Strona 1 z 2

Prośba o porade

: 24 lip 2009, o 22:48
autor: timoor
Witam. To mój pierwszy post na forum, więc kłaniając się grzecznie proszę o poradę. :-)

Postanowiłem właśnie zmienić auto po 10 latach jeżdżenia nissanem i szczerze mówiąc, jako że nie kupowałem żadnego od 99 roku, nie wiem jak się do tego zabrać. Stąd moja prośba do was o poradę.Od kilku dni przeglądam wasze forum i czytam sobie o plusach i minusach imprez, outbacków i innych leśniczych. Chcę żeby samochód pojeździł kilka lat i a jego cena nie przekroczyła 30-35tys PLN. Zdecydowałem się na Subaru ze względu na drogę dojazdową do mojego domu a właściwie jej brak. 1200 metrów wybojów + 20 km asfaltu do miejsca pracy. Bardzo wizualnie pasuje mi Outback i Forester. Siedzę sobie od tygodnia i czytam o silnikach, zawieszeniach i tylnych mostach ale szczerze mówiąc zamiast mi się skrystalizować wizja , to się ogólnie rozmyła :) Doszedłem do wniosku (po kilku dniach :P) , że przy takiej kwocie nie kupię wypasionego trzyletniego Subaru tylko auto z przedziału 2000-2003, które jeśli dobrze trafię będzie gites , czy to OBK czy Forseter.

I tutaj pytanie numer jeden. Gdzie kupować? Otomoto wchodzi w grę? Tam można znaleźć OBKi po 30k z 2005r ale jak już poczytałem an waszym forum muszą być zapewne trefnawe w jakiś sposób. U waszego kolegi Pitera na http://22b.eu/ jest wprawdzie outback ale z tego co wyczytałem w którymś z wątków, już sprzedany. Zresztą nie wiem czy oferta na 22b jest aktualna i czy polecacie.

Teraz pytanie numer 2. Właściwie jaki samochód kupić? Do spokojnej jazdy bez szaleństw ale żebym wyprzedzając TiRa się nie modlił czy zdążę. Po lekturze forum zrozumiałem, że czy to 3.0, czy 2.5 jeśli jest to automat to nie zbiera sie jakoś rewelacyjnie ale wystarczająco w przypadku 3.0 (pomińmy chwilowo spalanie). Jak to jest w przypadku takich silników i manuala? I czy warto wybrać manuala na miasto - Gdańsk , Warszawe i na trasę pomiędzy nimi? Przyznam , że 2 razy w życiu prowadziłem automata wiec ciężko mi ocenić co wolę :/ W ogłoszeniach zdecydowanie dominują silniki 2.5 więc pewnie też łatwiej będzie taki kupić.

I jeszcze jedno pytanie o spalanie. Jedni piszą, że da się na trasie zejść poniżej 8l a inni, ze 13 to absolutne minimum a na miesicie dobrze jest jak pali 15! Mam w to wierzyć?

W łikend będę się jeszcze przymierzał gabarytowo do Outbacka , ponieważ szczerze mówiąc , jeszcze na fotelu kierowcy nie siedziałem :] Mam 188cm wzrostu a na autocentrum.pl padło kilka opinii , że Outback II jest dla takiego wzrostu już za niski. Inni twierdzą , że to bzdura ale zanim się sam przymierze i przekonam, zapytam o to Was.

Z dodatkowych rzeczy , fajnie by było gdyby miał panoramę :). Są jakieś minusy takiego dachu i czy to jakoś mocno zmienia cenę?

Dzięki za ewentualne wsparcie.

P.s Styknie mi kasy na fajne auto? Czy odpuścić już sobie na starcie i zbierać na Qashqaia jakiegoś za 2 lata :) ?

Re: Prośba o porade

: 24 lip 2009, o 23:06
autor: j33mbo
po pierwsze gratulacje, że wszedłeś na to forum przed zakupem subaraka, a nie po, tak jak niektórzy :-p

po 2. to zaraz 10 osób potwierdzi ci słuszność chęci zakupu u Pitera

po 3. jeżeli AT, to tylko jeżeli masz przy tym możliwość manualnego sterowania biegami

po 4. da się zejść poniżej 2,0 litra na 100km pod warunkiem, że zjeżdżasz z Przełęczy Okraj w stronę Mladych Bukow

Re: Prośba o porade

: 24 lip 2009, o 23:12
autor: So What!
timoor pisze: Są jakieś minusy takiego dachu i czy to jakoś mocno zmienia cenę?
Będziesz miał niżej podsufitkę.

Re: Prośba o porade

: 24 lip 2009, o 23:47
autor: LouCyphre
timoor, Jeśliś z okolic Jeleniej Góry, to mogiem się spotkać i wyłuszczę Ci Za i Przeciw osobiście, a przy okazji odwiedzimy PItera35, tego Starego Lisa :mrgreen:

Re: Prośba o porade

: 24 lip 2009, o 23:48
autor: rrosiak
timoor pisze: Jak to jest w przypadku takich silników i manuala?

W H6, M/T występuje tylko w Legacy Spec.B więc jeśli zależy Ci na większym prześwicie to odpada. H6 A/T zbiera się zdecydowanie lepiej od 2,5 M/T (N/A).
timoor pisze: I jeszcze jedno pytanie o spalanie. Jedni piszą, że da się na trasie zejść poniżej 8l a inni, ze 13 to absolutne minimum a na miesicie dobrze jest jak pali 15! Mam w to wierzyć?
Minimalne spalanie jakie udało mi się osiąnąć w H6 to 8,6 l/100, ale później musiałem leczyć traumę. Przy bezstresowej jeździe po polskich drogach musisz się liczyć ze spalaniem na poziomie ok. 13l/100. Jeżdżąc po Warszawie i okolicach nigdy nie udało mi się zejść poniżej 18l/100.
timoor pisze: Mam 188cm wzrostu a na autocentrum.pl padło kilka opinii , że Outback II jest dla takiego wzrostu już za niski. Inni twierdzą , że to bzdura ale zanim się sam przymierze i przekonam, zapytam o to Was.
Pod tym względem w Legacy/OBK jest dziwnie. Przy prawidłowej pozycji za kierownicą wyższe osoby mają czasami o dziwo więcej miejsca nad głową. Ja przy 182cm na nierównościach często przycieram o podsufitkę, podczas gdy sporo wyższy kolega nie ma tego problemu. Wynika to z tego, że jeśli odsuniesz się dalej od kierownicy, to wychodzisz poza krzywiznę dachu i zwiększa Ci się przestrzeń nad głową.
timoor pisze: Z dodatkowych rzeczy , fajnie by było gdyby miał panoramę :). Są jakieś minusy takiego dachu i czy to jakoś mocno zmienia cenę?

Tak jak napisał So What!, poza tym i tak nie będziesz z niego raczej korzystał.

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 03:34
autor: Alan, Alan, Alan!
ad b22.eu czyli Pitera, moge mu zazucic to, ze poczatkowo wystawil fotki tej Burej Su...baryny :mrgreen: na stalowych felgach, przez co zmarnowalem czas na przegladanie padlin.

Obserwujac forum spalanie Subarakow bywa potwornie roznie, wiec jezeli jestes spokojnym kierowca spala relatywnie malo (mi WRX potrafi 10/100, od czasu do czasu w dluzszej trasie wyzywajac sie na dieslach), a jezeli lubisz powalczyc potrafia spalic potezne ilosci paliwa.

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 10:55
autor: Witek
remek pisze: Obserwujac forum spalanie Subarakow bywa potwornie roznie, wiec jezeli jestes spokojnym kierowca spala relatywnie malo (mi WRX potrafi 10/100, od czasu do czasu w dluzszej trasie wyzywajac sie na dieslach), a jezeli lubisz powalczyc potrafia spalic potezne ilosci paliwa.

Nie słuchaj remka odnośnie ekonomicznego spalania i diesli! Jak ostatnio zastosowałem się do jego ekonomicznych rad na trasie to mi wyszło pod 20l. :wall:

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 11:06
autor: timoor
Dzięki wszystkim za szybką reakcję !

j33mbo pisze: po pierwsze gratulacje, że wszedłeś na to forum przed zakupem subaraka, a nie po, tak jak niektórzy
tak właśnie sobie pomyślałem , że jak się przekonać do samochodu to na forum jego userów , bo gdzie indziej :]

j33mbo pisze: po 2. to zaraz 10 osób potwierdzi ci słuszność chęci zakupu u Pitera

Dobry wewnętrzny marketing szeptany :) Niestety nie moge na priv/mail złapać Pitera. :-/ Rozumiem , że trzeba po prostu zadzwonić?

LouCyphre pisze: timoor, Jeśliś z okolic Jeleniej Góry, to mogiem się spotkać i wyłuszczę Ci Za i Przeciw osobiście

Niestety , nie jestem, ale mam trochę znajomych w okolicy, więc jakby się okazało, że to zagłębie Subaraków to na pewno po jakiegos wpadnę. :)

rrosiak pisze: Minimalne spalanie jakie udało mi się osiąnąć w H6 to 8,6 l/100, <ciacho> Jeżdżąc po Warszawie i okolicach nigdy nie udało mi się zejść poniżej 18l/100.

O maj god. Liczba osiemnaście jest złą liczbą :/ Wnioskuję z tego, że H6 odpada. Tu: http://otomoto.pl/subaru-outback-h6-C9261359.html pan się chwali , że mu pali 10 ale to pewnie na trasie.
rrosiak pisze: timoor napisał(a):Z dodatkowych rzeczy , fajnie by było gdyby miał panoramę :). Są jakieś minusy takiego dachu i czy to jakoś mocno zmienia cenę?

Tak jak napisał So What!, poza tym i tak nie będziesz z niego raczej korzystał.

Serio? Przecież to fajna sprawa taki dach.

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 11:15
autor: Azrael
Porównywanie zużycia paliwa w Warszawie i w innych częściach Polski nie ma większego sensu. Jeszcze zależy w jakich częściach Warszawy, ale jak jeżdże po Wawie to moje Subaru firmowe pali ze 30% więcej niż np. na Śląsku.

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 11:25
autor: timoor
Azrael pisze: Porównywanie zużycia paliwa w Warszawie i w innych częściach Polski nie ma większego sensu. Jeszcze zależy w jakich częściach Warszawy, ale jak jeżdże po Wawie to moje Subaru firmowe pali ze 30% więcej niż np. na Śląsku


No tak. Mi wychodzi podobnie. A czy ma tu znaczenie skrzynia, tzn manual czy automat?

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 11:47
autor: rrosiak
timoor pisze: Serio? Przecież to fajna sprawa taki dach.

Po pierwsze musi być sprzyjająca pogoda, po drugie, powyżej 80 km/h straszny hałas, a po trzecie najczęsciej zapominasz o jego istnieniu :mrgreen:
timoor pisze: A czy ma tu znaczenie skrzynia, tzn manual czy automat?

W ruchu miejskim raczej nie.

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 12:12
autor: Alan, Alan, Alan!
Witek pisze: Nie słuchaj remka odnośnie ekonomicznego spalania i diesli! Jak ostatnio zastosowałem się do jego ekonomicznych rad na trasie to mi wyszło pod 20l. :wall:
jakos nie pamietam, zebysmy o tym rozmawiali :roll:

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 12:24
autor: Azrael
timoor pisze: No tak. Mi wychodzi podobnie. A czy ma tu znaczenie skrzynia, tzn manual czy automat?

I tak stoisz i tak stoisz... ale automat stawia wieksze opory na wolnych.

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 12:46
autor: minimus
timoor, spalanie zależy od tego czy turbo czy nie. Te 20l to raczej turbo, ew H6.
Miałem 2.5 OBK i spalanie po Wwie, jeżdżąc normalnie) było ok 12 - 13. Poza faktycznie dało się poniżej 10. :mrgreen:

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 13:08
autor: esilon
rrosiak pisze: po trzecie najczęsciej zapominasz o jego istnieniu

to prawda , szyberdach najbardziej przydatny jest w ogłoszeniach o sprzedaży auta ( a panoramiczny to juz łał totalny) w życiu codziennym ułatwia przewietrzanie auta ale podczas jazdy to do niczego nie jest potrzebny

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 17:18
autor: So What!
esilon pisze:
rrosiak pisze: po trzecie najczęsciej zapominasz o jego istnieniu

to prawda , szyberdach najbardziej przydatny jest w ogłoszeniach o sprzedaży auta ( a panoramiczny to juz łał totalny) w życiu codziennym ułatwia przewietrzanie auta ale podczas jazdy to do niczego nie jest potrzebny
Jednak czasem używam szyberdachu jeżdżąc po mieście (zwłaszcza wiosną i jesienią). W deszczowe dni wystarczy odsunąć osłonę i mamy fajowo doświetlone wnętrze samochodu.
Niech tylko kolega się przymierzy, czy nie będzie dotykał głową podsufitki. Gregu mówił, że się nie mieści do OBK z szyberdachem.

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 17:51
autor: timoor
So What! pisze: Niech tylko kolega się przymierzy, czy nie będzie dotykał głową podsufitki. Gregu mówił, że się nie mieści do OBK z szyberdachem.

Tak zrobie. A ile Gregu ma cm? ( wzrostu ) ;-)

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 18:17
autor: minimus
timoor, sam musisz się przymierzyć. Ja przy 198 siedziałem jako tako. Elektryczna regulacja fotela pomaga - jest większy zakres.
Szyberdach był. I uważam, że to fajna sprawa.

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 19:07
autor: Witek
remek pisze:
jakos nie pamietam, zebysmy o tym rozmawiali :roll:

Cały Ty, źle poradzisz, a później udajesz, że nic takiego nie było... :-/

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 22:29
autor: timoor
Tak pokrótce podsumowując. Jeśli chce samochód który nie będzie palił na mieście 18L i był w miarę zrywny to powinienem wybrać - Outbacka 2.5 Manual (z panoramą ;-] ) w porozumieniu z firmą Pitera? Dobrze wykoncypowałem?

Re: Prośba o porade

: 25 lip 2009, o 23:24
autor: LouCyphre
timoor, całkiem dobrze kombinujesz ;-)

Re: Prośba o porade

: 26 lip 2009, o 00:09
autor: timoor
W ogłoszeniach za cenę, która mnie interesuje znalazłem tylko jednego manuala z 1999 r :/
Automat rzeczywiście jest nie do przyjęcia?

Re: Prośba o porade

: 26 lip 2009, o 00:51
autor: LouCyphre
No wiesz...to zależy. Ja uważam, że działa do bani. Nawet awtomat w W124 jakim kiedyś jeździłem był żwawszy. Może spróbuje się umówić z kimś na jazdę próbną i sam oceń.

Re: Prośba o porade

: 26 lip 2009, o 10:38
autor: Sławek
No cóż wszyscy piszą o Outbacku a rozważasz podobno także Forka. Za 30-40 tPLN możesz mieć fajnego Forka turbo. Przy normalnej jeździe 12-13 l a z szyberdachu korzystam zawsze do prędkości 100 km/h i gdy nie pada.Szczerze polecam. :thumb:

Re: Prośba o porade

: 26 lip 2009, o 15:29
autor: timoor
Sławek pisze: Za 30-40 tPLN możesz mieć fajnego Forka turbo. Przy normalnej jeździe 12-13 l


Przymierzyłem się do OBKa z 1999 z szyberdachem. Wszystko gra. Mieszczę się. Na boki jest trochę to siedzenie wąskie ale to może być wrażenie po prostu po przesiadce z bardzo szerokiego.

Jeśli chodzi o Forki. Znalazłem coś takiego: http://otomoto.pl/subaru-forester-s-turbo-C9144999.html i coś takiego : http://otomoto.pl/subaru-forester-swiss ... 67964.html Jak odróżnić w ogłoszeniach wersję turbo od nie turbo? (jeśli nie ma w opisie). I dlaczego turbo a nie normal? :) I czy w przypadku forków też starać się szukać manuala?