak pisze:
7 mar 2019, o 12:49
może nie być na forum posiadaczy forków tej generacji
Są. XT MY14, aktualny przebieg ok 73 tys. km. Jeździ, nie psuje się, z usterek to wymiana tapicerki fotela kierowcy jeszcze na gwarancji, ten typ tak ma że "skóra" pęka.
Spalanie miasto ok 13-14, trasa 8-9, przy normalnej w miarę spokojnej jeździe bez zamulania ale i bez eko.
Przeglądy co 15 tys, ASO Gdańsk, te z przebiegiem kończącym się na 5 są tańsze ok 1100 - 1200 zł, te z zerem na końcu droższe, nie pamiętam ile, ale 2 tys nie przekroczyły.
Nie znam cen Warszawskich ale powinno być podobnie.
Krótki przegląd ogłoszeń i za rozsądny egzemplarz XT IV generacji wołają minimum 70 tys - przy kupnie auta za taką kasę, przegląd za powiedzmy 1,5 tys nie wydaje się masakrycznie wysoki, to jakieś 5 razy mniej kisz koszt paliwa na tym dystansie. ;-)

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 7 mar 2019, o 23:02
autor: Harnas81
Dzięki za info :) już wiem coś więcej :) A jak z cenami części zamiennych - jak to wygląda w porównaniu do innych marek? Ciężko zleźć ciekawy egzemplarz, siedzę już drugi miesiąc i szukam :) Mój budżet to 80 tys. Koniecznie z FV Vat ;) Zauważyłem, że wystawiają auta jakieś "składaki" niby XT a z normalną stacyjką i bez charakterystycznych zderzaków z wlotami bocznymi ;)

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 8 mar 2019, o 00:43
autor: Jaca68
Cen części nie znam bo nic nie kupowałem. Normalna stacyjka występowała w wersji Comfort. A jeśli zderzak inny to wiadomo - dzwon.

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 8 mar 2019, o 07:55
autor: Harnas81
hmmm ciekawe z tą stacyjką :) czy gdzieś można porównać poszczególne wersje wyposażenia?

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 8 mar 2019, o 10:13
autor: Jaca68

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 8 mar 2019, o 20:50
autor: Harnas81
Fajna skarbnica wiedzy z tym archiwum :)
To zadam jeszcze pytanie ... czy kupując Forestera XT z przebiegiem ok 100kkm z czym powinienem się liczyć? Co powinienem sprawdzić podczas zakupu, jakie są bolączki tego auta z takim przebiegiem?

Z góry dziękuję :)

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 9 mar 2019, o 10:28
autor: tzi
A manual czy CVT ?

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 9 mar 2019, o 12:51
autor: Jaca68
tzi pisze:
9 mar 2019, o 10:28
A manual czy CVT ?
Wiatrakowiec :-p

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 9 mar 2019, o 19:15
autor: Harnas81
CVT :) to dobrze czy źle :)

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 10 mar 2019, o 15:57
autor: tzi
Jedna rzecz do sprawdzenia więcej - bo ponoć przy tej mocy silnika da się tą skrzynie zajeździć. Co do reszty - jeśli szukasz auta z przebiegiem pod 100 kkm - to istotne czy będzie przed dużym serwisem, czy po ( koszt niebagatelny bo jakieś 5% ceny auta ).
Reszta jak w używanym - loteria. Tego typu auta raczej nie kupuje się na niedzielne leniwe spacery.
Znajdź coś blisko, podjedź do serwisu który ma wprawę z subarakami na obadanie sprzęta i zostaw sobie mały fundusz rezerwowy jakby coś miało wyskoczyć z silnika ;-)
Bolączki grube to panewki, zużycie oleju, pierścienie, uszczelki głowicy.
małe to chłodnica klimy stukające klocki/zaciski.
Wszystko do wglądu na obydwu forach

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 10 mar 2019, o 16:16
autor: Jaca68
tzi pisze:
10 mar 2019, o 15:57
Bolączki grube to panewki, zużycie oleju, pierścienie, uszczelki głowicy.
tzi pisze:
10 mar 2019, o 15:57
Wszystko do wglądu na obydwu forach
Pokaż te wpisy o problemach 2.0 DiD, i skrzyni bo jeszcze nie słyszałem.
Jedyne co o skrzyni mówią to że lepiej co 60 tys km olej zmienić, choć producent nie wymaga.
Tak się rodzą legendy.

5% ceny auta to jakieś 4 tys złotych będzie ;-)

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 10 mar 2019, o 17:10
autor: tzi
Sprawdź ile aktualnie kosztuje regulacja zaworów + olej w skrzyni + jakieś pierdółki typu świece. I nie u kowala.
Co do skrzyni - natknę się to podrzucę.

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 10 mar 2019, o 19:42
autor: Harnas81
Hmmmm mam na oku auto które mam 98 tys przebiegu, czyli mówicie, że czeka mnie "duży" przegląd? Sporo jest ogłoszeń aut z USA - warto to rozważać?
Jeśli nie u "Kowala" to możecie coś polecić gdzie warto podjechać i sprawdzić auto (Warszawa i okolice).

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 10 mar 2019, o 20:05
autor: rrosiak
Harnas81, np. Grzegorz E12 na Jutrzenki :arrow: http://oppsubaru.pl/ lub Adam Osiak w Zalesiu :arrow: http://warsztatsubaru.pl/.

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 10 mar 2019, o 20:20
autor: tzi
Policz że to auto ze stanów musi przepłynąć, być oclone i ktoś na tym musi zarobić - czyli samochód na wejściu powinien być max zmarnowany i naprawiany 'byle jechał' żeby interes się opłacał - oczywiście nie kupującemu. Chyba że lubisz auta wypadkowe - to czemu nie :-).
Co do operacji przy 100tys km - pewnie można olać olej w skrzyni - większość i tak nie wymienia. Zawory - pewnie też w normie, świece ? może jeszcze pochodzą - ale to nie są dobre oszczędności na start. Jak weźmiesz pewne auto to pewnie lepiej dalej o niego dbać i przełknąć te koszty ( zakładając że te rzeczy nie były robione ).

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 11 mar 2019, o 00:20
autor: Jaca68
tzi pisze:
10 mar 2019, o 17:10
Sprawdź ile aktualnie kosztuje regulacja zaworów + olej w skrzyni + jakieś pierdółki typu świece.
Instrukcja mówi o wymianie świec po 105 tys, o regulacji zaworów nic nie znalazłem.
Wymiana oleju w skrzyni od 1000 zł (statycznie) do 1600-2000 zł (dynamicznie).
tzi pisze:
10 mar 2019, o 20:20
Policz że to auto ze stanów musi przepłynąć, być oclone i ktoś na tym musi zarobić
WSZYSTKIE ze stanów będą po dzwonie, jeśli chodzi o import z EU wystarczy sprawdzić ceny na mobile.de - często są wyższe niż aut sprowadzonych. O czymś to mówi.
Raz kupiłem auto z Niemiec, ale sam po nie pojechałem i w kraju sprowadzona "igła" wyszłaby mnie taniej :thumb:

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 11 mar 2019, o 00:21
autor: Harnas81
rrosiak pisze:
10 mar 2019, o 20:05
Harnas81, np. Grzegorz E12 na Jutrzenki :arrow: http://oppsubaru.pl/ lub Adam Osiak w Zalesiu :arrow: http://warsztatsubaru.pl/.
Super dziękuje za poradę, jak już kupię to myśle ze skorzystam na tzw pierwszy serwis 😉

Subaru Forester XT IV (2014/2015) - za i przeciw?

: 8 kwie 2019, o 14:32
autor: jmiciuk
Forki z USA odpuść. Ja wiem że są dużo tańsze ale ryzyko też jest duże a sprzedać później ciężko. Zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest forek z Polski, zwłaszcza jak serwisowany w ASO. Nie wszystkie ASO są złe, ja miałem zawsze dobre zdanie o aso do którego jezdziłem. Od niedawna wróciłem do subaru i mam nadzieję że zdania nie zmienię :) Forki IV generacji raczej nie mają problemów z panewkami, skrzyniami itp. Stacyjka lub keyless jest zależny od wersji wyposażeniowej, zderzak to chyba kwestia wersji i jeśli się nie mylę to rocznika. Generalnie co rok jakieś małe zmiany w subaru zawsze są, a to inny wyświetlacz, a to lampy. Od 2016 chyba były już lampy przednie ledowe zamiast ksenonów i z tyłu lampy led.