torsen kontra wiskoza
: 16 wrz 2009, o 14:14
Witam Kolegów Serdecznie! Od jakiegoś czasu próbuję znaleźć jakieś porównanie napędów Subaru i Audi. Może słabo szukam, ale niewiele w tej materii znalazłem. Odniosłem wręcz wrażenie, że jest to swoiste tabu. Tak jakby użytkownicy Audi bali się porównać do Subaryn i vice versa. Czyżbym niniejszym dopuszczał się świętokradztwa? Owszem, zasadnicza różnica powszechnie jest znana: centralny dyfer w Audi to torsen, a w Subarach zwykle dyfer połączony z wiskozą (upraszczając). Interesujące jest natomiast, jakie w praktyce są tego konsekwencje. Nigdy nie jeździłem quattro, co jednak gdzies wyczytałem, to że blokada tego typu działa bardziej płynnie i generalnie jest trwalszym rozwiązaniem od wiskozy. Oczywiście centralny dyfer to nie wszystko, ale wydaje się, że to kluczowy element w AWD. Przepraszam, jeśli wątek brzmi zbyt laicko
, będę wdzięczny za wasze opinie.
