RacjaMarko Rally pisze:Według załączonego obrazka nie jest to rondo ponieważ nie ma znaku C-12 "ruch okrężny"
Prawo o ruchu drogowym w słowach jak najprostszych
- Marko Rally
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Impreza WRC (w planach)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
przed wjazdem przynajmniej od Powazek jest znak - " ruch okrezny"Marko Rally pisze:Według załączonego obrazka nie jest to rondo ponieważ nie ma znaku C-12 "ruch okrężny" ale zaufaliśmy autorowi i przyjęliśmy że jest to rondo. Przecież ma prawo jazdy to wie. A pasy czy są nowe czy stare nie mają na to wpływu. Ja wolę jak są nowe, bo lepiej je widaćgruby pisze:Chodzi mi o to - czy Babka, to jeszcze rondo (z tymi nowymi pasami).
a jak jest, to jak to sie ma do wymalowanych linii ?
- Marko Rally
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Impreza WRC (w planach)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
A co ja Cię będę poprawiał, ja jestem tylko teoretykiemMarko Rally pisze:Jak za dużo namącę to mnie Paweł popraw
A tak poważnie: spoko, każdy może się pomylić w opisie tylu różnych sytuacji
Marko Rally pisze:Ma się tak, że linie nie mają nic wspólnego z tym znakiem.
Hehe, niezłe texty dzisiaj lecą :-D ale zgadza się, linie nie mają nic wspólnego z tym znakiem
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Chodzi mi o wjeżdżających na rondo prawym pasem i mających zamiar pojechać prosto. Wg namalowanych lini tacy zawodnicy będą zmuszeni przynajmniej do dwukrotnej zmiany pasa, np. jadący prawym pasem Jana Pawła i chcący jechać dalej prosto, będzie musiał ustąpic pierwszeństwa zjeżdżającym w Słomińskiego (lub w Okopową, w zależnośći od kierunku jazdy).Marko Rally pisze:Co to są pasy z pierwszeństwem ? gdzie tam masz takie coś ? Jadący prawym pasem będzie miał pierwszeństwo i przez nic nie musi się przebijać.
Cwaniaczek się znalazł. Wcześniej sam nie zauważył strzałek kierunkowych i przepisy zacytował, ale szybko sie poprawił :-PMarko Rally pisze:Według załączonego obrazka nie jest to rondo ponieważ nie ma znaku C-12 "ruch okrężny"
Faktycznie linie może trochę niefortunnie namalowane (tak jest naprawdę czy ten obrazek jest niekompletny?) bo brakuje mi jeszcze malutkich linii przerywanych prowadzących prosto ale nie jest to problem, te linie nie zmuszają Cię do opuszczenia ronda (zgodnie z ich malowaniem) a że kierunku jazdy nie zmieniasz to moim zdaniem kierunkowskazów włączać nie trzeba - po prostu jedziesz tak długo aż będziesz chciał zjechać z ronda i wtedy wrzucasz kierunkowskaz.rrosiak pisze:Wg namalowanych lini tacy zawodnicy będą zmuszeni przynajmniej do dwukrotnej zmiany pasa
EDIT:
spadam do roboty, odezwę się wieczorem
Ostatnio zmieniony 20 lut 2008, o 13:58 przez Paweł_BB, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marko Rally
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Impreza WRC (w planach)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Na załączonym obrazku linie są źle namalowane. Nie sądzę aby taki błąd istniał w rzeczywistości, zakładam więc iż to bład tylko na rysunku.rrosiak pisze:Chodzi mi o wjeżdżających na rondo prawym pasem i mających zamiar pojechać prosto. Wg namalowanych lini tacy zawodnicy będą zmuszeni do dwukrotnej zmiany pasa, np. jadący prawym pasem Jana Pawła i chcący jechać dalej prosto, będzie musiał ustąpic pierwszeństwa zjeżdżającym w Słomińskiego.
Linie powinny być przedłużone i wtedy powinny się przecinać, a w takiej sytuacji była by kontynuacja jazdy jednym pasem. Z drugiej jednak strony jeżeli przejeżdżamy przez np. zwykłe skrzyżowanie również zdarza się przecinać inne linie wyznaczające pasy, a nie wykonujemy wtedy zmianę pasa ruchu.
Czyli bardziej jest to przecinanie się kierunków ruchu, a nie zmiana pasa ruchu. Ten który jedzie po rondzie nie zmienia kierunku, a ten który opuszcza rondo zmienia kierunek (dla jasnosci)
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
W rzeczywistości też tak wyglądają :-DMarko Rally pisze:Na załączonym obrazku linie są źle namalowane.
I wszystko jasne (instrukcja na końcu artykułu), ale blacharze będą mieli co robić
http://www.rp.pl/artykul/91812.html
fajny arytkul.rrosiak pisze:I wszystko jasne (instrukcja na końcu artykułu), ale blacharze będą mieli co robić
http://www.rp.pl/artykul/91812.html
teraz skrajny lewy bedzie najszybszy , jest najbardziej uprzywilejowany
problemy beda dopiero jak spadnie snieg i zasypie linie
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- Marko Rally
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Impreza WRC (w planach)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Oczywiście pozwolę sobie nie zgodzić się z tą instrukcją.rrosiak pisze:I wszystko jasne (instrukcja na końcu artykułu)
cyt. "- Jadąc na wprost, nie bój się przecinać pasów ruchu. Musisz jednak pamiętać o ustąpieniu pierwszeństwa zjeżdżającym z ronda (ci nie zmieniają przecież swojego pasa ruchu)."
cyt. " Na zjeździe pierwszeństwo ma nadjeżdżający z lewej strony."
Jeżeli ktoś wskaże mi zapis prawny tejże sytuacji - przyznam rację. Na chwilę obecną nie zgadzam się z taką interpretacją.
Marko Rally, autorowi chodzi o to, że według znaków poziomych na tym rondzie pojazd opuszczający rondo porusza się wytyczonym pasem ruchu i go nie zmienia. rzeczywiście wygląda to tak, jakby ci z lewej mieli pierwszeństwo, ale tylko dlatego, że ci z prawej muszą wjechać na ich pas. taki "skrót myślowy".
- Marko Rally
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Impreza WRC (w planach)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
pasa nie zmienia, ale zmienia kierunek jazdy. Jadąc w ruchu okrężnym nie zmieniam kierunku - jadę jak nakazuje znak C-12, opuszczając rondo - zmieniam kierunek jazdy i nie ma takiego przepisu, który w tym przypadku daje mi pierwszeństwo.damaz pisze: pojazd opuszczający rondo porusza się wytyczonym pasem ruchu i go nie zmienia.
Mam nadzieję że ktoś się tego dopatrzy.
Ale nadal sie poruszasz swoim pasem, a ten z prawej ma linię ciągłą.Marko Rally pisze:opuszczając rondo - zmieniam kierunek jazdy i nie ma takiego przepisu, który w tym przypadku daje mi pierwszeństwo.
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl
http://www.greatpe.pl
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Konto usunięte pisze:Może wydzielimy wątek "Rondo Babka"? Od razu z linkiem do "kupię części blacharskie"
Jestem za.
Bo boję się, że moje pytanie - poniżej - zaginie w rozważaniach babecznorondzianych.
UWAGA. NIE DOTYCZY RONDA BABKA, ALE MIMO TO LICZĘ NA ODPOWIEDŹ.
Dwupasmówka. Skrzyżowanie. Do skrętu w lewo jest odrębny sygnalizator z zieloną strzałką. Czy to oznacza, że nie mogę na tym skrzyżowaniu zawrócić?
Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA WYJAŚNIENIE!
* * * * *
A po rondzie, z babką, tylko slajdem
Możesz . Jak jest zwykła strzałka.
Jeżeli na skrzyżowaniu wraz z sygnałem czerwonym nadawany jest sygnał zielony w postaci strzałki w lewo lub w prawo, dozwolone jest skręcanie w kierunku oznaczonym strzałką (przed uprzednim zatrzymaniem się przed sygnalizatorem) w najbliższą drogę na tym skrzyżowaniu oraz zawracanie w przypadku strzałki skierowanej w lewo. Skręcać można tylko wtedy, gdy na drodze, na której ruch jest otwarty, nie poruszają się w danym momencie inne pojazdy lub piesi.
Nie możesz jak jest sygnalizator S-3.
(S-3) Na skrzyżowaniach ruch może być kierowany także za pomocą sygnalizatorów kierunkowych nadających sygnały dla jednego lub dwóch kierunków ruchu. Wówczas na sygnalizatorze sygnał zielony ma kształt zielonej strzałki (strzałek), a na sygnale żółtym i czerwonym strzałki mają barwę czarną. Sygnał zielony zezwala na jazdę tylko w kierunku wskazanym przez strzałkę (strzałki). Jednocześnie oznacza, że podczas jazdy w wyznaczonym kierunku ruchu nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu.
Jeżeli sygnalizator kierunkowy nadaje sygnał zielony, między innymi dla kierujących skręcających w lewo, a na danym pasie ruchu jest umieszczony poziomy znak drogowy P-8b w kształcie strzałki kierunkowej, skierowanej w lewo, to zabrania się zawracania.
Tu masz wszystko:
http://gazdodechy.pl/2007/01/22/zawraca ... swiatlach/
Jeżeli na skrzyżowaniu wraz z sygnałem czerwonym nadawany jest sygnał zielony w postaci strzałki w lewo lub w prawo, dozwolone jest skręcanie w kierunku oznaczonym strzałką (przed uprzednim zatrzymaniem się przed sygnalizatorem) w najbliższą drogę na tym skrzyżowaniu oraz zawracanie w przypadku strzałki skierowanej w lewo. Skręcać można tylko wtedy, gdy na drodze, na której ruch jest otwarty, nie poruszają się w danym momencie inne pojazdy lub piesi.
Nie możesz jak jest sygnalizator S-3.
(S-3) Na skrzyżowaniach ruch może być kierowany także za pomocą sygnalizatorów kierunkowych nadających sygnały dla jednego lub dwóch kierunków ruchu. Wówczas na sygnalizatorze sygnał zielony ma kształt zielonej strzałki (strzałek), a na sygnale żółtym i czerwonym strzałki mają barwę czarną. Sygnał zielony zezwala na jazdę tylko w kierunku wskazanym przez strzałkę (strzałki). Jednocześnie oznacza, że podczas jazdy w wyznaczonym kierunku ruchu nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu.
Jeżeli sygnalizator kierunkowy nadaje sygnał zielony, między innymi dla kierujących skręcających w lewo, a na danym pasie ruchu jest umieszczony poziomy znak drogowy P-8b w kształcie strzałki kierunkowej, skierowanej w lewo, to zabrania się zawracania.
Tu masz wszystko:
http://gazdodechy.pl/2007/01/22/zawraca ... swiatlach/
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl
http://www.greatpe.pl